Poikaystävä tarkka rahasta, onko reilua?
Hei! Olemme asuneet poikaystäväni kanssa helmikuusta asti yhdessä ja minua on nyt alkanut ärsyttämään se kuinka tarkka hän on siitä, että kaikki kulumme menevät puoliksi..Hänellä on siis ammatti, kunnon työpaikka ja hän teinaa suhteellisen hyvin. Minä taas olen 19-vuotias opiskelija, minulla on on muutama työvuoro viikossa ja tienaan kuukaudessa ainakin puolet vähemmän kuin hän. Maksamme vuokran ja kaikki laskut puoleksi, mutta minua on alkanut häiritsemään se, että hän säilyttää jokaisen kauppakuitin ja merkkaa sieltä kaikki yhteiset ruoat, joista minun täytyy maksaa puolet vaikka hän syö kaksi kertaa enemmän kuin minä. Teemme yleensä päiväruoan yhdessä, ja syömme sitä yhdessä, jolloin hän syö enemmän kuin minä ja pakkaa seuraavaksi päiväksi loput töihin evääksi, ja silti minun täytyy maksaa kaikista raaka-aineista ym puolet. Minulle ei juuri jää ylimääräistä rahaa ja tilini on kuun lopussa aina nollilla. En tiedä valitanko ihan turhasta vai kuulostaako tämä teidän korvaanne reilulta? Jos jollakin on jotain hyviä vinkkejä miten tilanteesta saisi reilumman nii ottaisin ne mielelläni vastaan.
Kommentit (107)
Voin sanoa, että piheys on vaiva, joka ylettyy kaikille elämänalueille ja pahenee vanhetessaan. Lähde, kun vielä voit.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 01:12"]Kiitos kaikista asiallisista vastauksista. :) Mies on muuten ihana niin en harkitse eroa. Minun pitää vain selvästi ottaa asia puheeksi..
[/quote]
Jeeps, sitten ootellaan pari vuotta että saatte lapsia ja kirjoitat tänne, miten joudut äitiyspäivärahasta kustantamaan puolet kaikesta, lasten kulut kokonaan ja tekemään kaikki kotityöt. Mies kartuttaa omaa säästötiliään, kulkee merkkivaatteissa ja käy lomamatkoilla yksin. On näitä täällä nähty...
[/quote]
Ei yksin vaan kaveriporukan kanssa Thaimaassa ja Floridassa :)
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 01:37"]Osta, valmista ja syö omat ruokasi. Poikakaveri ostakoon omilla rakkailla rahoillaan itselleen mitä haluaa.
[/quote]
Mutta mies suuttuu?
Sarkasmia XD
Tuo ei ole reilua eikä miezole ihana, vaan sairaalloisen pihi. Reiluinta olisi jos maksaisitte yhteiset menonne tulojenne suhteessa, jolloin sinullekin voisi jäädä vähän omaa rahaa omiin menoihin. Tuollaiselle miehelle sitä on kuitenkin turha ehdottaa, hän ei siihen suostu.
Mutta vaaka voisi olla hyvä. Kun mies kerran käy kauppakuitit läpi, alkakaa myös punnita ruoka-annoksenne. Kukin maksaa vain syömänsä määrän. Muistakaa punnita myös miehen evääksi ottama osa.
Et tietenkään maksa miehesi ruokia. Osta jatkossa omat ruoat.
Miehesi on alkeellinen hyväksikäyttäjä.
Mieshän tuossa nyt elää siivellä. Siis kaikki kulut laitetaan PUOLIKSI ja mies syö ENEMMÄN. Tällöin MIES elelee AP:N lompakolla, eikä päinvastoin.
En tajua näitä ainaisia lassukoita, jotka mihin tahansa aiheeseen tulevat kertomaan miten naiset ovat miehen siivellä eläviä luuskia. Minäkin varmaan käytän työtöntä miestäni hyväksi? Teille kun näyttää olevan aivan sama vaikka nainen maksaisi kaiken, silti nainen on aina se toisen kustannuksella elävä.
Up