Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ELOisat syyskuun puolelle

01.09.2006 |

Huomenta.

Se on sitten virallisesti syyskuu. Pidetään vaan elokuisten pinoa pystyssä, niitähän me ollaan vaikka vauvat eivät sitä tajunnetkaan =)

En saa nukuttua, liekö jännittää se aamuinen yliaikaiskontrolli. Oon ruvennut pelkään että ne kattoo et jahas, tuu ens viikolla uudelleen, niin katellaan josko sitten viitsis jotain tehä... Mikä on hyvin todennäköistä. Olis kiva ku päätettäis jo nyt päivä, milloin käynnistellään. Miten muuten jos sektioon joutuu, niin saaks sen ite päättää nukutetaanko vaan leikataanko epiduraalissa?

No mä lähen tästä surffaan. Tuun sit iltasella kertoon mitä sieltä kuulu.

Jaksuja kaikille!

Ikarus, 41+2 en olis kyllä ikimaailmassa uskonut et näin pitkälle mennään.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapani mukaan avasin taas ensin nämä sivut ja ajattelin tulla kurkkaamaan mitä teille tänä aamuna kuuluu. Älkää vaan siirtykö syyskuisiin, pysykää mukana eloisissa. On niin mukavaa, kun meitä on tuolla vauvapuolella samaa porukkaa runsaasti! Lupaan käydä tsempittämässä täällä ihan viimeiseen naiseen asti!

Täällä kärvistellään tiiliskivitissien kanssa. Pahus kuinka nopeasti sen unohtaa kuinka kipeät rinnat ovat kun maito nousee. Ruokaisa kaalin tuoksu on noussut nyt pari päivää paidan alta ja lapsia naurattaa. Esikko uskotteli kakkoselle, että äiti kerää kaikki käytetyt lehdet ja tekee niistä kaalipataa :))Hetken aikaa näytti siltä, että juttu upposi, mutta sitten kakkonen väläytti tietävän hymyn ja vinkkasi silmää...nauru maittoi kaikille.

Minulla muuten käynnistyi synnytys ihan ensimmäistä kertaa lapsivesien menolla ja se sai minut aika sekaisin silloin sunnuntaiyönä. Inhoan yllätyksiä...Siinä sitten toikkaroin ensin pyyhe jalkojen välissä edestakaisin ilman suurempaa hajua mitä tehdä...Onneksi järki alkoi sitten kulkea. Mahdoin olla kyllä melkoinen näky:)

Nyt lähden ihan rehellisesti sanottuna vessareissulle...suolisto alkaa vasta vähitellen herätä synnytyksen jäljiltä...Palaan...

Opemamma ja vimpula kohta 4vrk

Vierailija
2/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää limatulppaa aamulla ja heti sen perän vedet meni kl. puoli kuusi. Täällä ruotsissa ei kuitenkaan tarvi kiirehtiä sairaalaan ennenkuin supistelee kipeesti ja 3 kertaa 10min. sisällä. Nyt on väli joku 4min, hiukka vaihtelee, mutta kohta ajattelin lähteä sairaalaa kohti. Tekee nimittäin kipeetä sillon ihan tosissaan. Auts. Joka supistuksella lorahtelee lisää. Mies on ihan täpinöissään.

Tähtinova rv 40+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan :),tosin nukuin kait hyvin ku on suht pirtee olo..

mä en tajuu mut meikä ei mitään tulppaa oo bongannu,mitäs tarkottaa kun kanava on hävinny? ku ehämmä tiiä näitä juttuja vaikka toka tulloo :S.

mua kanssa jännittää kaikki jutut,toivoisin niin että tää neitsyt tyttönen tajuis tulla vkonlopun aikana itekseen. miten kauan menee kun ne kypsyttelee paikkoja yms koko käynnisty ennen kun se vaavi alkaa syntyy?. mä oon varannu musiikkii jos joutuu lorvii osastolla.. varmaan vähän tylsää siellä..

nooh..täällä mä kekkuloin kummiski,en kyllä minäkään osannu oottaa että kukkuisin syyskuulle,mutta näin siinä käy..

nyt sumpille..moro :)

k.h.p 40+5

Vierailija
4/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähtinovalle vauvanhakureissuun.

ja muille jaksamista masujen kanssa. odottavan aika on pitkä mutta pian on nyytit kainalossa kaikilla.

mukavaa syksyn alkua kaikille ja iloista päivää...

kohta kerhoilemaan...

myry ja Eetu ja tytöt

Vierailija
5/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pinoon. Sitä samaa tännekkin. Yöllä ravasin vessassa ja sitten en meinannannut unta saada. Vähän on nyt ruvennut jännittämään, että milloin lähtö tulee, kun tuo eräpäivä meni umpeen. Eilen illalla oli vähän selässä ja jaloissa menkkajomotusta, muttei mitään muuta kuin harjoitussuppareita. Ei siis limatulppaa vieläkään. Esikosta se meni jo kolme viikkoa ennen synnytystä. Mulla on neuvola iltapäivällä, tulen sitten kertomaan kuulumiset. Jaksamisia kaikille!

Teippi 40+1

Vierailija
6/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tämä kestää...en olis kyllä uskonu, että menee näin pitkälle. Kun koko raskausajan olen voinut mainiosti ja kaikki on ollut tosi hyvin! Nyt sitten synnytys ei vain käynnisty. Mistäköhän johtuu, että supparit eivät lähde käyntiin itsestään? Mulla tosiaan on kohdunkaulaa jäljellä n. 1,5 cm ja paikat on pehminny...ja vauvan pääkin täysin kiinnittynyt. Nyt menee vähän hermoilun puolelle.

Huomenna aamusta menen Jorviin ja mä en kestä, jos ne vain taas tutkii paikat ja sanoo, että kyllä se itsestään sieltä tulee. Sitä mulle on toitotettu neuvolassa jo kuukausi! Kaipa minäkin saan toivoa, että ruvetaan käynnistämään, kun raskausviikot on huomenna 42 + 1.

Sorry tämä vuodatus! Hermot on vähän kireenä...Taidan jäädä viimeisenä keikkumaan tänne elokuisten puolelle. =)

Millä saisi oloa vähän kohennettua? Vinkkejä!

T: Pia + pikkuleijona

Vierailija
7/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lukemassa päivittäin elokuisten pinoa, mikä onkin helpottanut omaa kärvistelyä. Mulla on nyt rv 42+0 eli samoissa mennään Pia875 kanssa.

Mulla on kanssa raskaus mennyt tosi hyvin. Ei ole edes turvotusta ollut. Käytiin maanantaina yliaikaiskontrollis ja torstaina uudestaan.

Onneksi torstain käynnillä saatiin ratkaisu aikaiseksi eli lauantaina mennään vielä katsomaan että kaikki on edelleen hyvin ja sit maanantaina aamusella ruvetaan käynnistelemään.

Pia875 oot kanssa menossa lauantaina kontrolliin. Sanoiko ne sulle mitään käynnistyksestä kun sait ton ajan? Luulis että ne käynnistäis sullakin viimeistään maanantaina.

Mä kyllä mielelläni odotan siihen maanantaihin, vaikka vituttaakin, koska mullakaan ei oo paikat vielä ihan kypsyneet valmiiksi. Edistystä oli kuulema kuitenkin tapahtunut ma-to ja toivonkin että tulis lisää edistystä maanantaihin mennessä. Kyllä sitä kuitenkin mielummin kokis mahdollisimman tavallisen synnytyksen kuin pakottamalla käynnistyksen.

Joillakinhan käynnistys sujuu vallan mainiosti, mutta joskus voi joutua sektioon jos paikat ei kuitenkaan oo tarpeeksi valmiita tai sitten supistuksista voi tulla tosi rajuja.

Mulla itellä on vielä hyvässä muistissa vuosi sitten tapahtunut keskeytynyt keskenmeno joka saatettiin loppuun lääkkeellisesti. Se ei todellakaan ollut mitään herkkua. Supistuksia tuli 1min välein ja kesti puoli minuuttia kerrallaan. Nää supistukset tulivat jo ekan lääkkeen jälkeen, jonka piti vain valmistella tulevaa. Varsinaiset lääkkeet olis laitettu vasta 2 päivän päästä. Nää kivut kärvistelin tietty himassa ilman lääkkeitä kun en tiennyt niiden vielä alkavan...

Vaikka toivoisinkin että kaikki elokuiset saisivat nyyttinsä mahdollisimman nopeasti, niin on se kuitenkin kiva ettei tartte tätä viikonloppua yksin odotella. Täällä on hyvä purkaa tuntojaan kun ei viitsi kokoajan miestä piinata valituksilla.

Tsemppiä kaikille loppupäiville ja paljon supistuksia!!!!

Onnea myös kaikille jo synnyttäneille ja kiva kun viitsitte käydä vielä täällä meitä tsempittämässä!

Vierailija
8/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas,käväsin ikeassa kattelee jos vaavin sänkyyn ois jotain kivaa löytyny niin kaikki vaal.pun loppu!! taitaa tyttöjä syntyy aika lailla!

pia pyydä että ne käynnistäis sen synnytyksen niin mäki oon pyytäny ja vissiin maanantaina pääsenkin osastolle,ainaskin oli puhetta sellasesta,oisin tällä viikolla jo päässy mut tuli paniikki ja halusin vielä vähän olla kotona:) mutta maanataina meinaan jäädä että saa tän kössin pois ja sen kauan odotettu nyytti ois kainalossa..:)

nyt lepäämään,heti alkaa kolottaa kun kävelee vähän pidempään..:S

Vierailija
9/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isot tsempitykset teille kaikille vielä vauvaanne odottaville!

minä täällä hormoonimyrskyissä juuri pääsin puhelimesta ärjymästä kun kahvinkeitintä ei millään meinata saada kuntoon...mikä noita huoltopuolen miehiä vaivaa, mumistaan puhelimeen ja minun pitäisi tietää kaikki kahvimasiinamme logistiset liikkeet. en muuten viitsisi edes vaivautua mutta hinta oli sen verran korkea että vähän täytyy kumminkin hätyytellä.

meillä on arki seuraavaa: vauva syö, pulauttaa ja kakkaa. vähän aikaa nukkuu. sitten tulee nälkä ja homma alkaa alusta. hän on tosi suloinen ja on ihanaa olla kotona ja hoidella vauvaa. äitini on ollut isona apuna ja vienyt pikkukakkosta puistoon. mies kun oli juur pitänyt 4 viikkoa kesälomaa ja päätimme että siirtää loman koululaisten syysloman aikaan ja vielä jätetään sitten joululomallekin.

ei kummempia, nyt äkkiä hiukan kahvia napaan ja jatketaan...

tuuli ja jumppatyttö 9vrk

Vierailija
10/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja kaikki oli ok. Paino laskenut 200g, verenpaine 111/68, pissa puhdas, kohdunpohjan korkeus kasvanut viikossa sentin ja vauvan pää siellä missä pitääkin ja syvällä ja sydänäänet hyvät. Maanantaiksi sain sitten seuraavan ajan ja varmaan loppuviikolle taas uuden jos ei mitään tapahdu itsekseen. Laskeskeltiin terkan kanssa niin, että yliaikaiskontrolli menis sitten maanantaille 11.9 (41+4), jos on siis tarvetta. Helsinkiin naistenklinikalle olen siis synnyttämään menossa. Eipä tässä muuta sitten mitään, kun odotellaan!

teippi 40+1

Vierailija
11/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan sanomaan, että mennääs tuon suon yli niin, että heilahtaa!

Juu sekottaapi pahasti, mut se oli tsempitykseksi tarkotettu! :D

Eria & Jaakko 3 kk 3 vk tai jottaa

Vierailija
12/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi eilen rv42+1 pieni poika käynnistelyjen jälkeen. Painoa oli 3640g, pituus 52cm ja pipo 35cm. Syntyi noin 6 tunnin käynnistelyjen jälkeen kl. 14.24 eli ei ole vielä edes vuorokautta vanha. Päästiin jo kotiin. Äitikin voi oikein hyvin. Ei tikin tikkiä eikä nirhaumaa. Ihan erilainen kokemus kuin esikoisen syntymä.

Kirjoitan myöhemmin kunnollisen synnytyskertomuksen.

Tsemppiä kaikille jäljellä olijoille!

Velho78 ja poju

Vierailija
13/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myry ja Eetu 7vk

Vierailija
14/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulosti ihanan nopeelta ja rauhalliselta synnytykseltä...:)

Vierailija
15/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ottamassa päikkärit ja nyt on vähän parempi olo! Joo...ei ne maininneet suoraan, että käynnistävät tämän lauantaina, mutta toivoisin sitä. En jaksaisi odottaa maanantaille enää. Kaipa ne voi viikonloppunakin tuon tehdä? Ja mieskin pääsis suoraan maanantaista isyyslomalle, jos kaikki menee hyvin! Jännittää vain perhanasti se huominen... Oliko k.h.p menossa Jorviin maanantaina käynnistykseen? Ehkä ollaan samaan aikaan hikoilemassa!

Entäs jj31, mihin sairaalaan sinä huomenna olet menossa kontrolliin?

Huh, koko ajan tekee mieli syödä jotain. Täytyy varmaan laittaa kaappeihin lukot. No, eipä mulla pahemmin ole paino noussut raskauden aikana. Vain n. 9kg. Eikä se tunnut enää nousevan, vaikka kuinka mässäilee! Siitä tulee vain hyvä olo.

Tsemppiä muillekin!

T: Pia ja pikkuleijona

Vierailija
16/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitää uutta ei edellee kuulu. Mulla maanantaina neuvola vasta neljältä iltapäivällä, joten en taida ehtiä samaan aikaan sairaalaan k.h.p, ellei tämä päätä yhtäkkiä tulla ulos. Mitään merkkejä siitä ei ole... Empä kait voi edes toivoa mitään käynnistystä, jos paikat ei ole kypsät eikä mitään syytä (muuta ku että pää hajoo)... :(

Kiitti Opemamma ku jäät tsemppaamaa meitä elokuisia.. taidan olla se viimeinen nainen täällä sit. ;)

Tänää ollu tosi masentuneet fiilikset. Itkettää ja tuntuu, ettei ole halua tehdä mitään eikä puhua kenellekään.. paitsi teille ja miehelleni.

Villa ja potkis 40+4

Vierailija
17/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villa78: joo mä meen maanantaina jorviin,ei mustakaan mulla oo paikat niin valmiit mut joudun osastolle " kypsytettäväks" ,pistää jotain juttuja tonne alakertaan ja ku on valmista nii puhkastaa vissiin kalvot jne.. pyydä sä kanssa..jos tuntuu ettei millään jaksa,muuten jaksaisin mut alkaa selkä ja lonkat vetelee viimosia,ja samoin käy mun taapero jaloille..mulla on painoo tullu 16-17kg.

sama täällä jääkaappiin ja muihin kaappeihin lukot ettei mässäilis,mut eipä oo muutakaan elämää :D,tänään vielä maitoo hakee ni samalla meinaan nabookin hommaa :P

ainoo mist tulee hyvä mieli ;)

k.h.p ja likka 40+5

Vierailija
18/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin joo siis meen maanantaina mut ei oo 100% et käynnistääkö,kyllä uskoisin ku oisin jo tällä viikolla päässy.. ehkä ähkitään siellä,mitenhän täyttä jorvissa on ku tällä viikolla oli täyttä :S ois nyt kiva ajoissa päästä syynytys saliin ku jossain käytävällä äheltää hihi... :D

Vierailija
19/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen viesti ennenkuin pojat kotiutuvat pihalta..

Eli meille syntyi ihanan suloinen Tyttö tiistaina suunnitellulla sektiolla. Tänään kotiuduttiin. Äiti ja tyttö voivat hyvin. Kokoa tytöllä oli 4235g ja 52cm, py 35cm.

Onnittelut myös muille vauvansa saanneille :)

pubu ja Anni 3vrk

Vierailija
20/27 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ootte kaikki rynnimässä maanantaina Jorviin :).

Mä menen Porvooseen. Oon käyny siellä ultrista lähtien ja on tosi mukavan ja kotoisan ( jos sairaala voi sellainen olla ) oloinen paikka. Siellä ei ole kuin 3 synnytyssalia, muttei kuulema oo ikinä ollu 4 yhtä aikaa saleihin tunkemassa.

Namit ja sipsit maistuvat täälläkin.....

JJ31