Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÄLKÄÄ OSTAKO LAHJAKORTTEJA LAHJAKSI

Vierailija
20.10.2014 |

Olen työskennellyt eri kauneudenhoitoalan yrityksissä, sekä tunnen edelleen kauneudenhoitoalan ammattilaisia ja KAIKISSA firmoissa on se käytäntö, että lahjakorttiasiakkaat ovat toisarvoisia "maksavien" rinnalla. Yritys saa siis rahat jo lahjakortin ostohetkellä, joten lahjakorttiasiakkaat saavat huonoimmat ajat (hoitolalle on aivan sama tuleeko asiakas vai ei), ja heihin panostetaan vähemmän. Näin ei pitäisi olla, ainakin itse koin lahjakorttiasiakkaiden olevan erittäin helppoja koska he myös usein ostivat tuotteita. Suurin osa naisyrittäjistä ei tätä kuitenkaan hyödynnä, vaan kohtelevat lahjakorttiasiakkaita huonoiten. Pahin piikki tulee tammikuulle tai äitienpäivän aikaan, kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja pyritään saamaan mahdollisimman iso kassavirta. Ahneuksissa sitten varataan parhaat ajat uusille maksajille, ja lahjakorttiasiakkaille on ohjeistus että tarjotaan niitä aikoja joita ei muuten saada "myytyä".

Sain ihan erillisen ohjeistuksen eräältä pomolta, että lahjakorttiasiakkaiden hoitoajasta napsaistaan vartti pois, ja käytetään se aika tuotteiden myyntiin. Heti maksavat asiakkaat sitten pokkuroitiin vimpan päälle. Suosittelenkin että lahjakorttien sijaan pyydätte käteistä, ja menette rahatukon kanssa palveltavaksi. Kampaamoissa sama asia, lahjakorttiasiakkaat eivät saa alennuksia tai tarjouksista ei mainita, esimerkkinä asiakas varasi lahjakortilla ajan ja hänelle annettiin mahd. huono aika ja ei mainittu olemassa olevasta tarjouskampanjasta mitään. Asiakas ei tosiaankaan ymmärrä kysyä että tekeekö tuo toinen kampaaja halvemmalla, soitetaan vaan liikkeeseen ja varataan aika hyväuskoisena.

Laskin, että jos sama asiakas tulee 200e lahjakortilla palveltavaksi, hän häviää käytännössä 50e keskimäärin. Siihen vaikuttaa palveluun käytetty aika, ja se että tarjouksista ei mainita.

Ja pahoittelen yleistystä, varmasti on hoitoloita joissa ymmärretään tämä, itse mm. toimin aina niin että lahjakorttiasiakkaat olivat potentiaalisia uusia vakkariasiakkaita ja heitä palvelin "ensin". Siihen on syy miksi he ovat lahjakorttiasiakkaita, haloo! Olen saanut kuunnella tuskaiste lahjakorttiasiakkaiden valituksia siitä että vapaita aikoja ei tunnu olevan ollenkaan. On niitä, niitä ei vaan anneta sulle.

Jos joku ahne yrittäjä tämän lukee ja tunnustaa edes itselleen toimivansa vastoin asiakkaan tarpeita, niin mene itseesi ja muuta toimintatapaasi. Ja lahjakorttien saajat, VAATIKAA oikeasti palvelua. Vaikka yrittäjä on saanut rahansa jo aiemmin, teille kuuluu palvelu.

Kommentit (219)

Vierailija
41/219 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on ihan absurdi ketju. "maksavat" ja "lahjakortit". Onko ne hoitolayrittäjä oikeasti niin pällejä, etteivät tajua lahjakorttiasiakkaan olevan maksava asiakas. Lahjakorttiasiakkaan pankkikorttikaan ei taatusti vilkuta hylättyä eivätkä rahat ole unohtuneet toiseen käsilaukkuun.

Vierailija
42/219 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/219 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
44/219 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:08"]

joten halvemmista tuotteista laitettiin aineita niihin kalliisiin purkkeihin, ja asiakkaalle näyttää siltä että hoito tehdään kyseisen sarjan kalliilla tuotteilla.

[/quote]

Tätä tekee melkolailla kaikki, ihan tiedoksi vain.

[/quote]

Ette oo tosissanne! Millaisia huijaavia hupakoita kauneusalalla oikein on? Ihan absurdia!

Sama kuin autokorjaamoissa laitettaisiin kalliimpaan öljykanisteriin jotain halpaa vesilitkua, näytetään vain asiakkaalle että joo vain parasta premiumia sun Puntolles. Lääkärissä luulet että lekuri tutkii suun puhtaalla puutikulla, oikeasti ne onkin päiväkodeista kerättyjä jätskitikkuja jne.

:D

Vierailija
45/219 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
46/219 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
47/219 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
48/219 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
49/219 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
50/219 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VITTU ETTÄ VITUTTAA TOLLASET UPITTAJAT! SAUNAN TAAKSE!!!!

DOWN

Vierailija
51/219 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppii vaan joulun alla :)

Vierailija
52/219 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on oikeesti hyvä pointti. Tätä olen itsekin usein miettinyt. Ostin äidilleni Stockan Thann Sanctuaryyn lahjakortin ja koin hänen saavan sen vuoksi huonoa kohtelua. Arvaa harmittiko mua kun lahjakortti oli kuitenkin arvokas ja äiti hemmottelun tarpeessa!

Vierailija
53/219 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut joissain ravintoloissa.

Vierailija
54/219 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiitos kun ajattelet muitakin kuin itseäsi :)

Vierailija
55/219 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasua, en ole ikinä kokenut samaa, mutta enpä ikinä ole etukäteen mainostanutkaan, miten aion maksaa...

Vierailija
56/219 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onko se pakko mainita etukäteen että maksaa lahjakortilla?

Vierailija
57/219 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 15:28"]

no onko se pakko mainita etukäteen että maksaa lahjakortilla?

[/quote]Joissain paikoissa on.

Vierailija
58/219 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen lshjakortin voi ottaa puheeksi vasta maksaessa?

Vierailija
59/219 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt kaikkia lahjakortteja kuitenkaan dissaa. Itse olen ostanut lahjakortteja mm. vateliikkeisiin teineille, elokuviin, teatteriin jne. jne.

Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta automaattisesti ajattelin aloituksesta että ei saa ostaa mitään lahjakortteja.

Vierailija
60/219 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön kirjoitus. Toivottavasti tuollaista tapahtuu vain kammottavimmissa paikoissa.

Kyseessä on täysin sama rahasumma, tuleepa se sitten käteisenä tai lahjakorttina.

Hävetköön yrittäjät, jotka kohtelevat asiakkaitaan noin.