Netflix ei salli enää salasanan jakamista kaverille ensi vuonna
Oleellista on maantieteellinen sijainti, lisäksi jotain muita keinoja jolla varmistetaan ettei sääntöä pysty kiertämään
Kommentit (129)
Ihmettelen kyllä miten selvittävät maantieteellisen sijainnin. Joka kerta kun olen asentanut netflixin eri laitteelle, sijainniksi on ilmoitettu jotain aivan sattumanvaraista ympäri maata. Kertaakaan ei ole osunut oikeasti kotipaikkakunnalleni.
Vielä ei taideta tietää kuinka tuo käytännössä toteutetaan. Itse arvelen että uudistus tulee koskemaan Suomessa vain uusia tilaajia ja käytännössä täytyy heti alussa määritellä, millä laitteilla tiliä käytetään.
No saakeli, kun joudun 4k-kuvanlaatua varten ottamaan 4 hengen perhetilauksen, niin kyllä minä sen silloin jaan, vaikka ei asuisi samassa osoitteessa.
Tehkää halvempi yhden hengen 4k-tilaus sitten, jos ette halua antaa jakaa.
Miksi pitäisi yhdellä maksulla mennä monelle? Se maksaa, kuka tarvitsee moista. Niin oikein tämä uudistus kuin voi vaan olla!
2023 mukaan lisätään järjestelmä, joka tekee lopun salasanan jakamisesta kavereille. Käytäntö on ollut testissä muutamilla Etelä-Amerikan markkina-alueilla. Netflix haluaakin käyttäjien maksavan erikseen "alitileistä", jotka on liitetty siihen päätiliin.
Netflixin maksavien asiakkaiden määrä on noin 222 miljoonaa kotitaloutta. Se olettaa, että käyttäjätilien jakamisen estämällä se voisi saada noin 100 miljoonaa kotitaloutta lisää maksavien asiakkaiden piiriin.
Tästä tuleekin hauskaa. Mulla on itselläni 3 asuntoa ja saman verran noita teinejä. Kukin katsoo missä katsoo ja kaikilla on avaimet kaikkialle. On tämä Kirkkonummen kotopesä, sitten on Hangossa mökki ja Sturenkadulla yksiö. Kaikissa katsotaan Netflixiä, useamman ihmisen toimesta ja yhtä aikaa.
Miksi nerflixiä pitäsii katsoa vain kotona entä mökillä jne mistä se tietää katsoko sitä lapsi vai kaveri. Pitäisi riittää jos useampi laite kuin mitä tilannut sitä katsoo blokkaa aina ylimääräiset laitteet.
Minä maksan mahdollisuudesta käyttää netflixiä neljällä eri laitteella. Yksi näistä laitteista ei ole samassa osoitteessa kanssani. Mulle ei vieläkään ole selvinnyt että onko tämä nyt suuri synti vai ei. Ilmeisesti on?
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuleekin hauskaa. Mulla on itselläni 3 asuntoa ja saman verran noita teinejä. Kukin katsoo missä katsoo ja kaikilla on avaimet kaikkialle. On tämä Kirkkonummen kotopesä, sitten on Hangossa mökki ja Sturenkadulla yksiö. Kaikissa katsotaan Netflixiä, useamman ihmisen toimesta ja yhtä aikaa.
Kuulostaa siltä että et ole ihan vähätuloinen, silti kitiset muutaman euron lisämaksuista Netlix-palvelussa. Salli mun nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi yhdellä maksulla mennä monelle? Se maksaa, kuka tarvitsee moista. Niin oikein tämä uudistus kuin voi vaan olla!
Minä maksan jo siitä että useampi saa katsoa samaan aikaan. Miten Netflix ajatteli puuttua minun suhteeseeni toisiin katsojiin?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä miten selvittävät maantieteellisen sijainnin. Joka kerta kun olen asentanut netflixin eri laitteelle, sijainniksi on ilmoitettu jotain aivan sattumanvaraista ympäri maata. Kertaakaan ei ole osunut oikeasti kotipaikkakunnalleni.
Mä jäin kyllä kiinni, kun eri lääneissä katsottiin samanaikaisesti vaikkakin omilla profiileilla. Tuli säpö että miksi on yhtäaikaa käytössä lääneissä X ja Y.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän sama. asumme mieheni kanssa eri osoitteissa, alaikäiset lapset isällään. Minä olen tilannut lasten toiveesta heille Netflixin, enkö jatkossa saisi muka itse katsoa sitä!? Kaikkea sitä kuuleekin.
Jos on maksanut vaikka että voi kahta laitetta käyttää yhtä aikaa kyllä siinä sillon pitäisi saada olla yksi alatili.
Vierailija kirjoitti:
Öööö, käytätkö sä koko ajan välityspalvelinta vai mitä hemmettiä? Netflixin palvelin nuuskiin asiakkaan päätelaitteen ip:n ja antaa sen mukaan tarjonnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä jäin kyllä kiinni, kun eri lääneissä katsottiin samanaikaisesti vaikkakin omilla profiileilla. Tuli säpö että miksi on yhtäaikaa käytössä lääneissä X ja Y.
"Perheenjäseneni on paikassa x". Oho olipa rankka ja tehokas keino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo varmaan voi tulla tuollaisia mutta jos se niiden sijainti näyttää mitä sattuu niin miten ne voi todistaa sen että ei olla oikeasti oltu samassa paikassa?
Luulen, että tuo rajoittaminen saa asiakkaat enemmän takajaloilleen kuin hinnan korottaminen. Itse ainakin lopetan koko asiakkuuden siihen paikkaan, onhan niitä muitakin suoratoistopalveluja.
Ihmiset ovat jo tottuneet siihen, että tunnukset toimii niin mökillä kuin hotellissakin. Minua ei ainakaan kannata suututtaa, varsinkaan niin paskalla tarjonnalla mitä Netflixillä on. Joku kolmen euron hinnankorotus sen sijaan ei tunnu missään. Hintojen nousuun tässä on jo totuttu.
Oikein! Se maksaa, joka käyttää.