Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt puhuvat työttömät: "Ei soittoa, ei sähköpostia, siinä teille työvoimapulaa"

Vierailija
11.09.2021 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008247215.html

Kummallinen on tämä kuuluisa ns. huutava työvoimapula, jos hakijoiden hakemuksiin ei viitsitä edes vastata mitään.....

Oliskohan vikaa muissakin tahoissa kuin pelkästään työttömissä itsessään? Varmaan vikaa voi olla heissäkin, mutta miksi media yleensä pyrkii antamaan kuvan, että vikaa olisi ainoastaan työttömissä?

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkista kansanhuvia on mollata heikompia. Näin se on aina ollut.

Vierailija
2/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo. Mutkin ghostasi yksi työnantaja.

Muista hakemuksista en ikinä kuullutkaan.

Onlinepelissä tapaamani mies hommasi mulle sitten työpaikan ulkomailta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkista kansanhuvia on mollata heikompia. Näin se on aina ollut.

Tämä.

Vierailija
4/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinoilla haetaan vain huippuosaajia. Jos ei kuulu top 20 prosenttiin nii se on voi voi.

Vierailija
5/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen odottanut työkkärin yhteydenottoa nyt puoli vuotta.

Keskeytin kuntouttavan työtoiminnan alkuvuodesta ja työkkäristä tuli tekstari, että soittavat ja päivittävät tietoni maaliskuun alussa. Paria päivää ennen soittoa tuli uusi viesti, jossa sanottiin suunnilleen että eivät nyt ehdi soittamaan, laita sähköpostia jos on jotain kiireellistä. Työnhakuni on voimassa edelleen ja olen nostanut työmarkkinatukea tämän puoli vuotta ongelmitta. Kukaan ei ole edelleenkään soittanut tai viestinyt, vaikka kuulun pitkäaikaistyöttömiin ja olen vajaakuntoinen, eli ainakin teoriassa minuunpäin tulisi olla säännöllisesti yhteydessä. 

Vierailija
6/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Tuttu juttu.

"ilmoitellaan päätöksistä sitten kaikille viikon kuluessa"

Paskat. Kieltävä vastaus saattaa oikeasti tulla vaikka kuukauden tai kahden päästä. Silloin on tosiaan semmoinen " Ai ihanko totta :))"-fiilis.

Vierailija
7/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä jäi vaivaamaan eräs rekryihminen. Oli silloin 23-vuotias JasminJenina. Kävin kurkkaamassa someprofiilin (Huoh). Varmaan todella hyvä työssään mutta Somen perusteella tuli lähinnä mieleen ihan jotain muuta.

Vierailija
8/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinoilla haetaan vain huippuosaajia. Jos ei kuulu top 20 prosenttiin nii se on voi voi.

Noinhan se juuri on. Työssä olevienkin on haastavaa vaihtaa paikkaa, tai ainakin joutuu läpäistä monta rekrykierrosta, jos meinaa paikan saada. En voi edes kuvitella, kuinka vaikeaa on työttömällä.

Vierailija
9/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa aktiivisuutta kyllä korostetaan ja yleensä mitään yhteyttä sitten oteta?

Vierailija
10/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain määräyksen hakea tappusiivoustyötä. Paikka oli poistunut mol:n sivuilta ennenkuin ehdin hakea. Hain kyllä.

Vierailija
11/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjät vihaavat työttömiä ja haluavat niiltä kaikki tuet pois. Kun työhakemuksiini ei vastattu lopetin hakemisen ja kerran pääsin haastatteluun asti tai niiden oli pakko haastatella kaikki TE- toimiston palkkatuki työttömät, naurettiin jo kättelyssä pihalle ja ilmeistä huomasin ettei ne noin vanhaa hae. Edelliset työntekijät olivat 10v nuorempia. 

Vierailija
12/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain määräyksen hakea tappusiivoustyötä. Paikka oli poistunut mol:n sivuilta ennenkuin ehdin hakea. Hain kyllä.

Rappusiivous

Vierailija
13/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se juuri on. Työssä olevienkin on haastavaa vaihtaa paikkaa, tai ainakin joutuu läpäistä monta rekrykierrosta, jos meinaa paikan saada. En voi edes kuvitella, kuinka vaikeaa on työttömällä.

Hirveä prosessi ylipäätään.

Vierailija
14/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52 v, n 20 vuotiaana työskentelin grillillä.

Laitoin Heselle viestiå. Ei tullut edes sitä kuuluisaa kiitos, mutta ei kiitos viestiä

Vierailija
15/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni palasi vanhaan työpaikkaansa, josta oli ollut muualla vajaan vuoden. Tapahtuneita muutoksia sillä aikaa:

- Työntekijät oli siirretty toiseen TES:iin 

- Lisät maksetaan silloin kun työnantajaa huvittaa vrt. ennen kerran kuussa, tosi kiva vuorotyöläiselle

- Työntekijöiden keski-ikä pudonnut noin kymmenellä vuodella, konkarit lähteneet

- Entistä enemmän välinpitämättömyyttä ja vähemmän ryhmähenkeä

- Työntekijöiden vähäisetkin edut poistuneet

Niin että joskus voisi myös työnantaja katsoa sinne peiliin. Tuosta TES-jutusta nousi paikallisesti kova möykkä, mutta yksikään media ei halunnut kirjoittaa aiheesta, mitä en ymmärrä vieläkään. 

Vierailija
16/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskeytin kuntouttavan työtoiminnan alkuvuodesta ja työkkäristä tuli tekstari, että soittavat ja päivittävät tietoni maaliskuun alussa. Paria päivää ennen soittoa tuli uusi viesti, jossa sanottiin suunnilleen että eivät nyt ehdi soittamaan, laita sähköpostia jos on jotain kiireellistä. Työnhakuni on voimassa edelleen ja olen nostanut työmarkkinatukea tämän puoli vuotta ongelmitta. Kukaan ei ole edelleenkään soittanut tai viestinyt, vaikka kuulun pitkäaikaistyöttömiin ja olen vajaakuntoinen, eli ainakin teoriassa minuunpäin tulisi olla säännöllisesti yhteydessä. 

Olet todennäköisesti kunnan etkä työkkärin asiakkaana, kunnat ei hoida kuin ns. parhaita työttömiä.

Vierailija
17/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7Minä olen odottanut työkkärin yhteydenottoa nyt puoli vuotta.

Olet todennäköisesti kunnan etkä työkkärin asiakkaana, kunnat ei hoida kuin ns. parhaita työttömiä.

Sehän on juuri toisin päin. Kunnat hoitaa niitä vaikeimmin työllistyviä.

Vierailija
18/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin Heselle viestiå. Ei tullut edes sitä kuuluisaa kiitos, mutta ei kiitos viestiä

Hese ei vastaa muutenkaan. Laitoin asiakkaana postia ja yhden pienen pyynnön heille. Ei vastausta.

Vierailija
19/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan työkkärin asiakas olen. Oli minulla oma sossukin sen aikaa kun olin kuntouttavassa, mutta hänkin katosi elämästäni sen jälkeen vaikka lupasi soitella tiettyyn aikaan. Oli ollut tätä ennen hyvin luotettava ja auttanut kuntouttavan ulkopuolisissa asioissakin, joten otin tämän aika raskaasti. Mietin että miten pärjäävät vastaavissa tilanteissa ne, joilla ei ole minkäänlaista tukiverkkoa?

Vierailija
20/127 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö muuta ttökokemusta kuin yli 30v sitten? Jos on niin vähän ollut töissä, on se ymmärrettävästi epäilyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi