Poikaystävä tarkka rahasta, onko reilua?
Hei! Olemme asuneet poikaystäväni kanssa helmikuusta asti yhdessä ja minua on nyt alkanut ärsyttämään se kuinka tarkka hän on siitä, että kaikki kulumme menevät puoliksi..Hänellä on siis ammatti, kunnon työpaikka ja hän teinaa suhteellisen hyvin. Minä taas olen 19-vuotias opiskelija, minulla on on muutama työvuoro viikossa ja tienaan kuukaudessa ainakin puolet vähemmän kuin hän. Maksamme vuokran ja kaikki laskut puoleksi, mutta minua on alkanut häiritsemään se, että hän säilyttää jokaisen kauppakuitin ja merkkaa sieltä kaikki yhteiset ruoat, joista minun täytyy maksaa puolet vaikka hän syö kaksi kertaa enemmän kuin minä. Teemme yleensä päiväruoan yhdessä, ja syömme sitä yhdessä, jolloin hän syö enemmän kuin minä ja pakkaa seuraavaksi päiväksi loput töihin evääksi, ja silti minun täytyy maksaa kaikista raaka-aineista ym puolet. Minulle ei juuri jää ylimääräistä rahaa ja tilini on kuun lopussa aina nollilla. En tiedä valitanko ihan turhasta vai kuulostaako tämä teidän korvaanne reilulta? Jos jollakin on jotain hyviä vinkkejä miten tilanteesta saisi reilumman nii ottaisin ne mielelläni vastaan.
Kommentit (107)
Ehdota.että ostatte vaa'an, jolla voitte punnita syömänne annokset.
Huh, mihin tämä itsekäs maailma on menossa, kun jo alle parikymppiset pihtaa muutamia pennosia tyttöystävältään? Voi vee, sanon minä.
Jos mies saa kunnon palkan, niin tietenkin maksaa enemmän. Mun mielestä tuollainen nipottaminen on ihan sietämätöntä, jos sulla aidosti on rahasta pulaa.
Vaihda mies! Halailkoon niitä pennosiaan kylmänä syysyönä, jos ne niin tärkeitä hänelle ovat.
Uskokaa pois, kohta suurin osa ihmisistä on liian itsekkäitä yhteenkään parisuhteeseen. Surkea maailma.
Miehen tulee jo alussa tehdä selväksi, että siipeily ei ole ok.
Luuskat vaativta miestä maksamaan kaiken jo ensitreffeistä alkaen.
Palstan itsenäiset, voimakkaat, rohkeat naiset ;) Sallikaa mun nauraa teille, nauran ilman sallintaannekin.
Sano miehelle että koet miehen elävän sinun siivelläsi! Jos ei meno muutu niin otat päivä ruuasta tasan puolet erilliseen rasiaan ja sanot että nämä on minun ja loput sinun. Itku jossei ruoka riitäkkään evääksi töihin. Sitten voit pyytää summan X ylimääräisestä ruuasta että mies saa eväät töihin.
Sano miehelle että koet miehen elävän sinun siivelläsi! Jos ei meno muutu niin otat päivä ruuasta tasan puolet erilliseen rasiaan ja sanot että nämä on minun ja loput sinun. Itku jossei ruoka riitäkkään evääksi töihin. Sitten voit pyytää summan X ylimääräisestä ruuasta että mies saa eväät töihin.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 01:00"]Miehen tulee jo alussa tehdä selväksi, että siipeily ei ole ok.
Palstan itsenäiset, voimakkaat, rohkeat naiset ;) Sallikaa mun nauraa teille, nauran ilman sallintaannekin.
[/quote]
En tajua sun kommenttia :D on naisia, jotka elää miehensä rahoilla, mutta tässä tapauksessa poikaystävä on kuitenki suostunu muuttamaan yhteen ja ap maksaa oman osuutensa! Ei kai niin pihi saa rahoistaan olla, ettei vähän enemmän voisi maksaa?! Kyseessä kuitenki oma tyttöystävä, eikä joku kämppis :D tsiisus, idiootti..
T: 9
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 01:00"]
Miehen tulee jo alussa tehdä selväksi, että siipeily ei ole ok.
[/quote]
Niin, ap:n miesLuuska, syödä nyt opiskelijan eväät?!
Kaverillani oli samantyylinen mies otti vuokran vielä kämpästä mistä ei itsekään maksanut mitään vuokraa. ( vanhempien omistama kämppä) ei siitä mitään tullut. Käsittämätöntä tuollainen toiminta koska syökin tuplasti.
Mitä jos tekisit töihin evääksi pari mitätöntä leivänkantturaa ettet tuhlaisi yhteisiä rahoja ylellisyyksiin, ja ne eväät voit vaikka syödä WC-tiloissa niin ei tarvitse nolostella työkavereiden edessä.
Kiitos kaikista asiallisista vastauksista. :) Mies on muuten ihana niin en harkitse eroa. Minun pitää vain selvästi ottaa asia puheeksi..
Ei kuulosta reilulta, eikä olisi reilua vaikka teillä olisi samat tulot. Tuon perusteella kuulostaa siltä, että mies on niin ehdoton että mitään reilua arvioratkaisua ruokien ostamiseen olisi vaikea sopia, joten varmaan ainoa reilu systeemi olisi jos ostaisitte ruokanne täysin erikseen maitopurkkeja myöten, ja merkkaisitte ne purkkinne. Ruoanlaitosta olisi hieman enemmän vaivaa, mutta kai siihen pian tottuisi. Ehkä jotkut ihan halvimmat asiat kuten makaronin voisi pitää yhteisenäkin.
Ostakaa tosiaan itse omat ruokanne.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 01:12"]Kiitos kaikista asiallisista vastauksista. :) Mies on muuten ihana niin en harkitse eroa. Minun pitää vain selvästi ottaa asia puheeksi..
[/quote]
Jeeps, sitten ootellaan pari vuotta että saatte lapsia ja kirjoitat tänne, miten joudut äitiyspäivärahasta kustantamaan puolet kaikesta, lasten kulut kokonaan ja tekemään kaikki kotityöt. Mies kartuttaa omaa säästötiliään, kulkee merkkivaatteissa ja käy lomamatkoilla yksin. On näitä täällä nähty...
Joko teillä ne pillerikulut tasattiin?
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 01:25"]
Joko teillä ne pillerikulut tasattiin?
[/quote]
Toivottavasti on sentään pillerit tai kondomit käytössä, ettei tarvitse sitten mahdollisen eron tullessa lähettää miehelle puolikasta kierukkaa.
Osta, valmista ja syö omat ruokasi. Poikakaveri ostakoon omilla rakkailla rahoillaan itselleen mitä haluaa.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 01:12"]Kiitos kaikista asiallisista vastauksista. :) Mies on muuten ihana niin en harkitse eroa. Minun pitää vain selvästi ottaa asia puheeksi..
[/quote]
Jeeps, sitten ootellaan pari vuotta että saatte lapsia ja kirjoitat tänne, miten joudut äitiyspäivärahasta kustantamaan puolet kaikesta, lasten kulut kokonaan ja tekemään kaikki kotityöt. Mies kartuttaa omaa säästötiliään, kulkee merkkivaatteissa ja käy lomamatkoilla yksin. On näitä täällä nähty...
[/quote]
Niin minun siskollani on juuri tuollainen aviomies. Kaksi lasta on. Aluksi kum molemmilla oli samat tulot niin asia oli ok mutta nyt siskoni on hätää kärsimässä kun hänen pitäisi maksaa kaikesta puolet ja saa vain väliaikaista pientä eläkettä. Sanoi alunperinkin hänelle että tuo systeemi on sairas.ja miksi mennä naimisiin tuommosen kans. Mies saanut perintöjä vaikka mitä ja pakottaa puolison maksamaan kaiken puoliksi
. Puolisolla myös avopuolisoilla on toisen elatusvelvollisuus.
Pyydät että otatte tuloprosenttien mukaan menot.