Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet perheestä jossa on viisi poikaa?

Vierailija
21.10.2014 |

Rehellisesti. Käykö mielessäsi mitään? Vai herättääkö viiden pojan perhe sinussa jotain ajatuksia? 

Kerro myös oletko itse lapseton vai perheellinen ja onko sinulla tyttöjä vai poikia?

Yritän tässä todistella siskolleni erästä teoriaa :)

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:18"]

Hieman säälin ja toivon vanhemmilla olevan paksu lompakko kun mopoikä lähestyy. Siinä kun kustantaa mopokortin vuoden välein veljessarjalle niin eipä käy kateeksi.

[/quote]

Tää nyt oli ihan älytön. Tarviihan ne tytötkin ihan yhtälailla sen mopokortin. Ei se ole tytöille yhtään sen halvempi. Ja tytöille harvoin kelpaa mikään itse tuunattava halpismopo, vaan pitää olla tuliterä skootteri.

Vierailija
82/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelisin, että mahtaa ottaa päähän, kun eivät ole tyttöä saaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:16"]No siis, siskollani on viisi poikaa ja hän on puhunut siitä kuinka ihmiset avoimesti säälittelevät häntä. Olemme puhuneet tästä paljon. Minä olen vakuuttunut, että säälittelijät ovat oikeastaan aina sellaisia ihmisiä joilla on itsellään hyvin perinteinen kuva perheest. Yksi tyttö ja yksi poika, kultainennoutaja. Ja tietysti näillä ihmisllä on pitänyt käydä niin, että ovat juuri sattumalta (koska sattumastahan tässä on vain ja ainoastaan kyse) saaneet juuri sen yhden pojan ja yhden tytön. isommat perheet harvemmin säälittelevät monen pojan äitejä. Säälitteijät ovat aivan varmasti AINA naisia. Ja se mikä selvisi tässä näin nopeastikin, niin lapsettomat taas pääsääntöisesti ihailevat monen pojan perheitä. 

Aika hyvin näyttäis pitävän päätelmät paikkansa

ap
[/quote]

Ei mulla ainakaan ole mitään "perinteistä" kuvaa perheestä, vaikka säälisinkin viiden pojan äitiä. Silloinkin, kun olin lapseton, mietin ihan samoin.

Vierailija
84/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälitäänkö "vain" tyttöjen perheitä samalla tavalla? En ole ainakaan kenenkään kuullut koskaan valittavan asiasta. Meillä on neljä poikaa ja viides tulossa. Ja todellakin ne kommentit ovat tosi usein sääliviä tai naureskellaan asiaa epäuskoisena ja heitetään niitä typeriä jalkapallo- ym. joukkue kommentteja. saako monen tytön perhe jotain vastaavia kommentteja ikinä?

Vierailija
85/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:36"]

Ajattelisin että komee veljeslauma ja seuraa toisistaan. Isä varmaan myös ylpeä.

Ainut mikä on mulle tulee "vain poikaperheistä" negatiivinen assosiaatio, on siinä vaiheessa kun lapset muuttaa pois kotoa ja löytää kumppanit, monesti pojan perhe ei ole lastenlasten kanssa yhetä läheinen kun "äidin" perhe. Ainakin omassa tuttavapiirissä mennyt vähän näin. Että toivoisin että tulee kivat miniät, sillä kyllä ne vaimot vähän kumminkin kaappaa ne pojat.

[/quote]

Totta. Toisaalta tässä on myös se kääntöpuoli, että poikien äiti vanhemmat saavat itse valita kuinka läheisiksi tulevat lapsenlapsilleen ja kuinka paljon ovat lastenlasten kanssa tekemisissä. Tytön vanhemmille luodaan kovemmat paineet tyttären puolelta ja jos isovanhemmuus ei olekaan se heidän tärkein juttu, niin sitten syyllistetään. Joten poikien vanhemmat pääsevät tässä jopa helpommalla. 

Mutta kyllä miniöillä on suuri vaikutus. Olen myös huomannut, että perheissä joissa ei ole omia tyttäriä, iin miiät saattavat tulla erityisen läheisiksi anoppinsa kanssa. Miniöiden välille syntyy jopa kilpailua anopin suosiosta. 

[/quote]

Tai sitten eivät saa. Jos miniä onkin pirttihirmu, joka ei suostu olemaan appivanhempien saatikka sen "kamalan kaikkien vihaaman anopin" kanssa tekemisissä niin eipä siitä paljon jää vaihtoehtoja. Ja jos ne vaikka eroaa niin yleensä lapset menee äidille niin mikä on pojan vanhempien mahdollisuus olla lapsenlapsen elämässä.

Vierailija
86/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:54"]

Säälitäänkö "vain" tyttöjen perheitä samalla tavalla? En ole ainakaan kenenkään kuullut koskaan valittavan asiasta. Meillä on neljä poikaa ja viides tulossa. Ja todellakin ne kommentit ovat tosi usein sääliviä tai naureskellaan asiaa epäuskoisena ja heitetään niitä typeriä jalkapallo- ym. joukkue kommentteja. saako monen tytön perhe jotain vastaavia kommentteja ikinä?

[/quote]

Saavat, olen jutellut ystäväni kanssa asiasta. Toisaalta se säälittely on varmaan enemmän  miesten välistä kun taas tämä tyttären puuttuminen on naisten välistä. 

Vierailija
87/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:56"]

Ajattelisin että komee veljeslauma ja seuraa toisistaan. Isä varmaan myös ylpeä.

Ainut mikä on mulle tulee "vain poikaperheistä" negatiivinen assosiaatio, on siinä vaiheessa kun lapset muuttaa pois kotoa ja löytää kumppanit, monesti pojan perhe ei ole lastenlasten kanssa yhetä läheinen kun "äidin" perhe. Ainakin omassa tuttavapiirissä mennyt vähän näin. Että toivoisin että tulee kivat miniät, sillä kyllä ne vaimot vähän kumminkin kaappaa ne pojat.

[/quote]

Totta. Toisaalta tässä on myös se kääntöpuoli, että poikien äiti vanhemmat saavat itse valita kuinka läheisiksi tulevat lapsenlapsilleen ja kuinka paljon ovat lastenlasten kanssa tekemisissä. Tytön vanhemmille luodaan kovemmat paineet tyttären puolelta ja jos isovanhemmuus ei olekaan se heidän tärkein juttu, niin sitten syyllistetään. Joten poikien vanhemmat pääsevät tässä jopa helpommalla. 

Mutta kyllä miniöillä on suuri vaikutus. Olen myös huomannut, että perheissä joissa ei ole omia tyttäriä, iin miiät saattavat tulla erityisen läheisiksi anoppinsa kanssa. Miniöiden välille syntyy jopa kilpailua anopin suosiosta. 

[/quote]

Tai sitten eivät saa. Jos miniä onkin pirttihirmu, joka ei suostu olemaan appivanhempien saatikka sen "kamalan kaikkien vihaaman anopin" kanssa tekemisissä niin eipä siitä paljon jää vaihtoehtoja. Ja jos ne vaikka eroaa niin yleensä lapset menee äidille niin mikä on pojan vanhempien mahdollisuus olla lapsenlapsen elämässä.

[/quote]

Oletko sä ihan tässä maailmassa??? Tottakai isällä on ihan samanlaiset oikeudet lapsiin kuin äidilläkin. Ja isän vanhemmat voivat lapsenlapsiaan tavata jos isä itse on välissä vanhempiinsa. Ja kyllähän ne pojat kannattaa niin kasvattaakin, että mikään tyranni miniä ei terrorisoi isänpuolen sukua. Laittaa akan vaihtoon jos joku noin sekopää on. tai toisaalta, ei edes ota noin sekopäistä.

Nykyään muuten erotilanteessa äiti ja isä ovat samalla viivalla. Jos isä pitää oikeuksistaan kiinni, niin äiti ei todellakaan saa lasta vaan se katsotaan tapauskohtaisesti. Isätkin ovat voittaneet näitä juttuja nykyän. Onneksi!

Vierailija
88/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että onpa siinä onnekas nainen kun saa seurata 5 miehen kasvamista. Ja olen kateellinen.

Minulla on kaksi tyttöä ja yksi poika. On ollut ehdoton seikkailu kasvataa lapsesta mies. Monta kertaa olen ymmärtänyt väärin ja kasvanut siinä itse sivussa.

Vierailija
89/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:54"]

[/quote]

Tätä minäkin joskus pohtinut. Ja sitten tää "tosi rakastavaiset tekee vain tyttöjä" me poikien vanhemmat ollaan varmaan epätosia tai vilpillisiä rakstavaisia ;) Ja en ole katkera, huvittaa vaan välillä nää möläytykset ymv. Muutenkin huumorilla olen selviytynyt monesta kiusallisesta "voi teitä ruakkoja, kun olette vain poikia saanut" kommentista. Joskus vain hymyilen ja sanon takaisin, että "voi meitä raukkoja tosiaan..." ja nyökyttelen päälle. Moni on mennyt hiljaiseksi ja ehkä ruvennut miettimään sanojaan.

Vierailija
90/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:00"]

Ajattelen, että onpa siinä onnekas nainen kun saa seurata 5 miehen kasvamista. Ja olen kateellinen.

Minulla on kaksi tyttöä ja yksi poika. On ollut ehdoton seikkailu kasvataa lapsesta mies. Monta kertaa olen ymmärtänyt väärin ja kasvanut siinä itse sivussa.

[/quote]

sinun kokoonpanosi on se mitä minä ennen lapsia itselleni toivoin :)

t. kolmen pojan äiti

Vierailija
91/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:56"]Muistakaa ilmoittaa ajatustenne perään se, että oletteko lapsettomia vai perheelliisiä ja onko teillä tyttöjä vai poikia? Toistaiseksi teoriani näyttää kyllä olevan tosi :)
ap
[/quote]

Sinun "teoriasi" on niin onneton että älä puhu siitä enää, jooko? Terkuin tutkija.

Vierailija
92/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:56"]Muistakaa ilmoittaa ajatustenne perään se, että oletteko lapsettomia vai perheelliisiä ja onko teillä tyttöjä vai poikia? Toistaiseksi teoriani näyttää kyllä olevan tosi :) ap [/quote] Sinun "teoriasi" on niin onneton että älä puhu siitä enää, jooko? Terkuin tutkija.

[/quote]

Noi ei tämä mikään virallinen tutkimus ollutkaan :D vaan leikkimielisesti halusin katsoa pitääkö alkuperäiset ajatukseni paikkansa. Sinä "tutkija" voisit höllätä vähän sitä kireää pipoasi :)

ap

Vierailija
93/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole rakkauden kanssa mitään tekemistä tuleeko ylipäätään lasta, tai tyttö tai poika. Biologiaa kaikki.

Vierailija
94/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen aina jos on enemmän kuin kaksi poikaa, että jaahas, tyttöä on yritetty. Itselläni on kaksi tyttöä, enkä ole ikinä poikaa halunnutkaan. Nyt olen alkanut haaveilemaan kolmannesta, ja ekaa kertaa rehellisesti voin sanoa, että sukupuolella ei ole väliä. Jos tulee kolmas tyttö, niin ihanaa ja mahtavaa, olen aivan onneissani! Jos tuleekin poika, otan tulevan mielenkiinnolla vastaan :)

Vierailija
95/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kyllä hieno perhe :) Kyllä teidän kodissanne varmasti riittää meteliä, iloa ja naurua. Itsekkin haluaisin tuollaisen lapsikatraan :D
Itselläni on tyttökaksoset ja koira (kaihan koiran voi myös laskea lapseksi, ainakin minun mielestäni :D)

Vierailija
96/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oletko sä ihan tässä maailmassa??? Tottakai isällä on ihan samanlaiset oikeudet lapsiin kuin äidilläkin. Ja isän vanhemmat voivat lapsenlapsiaan tavata jos isä itse on välissä vanhempiinsa. Ja kyllähän ne pojat kannattaa niin kasvattaakin, että mikään tyranni miniä ei terrorisoi isänpuolen sukua. Laittaa akan vaihtoon jos joku noin sekopää on. tai toisaalta, ei edes ota noin sekopäistä.

Nykyään muuten erotilanteessa äiti ja isä ovat samalla viivalla. Jos isä pitää oikeuksistaan kiinni, niin äiti ei todellakaan saa lasta vaan se katsotaan tapauskohtaisesti. Isätkin ovat voittaneet näitä juttuja nykyän. Onneksi!

[/quote]

Tottakai olen tässä maailmassa!!! Kiitos kysymästä :) Eihän sitä voi oikeesti tietää, minkälaisen ihmisen kanssa tekee lapsia, onhan se täälläkin todettu moneen otteeseen.

Ja olihan tuo nyt kärjistetty skenaario, mutta pointti ole se, että jos isän ja äidin vanhemmat on samalla viivalla kaikin puolin niin kyllähän tuleva äiti jo raskausaikana on enemmän yhteydessä omaan äitiinsä kuin anoppiinsa ihan vaan siitä syystä, että häneltä on helpompi kysyä apua ja hakea selityksiä esimerkiksi omiin raskausoireisiin. Ja tämä koska ovat samaa sukua. Kyllä mä omalta äidiltäni kysyin enemmän tai useammin, miten hänellä meni raskaus tmv. Lisäski olin useimmin omaan äitiini yhteydessä kun ongelmia tai muuta kysyttävää vauvanhoidon suhteen tuli. Vietin myös enemmän oman äitini kanssa aikaa kuin anoppini kanssa. Vaikka anoppini onkin ihana ihminen.

Vierailija
97/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää sama taistelu siitä, kenen lapset ovat parempia. Pojat vai tytöt..voi plaah, keksikää nyt jo jotain muuta. Eniten vi****aa samaa sukupuolta olevien lasten äitien mollaus sitä toista sukupuolta kohtaan! Ettehän te voi tietää, mitä se on, jos ei kerran ole niitä molempia. Onneks teidän lapset eivät näe, kuinka vouhkaatte sukupuolista täällä.

Vierailija
98/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en tykkee yhtään poikalapsista. :/
En minkään ikäsistä...
En oo koskaan törmännyt ihanaan sellaiseen ja mulla on sentään melkein neljä vee velipuoli.

Vierailija
99/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tottakai olen tässä maailmassa!!! Kiitos kysymästä :) Eihän sitä voi oikeesti tietää, minkälaisen ihmisen kanssa tekee lapsia, onhan se täälläkin todettu moneen otteeseen.

Ja olihan tuo nyt kärjistetty skenaario, mutta pointti ole se, että jos isän ja äidin vanhemmat on samalla viivalla kaikin puolin niin kyllähän tuleva äiti jo raskausaikana on enemmän yhteydessä omaan äitiinsä kuin anoppiinsa ihan vaan siitä syystä, että häneltä on helpompi kysyä apua ja hakea selityksiä esimerkiksi omiin raskausoireisiin. Ja tämä koska ovat samaa sukua. Kyllä mä omalta äidiltäni kysyin enemmän tai useammin, miten hänellä meni raskaus tmv. Lisäski olin useimmin omaan äitiini yhteydessä kun ongelmia tai muuta kysyttävää vauvanhoidon suhteen tuli. Vietin myös enemmän oman äitini kanssa aikaa kuin anoppini kanssa. Vaikka anoppini onkin ihana ihminen.

[/quote]

Niin SINÄ olit. Mutta SINÄ olet aika pieni otanta kaikista tulevista äideistä.

On naisia joiden välit omaan äitiin ovat huonommat kuin anoppiin. Väittäisin jopa, että puolet naisista ovat tällaisia. Silloin yhteyttä siihen omaan äitiin ei otetakaan, vaan anoppiin, tai isoäitiin tai johonkin muuhun henkilöön. 

Sitten niillä syntyvillä lapsilla on ne isätkin. Jotka ottaa omissa pulmissaan yhteyttä äitiinsä. Saattaa kysyä miksi vaimo on niin kiukkuinen raskaana ollessaan tai kysyy miten voisi olla tukena raskaus aikana enemmän. Yhtälailla siis on lähellä tulevan lapsenlapsensa raskautta. 

Näitä kun ei voi etukäteen tietää minkään sukupuolen perustellaa millainen suhde kenelläkin on. Minun läheisin naisihmiseni on ehdottomasti isäni äiti. Jopa läheisempi kuin oma äitini ja isäni. 

Vierailija
100/149 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:15"]

Siinä on kyllä hieno perhe :) Kyllä teidän kodissanne varmasti riittää meteliä, iloa ja naurua. Itsekkin haluaisin tuollaisen lapsikatraan :D Itselläni on tyttökaksoset ja koira (kaihan koiran voi myös laskea lapseksi, ainakin minun mielestäni :D)

[/quote]

Kiitos. Tyttökaksoset kuulostaa myös hauskalta :) onnea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi