Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet perheestä jossa on viisi poikaa?

Vierailija
21.10.2014 |

Rehellisesti. Käykö mielessäsi mitään? Vai herättääkö viiden pojan perhe sinussa jotain ajatuksia? 

Kerro myös oletko itse lapseton vai perheellinen ja onko sinulla tyttöjä vai poikia?

Yritän tässä todistella siskolleni erästä teoriaa :)

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:08"]

No ihan jo senkin perustella mitä olen nähnyt ja kuullut ihan jopa lähipiirissä, niin paljon lapsia on nimenomaan niillä onnettomilla, jotka olisivat ehdottomasti halunneet sen tytön ja vain poikia on tullut. Eli sääliksi käy. Onneksi itse sain mitä halusinkin, tytön. Jos lisää lapsia on tullakseen, ei sukupuolella ole väliä, kun haluamani jo sain. 

[/quote]

Ehkä tuossa asiassa sait haluamasi, mutta josain toisessa asiassa et sitten saa. Elämä vaan menee niin. Toisella saattaa olla poikia, vaikka toivoi tytärtä, mutta on täydellinen mies tai ehkä täydellinen ulkonäkö tai ehkä täydellinen työpaikka tai ehkä kaikki nämä. Onneksi onni käy kaikilla jossain asiassa. 

Vaikkakaan ei varmastikaan kaikki naiset toivo tytärtä. Taitaa mennä 50/50. 

Vierailija
62/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on vain veljiä, neljä. Kuulemma äitinsä on aina kärsinyt tästä poika"kirouksesta" ja rukoilee että saisi edes tyttölapsenlapsia. Itse en lähtisi viittä vääntämään, jos toisen lapsen kohdalla ei tyttöä tule niin ei voi mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:16"]

No siis, siskollani on viisi poikaa ja hän on puhunut siitä kuinka ihmiset avoimesti säälittelevät häntä. Olemme puhuneet tästä paljon. Minä olen vakuuttunut, että säälittelijät ovat oikeastaan aina sellaisia ihmisiä joilla on itsellään hyvin perinteinen kuva perheest. Yksi tyttö ja yksi poika, kultainennoutaja. Ja tietysti näillä ihmisllä on pitänyt käydä niin, että ovat juuri sattumalta (koska sattumastahan tässä on vain ja ainoastaan kyse) saaneet juuri sen yhden pojan ja yhden tytön. isommat perheet harvemmin säälittelevät monen pojan äitejä. Säälitteijät ovat aivan varmasti AINA naisia. Ja se mikä selvisi tässä näin nopeastikin, niin lapsettomat taas pääsääntöisesti ihailevat monen pojan perheitä. 

Aika hyvin näyttäis pitävän päätelmät paikkansa

ap

[/quote]

Mieluummin toivoisin tyttöjä ja toivoisin, että jos tulee poikia niin ovat yhtä rauhallisia kuin isänsä. t. Lapseton

Vierailija
64/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:35"]

Että eivät ole näköjään tyttöä saaneet.

[/quote]

Oletko lapseton? Perheellinen? Tyttöjä vai poikia lapsina?

ap
[/quote]hän on kolmen tytön katkeroitunut äiti

Vierailija
65/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähä seksiä taloudessa ollut.

tyttöjä enempi on mikäli kokoajan natisee sänky

Vierailija
66/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanohan ap siskollesi, että on niitä meitäkin, joiden mielestä on komeaa ja upeaa, kun joku saa olla monen pojan äiti. :) Ja veljeksille mahtavaa, kun saa varttua yhdessä.

Vierailija
67/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:18"]

Hieman säälin ja toivon vanhemmilla olevan paksu lompakko kun mopoikä lähestyy. Siinä kun kustantaa mopokortin vuoden välein veljessarjalle niin eipä käy kateeksi.

[/quote]

Minkä helvetin takia pojille pitäisi ostaa mopokortit? Ei meillä ainakaan yhdelläkään pojalla ole mopoa, eikä kyllä tytölläkään. Sehän on ihan vanhempien oma valinta. 

Vierailija
68/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen et hui hulinaa ja onhan se jotenkin söpäkin!  Tiedän että äiti joutuu koville poikien kanssa mutta pojat helppoja,  kun tulee ikää lisää. 

Itselläni kaksi poikaa ja ikää on 10 ja 13v.

Vierailija
69/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:16"]

No siis, siskollani on viisi poikaa ja hän on puhunut siitä kuinka ihmiset avoimesti säälittelevät häntä. Olemme puhuneet tästä paljon. Minä olen vakuuttunut, että säälittelijät ovat oikeastaan aina sellaisia ihmisiä joilla on itsellään hyvin perinteinen kuva perheest. Yksi tyttö ja yksi poika, kultainennoutaja. Ja tietysti näillä ihmisllä on pitänyt käydä niin, että ovat juuri sattumalta (koska sattumastahan tässä on vain ja ainoastaan kyse) saaneet juuri sen yhden pojan ja yhden tytön. isommat perheet harvemmin säälittelevät monen pojan äitejä. Säälitteijät ovat aivan varmasti AINA naisia. Ja se mikä selvisi tässä näin nopeastikin, niin lapsettomat taas pääsääntöisesti ihailevat monen pojan perheitä. 

Aika hyvin näyttäis pitävän päätelmät paikkansa

ap

[/quote]

Kiipeileekö teillä isäkin puihin :D ha haa

Anteeksi nyt vaan, mutta kuulostaa kauheen sukupuolisidonnaiselta toi teidän perheen arki. Nainen shoppailee ja miehet kiipeilee puihin. 

Vierailija
70/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tulee mieleen, että siinäpä mainio veljessarja :) Sitten aloin miettiä, että millä ikäeroilla mahtavat olla ja miten se vanhempien jaksaminen...

En katsonut muita vastauksia, kun niitä näytti olevan tosi paljon.

Vierailija
71/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi kuin viisi tyttöä. Itsellä poika ja tyttö, poika äidille 1000x helpompi vaikka molemmat rakkaita.

Vierailija
72/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:26"]

Sanohan ap siskollesi, että on niitä meitäkin, joiden mielestä on komeaa ja upeaa, kun joku saa olla monen pojan äiti. :) Ja veljeksille mahtavaa, kun saa varttua yhdessä.

[/quote]

Joo näytin jo ketjua :) olen itsekin sitä mieltä, että hänen katraansa on upea. Minulla ei vielä ole lapsia, mutta ottaisin oikein mielelläni paljon poikia. 

ap

Vierailija
73/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olen muuten meistä toisiksi vanhin eikä olla uskovaisiakaan t. Se jolla 4 veljeä

Vierailija
74/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin pitkään siitä kun minulle ei tullut tytärtä vaan poika pojan perään. Kunnes yksi päivä tajusin, että kärsin oikeastaan vain siksi kun muut siitä koko ajan huomauttelevat. En minä erityisesti tarvinnut tyttöä mihinkään. Pystyin ja pystyn tekemään poikien kanssa ihan ne samat asiat kuin tytönkin kanssa. Ei tytö olisi tuonut minulle mitään lisää elämääni. Olisi lähinnä vaan lopettanut toisten kommentoinnit. Mutta sitten kun sen tajusi, niin ymmärsin myös, että en se ole minä jolla on ongelma vaan ne jotka asiasta koko ajan kommentoivat, niin ehillä se ongelma on päässään ja syytön minä siihen olen.

Vastaus ap:n kysymykseen. Katson ihaillen ja haikeasti, omani ovat jo pois muuttaneet. 

Vierailija
75/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että komee veljeslauma ja seuraa toisistaan. Isä varmaan myös ylpeä.

Ainut mikä on mulle tulee "vain poikaperheistä" negatiivinen assosiaatio, on siinä vaiheessa kun lapset muuttaa pois kotoa ja löytää kumppanit, monesti pojan perhe ei ole lastenlasten kanssa yhetä läheinen kun "äidin" perhe. Ainakin omassa tuttavapiirissä mennyt vähän näin. Että toivoisin että tulee kivat miniät, sillä kyllä ne vaimot vähän kumminkin kaappaa ne pojat.

Vierailija
76/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on viisi poikaa, mutta myös neljä tyttöä.

Vierailija
77/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:36"]

Ajattelisin että komee veljeslauma ja seuraa toisistaan. Isä varmaan myös ylpeä.

Ainut mikä on mulle tulee "vain poikaperheistä" negatiivinen assosiaatio, on siinä vaiheessa kun lapset muuttaa pois kotoa ja löytää kumppanit, monesti pojan perhe ei ole lastenlasten kanssa yhetä läheinen kun "äidin" perhe. Ainakin omassa tuttavapiirissä mennyt vähän näin. Että toivoisin että tulee kivat miniät, sillä kyllä ne vaimot vähän kumminkin kaappaa ne pojat.

[/quote]

Totta. Toisaalta tässä on myös se kääntöpuoli, että poikien äiti vanhemmat saavat itse valita kuinka läheisiksi tulevat lapsenlapsilleen ja kuinka paljon ovat lastenlasten kanssa tekemisissä. Tytön vanhemmille luodaan kovemmat paineet tyttären puolelta ja jos isovanhemmuus ei olekaan se heidän tärkein juttu, niin sitten syyllistetään. Joten poikien vanhemmat pääsevät tässä jopa helpommalla. 

Mutta kyllä miniöillä on suuri vaikutus. Olen myös huomannut, että perheissä joissa ei ole omia tyttäriä, iin miiät saattavat tulla erityisen läheisiksi anoppinsa kanssa. Miniöiden välille syntyy jopa kilpailua anopin suosiosta. 

Vierailija
78/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sängysssä peuhaamisen määrä vaikuttaa lapsen sukupuoleen?

Vierailija
79/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:40"]

Että siinähän on kohta kokonainen jääkiekkojoukkue.

[/quote]

Toi on muuten ärsyttävin kommentti ikinä. Meillä on viisi poikaa ja inhoan tuota kommenttia. Kukaan pojistamme ei pelaa lätkää, eikä laji kiinnosta minua tai miestäni. 

[/quote]

Käviskö jatkossa koripallojoukkue? ;)

[/quote]

No vaikka mielummin :D vaikka ehkä on parempi, että unohdetaan kaikki joukkueet ;)

Yksi pojistamme ratsastaa, yksi telinevoimistelee, yksi ajaa motocrossia, yksi taitoluistelee ja yksi harrastaa musiikkia. 

Ennakkoasenteet romukoppaan. 

[/quote]

Mä taas saan aina kuulla, että teillähän on kohta jo jalkapallojoukkue. Enkä ihan heti keksi ärsyttävämpää kommenttia. Meidän neljästä pojasta tasan yksi on tykännyt jalkapallosta. 

Vierailija
80/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme poikaa, ennen lapsiakin oli lapsilukutoive kolme lasta. Toisen pojan jälkeen koin keskenmenon ja "neljättä" lähdettiin odottamaan toivoen vain raskauden menevän hyvin ja lapsen syntyvän terveenä. Ennen keskenmenoa toivoin, että seuraava olisi ollut tyttö, mutta emme tietenkään olisi ryhtynyt koko hommaan ilman, että molemmat sukupuolet olivat TIETENKIN tervetulleita. Nyt olen vain onnellinen, että perheemme puuttuva palanen syntyi ja täydensi perheemme.

Välillä loukkaannun ihmisten säälivistä kommenteista jakatseista, vain poikia, voivoi... Itse kuitenkin tunnen olevani etuoikettu kun lapsia ylipäätään olen saanut ja muita "pelkkien" poikien äitejä ihailen jotenkin enemmän kuin pelkkien tyttöjen äitejä. Uskon, että tyttäjen äidit pääsevät helpommalla murrosikään asti ;)Tiedan, että on yleistys ja kaikki riippuu kaikkien persoonista yms. mutta yleistetäänhän muitakin asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi