Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä työnny liikkeisiin ennen aukioloaikaa!

Vierailija
10.09.2021 |

Olen töissä liikkeessä, jossa ei ole takaovea, joten tavarat täytyy tuoda etuovesta. Lähes joka aamu joku työntyy kuorman tuojan mukana ovenraosta. Usein työntyjä ei edes suostu lähtemään kun sanon etten voi vielä myydä mitään ja liike avautuu klo 9! Eli tiedoksi kaikille, vaikka liikkeissä ja virastoissa olisi henkilökuntaa ennen avaamista, siellä on paljon tehtävää ennen kun asiakkaita voi palvella!

Kommentit (172)

Vierailija
121/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse työskentelen vklp pienessä kahviossa jossa vain yksi ovi. Avaamme klo8, mutta itse paikalla jo klo7 laittamassa viinereitä ja kahvia tippumaan. Joka aamu ennen aukaisemista haen aamulehden ja pyyhin ulkopöydät jolloin usein jätän oven auki. Kuitenkin ulkoapäin näyttää aivan kiinniolevalta, lapussa lukee "closed", kaihtimet kiinni, valot pois, kylttiäkään ei ole asetettu eikä kukkia pöydillä. SILTI liian useasti tulevat asiakkaat paljon ennen kahdeksaa "koittamaan" ovea jos se olisi auki, vaikka aivan selvästi emme ole vielä avanneet. J kummasta syystä kyseiset asiakkaat ovat aina ikäihmisiä, jotka loukkaantuvat aina syvästi kun ei ole vielä kahvi tippunut tai kermakuppia ei ole täytetty

On se tarkkaa. Oletko koskaan miettinyt että asiakaspalvelu on saattanut olla toista ennen sua? Tiedän monta kahviota joihin pääsee yksinäiset eläkeläiset kahville ennen aukeamista.

Vierailija
122/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut kuulla asiakkaalta kunnon läksytyksen, kun edellisenä päivänä meillä oli ollut ovet lukossa 5min sulkemisajan jälkeen! Kun hän oli tottunut siihen että ei ole niin justiinsa. Joopa joo, joskus toki menee sulkeminen vähän myöhempään jos viime tingassa tunkee useampia asiakkaita sisään, mutta mistä olisin voinut tietää että juuri sinä päivänä kyseinen asiakas olisi ollut tulossa. Puhumattakaan siitä, miten törppöä on tunkea liikkeeseen sisään edes minuuttia ennen sulkemisaikaa ja jäädä sitten rauhassa pällistelemään. Pahimmat jopa limboaa sen alas laskettavan rullaoven ali viime hetkellä, kun olet sulkemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tullaan välillä takaovesta, koska etuovi oli lukossa!

Vierailija
124/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, juu kyllä minä kuulin, mutta tämä on julkinen tila ja minulla on oikeus päästä sisälle, kun olen kaukaa tullut,

äläpäs nyt väitä vastaan, olen veronmaksaja, maksan sinunkin palkkasi tyttö, kyllä minä tiedän mitä kello on, mutta minulla on oikeus saada palvelua, minä vaadin palvelua, plikka, pyydäs se omistaja paikalle ja vähän sassiiin sitten. Miksi kahvia ei ole vielä keitetty ? Mitä ihmeen palvelua tämä on olevinaan ? Etkö sinä tiedä kuka minä Olen ? Katso nyt tyttö, kahvipannu ihan tyhjä ja maksava asiakas joutuu odottamaan. Teen varmasti valituksen, kuuletkos plikka, minä hommaan sinulle potkut, kuulitko, potkut, jos ei sitä kahvia ala tulemaan.

Hzzza, kuulitko, laita nyt se kahvi tippumaan, onko tämä joku itsepalvelu kahvilla vai. Minulle ei ryppyillä, tunnen Väyrysenkin, en ole mikään elisen teeren poika, vaan Toimitusjohtaja, ettäs tiedät plikka. Tuleeko sitä kahvia, ei tässä ole koko päivää aikaa odottaa..

Vierailija
125/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ihmetytti kyllä välillä tämä myös, kun möin vaatteita nuortenliikkeessä. En saanut hätyytellä asiakkaita ennen virallista sulkemisaikaa, mutta 5min ennen sulkemista aloin hieman järjestellä paikkoja sulkemista varten: etuseinä (lasia) kiinnemmäs ja ulkotelineitä sisäpuolelle. Osa tajusi tästä että kannattaa tehdä vikat päätökset ennen sulkemisaikaa, mutta osa asiakkaista tunki sisälle vielä tässä vaiheessa - mikä on ok, jos tulivat vain nopsaan kattelemaan valikoimaa.

No 5min ennen jätin ulkooven enää raolleen ettei lisää ihmisiä tunkisi enää sisään (jotkut tunkivat), sammutin musiikin ja aloin siivota pukukoppeja. Osa tunki vieläkin koppeihin "kun ihan nopsaan vaan kokeilen näitä 20 vaatetta": selvä juttu, mene vain, vaikka ärsyttikin. Tasalta sammutin kattovalot, mutta vieläkin pukukopissa jatkui sovitus. Siellä sitten minä istun pimeässä ja asiakas sovittaa hämärässä (meillä oli himmeät yövalot/hätätievalot) vielä kymmenisen minuuttia.

Yleensä tajusivat pahoitella tuollaisen jälkeen, mutta osa kehtasi pokkana vielä pimeässä suljetussa liikkeessä selittää "ettei tajunnut olevamme kiinni". Huoh.

Pari vuotta tuota työtä enkä enää totellut niin tarkkaan vaan aloin ystävällisesti lappaamaan porukkaa ulos 5min ennen "ulos tai kassalle" niin että pääsin itsekin joskus kotiin.

Vierailija
126/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten kävin aamuisin siivoamassa liikettö joka avattiin klo 10. "Parhaimmillaan" ensimmäiset ikkunanhakkaajat, kahvanryskyttäjät ja huutelijat aloittivat jo ennen yhdeksää. Yritin olla välittämättä mutta joskus oli pakko reagoida kun tuntui että kohta jotain hajotetaan. Kun sanoin ettei liike ole vielä auki, myyjä ei ole edes paikalla kassoineen eikä minulla ole lupaa päästää ketään sisään, yleisin vastaus oli "niin mutta kun tulisin vain katselemaan".

Niin mutta kun mä juuri sanoin että et tule. Oli pakko hankkia verhot. Se ei tosin täysin lopettanut ikkunanpaukuttamista (en näe siivota pimeässä) mutta vähensi sitä kyllä.

Vierailija
127/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen työvuoroon yleensä kymmenisen minuuttia ennen avaamisaikaa, ja aina siellä on muutama mummo ovenkahvassa odottamassa, siis aamulla ennen kahdeksaa jo. Ne on mukava moikata mennessään vaihtamaan vaatteita ja tekemään muita aamutoimia. Onneksi on erillinen takaovi.

Vierailija
128/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse työskentelen vklp pienessä kahviossa jossa vain yksi ovi. Avaamme klo8, mutta itse paikalla jo klo7 laittamassa viinereitä ja kahvia tippumaan. Joka aamu ennen aukaisemista haen aamulehden ja pyyhin ulkopöydät jolloin usein jätän oven auki. Kuitenkin ulkoapäin näyttää aivan kiinniolevalta, lapussa lukee "closed", kaihtimet kiinni, valot pois, kylttiäkään ei ole asetettu eikä kukkia pöydillä. SILTI liian useasti tulevat asiakkaat paljon ennen kahdeksaa "koittamaan" ovea jos se olisi auki, vaikka aivan selvästi emme ole vielä avanneet. J kummasta syystä kyseiset asiakkaat ovat aina ikäihmisiä, jotka loukkaantuvat aina syvästi kun ei ole vielä kahvi tippunut tai kermakuppia ei ole täytetty

On se tarkkaa. Oletko koskaan miettinyt että asiakaspalvelu on saattanut olla toista ennen sua? Tiedän monta kahviota joihin pääsee yksinäiset eläkeläiset kahville ennen aukeamista.

On se. Riskiryhmätunti on aamulla, syystä. Muuten ne yksinäiset olisivat vähemmän yksin, kun tulisivat samalla kuin muutkin.

Eri

129/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tunkee juuri 5 min. ennen sulkemista, luulisi, että ostosten teko ei ole niin mukavaa, jos myyjäkään ei ole niin innostunut saadessaan asiakkaan ja aikaakin niin vähän. Joillekin kai se tarve ostaa jotain tulee päähönpistona ja ei voi jättää vaikka huomiselle.

Vierailija
130/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä sen oven avaus tavarakuskille, ja sulkeminen ja lukitseminen sen perässä on sen myyjän vastuulla. Ihme nillitystä taas, kun joutuu ihan itse tekemään työnsä.

Vierailija
131/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti rynkyttelijät ovat sokeita shoppailijoita. Ruokakaupan edessä odotellaan ihan siivosti, kukaan ei limboa eikä nyi ovella, joka aukeaa minuutilleen avausaikana.

Vierailija
132/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä vaatimus. Vastavaatimukseni on, että liikkeiden ovet ei ole auki ennen avaamisaikaa. Tavarankuljettajat voi käyttää avaimia tai pimpottaa sisään.

"Pimpottaa sisään" 😂😂😂😂😂!

Miten se tavarakuorma pimpotetaan sisään niin ettei ovia tarvitse avata?

Tämä tieto annetaan ainoastaan Suomen Sisäänpimpottajat ry:n jäsenille.

Pimpotin oliskin just ihana. Asiakkaat voisivat hakata sitä toisella ja ikkunaa toisella kädellä.

Vierailija
133/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan ala ottaa potkuja tuollaisten joustamisten takia. Olin opiskelijana kahvilassa keikkahommissa, kerran annoin hyvää hyvyyttäni yhden tuotteen ilmaiseksi lapsiperheelle kun näiltä tippui lapsen leivos lattialle. Seuraavana päivänä sainkin selitellä pomolle miksi joku samaan aikaan paikalla ollut asiakas oli soittanut että se heidän "kesätyöntekijä tyttönen" antaa tuotteita pois ilmaiseksi tuosta vaan.

Vierailija
134/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan kansainvälistä, ainakin yhdessä firmassa. Työaikani alkoi 15 min ennen paikan avaamista, mutta aika useinkin ovea rynkytettiin jo ennen sitä tai joku odotti minua ulko-ovella. Paikassa oli kaksi ovea, joista ulko-ovi oli kerrostalossa. Molemmissa ovissa oli aukioloajat. Työaikani loppui kun paikka piti laittaa kiinni, mutta välillä jouduin jäämään yliaikaa. Tällöin laitoin ovet taas lukkoon, mutta silti joku saattoi rynkyttää ovia ja minä hoidin hommat loppuun pimeässä. Usein jos joku oli aamulla ulko-ovella, totesin, että avaan ovet vartin päästä. Suurin osa jäi kiltisti odottamaan, toiset taas tunkivat sisään. Palvelua eivät saaneet.

Sitten oli niitä hirveän kiireisiä. Palvelin asiakkaita saapumisjärjestyksessä, ja sitten valittivat, miksi joutuvat odottamaan, heillä on kiire! Olisivat tulleet jonain toisena ajankohtana sitten.

Vierailija
135/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin sama ääliömäisen käytöksen, kun olin kirjastolla hommissa. Vaikka aukioloajat oli hyvin selkeästi esillä, niin aina joku oli tunkemassa sisään aamun kirjakuljetusten siivellä (usein jo pari tuntia ennen avaamisaikaa).

Sama juttu oli illalla, kun porukka ei tahtonut käsittää, että kirjasto menee kiinni klo 19.00, ei esimerkiksi 19.30. Mattimyöhäset saapuivat pari minuuttia ennen sulkemisaikaa ja rupesivat yliajalla valittamaan, miten lainausautomaatit ovat kiinni, eikä kukaan jouda suosittelemaan kirjauutuuksia.

Mikä siinä on niin vaikeata? Jos aikataulu on liian tiukka, niin käyttäkää varauspalvelua ja noutakaa/palauttakaa kirjanne itsepalveluajalla.

Vierailija
136/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis ei ihmiset näe tai osaa lukea kylttejä eikä opasteita vaikka ne olisi kuinka isolla suoraa nenän edessä.

Eivätkä erota välttämättä edes eri liikkeiden mainoksia toisistaan, vaan tulevat pokkana vaatimaan tarjouslehti kourassa että tämä ja tämä oli tarjouksessa. Lidlin lehti ja sittarissa ollaan. Ookoo. 😅

Liikkeeseen ei mennä aiemmin ja jos vahingossa mennään, pahoitellaan ja otetaan huumorilla. Sama homma illalla, kun liike sulkeutuu, se sulkeutuu, sinne ei ainakaan enää sitten sen jälkeen ängetä, ja jos ei olla ostamassa mitään, ei pyöritä puolta tuntia ylimääräistä vaan päästetään työntekijätkin koteihinsa perheensä luo. Ollaan ystävällisiä puolin ja toisin niin kaikki sujuu kivemmin.

Vierailija
137/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla itse yrittäjä, jos maksava asiakas on häiriöksi

Vierailija
138/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla itse yrittäjä, jos maksava asiakas on häiriöksi

Ai sinun putiikkiisi voi lampsia ihan milloin tahansa? Vaikka väkisin? Ja jäädä sinne maleksimaan pitkälle sulkemisajan jälkeenkin olenhan sentään maksava asiakas ja maksan käytännössä sinun palkkasi?

Vierailija
139/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta lähestyy, kohtahan sitä voikin lähteä tunkemaan kauppaan sulkemisaikaan

Vierailija
140/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnyn liikkeessä