Mitä ajattelet perheestä jossa on viisi poikaa?
Rehellisesti. Käykö mielessäsi mitään? Vai herättääkö viiden pojan perhe sinussa jotain ajatuksia?
Kerro myös oletko itse lapseton vai perheellinen ja onko sinulla tyttöjä vai poikia?
Yritän tässä todistella siskolleni erästä teoriaa :)
Kommentit (149)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:56"]Muistakaa ilmoittaa ajatustenne perään se, että oletteko lapsettomia vai perheelliisiä ja onko teillä tyttöjä vai poikia? Toistaiseksi teoriani näyttää kyllä olevan tosi :)
ap
[/quote]
Jaathan meillekin teoriasi!! :))
Ajattelisin että voi, olisipa tuo äiti saanut edes yhden tytön.
Pojatkin on kivoja, ei siinä mitään. Mutta kiva se on, kun on joku omaa sukupuoltakin, voi niitä omia juttuja tehdä ja onhan se vaihtelua poikien touhujen keskellä, siitä tykkään kovasti!
Eräs ystäväni tuossa vähän aikaa totesi kun lasten sukupuolista oli puhe, että "ihan sama mitä sukupuolta lapset on, kunhan jokainen äiti saisi edes yhden tytön" Oli pakko olla samaa mieltä, tosin vain hiljaa mielessäni, kun pöydässä istui yksi kolmen pojan äiti, niin ajattelin että pahastuu tuollaisesta kommentista :)
Itsellä on kaksi poikaa ja se tyttö, onneksi. Ei mikään prinsessa, vaan reipas urheilija-tyttönen, mutta ihanaa vaihtelua poikien keskellä!
26 jatkaa: lasten sukupuoli ei ole vaikuttanut lapsilukuun. Meillä oli jo tyttö ja poika, mutta haluttiin vielä kolmaskin lapsi :)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:40"]
Että siinähän on kohta kokonainen jääkiekkojoukkue.
[/quote]
Olen lapseton ja tahtoisin kaksi tai kolme lasta, riippuen elämäntilanteesta. Ei toki haittaa, mikä onkaan lopputulos. Otetaan sitä, mitä geenilotossa annetaan. Mutta jotenkin toivoisi molempia.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:57"]
Ajattelen samaa, kuin viiden tyttölapsen perheestäkin. Tai sellaisesta, joissa yli kolme lasta ja pelkästään samaa sukupuolta. Siis; lapsia on tehty paljon sen takia, että oltaisi saatu myös sitä toista, kaivattua sukupuolta. Oli joku pakkomielle asiasta, mutta eivät enää jaksamisen takia uskalla yrittää uutta (ja hyvä niin). En usko, että niinkään moni hankkisi lapsia kolmea enempää, jos sattuisi saamaan heti aluksi molempia sukupuolia tai niitä enemmän toivomiaan. Jollain lailla käy sääliksi, ja toivon ainakin etteivät vanhemmat kovin katkeria olisi. Rehellinen mielipiteeni, ole hyvä. T. Pojan ja tytön äiti, joka ei ikinä olisi hankkinut lapsia joku tietty sukupuoli mielessä. Lapsiluku on ollut tiedossa jo ennen lapsia, siitä ei poiketa vaikka tulos ei olisikaan "miellyttänyt".
[/quote]
No tämän ajatuksen voitkin heittää romukoppaan saman tien. Ensinnäkin se ontuu jo alkumetreillään. Jos leikittäisiin, että KAIKKI maailman ihmiset haluaisivat yhden tytön ja yhden pojan (niin kun rivienvälistä voi tekstistäsi lukea) niin miksi kenelläkään olisi sitten enemmän kuin kaksi lasta, jota ovat saaneet ensin yhden kumpaakin? Minä tunnen lukuisia perheitä missä lapsia on tehty lisää, vaikka on ekat kaksi edustanut jo molempia sukupuolia.
Toisekseen kun totuus on se, että KAIKKI ihmiset eivät halua yhtä tyttöä ja yhtä poikaa. Kaikella kunnioituksella minä esimerkiksi en ikinä olisi halunnut yhtä poikaa ja yhtä tyttöä. Se olisi minusta se kaikista tylsin vaihtoehto perhekokoonpanoksi. Monesti sinunlaisesi yhden tytön ja yhden pojan äidit kuvittelevat, että kaikki muutkin ihmiset maailmassa ovat halunneet juuri tuon kokoonpanon. Mutta jos asiaa alkaa selvittelemään, niin moni haluaakin aivan jotain muuta. Toki on niitäkin jotka haluavat juuri tuon mitä sinulla on.
Minua todella kiukuttaa, että joku oikeasti ajattelee, että me olisimme tehneet lapsia vain yrittäessämme toista sukupuolta. Meillä on neljä samaa sukupuolta olevia lapsia. Olimme kaavailleet mieheni kanssa ennen yhtäkään lasta, että haluaisimme 3-4 lasta. Sen määrän teimme, sukupuolesta välittämättä. Aivan kuin sinäkin teit kaksi sukupuolesta välittämättä. Miksi se on niin vaikea ymmärtää, että ihmiset toivovat ja haluavat erilaisia asioita elämäänsä?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:57"]
Ajattelen samaa, kuin viiden tyttölapsen perheestäkin. Tai sellaisesta, joissa yli kolme lasta ja pelkästään samaa sukupuolta. Siis; lapsia on tehty paljon sen takia, että oltaisi saatu myös sitä toista, kaivattua sukupuolta. Oli joku pakkomielle asiasta, mutta eivät enää jaksamisen takia uskalla yrittää uutta (ja hyvä niin). En usko, että niinkään moni hankkisi lapsia kolmea enempää, jos sattuisi saamaan heti aluksi molempia sukupuolia tai niitä enemmän toivomiaan. Jollain lailla käy sääliksi, ja toivon ainakin etteivät vanhemmat kovin katkeria olisi. Rehellinen mielipiteeni, ole hyvä. T. Pojan ja tytön äiti, joka ei ikinä olisi hankkinut lapsia joku tietty sukupuoli mielessä. Lapsiluku on ollut tiedossa jo ennen lapsia, siitä ei poiketa vaikka tulos ei olisikaan "miellyttänyt".
[/quote]
kiitos vastauksesta, tämä ainakin puoltaa "tutkimustani"
ap
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:02"]
Ajattelisin että voi, olisipa tuo äiti saanut edes yhden tytön. Pojatkin on kivoja, ei siinä mitään. Mutta kiva se on, kun on joku omaa sukupuoltakin, voi niitä omia juttuja tehdä ja onhan se vaihtelua poikien touhujen keskellä, siitä tykkään kovasti! Eräs ystäväni tuossa vähän aikaa totesi kun lasten sukupuolista oli puhe, että "ihan sama mitä sukupuolta lapset on, kunhan jokainen äiti saisi edes yhden tytön" Oli pakko olla samaa mieltä, tosin vain hiljaa mielessäni, kun pöydässä istui yksi kolmen pojan äiti, niin ajattelin että pahastuu tuollaisesta kommentista :) Itsellä on kaksi poikaa ja se tyttö, onneksi. Ei mikään prinsessa, vaan reipas urheilija-tyttönen, mutta ihanaa vaihtelua poikien keskellä!
[/quote]
Siis onko joku idiootti oikeasti avannut tuommoisen keskustelun pöydässä missä on äiti jolla on kolme poikaa??? Vittu ihmiset on kyllä typeriä!
Mitä pitäisi ajatella? Että pitävät varmasti lapsista kun noin monta on? Haet tällä jutulla varmaan sitä että yrittäisivät tyttöä? Tietoisen riskinhän ottavat joka lapsen kohdalla että se voi olla poikakin ja varmasti siis mietitty asia loppuun onko vielä yksi poika perheeseen tervetullut. Tottakai tyttö varmaan olisi mukava lisä mutta ei se tarkoita että poika olisi huono juttu/pettymys.
Ekana ajattelisin että kaksi vielä niin ois seitsemän veljestä. Tänkin olette varmaan kuulleet ääneen sanottuna miljoona kertaa! xD
Sitten ajattelisin että huh apua, noin paljon lapsia, ei varmaan kotona kovin usein rauhallista hetkeä ole.
Sitten kokisin pientä sielujen sympatiaa; itselläni on kaksi poikaa ja identifioin itseni nimenomaan poikien äidiksi.
Täytyy vielä mainita eräs juttu, minkä olen tuttavieni kohdalla huomannut. Ne joilla on useampia lapsia 2-6 samaa sukupuolta, heti kun saavat yhden sitä toista niin silloin loppuu lasten teko. En siis usko, että alunperin haaveilivat suurperheestä, asiat vain johtivat siihen, kun oli niin tärkeää saada myös sitä toista sukupuolta oleva lapsi. Esim. "Tehdään niin kauan kuin tulee tyttö". Mielessäni kyllä vähän ihmettelen tuollaista, itsestäni ei olisi siihen. Mielummin eläisin vähän rennompaa elämää pienemmän lapsimäärän kanssa. Kun ei se kaivattu lapsi välttämättä sitä onnea tai parempaa elämää sukupuolellaan tuo, vaikka joku selvästi niin ajattelee. Jostain syystä myös tuntuu, että nykypäivänä tyttö olisi se enemmän toivotumpi sukupuoli, en tiedä sitten miksi.
-Pojan ja tytön äiti
Jos kroppa kestäisi haluaisin myös viisi lasta. Ensimmäistä lasta yritettiin viisi vuotta ja sinä aikana katosi sukupuolen merkitys. Minulle tulee sellainen mielikuva teistä että olittte onnekkaita.
Meillä on kaksi tyttöä ja yksi poika.
Ajattelen että onpas monta lasta, ovatkohan täyssisaruksia. (Itse olen lapseton, 4 veljeä)
Meillä ei ainakaan ole yritetty epätoivoisesti tyttöä, kyse on ollut ylipäätään valinnasta haluta monta lasta sukupuolesta piittaamatta. Lukumäärä ei olisi edes jäänyt viiteen, jos kaikkien terveys olisi kunnossa. Me kumpikin vain satumme pitämään lapsista valtavasti, ehkä hoivavietti on korostunut :D
Enkä kaipaa pakollista tyttöä "äidin kaveriksi". Pojat ovat olleet hyvinkin suloisia ja äidin kavereita, en ole tarvinnuut naisellisuudelleni tukea tyttölapsesta rimpsumekossa. Miesvaltaisen perheen keskellä päinvastoin oma naissukupuoli korostuu ja saa jopa etuoikeutettuja piirteitä.
vastasin jo tuolla aiemmin jossakin... 5 poikaa
No siis, siskollani on viisi poikaa ja hän on puhunut siitä kuinka ihmiset avoimesti säälittelevät häntä. Olemme puhuneet tästä paljon. Minä olen vakuuttunut, että säälittelijät ovat oikeastaan aina sellaisia ihmisiä joilla on itsellään hyvin perinteinen kuva perheest. Yksi tyttö ja yksi poika, kultainennoutaja. Ja tietysti näillä ihmisllä on pitänyt käydä niin, että ovat juuri sattumalta (koska sattumastahan tässä on vain ja ainoastaan kyse) saaneet juuri sen yhden pojan ja yhden tytön. isommat perheet harvemmin säälittelevät monen pojan äitejä. Säälitteijät ovat aivan varmasti AINA naisia. Ja se mikä selvisi tässä näin nopeastikin, niin lapsettomat taas pääsääntöisesti ihailevat monen pojan perheitä.
Aika hyvin näyttäis pitävän päätelmät paikkansa
ap
10/12 taas. Toki jos tyttö meille tulisi, saisi hän leikkiä autoilla ja pitää enimmäkseen niitä verkkareita/collareita jos haluaa. Itsekin olin ainakin jossain vaiheessa vähän poikatyttö, varmastikin sillä oli merkitystä kun leikkikaverit olivat suurimmaksi osaksi poikia. :) Mutta ainakin vauvana saisi pukea tytölle vaaleanpunaista ja hörselöä. ;) Isompana sitten näkisi minkälainen tyttö on, haluaako käyttää hameita ja leggareita ja lähteä äidin kanssa shoppailemaan, vai jääkö mielummin isän ja veljen kanssa kotiin kiipeilemään puihin. :)
Hieman säälin ja toivon vanhemmilla olevan paksu lompakko kun mopoikä lähestyy. Siinä kun kustantaa mopokortin vuoden välein veljessarjalle niin eipä käy kateeksi.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:57"]
[/quote]
No tämän ajatuksen voitkin heittää romukoppaan saman tien. Ensinnäkin se ontuu jo alkumetreillään. Jos leikittäisiin, että KAIKKI maailman ihmiset haluaisivat yhden tytön ja yhden pojan (niin kun rivienvälistä voi tekstistäsi lukea) niin miksi kenelläkään olisi sitten enemmän kuin kaksi lasta, jota ovat saaneet ensin yhden kumpaakin? Minä tunnen lukuisia perheitä missä lapsia on tehty lisää, vaikka on ekat kaksi edustanut jo molempia sukupuolia.
Toisekseen kun totuus on se, että KAIKKI ihmiset eivät halua yhtä tyttöä ja yhtä poikaa. Kaikella kunnioituksella minä esimerkiksi en ikinä olisi halunnut yhtä poikaa ja yhtä tyttöä. Se olisi minusta se kaikista tylsin vaihtoehto perhekokoonpanoksi. Monesti sinunlaisesi yhden tytön ja yhden pojan äidit kuvittelevat, että kaikki muutkin ihmiset maailmassa ovat halunneet juuri tuon kokoonpanon. Mutta jos asiaa alkaa selvittelemään, niin moni haluaakin aivan jotain muuta. Toki on niitäkin jotka haluavat juuri tuon mitä sinulla on.
Minua todella kiukuttaa, että joku oikeasti ajattelee, että me olisimme tehneet lapsia vain yrittäessämme toista sukupuolta. Meillä on neljä samaa sukupuolta olevia lapsia. Olimme kaavailleet mieheni kanssa ennen yhtäkään lasta, että haluaisimme 3-4 lasta. Sen määrän teimme, sukupuolesta välittämättä. Aivan kuin sinäkin teit kaksi sukupuolesta välittämättä. Miksi se on niin vaikea ymmärtää, että ihmiset toivovat ja haluavat erilaisia asioita elämäänsä?
[/quote]
Sanoinkin, että moni ei varmaankaan hankkisi suurperhettä (enemmän kuin kolme lasta) jos saisi niitä molempia heti aluksi (poislukien uskovaiset). Kyllä minä uskon, että sinä voit olla tyytyväinen ja onnellinen kokoonpanostasi. Mutta olen huomannut, etteivät monet samassa tilanteessa olevat ole iloisia pelkkää toista sukupuolta olevasta katraastaan. Meillekin on tulossa kolmas lapsi (tyttö), vaikka molemmat jo olikin. Kolmea enempää en halua, vaikka kaikki olisivatkin samaa sukupuolta olleet. Itsellä toiveena oli mielellään edes yksi tyttö.
Ajattelen samaa, kuin viiden tyttölapsen perheestäkin. Tai sellaisesta, joissa yli kolme lasta ja pelkästään samaa sukupuolta. Siis; lapsia on tehty paljon sen takia, että oltaisi saatu myös sitä toista, kaivattua sukupuolta. Oli joku pakkomielle asiasta, mutta eivät enää jaksamisen takia uskalla yrittää uutta (ja hyvä niin). En usko, että niinkään moni hankkisi lapsia kolmea enempää, jos sattuisi saamaan heti aluksi molempia sukupuolia tai niitä enemmän toivomiaan. Jollain lailla käy sääliksi, ja toivon ainakin etteivät vanhemmat kovin katkeria olisi. Rehellinen mielipiteeni, ole hyvä.
T. Pojan ja tytön äiti, joka ei ikinä olisi hankkinut lapsia joku tietty sukupuoli mielessä. Lapsiluku on ollut tiedossa jo ennen lapsia, siitä ei poiketa vaikka tulos ei olisikaan "miellyttänyt".