Voiko uudelle tutulle sanoa suoraan ettei näe ystävystymisen edellytyksiä?
Tutustuin uuteen ihmiseen, jonka kanssa vaihdettiin numeroita ajatuksena tutustua, lenkkeillä, tehdä asioita jne. Mutta nyt on käynyt ilmi, että meillä on niin eri arvot ja tyylit ylipäätään, että en halua olla hänen kaverinsa. Miten toimia fiksusti? Deitille voi aina sanoa, että sori ei kolahtanut, mutta miten kaveriasioissa?
Kommentit (13)
Menkää kerran lenkille ja veikkaan, että toinen ajattelee sinusta täsmälleen samoin. Se sitten siis siitä, yhteiset lenkkeilyt vain jäävät ja unohdetaan.
Sanoisin suoraan ja ystävällisesti, koska ghostaaminen on pelkuruutta.
Sanoisin, että "olet tosi mukava ihminen, mutta meidän erilaiset arvot jne eivät nyt oikein kohtaakaan. Hei, oli kiva tutustua ja vaihtaa ajatuksia ja toivon sulle hyvää jatkoa."
Riippuu missä yhteydessä olette tavanneet?
En vain itse ehdottaisi mitään tapaamisia, enkä ehtisi mihinkään toisen ehdottamaan.
En lähtisi mihinkään analyyttisen keskusteluun arvojen erilaisuudesta, ellei juuri se kiinnostaisi minua juuri tuon tyypin kanssa.
On tavattu pari kertaa ja viestitelty, ja hän ilmeisesti haluaa kaveerata, koska viestittelee ahkerasti. Tavattiin lasten harrastuksen kautta. Ap
Minulla oli joskus kans tuollainen tuttava. Lapset olivat sitten ainoa meitä yhdistävä tekijä, kaikki muut asiat olivatkin eri tavalla.
Yritin kyllä parikin kertaa, mutta tök tök tök vaan, ei siitä tullut mitään, koko ajan toisen jutut tökkivät ja ihmetyttivät.
Koska minulla oli pientä kolme lasta ja reippaasti muitakin hoidettavia juttuja, esimerkiksi opiskelin uutta ammattia aikuisouolella iltaisin, niin vähitellen koko homma vain jäi. En oikeastaan tiedä olisinko saanut aikataulutettuja tapaamisia kovin paljon muutenkaan kalenteriini, varsinkaan lapsivapaita, joten en liioitellut ollenkaan sanoessani, että minulla ei ole aikaa. Se vaan siis jäi, mutta tottakai aina tavatessamme jutustelemme ihan ystävällisesti. Ei kannata polttaa siltoja takanaan koskaan, jos voi asiat voi hoitaa ystävällisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että "olet tosi mukava ihminen, mutta meidän erilaiset arvot jne eivät nyt oikein kohtaakaan. Hei, oli kiva tutustua ja vaihtaa ajatuksia ja toivon sulle hyvää jatkoa."
Minä en sanoisi mitään, sillä se jättää auki liian monia kysymyksiä ja aiheuttaa ihan turhaan toiselle päänvaivaa. Mikä ap on sanomaan, että juuri hänen arvot ovat ne oikeat ja toisen väärät?
Mielummin vetoaa kiireisiinsä, kuin alkaa sotimaan toista vastaan varsinkaan jos tätä ihmistä näkee tulevaisuudessa vielä. Myöskään lasten takia ei ole hyvä "paukuttaa totuuksia" toisen ajatuksista ja tavoista, sillä ne jutut tuopaavat kääntymään joskus itseä vastaan.
En minä kehtaisi sanoa. Tapaisin harvakseltaan, kai se sitten kuihtuu itsestään pois.
Yleensä tuollaisessa tilanteessa kannattaa vastata pitkällä viiveellä ja valitella kiireitä. Elämässä ei kannata poltella siltoja takanaan satunnaisten tuttujen kanssa. Kyllä hän tajuaa jonkun ajan kuluttua, ettet ole innokas tapaamaan häntä.
Vierailija kirjoitti:
Karseaa.
Eikä ap ole varmaan mitään ghostaamassa, vaan hänellä on oma elämänsä, johon toisen ajatukset eivät sovi. Toinen ei siis sovi hänen elämäänsä muuten kuin lasten harrastusten yhteydessä tästä eteenpäin. Valehdella ei tarvitse, vaan vain vedota kiireisyyteen. Toiselle voi viestiä, mutta sen jälkeen elää omaa elämäänsä.
Sanot sille, että sulla on nyt niin kiireinen elämäntilanne että katsotaan uudelleen vaikka vuoden päästä. Kyllä se ymmärtää yskän.
Sille kaverille varmasti kelpaa erilainenkin kaveri jos on yksinäinen mutta itse haluat ystävyydeltä enemmän.
Kannattaako sanoa suoraan , minä olen käyttänyt "on nyt paljon kiireitä" versiota.