Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, jotka eivät koskaan meikkaa

Vierailija
20.10.2014 |

Mitä ajattelet naisesta, joka ei meikkaa koskaan, ei edes juhliin? Tai jos olet tällainen nainen, niin mistä syystä?

Kommentit (272)

Vierailija
221/272 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan törmännyt sellaseen.

Yhden tiedän, joka ei meikkaa arkena esim. töihin ja luulinkin ettei se meikkaa tosiaan lainkaan, mutta kun hiukan lirkuttelin sille niin kyllä sekin sitten illalla tuli syömään täydessä sotamaalissa.

Ihan varmasti feministeilläkin on meikit ja hameet piilossa odottamassa jos sattuisi kuitenkin tulemaan tarve :D

Miten meikittömyys liittyy feminismiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/272 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan hyvin harvoin juuri juhlatilaisuuksia varten. 33v ikää ja edelleen kun menen alkoon ostamaan viinipullon minulta kysytään papereita. Olen jo monta vuotta miettinyt siihen syytä ja ainoa jonka keksin on se etten ole pilannut ihoani jokapäiväisellä meikkaamisella. Olen siis erittäin onnellinen näin. Mutta kuka tietää onko se oikeasti syy siihen vai ei :)

Vierailija
224/272 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yleensä meikkaa, koska en halua meikata. Sitten joskus kun tuntuu siltä että haluan, sitten meikkaan. Se on täysin mun oma asiani miltä näytän. Myös pukeutumiseni on oma asiani. Tämä koskee myös kaikkia muita ihmisiä.

Kannattaa olla kiva ihmisille ja tykätä itsestään ja tehdä justiinsa niin kuin tykkää oman ulkonäkönsä kanssa. En tajua miksi mun tai kenenkään muunkaan pitäisi meikata jos ei siltä tunnu.

Vierailija
225/272 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin ekat meikit 12-vuotiaana ja siitä lähtien olen meikannut. Psyykkinen vaikutus omaan itseeni, kun peilistä katsoo sievä nainen sellaisen taikinanaaman sijaan.

Sitä en tajua, kun täälläkin moni sanoo meikkaavansa juhliin? Mitä järkee? Jos ei meikkaa muutenkaan, miksi pitää juhliin meikata? Onks nää niitä, jotka salaa mielensä pohjalla myöntää meikkauksen kaunistavan? Vai miks? Kertokaa nyt mulle, hyvät juhliinmeikkaajat!!

Vierailija
226/272 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten meikata? Sitä varten että saisi miehen? Että se voisi sitten tiuskia kuinka häntä on huijattu meikeillä? Sitä varten? Juhlissa kunnioitan juhlakalua laittautumalla juhlavaatteet, siisti meikki, hiukset. Muuten olkoot.

Miksi et yhtälailla kunnioita miestäsi meikkaamalla?

Vierailija
227/272 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ihan rehellisesti sanottuna ymmärrä, miksi joku ei halua vaikka laikukasta ja punoittavaa ihoa vähän tasoittaa tai siistiä kulmia. Tai sipaista vähän ripsiväriä ja poskipunaa. Ei sitä nyt tarvi mitään sotamaalausta tehdä. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
228/272 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse meikkiä, olen tyytyväinen pärstääni sellaisenaan.

Vierailija
229/272 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten meikata? Sitä varten että saisi miehen? Että se voisi sitten tiuskia kuinka häntä on huijattu meikeillä? Sitä varten? Juhlissa kunnioitan juhlakalua laittautumalla juhlavaatteet, siisti meikki, hiukset. Muuten olkoot.

Miksi et yhtälailla kunnioita miestäsi meikkaamalla?

En ole ensin lainattu, mutta miksi oletat että mies automaattisesti arvostaisi meikkaamista?

Esimerkiksi hippiexäni suosi luonnollista tyyliä, hän oli tyytyväinen meikittömään naamaani.

Vierailija
230/272 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 16v tyttö ja ihmettelen syvästi miksi minun täytyisi meikata. En todellakaan jaksa meikata kouluun, joskus olen laittanut juhliin ja valokuvauksiin meikkiä, vaikka ei huvittaisi, mutta koen siihen kuitenkin sen verran suurta painetta. Nyt olen tuntemuksieni mukaan pyrkinyt sitäkin vähentämään.

Ja joo, todellakin olen feministi, ja kokoajan pyrin vapautumaan vielä enemmän näistä naisten ihmeellisistä pakotteista.

Kokeilkaa te muutkin olla joskus ilman meikkiä vaikka töissä, se tuntuu pirun mukavalta. Varsinkin jos ette mieti sitä mitä muut ajattelee. :-)

Vierailija
231/272 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaamisen huonoja puolia:

Kuluu rahaa

Kuluu aikaa

Kasvot ei tykkää

Itse en tykkää

Hyviä puolia:

Näytän nätiltä

(näytän muutenkin)

:-)

Vierailija
232/272 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viimeksi tänään muka aamulla meikkasin itseni oikein nätiksi ja koulussa oli jo viimeiset ripsivärit varisseet kun silmät vuotaa, meikkivoide näytti sen jälkeen u epäsiistiltä sutulta joten pesin senkin pois.

Vierailija
233/272 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- olen tyytyväinen meikittömään naamaani

- käytän aikaani muuhun

- säästän rahaa

- kaulukset, pipo ja kaulahuivi eivät tahraannu

- voin surutta halata taaperoa

- näytän paljon vanhemmalta meikattuna

Vierailija
234/272 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aikuinen nainen joka ei ole koskaan meikannut.

En edes osaisi. 

Huolehdin hygieniastani ja puhtaudestani. Huolehdin hiuksistani ja vaatteistani. Pysyttelen hoikkana. En meikkaa.

En tiedä miksi minun pitäisi? Kun itse en pidä sitä tarpeellisena enkä mitään menetä, mitenkään kärsi tai mitenkään tee kenellekään toiselle vahinkoa?

Minulla on tummanruskea tukka, vihreän-ruskea-sekoitus silmät. Melko tumma iho. 

Elän sinkkuna mutta olen ollut myös parisuhteissa. Yksikään kumppani ei ole valittanut meikkaamattomuuttani. Enkä sen takia olisi alkanutkaan meikata.

Olen mikä olen. Ilman meikkiä.

Vierailija
235/272 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 20:40"]

Koskaan en ole nähnyt naista, joka olisi ilman meikkiä kivannäköinen. Mutta hyvä jos uskottelette itsellenne sellaisia olevanne.

Onpa sulla ikävän rajoittunut kokemusmaailma :(

Rajoittaako meikkaaminen, vai tuoko se uusia vaihtoehtoja?

Vierailija
236/272 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en meikkaa käytännössä koskaan, juhliin ehkä laitan puuteria ja ripsaria. En koe sille tarvetta. Ihoni on huono ja kuiva ja meikkaus vaan pahentaa tilannetta. Tuskin kukaan kärsii siitä etten ole täydessä meikissä joka paikassa aina.

Vierailija
237/272 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes osaisi. 

Huolehdin hygieniastani ja puhtaudestani. Huolehdin hiuksistani ja vaatteistani. Pysyttelen hoikkana. En meikkaa.

En tiedä miksi minun pitäisi? Kun itse en pidä sitä tarpeellisena enkä mitään menetä, mitenkään kärsi tai mitenkään tee kenellekään toiselle vahinkoa?

Elän sinkkuna mutta olen ollut myös parisuhteissa. Yksikään kumppani ei ole valittanut meikkaamattomuuttani. Enkä sen takia olisi alkanutkaan meikata.

Ihana nainen !

Varsinkin nuo : Pysyttelen hoikkana, En meikkaa, sekä Huolehdin hiuksistani (toivottavasti annat kasvaa pitkäksi ?)

Siinäpä sitä awink awink, vinkkiä kitisijöille miten voi pitää itsensä haluttavana.

Vierailija
238/272 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes osaisi. 

Päteekö tämä toisin päin? Usein meikkaamattomat (tällä palstalla ainakin) paheksuvat muita naisia. Vaikka toisen meikkaaminen tuskin ketään henkilökohtaisesti vahingoittaa, haukutaan meikkaavia naisia turhamaisiksi, miesten miellyttäjiksi jne. Esitetään, että ollaan jotenkin henkisesti parempia, kun pelkkä perusvoide riittää eikä halua leikitellä ulkonäön kanssa sen erityisemmin. Kuitenkin meikkaus, hiusten laittaminen jne.  on aika monelle sama juttu kuin pukeutuminen: tyylillä ja visuaalisuudella leikittelyä. Toiset tykkäävät näyttää aina samalta ja pitää ulkonäöstä huolehtimisen mahdollisimman yksinkertaisena rutiinina, mutta toiset taas tykkäävät vaihdella lookkia, kokeilla erilaisia meikkejä, vaatteita, kampauksia jne. Jos jonkun juttu on se, että halua kokeilla erilaisia lookkeja ja se on "mitä hän on", niin saako hän sitä olla ilman paheksuntaa naturrelleilta daameilta?

Vierailija
239/272 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisen pitää itseään vähän ehostaa. Tiän yhden tapauksen, joka on monta vuotta valittanu, kun ei saa miestä. En ihmettelekään kun ulkoisesti näyttää variksen peljättimeltä. Koskaan ei meikkaa ja huomaa että nisujen syönti kiinnostaa niin pirusti enemmän kuin liikunta.

Vierailija
240/272 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta meikkaamattomat naiset eivät pidä huolta itsestään. Ei tarvitse mitään sotamaalausta vetää, mutta pikkuehostus kaunistaa ihan jokaista.

No siis itsellänikään ei ole mukava olo jos en ainakin sosiaalisiin kokoontumisiin ole edes jonkin verran meikannut, mutta onhan se nyt helkkarin surullista että se ettei käytä meikkiä mielletään merkiksi siitä, ettei pitäisi huolta itsestään. Huomattavasti parempihan iholle on jos ei käytä yhtään meikkiä. Entä ne, jotka eivät edes vaivaudu/muista pestä meikkejä pois kasvoilta ennen esim. nukkumaanmenoa? Tuo mielleyhtymä meikittömyys = ei pidä huolta itsestään on sosiaalinen konstruktio jolla ei sinänsä itsessään ole totuuspohjaa. Tykkään luonnolisesta lookista ja usein varsinkin kesällä koen näyttäväni vähintään yhtä hyvältä ilman meikkiä kuin meikattunakin, poikkeuksena talviaika ja jos nukun huonosti, sillä silmänaluseni tulevat tummiksi erittäin helposti.

Melkein kaikkien "luomuna" kulkevien kohdalla ajattelen, että tyypillä on itseluottamusta. Yllättävänkin usein mietin että olisipa minun ihoni aina noin hyväkuntoinen. Luultavasti suurin osa menee kuitenkin ohi ihan rekisteröitymättä ei-meikatuiksi, esimerkiksi kaikki vanhemmat naishenkilöt. Paljon enemmän huomiota herättävät naamat, jotka on ylimeikattu ja vielä huonosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi