Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä tarkka rahasta, onko reilua?

Vierailija
22.10.2014 |

Hei! Olemme asuneet poikaystäväni kanssa helmikuusta asti yhdessä ja minua on nyt alkanut ärsyttämään se kuinka tarkka hän on siitä, että kaikki kulumme menevät puoliksi..Hänellä on siis ammatti, kunnon työpaikka ja hän teinaa suhteellisen hyvin. Minä taas olen 19-vuotias opiskelija, minulla on on muutama työvuoro viikossa ja tienaan kuukaudessa ainakin puolet vähemmän kuin hän. Maksamme vuokran ja kaikki laskut puoleksi, mutta minua on alkanut häiritsemään se, että hän säilyttää jokaisen kauppakuitin ja merkkaa sieltä kaikki yhteiset ruoat, joista minun täytyy maksaa puolet vaikka hän syö kaksi kertaa enemmän kuin minä. Teemme yleensä päiväruoan yhdessä, ja syömme sitä yhdessä, jolloin hän syö enemmän kuin minä ja pakkaa seuraavaksi päiväksi loput töihin evääksi, ja silti minun täytyy maksaa kaikista raaka-aineista ym puolet. Minulle ei juuri jää ylimääräistä rahaa ja tilini on kuun lopussa aina nollilla. En tiedä valitanko ihan turhasta vai kuulostaako tämä teidän korvaanne reilulta? Jos jollakin on jotain hyviä vinkkejä miten tilanteesta saisi reilumman nii ottaisin ne mielelläni vastaan.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävä on tarkka rahasta silloin kun hyötyy siitä itse. Jos itse jää maksun puolelle niin silloin ei ole niin väliä.
Tuntuu vaikealta ajatella että tuollainen ihminen olisi ihana ja rakastava.

Vierailija
42/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi siipeilijä luuska. :) minä olen kodinhoitotuella, ja vaikka olisin töissäkin olisi tuloni paljon paljon miehen tuloja pienempiä. Siltin meillä on aina ollut yhteiset rahat, ja koskaan ei ole ollut sanallakaan riitaa rahasta. Olemme samanlaisia rahankäyttäjiä, emme pihejä, mutta emme myöskään holtittomia tuhlailemaan.

Kaverini on myös kodinhoitotuella, ja on kokoajan pulassa kun hänellä ei meinaa rahat riittää, vaikka hänen miehensä käy töissä, mutta heillä on tiukasti omat rahat. ilmeisesti kaverini pitää kuitenkin maksaa kaikki lapseen liittyvä. Itse en kutsuisi tuota rakkaudeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elätin poikaystävääni kolme vuotta. Maksoin yksin vuokrat ja enempi vuokralaskuista. Joku olisi varmasti kauhistunut. Sitten saimme pari lasta ja mies oli töissä ja elätti minua melkein viisi vuotta. Nyt olemme molemmat töissä emmekä todellakaan laske kumpa maksaa enemmän ja mitä. Olemme kumpikin tarkkoja rahankäyttäjiä ja luotamme toisiimme 110prosenttisesti. Ajat vaihtelevat. Se maksaa jolla on rahaa! Oli ihanaa että sain olla kotona viisi vuotta ja mies tuki.

Vierailija
44/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa ruoasta 2/3 ja ap loput. Helppoa. Aviossa on sitten vasta elatusvelvollisuus.

Vierailija
45/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihiys on hirveä asia ja pahenee vain yleensä. Taloudellisuus on toinen juttu. Parisuhteessa ei kannattaisi olla vain yksilönä vaan parina. Ei saa olla väliä sillä kuka maksaa enemmän tai vähemmän. Me muutimme kuukauden seurustelun jälkeen yhteen ja otimme yhteisen tilin. Sen jälkeen kaikki rahat ollut yhteisiä - ei ongelmia

Vierailija
46/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 06:31"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 06:15"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 06:10"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 00:54"]

Huh, mihin tämä itsekäs maailma on menossa, kun jo alle parikymppiset pihtaa muutamia pennosia tyttöystävältään? Voi vee, sanon minä.

Jos mies saa kunnon palkan, niin tietenkin maksaa enemmän. Mun mielestä tuollainen nipottaminen on ihan sietämätöntä, jos sulla aidosti on rahasta pulaa. 

Vaihda mies! Halailkoon niitä pennosiaan kylmänä syysyönä, jos ne niin tärkeitä hänelle ovat.

Uskokaa pois, kohta suurin osa ihmisistä on liian itsekkäitä yhteenkään parisuhteeseen. Surkea maailma.

[/quote]

Jokaisen pitää pysdtyä elättämään itsensä ja ITSE maksamaan kulunsa. AP on itse itsensä tuohon jamaan saattanut kun ei tee töitä. Päivänselvä asia on että kumpikin maksaa puolet kuluista.

[/quote]

Mitä ihmettä selität? Etkö ymmärtänyt, että AP:n ongelma on ettei poikaystävä suostu maksamaan osuuttaan ruokakuluista? Ei sekään ole reilua, jos "yhteiset kulut" laitetaan puoliksi jos toinen aiheuttaa niitä yhteisiä kuluja enemmän.

[/quote]

Mitäs maksaa siitä. Tyhmä ihminen.  Kumpikin ostaa omat ruoat.

Tosin mitä tuokin tarkoittaa että mies syö enemmän? Miksi AP ei syö niitä ruokia? Jos menee yhdessä kauppaan ja ostaa vaikka perunaa ja jauhelijaa. Tekee ruokaa ja laittaa sen pöytään. Niin missä on ongelma?

Miksi AP ei ota puolta siitä ruoasta ja syö sitä?

[/quote]

Ai että väkisin pitäisi syödä samankokoinen annos kuin mies.  Olet aika idiootti kun et tajua, mistä kysymys.  Väännänlö rautalangasta ? Vai ymmärrätkö tällaista kielikuvaa?

Vierailija
47/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen se aika kun muutettiin miehen kanssa yhteen. Minä kävin sijaisuuksia tekemässä ja mies opiskeli. Murehdin silloin, miten saan maksettua koko vuokran ja ruuatkin meille sijaisuuksia tekemällä. Ei tullut mieleen, että miehen pitäisi puoli maksaa vuokrasta tai ruuasta. Se maksoi, jolla oli enemmän rahaa eli sillä hetkellä se olin minä. Toki mieskin osallistui laskuihin ja ruokakuluihin, mutta itsestään selvästi ajattelin, että minun palkalla tottakai eleteen. 

Nyt 15v myöhemmin tilanne on ihan toinen. Minä vuorostani opiskelen ja mies maksaa elämisen. Meille tämä on ollut aina luontaista. Ehkä siksi, että molemmat haluaa toiselle niin paljon hyvää. En voisi koskaan pyytää miestä maksamaan puolia jos hänen tulonsa olisivat pienemmät kuin minun. Haluan hänelle vähintään saman elintason kuin itsellenikin ja tiedän hänen ajattelevan samoin. 

Vierailija
48/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 09:07"]

Minä elätin poikaystävääni kolme vuotta. Maksoin yksin vuokrat ja enempi vuokralaskuista. Joku olisi varmasti kauhistunut. Sitten saimme pari lasta ja mies oli töissä ja elätti minua melkein viisi vuotta. Nyt olemme molemmat töissä emmekä todellakaan laske kumpa maksaa enemmän ja mitä. Olemme kumpikin tarkkoja rahankäyttäjiä ja luotamme toisiimme 110prosenttisesti. Ajat vaihtelevat. Se maksaa jolla on rahaa! Oli ihanaa että sain olla kotona viisi vuotta ja mies tuki.

[/quote]

tämä nyt on ihan eri asia kuin mistä tässä nyt puhutaan...

Vierailija
49/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 09:07"]

[/quote]

Poikaystävä on poika, joka asuu eri osoitteessa kuin tyttö. - Ap. taitaa olla ihan avoliitossa kuten sinäkin lienet ollut. Eli aivan sama kuin avioliitto.

Vierailija
50/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 00:34"]

Hei! Olemme asuneet poikaystäväni kanssa helmikuusta asti yhdessä ja minua on nyt alkanut ärsyttämään se kuinka tarkka hän on siitä, että kaikki kulumme menevät puoliksi..Hänellä on siis ammatti, kunnon työpaikka ja hän teinaa suhteellisen hyvin. Minä taas olen 19-vuotias opiskelija, minulla on on muutama työvuoro viikossa ja tienaan kuukaudessa ainakin puolet vähemmän kuin hän. Maksamme vuokran ja kaikki laskut puoleksi, mutta minua on alkanut häiritsemään se, että hän säilyttää jokaisen kauppakuitin ja merkkaa sieltä kaikki yhteiset ruoat, joista minun täytyy maksaa puolet vaikka hän syö kaksi kertaa enemmän kuin minä. Teemme yleensä päiväruoan yhdessä, ja syömme sitä yhdessä, jolloin hän syö enemmän kuin minä ja pakkaa seuraavaksi päiväksi loput töihin evääksi, ja silti minun täytyy maksaa kaikista raaka-aineista ym puolet. Minulle ei juuri jää ylimääräistä rahaa ja tilini on kuun lopussa aina nollilla. En tiedä valitanko ihan turhasta vai kuulostaako tämä teidän korvaanne reilulta? Jos jollakin on jotain hyviä vinkkejä miten tilanteesta saisi reilumman nii ottaisin ne mielelläni vastaan.

[/quote]

Minä tekisin niin, että ottaisin itselleni puolet jämistä. Ihan vaan ukon käytöksen vuoksi ja pienenä muistutuksena.

Vierailija
51/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin useimmat. Piheys ei parane koskaan ja voit vain valmistautua siihen, että kun teillä on lapsia ja olet äitiyslomalla niin maksat yhä edelleen KAIKESTA PUOLET + kaikki lapseen liittyvät kulut.

Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja puhut asiasta ja joko

- mies maksaa enemmän ruuasta kun syö sitä enemmän ja ottaa ruuasta vielä eväätkin töihin

- laitat kylmän rauhallisesti kaikki ruuat puoliksi.  Jos et jaksa syödä niin laita pakastimeen tai syö seuraavana päivänä

- tulevaisuutta varten kerää kuitit kaikesta mitä olet maksanut, koska tuon tyyppinen ihminen tulee jossain vaiheessa väittämään, että on maksanut itse kaiken (esimerkiksi erossa)

Vierailija
52/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 06:14"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 01:17"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 01:12"]Kiitos kaikista asiallisista vastauksista. :) Mies on muuten ihana niin en harkitse eroa. Minun pitää vain selvästi ottaa asia puheeksi..   [/quote] Jeeps, sitten ootellaan pari vuotta että saatte lapsia ja kirjoitat tänne, miten joudut äitiyspäivärahasta kustantamaan puolet kaikesta, lasten kulut kokonaan ja tekemään kaikki kotityöt. Mies kartuttaa omaa säästötiliään, kulkee merkkivaatteissa ja käy lomamatkoilla yksin. On näitä täällä nähty...

[/quote]

Miksi pitää elää äitiyspäivärahoilla? Miksi AP ei menisi töihin?

[/quote]

Oletko humalassa vai yksinkertaisesti tyhmä?

Ap opiskelee.  opettele lukemaan ennenkuin kommentoit

Vierailija
53/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on luonnollista, että niin kauan kun pariskunta on vain poikaystävä-tyttöystävä tasolla kumpikin maksa aoman osuutensa. Avioliitossa sitten on  yhteiset rahat kun tulee lapsiakin.

Vierailija
54/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Olette parisuhteessa, ette mitään kämppiksiä. Ja tuollainen käytös ei ole mitään pikku nuukailla vaansuoranaista piheyttä. Voin sanoa, ettei tilanne tuosta muutu ainakaan paremmaksi. Tietysti voit puhua hänen kanssaan tuosta, mutta mitä se kertoo ihmisestä, joka käyttäytyy noin jo alusta asti..

Vierailija
55/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 09:31"]

Minusta on luonnollista, että niin kauan kun pariskunta on vain poikaystävä-tyttöystävä tasolla kumpikin maksa aoman osuutensa. Avioliitossa sitten on  yhteiset rahat kun tulee lapsiakin.

[/quote]Niin, siis nimenomaan oman osuutensa, mutta tässä ao:n piti maksaa puolet ruuastakin, jota syö selvästi vähemmän kuin mies.

Vierailija
56/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 09:31"]

[/quote]Niin, siis nimenomaan oman osuutensa, mutta tässä ao:n piti maksaa puolet ruuastakin, jota syö selvästi vähemmän kuin mies.

[/quote]

Eikö ne voi ostaa omia ruokia itselleen kun kerran näyttävät olevan kämppissuhteessa? Se olisi selkeämpää molemmille.

Vierailija
57/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttu pariskunta, joka jo silloin kun olivat opiskelijoita kumpikin, olivat erittäin tarkkoja siitä, että kaikki menee kristillisesti puoliksi, varsinkin mies oli siitä tarkka. Nyt, 25 vuoden jälkeen, olen ollut todistamassa kun onnellinen perhe tiilitalossaan sai riidan aikaiseksi siitä, että nainen oli maksanut yhteiseltä tililtä kahvilakäyntinsä. Kulu oli kaksi euroa.

Vierailija
58/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäreilua. Suorastaan naurettava mies.

Vierailija
59/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 01:00"]

Miehen tulee jo alussa tehdä selväksi, että siipeily ei ole ok.

Luuskat vaativta miestä maksamaan kaiken jo ensitreffeistä alkaen.

Palstan itsenäiset, voimakkaat, rohkeat naiset ;) Sallikaa mun nauraa teille, nauran ilman sallintaannekin.

[/quote]

Tässähän tapauksessa mies siipeilee ap:n rahoilla!!!! Silmä käteen. 

Vierailija
60/107 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 01:12"]

Kiitos kaikista asiallisista vastauksista. :) Mies on muuten ihana niin en harkitse eroa. Minun pitää vain selvästi ottaa asia puheeksi..

[/quote]

Onnea loppuelämään tuollaisen nuukalaisen kanssa. Oikeasti, tee asia nopeasti selväksi ja vaihda äijää jos ei homma muutu. Tietenkin voit pyytää seksistä 50€/krt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän