Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä tarkka rahasta, onko reilua?

Vierailija
22.10.2014 |

Hei! Olemme asuneet poikaystäväni kanssa helmikuusta asti yhdessä ja minua on nyt alkanut ärsyttämään se kuinka tarkka hän on siitä, että kaikki kulumme menevät puoliksi..Hänellä on siis ammatti, kunnon työpaikka ja hän teinaa suhteellisen hyvin. Minä taas olen 19-vuotias opiskelija, minulla on on muutama työvuoro viikossa ja tienaan kuukaudessa ainakin puolet vähemmän kuin hän. Maksamme vuokran ja kaikki laskut puoleksi, mutta minua on alkanut häiritsemään se, että hän säilyttää jokaisen kauppakuitin ja merkkaa sieltä kaikki yhteiset ruoat, joista minun täytyy maksaa puolet vaikka hän syö kaksi kertaa enemmän kuin minä. Teemme yleensä päiväruoan yhdessä, ja syömme sitä yhdessä, jolloin hän syö enemmän kuin minä ja pakkaa seuraavaksi päiväksi loput töihin evääksi, ja silti minun täytyy maksaa kaikista raaka-aineista ym puolet. Minulle ei juuri jää ylimääräistä rahaa ja tilini on kuun lopussa aina nollilla. En tiedä valitanko ihan turhasta vai kuulostaako tämä teidän korvaanne reilulta? Jos jollakin on jotain hyviä vinkkejä miten tilanteesta saisi reilumman nii ottaisin ne mielelläni vastaan.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 06:15"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 06:10"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 00:54"]

Huh, mihin tämä itsekäs maailma on menossa, kun jo alle parikymppiset pihtaa muutamia pennosia tyttöystävältään? Voi vee, sanon minä.

Jos mies saa kunnon palkan, niin tietenkin maksaa enemmän. Mun mielestä tuollainen nipottaminen on ihan sietämätöntä, jos sulla aidosti on rahasta pulaa. 

Vaihda mies! Halailkoon niitä pennosiaan kylmänä syysyönä, jos ne niin tärkeitä hänelle ovat.

Uskokaa pois, kohta suurin osa ihmisistä on liian itsekkäitä yhteenkään parisuhteeseen. Surkea maailma.

[/quote]

Jokaisen pitää pysdtyä elättämään itsensä ja ITSE maksamaan kulunsa. AP on itse itsensä tuohon jamaan saattanut kun ei tee töitä. Päivänselvä asia on että kumpikin maksaa puolet kuluista.

[/quote]

Mitä ihmettä selität? Etkö ymmärtänyt, että AP:n ongelma on ettei poikaystävä suostu maksamaan osuuttaan ruokakuluista? Ei sekään ole reilua, jos "yhteiset kulut" laitetaan puoliksi jos toinen aiheuttaa niitä yhteisiä kuluja enemmän.

[/quote]

Mitäs maksaa siitä. Tyhmä ihminen.  Kumpikin ostaa omat ruoat.

Tosin mitä tuokin tarkoittaa että mies syö enemmän? Miksi AP ei syö niitä ruokia? Jos menee yhdessä kauppaan ja ostaa vaikka perunaa ja jauhelijaa. Tekee ruokaa ja laittaa sen pöytään. Niin missä on ongelma?

Miksi AP ei ota puolta siitä ruoasta ja syö sitä?

Vierailija
22/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoi olevansa töissä, mutta ei pysty tekemään niin paljoo vuoroja koulun kanssa? Itselläni on täysin samanlainen tilanne, että avomies tienaa enemmän kuin minä opiskelijana. Hän maksaa vuokran ja minä laskut+kauppareissut. Kulut menevät tulotason mukaan 60% ja 40%. Vuos sitten tilanne oli toisinpäin kun hän koulussa ja minä töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 06:29"]

Ei tule toimimaan tuollainen. Piheys pahenee iän myötä ja on kyllä äärimmäisen ikävä piirre ihmisessä. Pihit nauttivat yleensä mielellään toisten tarjoamista asioista, mutta eivät tarjoa toiselle, ainaan vapaaehtoisesti, mitään. Kaveri asui jotain 3 v yhdessä pihin miehen kanssa ja oli se aikamoista. Mies hyödynsi suruitta, mitä sai vaan kaverista irti. Alkoi olla jo vitsi meidän kaveripiirissä, onneksi jäi matkasta jonkun muun riesaksi piheilemään. Mun isäkin on pihi, ei nyt äärimmäisen, ja se ottaa välistä päähän. Taloudellisuus on hyvä asia, mutta piheily on jo sairasta äärimmilleen vedettynä. Asutteko poikakaverin kämpässä, hyötyy sinusta, kun saa vuokran puolitettua ja vielä ruokakulutkin omaksi edukseen. Älkää ainakaan ikinä hankkiko lapsia, olet silloin pulassa.

[/quote]

Ei toi ole pihiyttä. Tietenkin jos menet asumaan toisen kämppään niin maksat siitä! Se on päivänselvä asia.

Vierailija
24/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies syö sut konkurssiin, jätä se paska.

Vierailija
25/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikävä mies, ei sen hyvinvoinnista välitä. Syö sut konkurssiin, Ahmatti elää sun rahoilla. On typerää maksaa liikaa. Toi ei ole rakkautta, mies muuttakoon kotiin äidin luo.

Vierailija
26/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upee mies kerta kaikkiaan. Mun mies on (oli) vähän samanlainen. Minä vaan lopetin sähkölaskun maksamisen. Kuten myös vesi- ja jätehuoltolaskun. Mies maksaa näin ruuan laitosta ja siitä, että syö kaiken. Ei ole valittanut, vaan hoitaa kiltisti. Ärsyttävää se oli kylläkin. Ota siis nainen ohjat omiin käsiisi!!!!

Vierailija
27/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy, että miksi minun pitää maksaa puolet sinun ruuistasi. Tai ehdota, että teillä on omat jääkaapit ja teette molemmat omat ruuat, koska koet tilanteen epäreiluna. Tosin kun valmistut ja alat tienata, tuollainen poikaystävä on sitä mieltä, että sinun pitää maksaa enemmän, koska hän muka elätti kun opiskelit ja kun teille syntyy lapsi, siitä hän ei kustanna mitään. Ala itse merkata niistä kauppakuiteista ruokia, mitä et syö ja sano, ettet maksa niistä mitään. 

Vierailija
28/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vasta 19-vuotias ja ajautunut tuohon tilanteeseen. Voivoi, jos olisin äitisin niin pois hakisin!

Kerro nyt vielä , että sinä peset poikakaverisi sukat, kalsarit ynnä muut siivoat, tiskaat jne kun sinulla on niin paljon pienemmät tulot. Tämä oli yllätys, että poikakaverisi on melkein samanikäinen.

Miksi minä, luultavasti äitisi ikäinen ihminen ei osaa edes kuvitella, kuinka tuollainen voisi olla "muuten aivan ihana"? Enkä olisi osannut kuvitella edes 19-vuotiaana, vaikka siihen aikaan sitä pidettiin jokseenkin itsestään selvänä, että mies maksoi varsinkin kun oli töissä ja sai kunnon palkkaa.

Vierailija
29/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 01:10"]Kaverillani oli samantyylinen mies otti vuokran vielä kämpästä mistä ei itsekään maksanut mitään vuokraa. ( vanhempien omistama kämppä) ei siitä mitään tullut. Käsittämätöntä tuollainen toiminta koska syökin tuplasti.
[/quote][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 01:10"]Kaverillani oli samantyylinen mies otti vuokran vielä kämpästä mistä ei itsekään maksanut mitään vuokraa. ( vanhempien omistama kämppä) ei siitä mitään tullut. Käsittämätöntä tuollainen toiminta koska syökin tuplasti.
[/quote]

Olisikohan kuitenkin niin, että vanhemmat vaatineet miestä ottamaan vuokraa? Kyllä omistusasunnosta on koko ajan kuluja ja vaikka olisikin valmis maksamaan ne oman lapsensa puolesta raja voi hyvinkin tulla vastaan lapsen tyttö-/poikaystävän kohdalla.

Vierailija
30/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 06:29"]

Ei tule toimimaan tuollainen. Piheys pahenee iän myötä ja on kyllä äärimmäisen ikävä piirre ihmisessä. Pihit nauttivat yleensä mielellään toisten tarjoamista asioista, mutta eivät tarjoa toiselle, ainaan vapaaehtoisesti, mitään. Kaveri asui jotain 3 v yhdessä pihin miehen kanssa ja oli se aikamoista. Mies hyödynsi suruitta, mitä sai vaan kaverista irti. Alkoi olla jo vitsi meidän kaveripiirissä, onneksi jäi matkasta jonkun muun riesaksi piheilemään. Mun isäkin on pihi, ei nyt äärimmäisen, ja se ottaa välistä päähän. Taloudellisuus on hyvä asia, mutta piheily on jo sairasta äärimmilleen vedettynä. Asutteko poikakaverin kämpässä, hyötyy sinusta, kun saa vuokran puolitettua ja vielä ruokakulutkin omaksi edukseen. Älkää ainakaan ikinä hankkiko lapsia, olet silloin pulassa.

[/quote]

Ihan samaa mieltä. Ex oli sairaalloisen pihi ja monet asiat oli ihan helvettiä

Vierailija
31/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 06:14"]

Miksi pitää elää äitiyspäivärahoilla? Miksi AP ei menisi töihin?

[/quote]

Se on yleensä nainen, joka ne lapset synnyttää ja äitiyspäiväraha maksetaan aina vain naiselle.

Ja kysy "miksi ei menisi töihin" niiltä noin puolelta miljoonalta työttämältä, jotka mielellään menisivät töihin, jos vaan olisi mihin mennä.

Vierailija
32/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 06:16"]

Avopuolisolla ei ole mitään elatusvelvollisuutta. Aviopuolisoillakin vain niin että toinen selviää hengissä. Eli kummallakin ei tarvitse olla sama elintaso.

Miksi siskoni ei ole töissä niin kuin muutkin ihmiset?

[/quote]

Niin, miksi tässä maassa on yli 400 000 "muuta ihmistä" jotka eivät ole töissä? Ja sitten vielä eräät vouhkanat vaativat sekä eläkeiän nostoa ja työperäistä maahanmuuttoa ihan kuin tässä maassa ei olisi ihan riittävästi työkykyisiä ja -haluisia.

Se on ihan oma valinta, jos elää sellaisen pihin puolison kanssa, joka ei rakasta kumppaniaan sitä vertaa, että sallisi saman elintason kuin itsellään on.

Näin kohtuullisen pitkällä elämänkokemuksella ja muutamassa parisuhteessa eläneenä sanoisin, että paljon helpompaa ja mukavampaa on elämä köyhän mutta anteliaan  kuin rikkaan ja pihin kanssa.

Vierailija
33/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 06:47"]

No kysy, että miksi minun pitää maksaa puolet sinun ruuistasi. Tai ehdota, että teillä on omat jääkaapit ja teette molemmat omat ruuat, koska koet tilanteen epäreiluna. Tosin kun valmistut ja alat tienata, tuollainen poikaystävä on sitä mieltä, että sinun pitää maksaa enemmän, koska hän muka elätti kun opiskelit ja kun teille syntyy lapsi, siitä hän ei kustanna mitään. Ala itse merkata niistä kauppakuiteista ruokia, mitä et syö ja sano, ettet maksa niistä mitään. 

[/quote]

Mä tekisin kyllä näin, että ottaisin ne kauppakuitit, merkkaisin tarkkaan kuka mitäkin syö ja laittaisin oman osuuteni. Pyytäisin myös kuitit kaikesta maksamastani, koska jos vain annat rahaa miehelle ja mies maksaa, hän unohtaa sen ja väittää elättäneensä sinua opiskeluaikana. Näitä tapauksia on. Kyllä sinun tarkoituksesi on pienentää miehen kustannuksia, ei olla puoliso. 

Vierailija
34/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli samanlainen kun ap:n puoliso. Vaihtamalla parani, todellakin :-) tosin nykyään oon vuosia ollu työelämässäkin.

Vierailija
35/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, mikä mies! Usko pois, parempia miehiä on! Lähde kävelemään ajoissa, sinulla ei ole vielä lapsia tämän urpon kanssa ja hyvät mahdollisuudet nuorena löytää mukava kumppani. Tuo ei ole normaalia. Parisuhteessa kuuluu auttaa toista myös taloudellisesti. Se ei ole mitään hyväksikäyttöä vaan normaalia elämää. Älä kuuntele yhtään näitä palstalassukoita, jotka rinnastavat pimpsan antamisen yhteisten kulujen oikeudenmukaiseen jakamiseen... Ovat viettäneet liikaa aikaa itsekseen neljän seinän sisällä pennosiaan laskellen.

Vierailija
36/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin samanlainen pihtari rahan kanssa nuorempana. Mutta kun jäin työttömäksi ja rahaa ei ollut niin se avasi silmäni ja luojan kiitos nykyinen vaimoni ei silloin jättänyt minua. Se rahan laskeminen oli jopa uuvuttavaa. Nykyään maksetaan tuloista tietty prosentti osuus ja itse makselen välillä ylimääräistäkin.

Nuorimies25

Vierailija
37/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin 21v ja 18v ku muutettiin yhteen. Välittömästi sovittiin, että tulot on yhteiset ja kaikki menee samasta. Nyt on kulunut yli 15v ja edelleen kaikki menee samoin. Yhteinen tili johon menee molempien palkat. Laskut + ruoka yms. maksetaan sieltä. Yleensä ruokakaupassa käydään yhdessä. Ei ole koskaan ollut ongelmia :)

Vierailija
38/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies maksaa suurimman osan eli kaikki laskut. Minä makselen ruokia ja sisustusta. Ollaan oltu 20v. yhdessä ja mun mies on 2 m. pitkä ja isoruokainen. Jos rupeaisi pihtailemaan niin saisi kyllä kenkää. Pihi ihminen on kamala. Jos mies söisi saman verran kuin minä niin se kuolisi nälkään. Meillä myös kaksi isoruokaista teinipoikaa.

Itse olen hyvinkin antelias ihminen ja vien lapsen kaveriakin välillä syömään. Pihi ihminen on kuin myrkkyä ja pilaa koko elämän. Et osaa nyt uskoa kuinka hankalaksi teidän elämä menee, kun saatte lapsia. 

Vierailija
39/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäis. Meillä mies on töissä ja minä kotona kun ei ole töitä. Ei onnistuis tuommonen.

Vierailija
40/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 06:21"]

Normaalissa parisuhteessa toinen ei todellakaan maksa enempää. Niin on ainoastaan kahdenlaisissa liitoissa: joko toinen määrää ja toinen on vaan koriste. Tai sitten sellaisissa missä se maksa on muuten niin surkea ihminen että hän ei saisi ketään muuta ja yrittää maksamalla pitää nykyisen.

[/quote]

En allekirjoita tätä ollenkaan. Melkein järjestään kaikissa tuntemissani perheissä toisella puolisolla on pienenmmät tulot kuin toisella ja aika monessa perheessä yhteisiin kuluihin osallistutaan jollain muulla tavalla kuin tasan puoliksi. Joko niin että kaikki rahat yhteisiä tai niin että kumpikin maksaa tulojensa suhteessa yhteiseen pottiin. Ja kummassakin tapauksessa toinen maksaa enemmän. Ihan normaalia varsinkin siinä vaiheessa kun on lapsia. Lapseton pariskunta voi vielä maksaa tasan puoliksi kaiken mutta kun lapsia tulee niin se toimii huonosti ellei puolisoilla ole tasan samat tulot

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan