Mitä ajattelet perheestä jossa on viisi poikaa?
Rehellisesti. Käykö mielessäsi mitään? Vai herättääkö viiden pojan perhe sinussa jotain ajatuksia?
Kerro myös oletko itse lapseton vai perheellinen ja onko sinulla tyttöjä vai poikia?
Yritän tässä todistella siskolleni erästä teoriaa :)
Kommentit (149)
Ajattelen että vanhemmat toivoneet tytärtäkin, ja sen takia hommanneet lapsia niin monta, mutta pelkkiä poikia tullut..
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:15"]
Mä ajattelen aina jos on enemmän kuin kaksi poikaa, että jaahas, tyttöä on yritetty. Itselläni on kaksi tyttöä, enkä ole ikinä poikaa halunnutkaan. Nyt olen alkanut haaveilemaan kolmannesta, ja ekaa kertaa rehellisesti voin sanoa, että sukupuolella ei ole väliä. Jos tulee kolmas tyttö, niin ihanaa ja mahtavaa, olen aivan onneissani! Jos tuleekin poika, otan tulevan mielenkiinnolla vastaan :)
[/quote]
Miksi sinä niin ajattelet? Eikö sinustakin tunnu tyhmältä jos joku ajattelee sinun yrittävän poikaa seuraavaksi?
Pakahtunein sydämin katselisin onnea tuollaisesta katraasta.
Itselläni on 3 lasta, joista 2 poikaa ja 1 tyttö.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:15"]
Mä ajattelen aina jos on enemmän kuin kaksi poikaa, että jaahas, tyttöä on yritetty. Itselläni on kaksi tyttöä, enkä ole ikinä poikaa halunnutkaan. Nyt olen alkanut haaveilemaan kolmannesta, ja ekaa kertaa rehellisesti voin sanoa, että sukupuolella ei ole väliä. Jos tulee kolmas tyttö, niin ihanaa ja mahtavaa, olen aivan onneissani! Jos tuleekin poika, otan tulevan mielenkiinnolla vastaan :)
[/quote]
Miksi sinä niin ajattelet? Eikö sinustakin tunnu tyhmältä jos joku ajattelee sinun yrittävän poikaa seuraavaksi?
[/quote]
Varmasti joku ajatteleekin, ja siinä sitten ajattelee, itse tiedän mitä oikeasti haluan. En myöskään itse sanoisi kellekään poikalapsien äidille, että tyttöä varmaan toivoit. Mitä sillä on väliä mitä ajattelen? Se vaan tulee ekana mieleen, ehkä myös sen stereotypian vuoksi että naiset haluavat tyttären.
Mun oma teoria taas on, että taiteilijasieluiset, monesti vähän naisellisemmat miehet saavat tyttäriä.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:36"]
Ajattelisin että komee veljeslauma ja seuraa toisistaan. Isä varmaan myös ylpeä.
Ainut mikä on mulle tulee "vain poikaperheistä" negatiivinen assosiaatio, on siinä vaiheessa kun lapset muuttaa pois kotoa ja löytää kumppanit, monesti pojan perhe ei ole lastenlasten kanssa yhetä läheinen kun "äidin" perhe. Ainakin omassa tuttavapiirissä mennyt vähän näin. Että toivoisin että tulee kivat miniät, sillä kyllä ne vaimot vähän kumminkin kaappaa ne pojat.
[/quote]
Totta. Toisaalta tässä on myös se kääntöpuoli, että poikien äiti vanhemmat saavat itse valita kuinka läheisiksi tulevat lapsenlapsilleen ja kuinka paljon ovat lastenlasten kanssa tekemisissä. Tytön vanhemmille luodaan kovemmat paineet tyttären puolelta ja jos isovanhemmuus ei olekaan se heidän tärkein juttu, niin sitten syyllistetään. Joten poikien vanhemmat pääsevät tässä jopa helpommalla.
Mutta kyllä miniöillä on suuri vaikutus. Olen myös huomannut, että perheissä joissa ei ole omia tyttäriä, iin miiät saattavat tulla erityisen läheisiksi anoppinsa kanssa. Miniöiden välille syntyy jopa kilpailua anopin suosiosta.
[/quote]
Tai sitten eivät saa. Jos miniä onkin pirttihirmu, joka ei suostu olemaan appivanhempien saatikka sen "kamalan kaikkien vihaaman anopin" kanssa tekemisissä niin eipä siitä paljon jää vaihtoehtoja. Ja jos ne vaikka eroaa niin yleensä lapset menee äidille niin mikä on pojan vanhempien mahdollisuus olla lapsenlapsen elämässä.
[/quote]
Oletko sä ihan tässä maailmassa??? Tottakai isällä on ihan samanlaiset oikeudet lapsiin kuin äidilläkin. Ja isän vanhemmat voivat lapsenlapsiaan tavata jos isä itse on välissä vanhempiinsa. Ja kyllähän ne pojat kannattaa niin kasvattaakin, että mikään tyranni miniä ei terrorisoi isänpuolen sukua. Laittaa akan vaihtoon jos joku noin sekopää on. tai toisaalta, ei edes ota noin sekopäistä.
Nykyään muuten erotilanteessa äiti ja isä ovat samalla viivalla. Jos isä pitää oikeuksistaan kiinni, niin äiti ei todellakaan saa lasta vaan se katsotaan tapauskohtaisesti. Isätkin ovat voittaneet näitä juttuja nykyän. Onneksi!
[/quote]
Tottakai olen tässä maailmassa!!! Kiitos kysymästä :) Eihän sitä voi oikeesti tietää, minkälaisen ihmisen kanssa tekee lapsia, onhan se täälläkin todettu moneen otteeseen.
Ja olihan tuo nyt kärjistetty skenaario, mutta pointti ole se, että jos isän ja äidin vanhemmat on samalla viivalla kaikin puolin niin kyllähän tuleva äiti jo raskausaikana on enemmän yhteydessä omaan äitiinsä kuin anoppiinsa ihan vaan siitä syystä, että häneltä on helpompi kysyä apua ja hakea selityksiä esimerkiksi omiin raskausoireisiin. Ja tämä koska ovat samaa sukua. Kyllä mä omalta äidiltäni kysyin enemmän tai useammin, miten hänellä meni raskaus tmv. Lisäski olin useimmin omaan äitiini yhteydessä kun ongelmia tai muuta kysyttävää vauvanhoidon suhteen tuli. Vietin myös enemmän oman äitini kanssa aikaa kuin anoppini kanssa. Vaikka anoppini onkin ihana ihminen.
[/quote]
Niin SINÄ olit. Mutta SINÄ olet aika pieni otanta kaikista tulevista äideistä.
On naisia joiden välit omaan äitiin ovat huonommat kuin anoppiin. Väittäisin jopa, että puolet naisista ovat tällaisia. Silloin yhteyttä siihen omaan äitiin ei otetakaan, vaan anoppiin, tai isoäitiin tai johonkin muuhun henkilöön.
Sitten niillä syntyvillä lapsilla on ne isätkin. Jotka ottaa omissa pulmissaan yhteyttä äitiinsä. Saattaa kysyä miksi vaimo on niin kiukkuinen raskaana ollessaan tai kysyy miten voisi olla tukena raskaus aikana enemmän. Yhtälailla siis on lähellä tulevan lapsenlapsensa raskautta.
Näitä kun ei voi etukäteen tietää minkään sukupuolen perustellaa millainen suhde kenelläkin on. Minun läheisin naisihmiseni on ehdottomasti isäni äiti. Jopa läheisempi kuin oma äitini ja isäni.
[/quote]
Tietenkin puhun minusta oman kokemukseni perusteella, enkä mielstäni missään vaiheessa tarkoittanutkaan yleistää omaa kokemustani kaikkia äitejä koskevaksi. Ja pointtihan oli juuri se minkä itsekin nyt kirjoitit, että näitä ei voi tietää etukäteen ja esittämäni oli kärjistetty skenaario.
Ehkä kannttaa lopettaa kommentoiminen kun olet noin vihamiesen ja kiukkuisen oloinen. Tarkoitukseni ei ollut missään nimessä järkyttää tai aiheuttaa moista SINÄ SINÄ reaktiota.
Turhaa arvostella toisten vastauksia. Tässähän kai kysyttiin, "mitä ajattelet", ei sitä, mitä ajattelet toisten vastauksista.
Minulla on kolme aikuista poikaa. He ovat pitkiä, komeita, urheilullisia miehiä ja jokainen on löytänyt paikkansa elämässä. Siitä olen todella onnellinen. Ja eniten siitä, että heillä on tosi tiivis yhteys keskenään, vaikka lapsena tappelivatkin.
Mutta kysymykseen: ajattelen jo kolmen samaa sukupuolta olevan lapsen nähdessäni, että kolmannesta on toivottu eri sukupuolta. Mitä enemmän lapsia on, sitä enemmän niin ajattelen. Tätä teoriaa tukee se, että tuntemissani monilapsisissa perheissä lasten teko on lopetettu siihen, kun eri sukupuolta oleva lapsi on syntynyt. Ja aika moni kolmatta tai useampaa lasta odottava sanoo suoraan yrittävänsä poikaa/tyttöä.
Tätähän ei saa ääneen sanoa. Mutta se joka muuta väittää, valehtelee.
Lisäksi olen onnellisempi siitä, että lapseni ovat poikia kuin että kaikki kolme olisivat tyttöjä.
No niin, antaa tulla paskaa niskaan. Mutta vastasin rehellisesti. Muut eivät uskalla tai sitten pettävät itseään.
Pelkkien tyttöjen äidit säälisivät.
Yhden pojan ja yhden tytön äidit säälisivät.
Lapsettomat naiset ihailisivat tai eivät ajattelisi mitään.
Isojen perheiden äidit ihailisivat tai eivät ajattelisi mitään.
Miehet, ihan missä vain olosuhteissa: ihailisivat.
Minä ajattelen, että ihanaa. Pienet pojat, tai no pojat ylipäänsä on ihania. Mulla on viides tulossa, eka tyttö, sitten kolme poikaa ja tämä tulokas ilmeisesti tyttö. Molemmat tervetulleita:)
Mistä moinen stereotypia, että naiset haluaisi muka tyttären ja isät pojan? Kyllä miehet haluaa ihan yhtä lailla sen prinsessan tai äiti pienen pojan. Mä tiedän monta äitiä, jotka on toivonu vaan poikia ja toisaalta myös miehiä, jotka on halunnu tytön.
Ylipäätään viisi lasta ainakin täällä pikkukaupungissa on selkeä työttömän tai ainakin köyhän, huonosti koulutetun lähiöperheen merkki. Ehkä jossain Espoossa voi olla hyvintoimeentulevia suurperheitä, mutta itse en tunne yhtään.
Ja usein kyseessä on uusioperhe. Kiitoshupparit ja sinun, minun ja meidän (usein ylipainoiset) lapset.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:34"]
Turhaa arvostella toisten vastauksia. Tässähän kai kysyttiin, "mitä ajattelet", ei sitä, mitä ajattelet toisten vastauksista.
Minulla on kolme aikuista poikaa. He ovat pitkiä, komeita, urheilullisia miehiä ja jokainen on löytänyt paikkansa elämässä. Siitä olen todella onnellinen. Ja eniten siitä, että heillä on tosi tiivis yhteys keskenään, vaikka lapsena tappelivatkin.
Mutta kysymykseen: ajattelen jo kolmen samaa sukupuolta olevan lapsen nähdessäni, että kolmannesta on toivottu eri sukupuolta. Mitä enemmän lapsia on, sitä enemmän niin ajattelen. Tätä teoriaa tukee se, että tuntemissani monilapsisissa perheissä lasten teko on lopetettu siihen, kun eri sukupuolta oleva lapsi on syntynyt. Ja aika moni kolmatta tai useampaa lasta odottava sanoo suoraan yrittävänsä poikaa/tyttöä.
Lisäksi olen onnellisempi siitä, että lapseni ovat poikia kuin että kaikki kolme olisivat tyttöjä.
No niin, antaa tulla paskaa niskaan. Mutta vastasin rehellisesti. Muut eivät uskalla tai sitten pettävät itseään.
[/quote]
Mutta siinähän se onkin kun KAIKKI kolmen tai yli samaa sukupuolta olevien lasten vanhemmat ei todellakaan toivo eri sukupuolta. Joku haluaakin saada paljon sitä samaa, tietysti sillä riskillä, että saattaa tulla erikin.
Jotenkin sitä ajattelee ekana (typerää, tiedän), että toiveissa olisi ollut tyttö ja siksi lapsia on "tehty" niin monta. Ehkä te kuitenkin halusitte monta lasta sukupuolesta riippumatta ;)
Ja minusta pojat on mahtavia, kuten myös tytötkin! Olen onnellinen pienen tytön ja pojan äiti sekä kahden mahtavan pojan ylpeä kummi <3
55 jatkaa, niin meillä siis yhdeksän lasta, joista viisi poikaa ja neljä tyttöä ja meille on aina ollut ihan sama kumpaa sukupuolta tulee, pääasia että ovat terveitä. Esikoinen on poika ja seuraavat tyttö, tyttö, poika, poika, poika, tyttö,poika ja tyttö.
Meillä pojat ovat kyllä aika paljon villimpiä ja hankalampia, kuin tytöt varsinkin alle 10v ikäisinä, mutta kääntyy meillä näköjään toistenpäin, kun tulevat teiniikään. Esikoispoika(15v) on rauhoittunut paljon, kun taas esiteinitytöt ovat muuttuneet aika rasittaviksi hormonimyrskyineen ja mielialanvaihteluineen ;-)
Asumme maalla ja naapurissamme asuu mies, joka osaa raivostuttaa kommenteillaan. Jaksaa aina voivotella kuinka kalliiksi tulee mopo- ja lätkäkamppeittenosto POJILLEMME!!! Hänellä on kaksi poikaa jotka harrastavat mopojen rassausta ja lätkää joten hän olettaa kaikkien poikien harrastavan samaa. Kerroin hänelle, että poikamme harrastavat ratsastusta (meillä omia hevosia) johon hän tokaisi esikoiseni kuullen, että -"Homojako te niistä kasvatatte"?
Ajattelen sellaisia käytännön järjestelyitä, kuten kuinka he varmaankin säästävät vaateostoksissa verrattuna tyttö-poika-perheisiin, kun nuorempi veli saa vanhemman pieneksi käyneet vaatteet. Toisaalta ihmettelen rahanmenoa, jos vaikka kaikki veljekset alkaisivat harrastamaan jotain kallista harrastusta esim. jääkiekkoa.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:42"]
55 jatkaa, niin meillä siis yhdeksän lasta, joista viisi poikaa ja neljä tyttöä ja meille on aina ollut ihan sama kumpaa sukupuolta tulee, pääasia että ovat terveitä. Esikoinen on poika ja seuraavat tyttö, tyttö, poika, poika, poika, tyttö,poika ja tyttö.
Meillä pojat ovat kyllä aika paljon villimpiä ja hankalampia, kuin tytöt varsinkin alle 10v ikäisinä, mutta kääntyy meillä näköjään toistenpäin, kun tulevat teiniikään. Esikoispoika(15v) on rauhoittunut paljon, kun taas esiteinitytöt ovat muuttuneet aika rasittaviksi hormonimyrskyineen ja mielialanvaihteluineen ;-)
Asumme maalla ja naapurissamme asuu mies, joka osaa raivostuttaa kommenteillaan. Jaksaa aina voivotella kuinka kalliiksi tulee mopo- ja lätkäkamppeittenosto POJILLEMME!!! Hänellä on kaksi poikaa jotka harrastavat mopojen rassausta ja lätkää joten hän olettaa kaikkien poikien harrastavan samaa. Kerroin hänelle, että poikamme harrastavat ratsastusta (meillä omia hevosia) johon hän tokaisi esikoiseni kuullen, että -"Homojako te niistä kasvatatte"?
[/quote]
Iihhana naapurin ukko teillä ;)
Pojat aiheuttavat teinien ihmissuhde- ja seurustelurintamalla paljon vähemmän huolta ja hiustenlähtöä meille isille. Uskokaa pois, tämän vuoksi minusta viisi poikaa on helpompi kuin esim. viisi tyttöä.
Kaikissa muissa asioissa viisi tyttöä olisikin sitten se helpompi ja mukavampi vaihtoehto.
T. Tytön ja pojan iskä.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:18"]
Ai tää sama taistelu siitä, kenen lapset ovat parempia. Pojat vai tytöt..voi plaah, keksikää nyt jo jotain muuta. Eniten vi****aa samaa sukupuolta olevien lasten äitien mollaus sitä toista sukupuolta kohtaan! Ettehän te voi tietää, mitä se on, jos ei kerran ole niitä molempia. Onneks teidän lapset eivät näe, kuinka vouhkaatte sukupuolista täällä.
[/quote]
Tässä ei nyt mun mielestä kyllä vouhkata siitä kummat ovat parempia tytöt vai pojat...
[/quote]
No aika sokea täytyy olla, jos ei näe mihin tämä keskustelu on taas mennyt.
Ajattelen, että toivottavasti tämä joukko ei koskaan tule kauniiseen, siistiin kotiini kyläilemään. T. Vela
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:34"]
[/quote]
Mutta siinähän se onkin kun KAIKKI kolmen tai yli samaa sukupuolta olevien lasten vanhemmat ei todellakaan toivo eri sukupuolta. Joku haluaakin saada paljon sitä samaa, tietysti sillä riskillä, että saattaa tulla erikin.
[/quote]
Avaisitko vähän, miksi haluat kaikkien lasten olevan mieluummin samaa sukupuolta? Kai siihen on joku syy, esim. ettei tarvitse ostaa toiselle sukupuolelle sopivia vaatteita tai leluja vai onko mielessä vain erikoisuuden tavoittelu tyyliin "seitsemän veljestä"?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:18"]
Ai tää sama taistelu siitä, kenen lapset ovat parempia. Pojat vai tytöt..voi plaah, keksikää nyt jo jotain muuta. Eniten vi****aa samaa sukupuolta olevien lasten äitien mollaus sitä toista sukupuolta kohtaan! Ettehän te voi tietää, mitä se on, jos ei kerran ole niitä molempia. Onneks teidän lapset eivät näe, kuinka vouhkaatte sukupuolista täällä.
[/quote]
Tässä ei nyt mun mielestä kyllä vouhkata siitä kummat ovat parempia tytöt vai pojat...