~*~ ENSIKOT viikonloppuun (pe-su 1.-3.9.06) ~*~
Kommentit (81)
Villipylly näkee päivänvalon!! Mua jänskättää ihan kauheesti, kumpi sen on;=)
kiitoskiitoskiitoskiitos kaikille ihquille!
joko Saikku oot selvinnyt kapulasta? Hauskalta kuulosti ilta kuitenkin!
B_Flyllä on kyllä vilkas unielämä....ettei vaan olis etiäisiä?:=)
Oona se luulee, että tätsy tulee ens viikolla, hi-hiii....*pöllyttelee Oonan suuntaan*...mietin tossa yks päivä, että oon ihan sikailoinen, että palasit sun miehuuden kanssa yhteen!!!!!!!!!!!
Oon siivonnut hulluna koko päivän - mies on liesussa ja olen asettanut kotiintuloajaksi puolen yön...vedän kyllä hepulit, jos ei tuu määräaikaan mennessä....:=)
Killa; en mää oikein osaa mitään ostaa, en oo koskaan oikein noita nyyttien nuttuja ym. katellut, niin en edes tiedä, millaisia pitäis olla...*nolo*...itselle ostin mustan paitiksen ja topin Stockalta.
Moikkamoi Naksulle ja jaksuja röihin!!!
Muskotille jaksuhali!!!
Hyvä Apila, että miehuus sai suunsa auki! Hyvältä kuulostaa:=)
heipat!
-mooli
[color=00C5CD]Pikkulikka nukkua tuhisee maailman suloisimpana tuolla! Ihan tädille tuli tippalinssiin, kun sitä katteli! :) Tahtoo oman tuhisijan!!! Mun mielestä toi 2-3 vuotta on just paras ikä lapsille, ne on niin huvittavia (jos ei uhmailukohtauksia oteta huomioon). Tavallaan mulle ei sellaista vauvakuumetta olekaan, vaan enemmänkin tällainen " pikkulapsikuume" eli vauvan tietysti haluan, mutta odotan jo kovasti, että se kasvaisi vähän isommaksi! ;)
Tässä olisikin kiinnostava [b]gallupin aihe[/b] eli onko teillä mielessä joku tietty ikä, jota omalle muksulle odotatte (jos ymmärrätte mitä tarkoitan). Tai minkäikäiset lapset teidän kuumetta nostaa? Musta pikkuvauvat on söpöjä, mutta ei ne mun kuumetta nosta vaan just nää vähän isommat pallerot, jotka jo juttelee hassuja juttuja! :) Ja muutenki jo odotan, että itellä ois vähän isompi lapsi, jonka kanssa voisi tehdä kaikkea kivaa.
[b]Mooli[/b]: Et sentään vielä mammavaatteita ostanut? ;)
[b]Naksu[/b]: jaksuja viikonlopputyöläiselle! Mitkäs kp:t sulla onkaan menossa? KOska päästään piinailemaan?
[b]Remukka[/b]: no johan on, kurja täti! No jos jotain positiivista tästä haluaa löytää, niin tosiaan ei toiveet ehtineet liian korkealle nousta! Nyt ei taas auta, kuin laittaa uutta matoa koukkuun vaan.
[b]Live[/b]: onnea kummitädille! :)
[b]Anita[/b]: jos sulla on Mammaksin tai Kotitestien liuskatestejä, niin usko vaan: niitä voi puolittaa! :)
[b]Kind[/b]: kyllähän toi hcg:n määrä vaihtelee eri raskauksissa ja on ihan mahdollista, että testi näyttää tosi myöhään plussaa. Unohdin jo, että bongasitko oviksen tässä kierrossa ja missä vaiheessa? Jos se olikin myöhemmin, kuin luulit? Niin kauan kuin ei oo tätiä on toivoa! *bd*
[b]Muskotti[/b]: stressitöntä aikaa sitten sinne! Ties vaikka helpottaisi tärppäämistäkin! :)
[b]Apila[/b]: hyvä hyvä että mies " avautui" noista huolistaan! Luulisi että sekin sitten kypsyy asiaan, jos oikeasti hoitoihin joutuisitte. Ja toivotaan kuitenkin, että ette joudu, vaan ennen saatte plussan! :)
[b]Pepsis[/b]: täältä kunnon supparisädetystä, jotta pääset jakautumaan! :)
Kohta alkaa BB, mutta enpä tiiä jaksanko kattoa. Mun mielestä se on toistaiseksi ollut aika huono. Ei oikein jaksais kattoa, kun aikuiset käyttäytyy kuin teinit. Tai pitäisi varmaan olla menossa mukana ja perseet olalla, niin viihtyisi... No saa nähdä jos se tosta johonkin suuntaan kehittyy.
Menen taas kurkkimaan tuota söpöläistä... :)
Killa
Tätiä ei vieläkään näy!! wihiii... koko ajan ramppaan vessassa housuihin kyttäämässä... :P hehee... On kyl koko ajan sellanen fiilis et huomenna tai alku viikosta hanat aukee...välistä vihlasee aika kummasti just tuolta selän puolelta..vaik koskaan tätikivut ei oo ollu tuolla selässä... jaa-a! tämä lähtee nyt siidereineen bb:tä kahtoon..moiks :)
-iloinen sidukkahuuruinen apila :P
Mooliseni - sitä se nyt on =) Ihanaa, mahtavaa, upeeta! Tämä enska on yhtä hymyä sun puolesta.
t. Afternoon kp 17
suppareista!Iha kiitettävästi supistelee edelleen ja suoliki tyhjeni äske............noh saas nähä,en oikee usko että lähtö tulis vaikka aika kummallisilta nää tuntuu kyl.............
-Pepsi ja Villipylly rv39+0..jee viikko vaihtu ;)
[color=olive]Vettä sataa...Plaah. Tekisi mieli ryömiä takaisin peiton alle, mutta työt kutsuvat.
ONNEA MOOLI! Ihana lukea aamutuimaan noin hyviä uutisia.
OmaNapa: kp 14/29. Ovistestiin ilmestyi tänä aamuna kaksi melkein yhtä vahvaa viivaa. olen toiveikas. Mieskin on tässä kierrossa ihanan aktiiisesti mukana. Pupuiltu on tosi ahkerasti ja samalla linjalla jatketaan.
Plussapölyä kaikille,
Keiju[/color]
Keiju; onnea ovisplussasta!!! Ja kiitos - ja Aftikselle kans!
Killan kalluppi; mä olen ihan samoilla linjoilla sun kanssa - en oo ihan hirveä vauva-fani, mut leikki-ikäiset on jees! Just sellaset puolitoistavuotiaasta eteenoäin. Ja sitten alakouluikäiset, kun niiden kanssa voi jo keskustella syvällisiä:=)
Keiju, kyllä ilman pitäisi tosta kirkastua!
Moolikin suuntaa turpansa ulos ja palailee illemmalla!
-m
[color=red]Oli kyllä mukava ilta eilen. Saunottiin ja nauraa kätkätettiin. Tuumasin siinä että eihän tässä mitään siideriä tarvita kun taidetaan olla syntymähumalassa! Puhuttiin kaikkee mitä ite ollaan pienenä tohellettu. Minä mm. olen alle 1-vuotiaana vuorannut lasipöydän omalla p**kalla... No siitäkös riitti naurun aihetta. Tosin luulen ettei äitiä ole siinä vaiheessa naurattanut kun on tilanteen huomannut... No kolme siideriä kuitenkin join ja sit vähän ennen puolta yötä tulin kotiin niin otin pari snapsia kermalikööriä. Eli ei mitään humaloita tai krapuloita tullut. Pitäs vaan lähtee auto hakemaan naapurista pois, meinasin että koiran kanssa kävelen hakemaan sen, mutta sataa vettä ainakin toistaiseksi, niin ei hirveesti innostais käpötellä vesisateessa... Siis huom! Kun minä melko korvessa asustan niin täällä ne naapuritkaan ei ole ihan seinänaapureita! Siis tuonnekin naapuriin on 3km:n matka. :P
Mua alkaa suoranaisesti huvittaa (ja tuntuu kyllä pahaltakin...) kun menimpä minä mihin tahansa niin joka paikassa on raskaana olevia naisia tai pieniä vauvoja! Eilenkin tuolla naapurissa oli yksi vauvavatsainen nainen. Milloin minä saan oman vauvavatsan?!! Voihan se tietysti olla että niitä vauvavatsoja ja vauvoja on ennen ollut yhtälailla joka paikassa, mutta siihen ei vain ole kiinnittänyt huomiota kun ei itse ole kuumeillut...
[b]Killan[/b] galluppiin: Minusta sellaset puoli vuotiaat mukelot on ihania ja sit just pari vuotiaat. Tietty kaikenikäiset lapset on kivoja, mutta nuo on minusta sellaiset ikävaiheet, joita ei haluaisi missata! Kummityttö on juuri aika likellä tuota puolen vuoden ikää nyt, aivan mahtava persoona on neidistä tulossa!
T:Titi-uu[/color]
Täällä taas meni ilta niin nopeasti Selviytyjiä ja BB:tä katsellen, ettei ehtinyt koneelle...
Täällähän se Pepsi vielä olikin, no etköhän ens viikolla jo pääse villipyllyä ihailemaan!
ON: ei mitään, ei mitään.. Kp:t tarkistettu, ovat tänään 21/25-28. Viime kierto oli 25 ja edellinen 28. Menevät aikalailla joka toinen, eli oletan tämän kierron taas olevan hieman pidempi. Loppuviikosta olaan viisaampia!
Leppoisaa sunnuntaita kaikille!!
Oon@
No nyt kun olet julistautunut tiedon virallisesti tahdon minäkin onnitella sinua!!! :)
Naksulle ja Killalle terveiset.
Supistuksia täällä ootellaan. Tulee joitakin mutta ei todellakaan ole säännöllisiä, joten eipä tästä tiiä...
T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 38+6
...kovasti Moolille!!! Ihanaa, kun teiän yritys palkitaan!
Täällä oon taustaillu hetken, heti kun loma loppu, töissä pukkas semmonen kiire ja stressi, ettei oo paljon ehtiny palstailemaan. Samaan syksysyssyyn on sit alkanut kaiken maailman treenit, sun muut. Ilmotin itteni ens keväälle avoimen yliopiston ympäristöbiologian kurssille, jos vahingossa keväällä ois liian vähän tekemistä...
Täällä on ollut varmaan sata galluppiakin, oon aina alottanut vastaamaan monta kertaa, mut sit on aina joku vetänyt hihasta toiseen suuntaan. Ja siinä siitä omasta navastakin, sellanen stressi ollu päällä, etten oo kamalasti uskaltanut ees alkaa tän kierron suhteen mitään toivomaan. Varmaankin toimii aika antimagneettisesti... Kp on jotain 23. tai 27./ 32 - 43. Ehkei tuo 43 oikein pidä paikkaansa noin yleisesti, kai se oli vaan joskus joku poikkeuksellisen pitkä kierto syystä tai toisesta. 33 lienee lähempänä keskiarvoa.
Nyt alkaa varmaan töissä kiire pikkuhiljaa helpottamaan, jos täti tulis ajoissa, niin sit vois taas paneutua...
Ihanan syksyistä sunnuntaita kaikille, aurinkokin ehti jo näyttäytyä ainakin pari kertaa!
