~*~ ENSIKOT viikonloppuun (pe-su 1.-3.9.06) ~*~
Kommentit (81)
Minä olen nähnyt pari viimeistä yötä vauvakuumeilijan unia. Olen käyttänyt unissani kaikki keinot tullakseni raskaaksi. Viime yönä bongasin ovulaation kp 29, joka itse asiassa on tänään ;) No, ei minulla oikeasti ole tänään ovulaatiota, mutta siinä unessa tuli melkoisia limoja (oikein vuosisadan ovulaatio) ja sitten olikin kiire pupuilemaan miehen kanssa. Pitäisiköhän siitä muuten huolestua, että tiedän kp:ni unissanikin? Toissa yönä opiskelin, miten oikeanlaisen ravinnon avulla tullaan raskaaksi. Ihan kuin tämä kuume tulisi jo uniinkin ;) Mitenhän sitä osaisi stressata vähemmän?
Ja Lisbelle kiitos pinon pykäämisestä:=)
Mooli on säälittävä, tein tänään kolmannen eri merkkisen r-testin (predictor) ja sain siihen säälittävän haamun. Predictorissa ei lue herkkyyttä...? Aikaisemmat testit oli se tiistain acon ja keskiviikon clearblue. Alko pelottamaan, jospa lussa otetaankin moolilta pois...?
Kävin antamassa verinäytteen kasilta ja piinatunnit jatkuvat klo 15.30 asti, jolloin saan soittaa klinikalle...toivottavasti olis sikakiire päivä duunissa, ettei kerkeis miettiä! (ihan kun se miettiminen jotain auttais?)
Juuh, kiva kun on taas viikonloppu - syksyistä kirpeyttä ilmassa, mutta ilmeisesti on luvattu ihan lämmintä keliä ainakin tänne etelään? Mitäs meinaatte viikonloppuna puuhailla? Mies on huomenna koko päivän pois, meinaan taas kuurata kodon lattiasta kattoon:=) Niin, ja käyn katsomassa yhtä vuokra-asuntoa. Ja sitten juon boolia, jos tänään tulee tuomio! Sunnuntaina ulkoilemaan ja heppailemaan. Eli normi viikonloppu:=) Elättelen toiveita, että päästäis parin viikon päästä muutamaks päiväks lomaselle Lappiin, mies ei vielä ole vahvistanut. Mulla on kesistä vielä viikko pitämättä, jee!! Olis ihana päästä vaeltamaan, sais olla ulkona koko ajan!
Iloista perjantaita, tulkaahan palstaileen, kamut!
-mooli
Voi mooli, eiköhän kaikki ole masussa hyvin :)
Mulla loppuu tänään tämä vajaa kahdenviikon loma! Tunnin päästä täytyy lähteä jo työpaikkaa kohti! On ihan uus talo ja osasto, eli oon varmaan pihalla kun lumiukko, mutta eiköhän se siitä...
Luin kyllä eilisen pinon läpi, mutta kun on niin laho pää niin en yhtään muista mitä kellekin kuuluu.... Kommentit siis jääköön tälläkertaa...
Erma oli uusi! Tervetuloa!
Ja keskiviikon pinossa Oona kirjotteli mulle RASVAUTUMISESTA, vaikka piti kirjoittaa RASKAUTUMISESTA! Ja mulla oli hauskaa... Oon nimittäin tässä kevät- kesäaikana rasvautunut 5kg lisää!! Luulen, että pillereiden ja tupakoinninlopettaminen on edesauttanut rasvautumista, mutta ei ikävä kyllä raskautumista!
Hitsi kun mulla on tässä koneen vieressä ikkunalaudalla kuumemittari, niin se tulee välillä lykättyä kainaloon, kun koneella tälleen aamusta istun. Nytkin se näytti 37,2. Kerran on tainu tässä O:n jälkeen näyttää vähän alle 37, mut muutoin tuo 37,2.
ON: rinnat hieman kipeet, mut ei samalla tavalla, kun muissa kierroissa! Eivätkä ole niin raskaan tuntuiset. Eli oireita ei siis ole! ODOTELLAAN.
Anteeksi nyt tämä omanapaisuuteni!! Palailen ehkä illalla töiden jälkeen tai sitten vasta huomenna töiden jälkeen! Mukavaa vkl:ää kaikille!!!
T:Remukka kp 24/28-33
Mooli: ..Ääks, en keksi nyt mitään viksua.. mutta onneksi se tulos tulee tänään eikä vasta vkonlopun jälkeen! (olipas mahti lohdutus :p) Ei se Predictor kovin herkkä taida olla. Tuu sit heti kertoo tulos!
Erma: toivottavasti hammassärky on helpottanut, inha vaiva
:(
B-flylla piinailut menossa, peukutukset! Heh, vai tulee koopeet jo uniin.. Mä taas näin viime yönä unta tästä palstailusta, heh :)
Lisbetkin oli käynyt, moikat sinnekin!
Ja viikonlopun suunnitelmista: huomenna tähän aikaan lentelen muille maille vierahille, uittamaan varpaita Välimerelle siis.. ihanaa..
Palailen myöhemmin, ainakin tsekkaamaan Moolin vastauksen, peukutukset sinne!!!!!!!!!!!!
Kiitokset kaikille tsempittelijöille, sitä kyllä tarvitaan tällä hetkellä ettei tää pieni sekoo!
Omanapaisuutta vähän heti alkuun (sori):
Ei kuulu tätiä ei näy (kp 32/28), tissit on kuin maitohinkit ja ekan kerran teki pahaa nyt aamulla kun pistin banaania poskeen.. Apua, mitähän tää nyt on! En uskalla enää testata kolmatta negaa. Ja tietysti huomiselle on varattu ne syyskauden suurimmat bileet (jessiksen " reseptin" mukaaan ;)), joita suunniteltu ja suunniteltu. AUTTAKEE minnuu.. Miten selviän huomisesta kuitenkaan vielä kertomatta mahdollisesta raskaudestani (jota en vielä itekään usko todeksi)? Tää porukka on vielä sellasta, että on jo useempaan kertaan kysellyt että joko joko.. Eikä ainakaan onnistu kuskiksi yrittäminen, kun sellaista ei tarvita :(
Ainakin anitah ja heppa oli ovisksen bongailuajoilla - eikun vaan limat liikenteeseen :)
Jessiksen " toimenpiteet" oli ihan huippuja, ja siihen lisättäköön omalta osaltani kirpparin pitäminen vanhoilla, hieman virttyneillä ja venyneillä vaatteilla (jotka äitiysaikana saattaisivat olla mukavaakin mukavammat päällä) ;)
killa: nii-iin, mitähän ne negat oikein meinaa, täällä on ihmettelyä riittänyt varsinkin päivien edetessä ja tädin pysyessä eksyksissä. Pelottaa ajatuskin testin tekemisestä tällä hetkellä.
nellamaijalle vilkutus!
B_fly: milloin sinä testailet? Joko viikonloppuna?
bianco: meillä menee myös asioiden käsittely niin, että mis tarttee vähän aikaa ja yleensä kun saa rauhassa niitä miettiä niin usein itse tekee aloitteen. Ja täälläkään ei oikein viikolla onnistu suurempien asioiden keskustelut, koska ne työt vaan aina on mielessä.. Vielä yleisesti pohdintaa.. Mun mielestä pariskuntien täytyy löytää yhteinen, itselle sopiva tyyli asioiden käsittelyyn ja muistaa aina kunnioittaa myös toisen osapuolen tapaa, vaikka se omasta pokkeaisikin, eli niitä kompromisseja alussa on tehtävä.
Titiltä pako kysyä, että mihin te saitte ne 800e tuhlattua? ;) Se on kyllä totta että rahaa laivalla saa menemään. Oltiin kerran Turun ympäristössä kesälomalla ja ex-tempore yritettiin päästä hotelliin yöksi. Kaikki oli tupaten täynnä, ainoastaan Naantaliin olis päässy 140e/yö. Sitten käytiin satamassa ja aateltiin pääsevämme halvalla 30e/hytti. Loppujen lopuksi rahaa meni saman verran, mutta kokemuksena kyllä aika kiva, mennä vaan yöksi laivalle :)
erma: miten siun hammaskipu voi? Ne pahukset kun ei taida mennä ohi. Paljon lähettelen Burana-höyryjä sinnepäin!
Nyt on pakko lähteä kuuraamaan paikkoja huomisia " bileitä" varten.. voi pieni ressinpoikanen..
Kaikille enskaliineille lämpöistä alkusyksyn viikonloppua, paljon ovis- ja plussapölyjä, tättärän karkoitusloitsuja ja pupuiluiloa oikeisiin osoitteisiin!!
t. neuvoja kaipaava kindness-enska
Perjantaita mennään flunssan kourissa.
B_fly: Minä näen myös noita vauvaunia! Aamulla inhottaa herätä sitten todellisuuteen....
Aika monella teistä tuntuu olevan piinailu päivät!:) Voi kun plussa osaisi nyt tiensä jokaisen sitä odottavan kotiin. Minä en muutens enää luota kovin paljoakaan noiden lämpöjen mittailuun, kun yksi lääkäri minulle vakuutti, että itse mittailu nostaa kehon lämpöä -tiedä sitten mikä on totuus, mutta minä olen päättänyt, että vasta sitten epäilen raskautta kun kuukautisia ei näy kp 45 jälkeen!:) Jotenkin tuntuu, että en viitsi itseäni rääkätä kaiken maailman " oireiden" etsimisellä...niin ja arvatkaas vaan onnistuuko tällainen päätökseni??:)
Tuli muuten noista vauvaunista mieleen, että kuinkas moni teistä katselee kaupoissa kaikkia vauvatavaroita ja haaveilee niitä omaan kotiin? Minä olen pakottanut miehen jopa testailemaan erilaisia vaunuja!:)
ON: Kp 27/42? menossa. Flunssainen on tosiaan olo ja eilen pakotti alavatsaa oikein kunnolla. Jossain vaiheessa täällä oli puhetta siitä, että naama on alkanut ehkäsyn jälkeen kukkimaan -noh, minulla näppylöitä on tullut jokapuolelle! Niin, ja minunhan ei pitänyt rääkätä itseäni näiden oireiden etsimisellä...:) Kivaahan tämä toisaalta on. Kävin eilen lääkärissä ja sain gyne ajan muutaman viikon päähän. Tosi mukavasti minua kuunneltiin ja ymmärrettiin huoleni omista ongelmistani. Toivo kyllä elää, että tuolloin gynellä olisin jo raskaana.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
*greetas*
Voi jee mitkä KP:t!!! :D Ja rinnatkin kipeet ja turvonneet! Siun on vaan pakko testata viim huomenna aamulla jollain mahd. herkällä testillä!!!
Ihan jänniittä siun puolesta!! Testaa vielä kerran.... Siun on pakko!!! (en minä mitenkään painosta)
T:Remukka
Taas kovalla kiireellä, mutta Moolille piti tulla toivottamaan kiireistää päivää klo 15.30:n plussatulokseen asti! *bd* Älä huoli siitä haaleasta viivasta, noi eri testit voi varmaan hyvin näyttää erilaisia viivoja! Älä mitään booleja mieti! Turhaa! ;)
Tuun heti kuulemaan sun uutiset! Muista tulla kertomaan! :)
Testaa nyt ihmeessä jollain herkällä testillä uudelleen!!! Eihän toi voi mitään muuta olla!!! Saat sitten vielä hetken aikaa miettiä mitä aiot selittää kavereille! + + + + + + +
Ja MOOLILLE kiireistä työpäivää!!
Oon@
Pikaisesti ennen töihin lähtöä toivottelen hyvää viikonloppua kaikille!
Mooli: Varmasti kaikki on masussa ihan kohdallaan! Testithän ei turhia plussia näytä.
Kindnessin testailuja odotan minäkin innolla! Mutta testaa sitten, kun itsestä siltä tuntuu! bd
Remukan kanssa mennään melkein samoilla päivillä! Antoisaa piinailuaikaa!
Greetakselle myös peukutuksia! bd
Ja sitten pakollinen ON: Ovis oli kaikella todennäköisyydellä sunnuntaina, vaikka ihan tasavahvoja viivoja en saanutkaan. Keskiviikkona alkoi sitten hillitön kutina ja kihelmöinti tisseissä ja eilen iski vas.tissiin kauhee särky ja jomotus. Ja nyt sitten mahaa jomottaa ja nippailee aika mukavasti. Kiinnittymisistä täälä haaveilen! Voih! Ei voi mitään, että toiveet on korkealla, koska tälläistä ei ole tän yrityksen aikana vielä ollut. (Galluppiin: Kuudes yrityskierto menossa.) Jotenkin on ollut koko tän kierron alusta asti ihmeen korkealla toiveet. Mutta siis Remukan tavoin, odotellaan!
Hoyt kp23/32
Intouduin hakemaan tietoa tosta Predictorista, ja kyllä täällä muut palstailijat on ollut sitä mieltä, että se ei oo ollenkaan herkin mahdollinen testi. Herkkyys on kuulemma 50, kun aconilla esim. vaan 10! (Noista yksiköistä en tiedä, mutta tajusitte varmaan :)
Eli moolin plussatuloksia täälläkin odotellaan, ei enää montaa tuntia!
Killalle unohdin viimeksi lähettää superhyperpahoittelut tädistä! Ens kuussa on sitten sun vuoro, sovitaan niin!
-Q-
Hauskaa perjantaita Enskat! Täällä odotellaan jo että kello tulis niin paljon että vois lähteä viikonlopun viettoon. Ei kovin kauaa enää onneksi!
B_Flylla on hyviä unia! Pitäähän ne koopeet olla niin iskostettuna tajuntaan että unissaankin muistaa. Jos joku tulee herättämään keskellä yötä ja kysyy kp:tä niin pitää pystyä heti vastaamaan! Korkeintaan saa kysyä onko kello jo yli puolenyön ;)
Oli muuten tosi mielenkiintoinen tuo Moolin kertomus, että suurin syy lapsettomuuteen on ihan vaan stressi. Sillä varmasti selittyy nämä " selittämättömät" lapsettomuustapaukset ja yllätysluomuplussat. Ainoa ongelma on vaan sitten se, miten siitä stressistä pääsisi, kun ainahan ei edes itse tiedosta että on yhtään stressaantunut... Ja sitten pahimmassa tapauksessa sitten stressaa sillä että koittaa olla stressaamatta!
Mooli älä huoli, testeissä on vaan eroja, ja plussahan se haamukin on! Ja kohtahan se verikokeenkin tulos jo selviää!
Remukalle tsemppiä uuteen työhön! Vaihtelu aina virkistää vaikka vähän pihalla hetken oliskin! :)
Aqua: Hyvää matkaa! Kuulostaa ihanalta, voi kun itekin pääsis...
Kindness: Hankala tilanne kyllä niitten bileitten kanssa... Jos raskaana olisit, niin eihän kyllä noin aikaisessa vaiheessa pitäisi vielä vahinkoa alkosta aiheutua, kun nehän sanoo että niin kauan kuin ei testissä näy, niin ei haittaa... Mutta ainahan sitä silti miettii että jos kuitenkin. Minä olen kuitenkin tehnyt sen päätöksen että plussatestiin asti elän ihan normaalia elämää bileineen kaikkineen. Mutta tiedän että monet on tästä varmaan eri mieltä. Ja tee nyt kumminkin vielä varmistustesti vaikka huomisaamuna! Toivotaan plussaa!!
Greetas: Ehkä ne flunssa ja vatsan pakotus olis plussaoireita...? bdbd
Ja Hoytin nippailut on toivottavasti sitä kiinnittymistä!! bdbd sinnekin!
Vielä oikein hauskat viikonloput kaikille! Itse häviän taas reissuun viikonlopuksi (mökkeilyä todennäköisesti) mutta maanantaina viimeistään palataan asiaan!
T: Meriheppa (kp 15/31-38)
Ihanaa, viikonloppu edessä - Eikä ole edes töitä, jiihaa!
Toivottavasti muillakin Enskoilla pelkkää kivaa tiedossa viikonlopuksi : )
Täälläkin rämähdettiin taas maan pinnalle; KP 1. Hohhoijakkaa. No tuleepa ainakin tuolle uudistetulle baarikaapille käyttöä varmaan heti tänä iltana ; )
Noista unista oli ollut juttua: tämä heräs aamuyöllä sellaisen unen jälkeen, että makasin sairaalan käytävällä sairaalavaatteissa. Lääkäri tuli kierroksellaan mun luo, kokeili vaatteiden päältä vatsaani ja tokaisi: " Huomenna leikataan." Se, mitä leikataan tai miksi, jäi mulle arvoitukseksi. Sitten tosiaan heräsin aivan infernaalisiin menkkakipuihin, ja särkylääkkeiden voimalla on painettu tämä päivä kokouksissa.
Killalle ja kaikille muillekin tsempanneille taas iso kiitos ja positiivisuus-papukaijamerkit. Tässä kuussa on helppoa muistaa kp:t, kun se on sama kuin päivämäärä (1.9. = kp1)
Moolin plussan vahvistuksen vahvistusta nyt odotellaan, mut sehän on vaan muodollisuus, kun onhan plussa nyt jo ihan selvä. Ei Predictor ole minunkaan käsittääkseni mikään kovin herkkä testi.
Kindnessillä on kanssa aika jännät paikat; kyllä vahvasti plussalta kuulostaa!
Aqualle ihqua reissua! Ja Merihepalle hauskaa mökkeilyä! Ja kaikille muillekin ihanaa viikonloppua + paljon positiivisia testituloksia - piinailijoita näytti olevan useampiakin. Enskojen plussat on olleet nyt niin kortilla, että aika olis jo saada kunnon plussa-aalto aikaiseksi...
Jessis
Ihanaa, viikonloppu kolkuttelee ovella!!! Superkiireinen viikko on takana ja edessä totaalirentoutumista. En siis aio tehdä yhtään mitään järkevää koko viikonlopun aikana. Paitsi tietty sunnuntaina täytyy noita opeoppaita taas selailla, jotta muistaa mitä maanantaina pitää lapsukaisille opettaa. Siihen asti pidän aivot narikassa!
Trixie: Jaksamista surun keskelle! Palailethan taas, kun vointisi on parempi ja jaksat hömpöttää näistä asioista. Joskus elämä on ihan p**kaa, sille ei vaan voi mitään. Toivottavasti ympärilläsi on paljon ihmisiä, joilta saat apua ja tukea pahaan oloosi. *lohtuhali*
Ermaakaan en ole tainnut vielä tervetulleeksi toivotella. Tervetuloa siis joukkoon mukavaan!
Moolin tuloksia odotellaan täälläkin! Juokse aika, juokse¿. Eiköhän kaikki kunnossa ole ja voit julistautua suurilla juhlamenoilla raskautuneeksi tai sitten Oon@n sanoin rasvautuneeksi.
B_fly: Taitaa sulla tuo piinailu tulla jo uniinkin saakka. Tai eiköhän se ole ihan luonnollista, kun ajatuksissa se plussan toivominen on koko ajan. Itse näin joskus talvella unta siitä, kuinka tein r-testiä. Testin tuloskohtaan ilmestyi sitten vaaleanpunainen hymynaama, joka oli plussamerkki tyttövauvan odottamisesta. Vaaleansininen olisi sitten tietty merkinnyt poikaa. ;) Voitte varmaan kuvitella, että aamulla herätessä hymy oli korvissa ja toiveet taas astetta korkeammalla. No, eipä ainakaan sitä kierrosta syntynyt minkäänlaista tulosta. Jospa se olisikin ollut sitten sellainen enneuni, joka toteutuu joskus tämän elämän aikana. Toivotaan, toivotaan¿
Remukka: Piinailuintoa sinnekin! Eikä kaikille niitä oireita edes taida niin kovasti tulla, joten älä huolestu. ( Terveisin, toinen oireeton piinailija) bdbdbd
Aqualle superkivaa matkaa!
Kindness: Voi tuota olotilaa! Olis niin ihanaa tietää, mistä on kysymys. Malttamattomana odottelen sultakin niitä testausuutisia, jospa se plussa onkin harhaillut matkallaan eikä tullut suorinta tietä kotiin. Mistäs sitä ikinä tietää! Tuosta bileasiasta en osaa sanoa mitään järkevää. Vaikea paikka! Onhan tässä toki vielä se vuorokausi aikaa. Jospa sitten testaat vielä huomenna ja katsot tilannetta sitten sen tuloksen mukaan.
Greetaskin on piinailemassa. Onpas meitä monta. Kiva, kiva. Toivottavasti saadaan Moolin mukaan monta plussaajaa! bdbdbd
Killalle vilkutuksia! Hyvä, että olet taas menossa mukana. Täti vie fiilikset aina hetkeksi, mutta pakkohan siitäkin suosta on nousta.
Oon@: Repesin ihan totaalisesti sille rasvautumiselle ;). Ja kyllähän sitä raskautuessaan tai ainakin raskaana ollessaan vähän rasvautuukin.
Hoyt: Pidän peukkuja sinullekin! Toivottavasti nuo nippailut, jomotukset ja muut säryt tarkoittaisivat jotain mukavaa. Odotellaan ja ihmetellään¿
Meriheppa: Onko ovis jo bongattu? Mukavaa viikonloppua mökillä, tai mihin ikinä sitten menetkin!
Jessicalle lohtuhali tädin saapumisen vuoksi. Olis voinut jättää tulematta. Ei se eukko näillä nurkilla miellytä ketään, uskois jo. Tsemppiä!
Kaikille muillekin enskoille suurensuuret vilkutukset ja tsemppaukset! Viime päivien pinot on luettu taas silleen puolella silmällä läpi, joten kommentit jäivät vähän vähiin. Tsemppaan teitä kaikkia tasapuolisesti!
ON vielä, ettei ihan liian lyhyeksi tämä viesti jää ;). Tänään on kp25 ja olo on kaikin puolin ok. Se, mikä on hieman erilaista edellisiin kiertoihin nähden, on nippailujen vähyys. Tai sitten olen ollut niin kiireinen kaiket päivät, etten ehdi rekisteröimään kaikkia nipistyksiä. Tiedä sitten mistä on kysymys. Jos täti toimii samalla tavalla kuin viimeksi, niin se tulee paikalle sunnuntaina. Jos ei silloin näy, niin sitten mietitään asiaa pidemmälle. Nyt en mieti enää mitään.
Mukavaa viikonloppua! Tulen vielä ainakin tänään kurkkimaan Moolin tulokset. Ja yritän pinoutua myöhemminkin viikonlopun aikana.
~dese~
Deselle tulin vastailemaan että ei ole ovista vielä löytynyt, mutta todennäköisin aika on kai vasta viikonloppuna tai alkuviikosta. Eli etsintä jatkuu! Sullahan onkin jo tosi jännät paikat! Voi kun oliskin ensi viikolla sitten hyviä uutisia luvassa!
Ja kehitelkäähän nyt kaikki muutkin piinailijat (aika monta näkyy olevan taas) meille onnittelun aihetta ensi viikoksi! Tyhjennetään nyt tämä enskalista ihan totaalisesti!
Jessikselle vielä harmittelut, ei sen tädin olis tarvinnut kyllä sinne enää löytää! Mutta uutta yritystä vaan sitten kun olet ensin siitä baarikaapista nautiskellut ;)
T: Heppa
Tulin itsekin just kurkkimaan Moolin kuulumisia. Killalla on näemmä samat suunnitelmat. :)
Odotellaan....
-dese
Mä täällä päivystän, kun pitäisi kauppaan lähteä, mutta en millään malttaisi ennen kuin on Moolin kuulumiset kuultu! :D
Täällä kans yks utelias päivystää. Mies tulee hakemaan klo 16 ja sitä ennen olis ollut niiiin kiva kuulla Moolista : )
J.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8226546&p=1&tmode=1&smode…