Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkytyin kun kävin hesassa!

Vierailija
20.10.2014 |

Miten tylyjä ihmiset ovat ja olevinaan.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:44"]Helsingissä ahdistavinta on ne käytösnormit. Pitää tietää ettei Stadi ole Hesa, pitää osata käyttäytyä coolisti spårassa, pitää osata olla katsomatta ihmisiä silmiin, pitää ymmärtää ettei tuntemattomien kanssa puhuta, pitää asua Lauttasaaren sillan keskustan puolella tai asuu landella, pitää käydä oikeissa asennebaareissa, pitää sietää kännniääliöitä ja spurguja, pitää sietää assalla notkuvia somaleita, pitää sitä ja tätä. 

Jos olet erilainen (ja huom. varsinkin jos et ole coolilla tavalla erilainen) olet auttamatta luuseri ja maalainen etkä kuulu meidän jengiin. En ole eläessäni missään saanut lähtökohtaisesti niin tylyä kohtelua kun stadissa. Ja ei todella ole persoonakysymys, asuin siellä 20 vuotta. Ihmiset jotenkin laumautuvat helpommin kun niitä on paljon, asenteella jos et ole samanlainen kun minä olet liian erilainen. 

Muutin pois enkä edelleenkään asu pienellä paikkakunnalla. Täällä on vaan ilmapiiri aivan toisenlainen, ihmisiä ei mittailla sen mukaan missä asuvat tai mitä sattuu olemaan päällä. Olen hyvin tyytyväinen nyt.
[/quote]

Jos mietit, missä sinun tulee asua, missä baarissa käydä ja mitenpäin olla, ei vika ole Helsingin, kaupunkilaisten tai edes Espoolaisten. Vika on huonossa itsetunnossasi. Piste.

Vierailija
82/92 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:42"]Ihmiset ovat Helsingissä neutraaleja, ei tylyjä. Kun näkee helposti 100 000 ihmistä päivän aikana niin siinä ei hymy irtoa jokaiselle vastaantulijalle, miksi pitäisikään?

Samanlaisia ihmisiä on yleensä jokaisessa isommassa kaupungissa maailmallakin. Itse en taas tykkää sellaisesta liian tuttavallisesta maalaiskylämeiningistä.
[/quote]

Niin varmasti. Nuo naiset joilta pyysin apua vttuilivat ihan huolella kun en tajunnut pyöräilijöiden kaistaa ja sitä että olin jo Punavuoressa, aina neutraalia.
Samoin ne mimmit jotka olivat sitä mieltä että jos olisivat tällaisia luuviuluja kuin minä, niin hankkisivat silarit. Ei minulle kotikaupungissani Kuopiossa ole koskaan kukaan random sanonut noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:42"]

Ihmiset ovat Helsingissä neutraaleja, ei tylyjä. Kun näkee helposti 100 000 ihmistä päivän aikana niin siinä ei hymy irtoa jokaiselle vastaantulijalle, miksi pitäisikään?

Samanlaisia ihmisiä on yleensä jokaisessa isommassa kaupungissa maailmallakin. Itse en taas tykkää sellaisesta liian tuttavallisesta maalaiskylämeiningistä.

[/quote]

Hymyilemättömyys on hyvin suomalainen piirre. Jos katsot hymyillen muualla Euroopassa rauhassa oleskelevaa, saat vastaukseksi hymyn. Suomessa hyvin yleinen on selän kääntäminen, jos henkilö ei pysty kiinnittämään katsettaan ja huomiota johonkin omaan tekemiseensä.

Vierailija
84/92 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:34"]

Naurattaa aina nää Hesalaiset, luulevat asuvansa metropolissa menkää käymään vaikka Tokiossa niin ymmärrätte

[/quote]

ja mistähän sä tuon luet? Et yhtään mistään

en todellakaan kuvittele asuvani missään metropolissa, asun Hgissä, mukavassa kaupungissa, josta löytyy lähes kaikkea ja kaikki on lähellä.

ja näissä miljoonametropoleissakin se elämä loppujen lopuksi keskittyy aika pienelle alueelle, riippuen tietenkin esim työmatkasta, ihmisiä on vaan ympärillä "pikkasen enemmän". Kokemusta löytyy :)

Vierailija
85/92 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:42"]

Ihmiset ovat Helsingissä neutraaleja, ei tylyjä. Kun näkee helposti 100 000 ihmistä päivän aikana niin siinä ei hymy irtoa jokaiselle vastaantulijalle, miksi pitäisikään?

[/quote]

Hymyilemättömyys on hyvin suomalainen piirre. Jos katsot hymyillen muualla Euroopassa rauhassa oleskelevaa, saat vastaukseksi hymyn. Suomessa hyvin yleinen on selän kääntäminen, jos henkilö ei pysty kiinnittämään katsettaan ja huomiota johonkin omaan tekemiseensä.

[/quote]

No, Etelä-Eurooppa voi olla asia erikseen mutta täällä nykyisessä asuinmaassani USA:ssa vieraille ihmisille hymyilyä suurkaupungeissa pidettäisiin jotenkin outona. New Yorkissa onkin kotoisa olo, kun siellä paikalliset ihmiset käyttäytyvät kaduilla ihan samalla tavalla kuin Helsingissä, niitä on vain enemmän. Sellainen välimeren maiden yliystävällisyys ei oikein uppoa minuun hekilökohtaisesti.

Vierailija
86/92 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:12"]Mikä on stadi?
[/quote]
Asut pöndellä?

Vierailija
87/92 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:42"]Ihmiset ovat Helsingissä neutraaleja, ei tylyjä. Kun näkee helposti 100 000 ihmistä päivän aikana niin siinä ei hymy irtoa jokaiselle vastaantulijalle, miksi pitäisikään? Samanlaisia ihmisiä on yleensä jokaisessa isommassa kaupungissa maailmallakin. Itse en taas tykkää sellaisesta liian tuttavallisesta maalaiskylämeiningistä. [/quote] Niin varmasti. Nuo naiset joilta pyysin apua vttuilivat ihan huolella kun en tajunnut pyöräilijöiden kaistaa ja sitä että olin jo Punavuoressa, aina neutraalia. Samoin ne mimmit jotka olivat sitä mieltä että jos olisivat tällaisia luuviuluja kuin minä, niin hankkisivat silarit. Ei minulle kotikaupungissani Kuopiossa ole koskaan kukaan random sanonut noin.

[/quote]

Näin entisenä helsinkiläisenä mikään ei ole niin ärsyttävää kuin pyörätiellä pyörivät landet. Eikö se soita mitään kelloja että muut ihmiset eivät kävele siellä ja siihen on maalattu niitä pyöränkuviakin parin metrin välein!? Varmaan samat ihmiset ajavat bussikaistoilla ja ihmeteelevät kun muut ihmiset tööttäilevät.

Ja täällä voi toki olla ulkonäkökeskeisempää porukkaa, sitä en kiistä.

Vierailija
88/92 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä järkytyn aina kun joku käyttää sanaa Hesa

Vierailija
89/92 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:42"]Ihmiset ovat Helsingissä neutraaleja, ei tylyjä. Kun näkee helposti 100 000 ihmistä päivän aikana niin siinä ei hymy irtoa jokaiselle vastaantulijalle, miksi pitäisikään? Samanlaisia ihmisiä on yleensä jokaisessa isommassa kaupungissa maailmallakin. Itse en taas tykkää sellaisesta liian tuttavallisesta maalaiskylämeiningistä. [/quote] Niin varmasti. Nuo naiset joilta pyysin apua vttuilivat ihan huolella kun en tajunnut pyöräilijöiden kaistaa ja sitä että olin jo Punavuoressa, aina neutraalia. Samoin ne mimmit jotka olivat sitä mieltä että jos olisivat tällaisia luuviuluja kuin minä, niin hankkisivat silarit. Ei minulle kotikaupungissani Kuopiossa ole koskaan kukaan random sanonut noin.

[/quote]

Näin entisenä helsinkiläisenä mikään ei ole niin ärsyttävää kuin pyörätiellä pyörivät landet. Eikö se soita mitään kelloja että muut ihmiset eivät kävele siellä ja siihen on maalattu niitä pyöränkuviakin parin metrin välein!? Varmaan samat ihmiset ajavat bussikaistoilla ja ihmeteelevät kun muut ihmiset tööttäilevät.

[/quote]

Tuossa se kävi ilmi, millaisia helsinkiläiset ovat!

Vierailija
90/92 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:12"]

[/quote]

[/quote]

Tuossa se kävi ilmi, millaisia helsinkiläiset ovat!

[/quote]

eikö sua ärsyttäisi, kun ajat autolla ja tiellä olisi jalankulkijoita paikoissa, minne ne ei kuulu?

sama pätee pyöräkaistoihin. Kun matkustaa, olipa se maalta kaupunkiin, Helsingistä Tukholmaan/Pariisiin/Tokioon, on ihan viisasta katsella ympärilleen, mitä liikenteessä tapahtuu ja ehkäpä jopa ottaa asioista selvää.

Vierailija
91/92 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sinua on voitu savolaisena luulla hesavolaiseksi. Hesavolaiset ovat pilanneet Helsingin ja siksi usein saavat kohdata tylyä kohtelua ansaitusti.

Vierailija
92/92 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:43"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:47"]

[/quote]

Sinua on voitu savolaisena luulla hesavolaiseksi. Hesavolaiset ovat pilanneet Helsingin ja siksi usein saavat kohdata tylyä kohtelua ansaitusti.
[/quote]

Jep. Vois vaikka pysyä siellä kuopiossa, niin ei tulis paha mieli.