LB
Titi-uu: Ihanan " korvessa" asut! Meillä kans tarkoituksena muuttaa johonkin omaan rauhaan heti kun vaan aika on oikea (työpaikka mielellään myös jossain " landella" , pari vuotta asumista nykyisessä takana, jotta voi myydä ilman pelkoa verottajasta...). Käytiin tänään kirppiksellä ja siellä oli NIIIIN ihania pienten tyttöjen vaatteita, et melkeen teki mieli alkaa itkemää ja ostaa ne kaikki sieltä pois, jos se vauva löytäis tiensä nopeemmin, kun täällä ollaan valmistauduttu. Niin ja tietenkin niitten vaatteiden lisäks siellä oli myös miljoona pientä vauvaa vaunuissa...
LB
Upeaa sinä teit sen!!!
Oli aivan pakko tulla onnittelemaan kun kerta näin upeita uutisia on tullut!
Heti kerroin miehelle Moolin loistavat uutiset! En osaa muuta kuin hymyillä =) ONNEA ONNEA ONNEA!!!
Heippa Killa, Naksu, Jessis ja oliko vielä muita " vanhoja" tuttuja?!? Kaikille heipat!! Niin ja Onnea Q:lle pikku q:sta. Pepsilläkin jo loppu häämöttää. Uskomatonta miten aika menee näin nopeesti!
No mutta nyt kun täällä olen taas pitkästä aikaa, niin voin kertoa omia kuulumisia.
Siis väestöliittoon mentiin ensikäynnille tuossa kesäkuussa. Sen jälkeen suurissa määrissä eri labrakokeita. Niissä ei näkynyt mitään poikkeavaa. Miehen siemenetkin on ihan ok kamaa... Ultrassa multa kyllä löytyi n. 1,5 cm kokoinen endometriooma. Lääkäri sanoi ettei sitä voi leikata kun on niin pieni. Ei kuulemma leikkauspöydällä sitä löydettäisi. No mutta siltikin se voi olla syynä lapsettomuuteen.
No sain itseäni niskasta kiinni ja kävin munatorvien aukiolotutkimuksessa tämän viikon maanantaina. Jännitin sitä jonkin verran. Mutta ei se sit ollutkaan kamalaa. Ainoastaan se kun gyne ei saanut sitä katetria pysymään paikallaan tai sit se oli liian syvällä. Neljä kertaa sitä laittoi ja lopulta sitten antoi olla siinä ja kokeili onneansa. Oikealla puolella oli hyvin auki, mutta vasemmalla puolella ei nähnyt muuta kuin että se vesi kerääntyi johonkin, mutta ei nähnyt niiden ulosmenoaukkoa. Mutta ei mua sattunut kuitenkaan yhtään, joten se jäi vielä arvoitukseksi onko tukossa vai ei. Laittaa mulle omaan sairaalaan lähetteen, että ne tsekkaa sen uudestaan. No siinä nyt voi tietty mennä se puol vuotta... Mutta gyne sanoi että voi silti aloittaa inseminaatio hoidot jos haluaa. Ja kyllä me jo sitä haluttaisiin, mutta kun tuo matti on aina kukkarossa! Jos sen häiskän sais sieltä pois niin oltais jo varmaan tehty inssi. No mutta onneksi tulee veronpalautuksia. Niin eipä tarvitse miettiä että mihin ne käyttäisin =) Se inssi nyt olis se seuraava askel.
Tällä hetkellä eletään kp 13 ja kiertoja on kertynyt jo 17 eli tämä kierto on siis 18.
Tunteet on mennyt laidasta laitaan, kuten tiedätte. Ja sen takia päätin tällä viikolla alkaa kirjoittamaan päiväkirjaa tästä " projektista" ja lapsettomuudesta ja hoidoista ym.
Suurin ahdistus on edelleen kateus. Ihan lähi viikkoina mieheni sisko saa jo toisen lapsen. Hän tietää meidän toiveista, mutta kun ei kerta kaikkiaan ymmärrä mitä olemme kokeneet ja kuinka pahalta välillä tuntuu. Hän kun on tullut molemmilla kerroilla raskaaksi heti ekalla yrittämällä.
No joo mutta tätä tämä elämä on ja nyt tämä akka siirtyy telkkarin ääreen katsomaan Emmy Awardseja.
Yritän taas tulla kertoilemaan ja kommentoimaan juttujanne! Mutta siihen asti +plussaista+ syksyn alkua kaikille!!!
+++++
Kaveri haluaisi tietoa tämmöiselle asialle:
Tehnyt kp 19 ja 21 CLEARBLUE digital- raskaustestillä (luultavasti) negat testit. Ainakin " kynään" tullu se " nega-merkki" . Ihmetteli semmoista, että molemmissa testeissä näkynyt testiajan sisällä TODELLA TODELLA TODELLA HAAMUJEN HAAMU. Eli siis niin haalea toinen viiva, että muu ei välttämättä olisi huomannut sitä.
Nyt tietenkin kaverilla heräsi toivo, että olisi raskaana, mutta onko kenelläkään käynyt samoin?? Eli onko kaverillani toivoa??
KIITOS ENSKAT AVUSTANNE JO ETUKÄTEEN!!!
:) Lisbet.
[color=red]Minä en luottaisi kuin ihan selkeään viivaan, joka ilmestyy testiajan sisällä. Mulle nimittäin tuli kolmeen Aconin early detection testiin haamujen haamu, siis ihan silmällä havaittava harmaa viiva, joka nyt sitten todennäköisesti kuitenkin on kyseisessä testissä pelkkä viivanpaikka. Vaikka täälläkin on käyty keskustelua siitä, että onko aconissa viivanpaikkaa ja useimmat on sitä mieltä että ei ole, mutta minä olen sitä mieltä että kyllä siinä on. Mulla on normaali kierto ollu 26-30 päivää ja nyt siis viimeisin jossa testailin venyi 32 päiväiseksi. Missään vaiheessa se viiva ei vahvistunut ja tein testit kp 25-32 välisenä aikana. En siis raskaana ollut vaan täti tuli kylään ihan normaalisti, vaikkakin vähän jälkijunassa. Petyin suuresti tädin vierailusta, sillä olin jo ehtinyt ajatella että jospa se viiva tarkoittaa raskautumista ja odotin vain että se vahvistuisi. Oireetkin oli niin lupaavat... No, tuon jälkeen päätin että en enää luota minkään valtakunnan oireisiin, enkä edes laske kiertopäiviä. Luotan ainoastaan kahteen selkeään viivaan testissä ja mieluiten testaan vasta sitten kun menkat on usean päivän myöhässä![/color]
Täällä on väsy kummitäti:)
Vietettiin kummityttöni 11v ja hänen siskonsa 13v ja kummitätinsä kanssa kummityttöjen ja tätien viikonloppua. Kukuttiin eilen myöhään ja päivä touhuttiin luontopolulla, elokuvissa ja ravintolassa syömässä. Vanhaa väsyttää jo! Mutta ihana viikonloppu ja mukavia, omatoimisia mukeloita nuo meidän kummilapset!
Mooli: Mies palailee kotiin kuukauden kuluttua, eli vielä tämä tauko tässä venyy ja jää aikaa työasioiden asettua paikalleen minun elämässä.
Killan galluppi: Mulla on ihan vauva-vauvakuume. Minusta pikkuruiset nyytit on suloisinta ja sitten ne yli neljävuotiaat touhuajat. Taaperoiden kanssa minulla meinaa loppua mielikuvitus ja hermo;)
Piinailijoille edelleen peukkuja pidän, plussat rules!
Masu: kiitos tarinastasi ja paljon toivonhippuja ja iloista mieltä kaiken keskelle. (nimim. endollinen;)
Kaikille muillekin vilkuttelen terveisiä ja mukavaa alkavaa viikkoa!
Nyt lähden hetkeksi venyttelemään ja sitten saunomaan ja illalla katselen vielä Mona Lisa smile:n telkusta.
nellamaija
...totta se oli!!! ONNEA ISO SYLILLINEN MOOLI!!! Ihania uutisia, ihan tulee tippa linssiin! Ihanaa...
Kopistelen tänne vielä oman osuuteni plussapölystä, jotta pääsisitte pian koko konkkaronkka tuonne odotus-puolelle ensikoihin! Hirmuisasti terkkuja " vanhoille tutuille, jotka muistaa" ja tervehdys kaikki " uudet tuttavuudet" ! Pidetään peukkuja...
Keinuhepo ja Sitruuna 25+0
Ferrari kaarsi eilen paikalle aivan yllättäen. Ei ollut oireita siihen suuntaan eivätkä kivut ole alkaneet vieläkään, mutta vuoto voimistuu jo. Tavallisesti yli 30-päiväinen kiertokin jäi 29-päiväiseksi, mitä en osannut odottaa ollenkaan. Mutta kai se on järkeenkäypää, kun ovis oli ilmeisesti kp 14-15.
Kaikkein naurettavinta tässä on se, että valeraskaus jatkuu edelleen - mieli ei suostu uskomaan, että vauvaa ei ole vieläkään, vaan kärsin olevinaan raskauspahoinvoinnista :P Paha kuume, kun en suostu uskomaan järjen ääntä ollenkaan. Itkuhan tuolla vessassa sitten tulikin, kun huomasin, miten kävi, ja yritin vielä uskotella itselleni, että ei muutaman verituhrun tarvitse tarkoittaa mitään. Tuntuu niin epäreilulta, että rinnatkaan eivät kipuilleet kuten yleensä ennen menkkoja eikä vuodon alkaminen varoittanut itsestään alavatsakivuilla kuten tavallisesti. Yhtäkkiä vain huomasin, että verta tulee.
Mutta kyllä tästä taas päästään eteenpäin! Nyt en vain jaksa kommentoida täällä tämän enempää, kun on sen verran pahasti mieli maassa. Täytynee mennä sohvalle katsomaan telkkaria tädin kanssa :/ Miehelle en ole vielä pystynyt edes sanomaan, että menkat tulivat, mutta jospa tämä tästä. Parempaa onnea muille piinailijoille.
Pikku hiljaa tässä alan joitain ihmisiä muistamaan. Mooli on jäänyt mieleen plussautumisestaan/rasvautumisestaan samoin Iida-Linnea. Killa päivittää jotain o-puolen tietoja. Titi-uu:n viimeisenpettymyksenkin valitettavasti muistan. :( Pepsimaxilla on villi työnimi vauvalla, villipylly. ;D B-Fly:lle ja muille oikein paljon tsemppiä!
Ja oma ).(: Kiertopäivä 17/27-29 on käynnissä, mutta mies palaa reissusta vasta huomenna oltuaan matkoilla sellaiset 1,5 viikkoa. Siispä tässä kuussa, jolloin periaatteessa yrityksen aloitimme, ei tärppiä voi tulla. Saatoinpa muuten tuossa tunnistaa ovulaationkin, tosin jolleivät kiertopäivät olisi olleet tarkkaan tiedossa, en olisi osannut yhdistää niin pientä tuntemusta ovulaatioon. Mut voi olla, et vaan kuvittelinkin.
Pikainen ilmoittautuminen vaan....
Tänään siis todellakin kp 1! Kierto jäi siis 25 päiväiseksi!!! Eipä ole siis ihme, että en bongannut O:ta silloin kp 13-16 paikkeilla!
Eipä tullut turhaan piinailtua tässä kierrossa :) En todellakaan odottanut tätiä vielä paikalle! Nyt jätän sen pirun punapään kokonaan huomiotta, että tajuaa ensikerralla valita toisen hotellin!!!
Piinailu-, pupuilu- ja plussatuulia kaikille :D
T:Remukka kp 1/25-33
P.s. sori taas tää omanapaisuuteni.