Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä työnny liikkeisiin ennen aukioloaikaa!

Vierailija
10.09.2021 |

Olen töissä liikkeessä, jossa ei ole takaovea, joten tavarat täytyy tuoda etuovesta. Lähes joka aamu joku työntyy kuorman tuojan mukana ovenraosta. Usein työntyjä ei edes suostu lähtemään kun sanon etten voi vielä myydä mitään ja liike avautuu klo 9! Eli tiedoksi kaikille, vaikka liikkeissä ja virastoissa olisi henkilökuntaa ennen avaamista, siellä on paljon tehtävää ennen kun asiakkaita voi palvella!

Kommentit (172)

Vierailija
141/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta sanon että jos päästät jonkun sisään ennen aukioloaikaa, kohta tulee seuraava, koska "sisällä on jo muitakin". Meillä ainakin on määrätty että asiakkaita ei saa jättää yksin myymälän puolelle ja ennen avaamista on tuhat asiaa tehtävänä takana.

Voitko luetella nuo tuhat asiaa, kiitos.

Vierailija
142/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa liikkeissä aukioloajat eivät näy selkeästi tai vaihtelevat välillä. Ovet kiinni jos liike ei ole auki!

Meidän tapauksessa ne onkin, mutta ääliöt avaavat ne ominpäin nähdessään jonkun sisällä. Kyseessä siis lasinen liukuovi.

No miksei ovessa lue suljettu??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla itse yrittäjä, jos maksava asiakas on häiriöksi

Meillä liikkeen omistajakin on ohjeistanut että ei oteta asiakkaita sisään liian aikaisin. Lähellä avausta, esim. 10 vaille voi asiakkaat päästää liikkeesen, jos avaushommat on kunnossa, mutta ei puolta tuntia aiemmin oteta ketään norkoilemaan.

Vierailija
144/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkiksi teille kaikille mielensä pahottaneille työntyjille: jos joudut avaamaan liukuoven tai limboilemaan verhon alta mennessäsi liikkeeseen, se on suljettu! Ei voi kun ihmetellä nykyihmisten typeryyttä. Ovet pitäisi ilmeisesti sulkea kettingillä, jotta idiootit älyäisi olla työntymättä suljettuihin liikkeisiin.

Vierailija
145/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuliikkeissä ei kyllä käytetä mitään halvatun auki/suljettu kylttejä. Ei saa olla mitään omia sooloiluja, vaan konseptin mukaan mennään. Lukekaa siitä ovesta ja aina on myös olemassa sellainen hieno asia kuin Google, sieltä voi myös katsoa aukioloajat.

Jessus, ei tämä ole mitään rakettitiedettä ihmiset.

Vierailija
146/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse työskentelen vklp pienessä kahviossa jossa vain yksi ovi. Avaamme klo8, mutta itse paikalla jo klo7 laittamassa viinereitä ja kahvia tippumaan. Joka aamu ennen aukaisemista haen aamulehden ja pyyhin ulkopöydät jolloin usein jätän oven auki. Kuitenkin ulkoapäin näyttää aivan kiinniolevalta, lapussa lukee "closed", kaihtimet kiinni, valot pois, kylttiäkään ei ole asetettu eikä kukkia pöydillä. SILTI liian useasti tulevat asiakkaat paljon ennen kahdeksaa "koittamaan" ovea jos se olisi auki, vaikka aivan selvästi emme ole vielä avanneet. J kummasta syystä kyseiset asiakkaat ovat aina ikäihmisiä, jotka loukkaantuvat aina syvästi kun ei ole vielä kahvi tippunut tai kermakuppia ei ole täytetty

On se tarkkaa. Oletko koskaan miettinyt että asiakaspalvelu on saattanut olla toista ennen sua? Tiedän monta kahviota joihin pääsee yksinäiset eläkeläiset kahville ennen aukeamista.

Voitko mainita nämä monet kahviot, kiitos.

Vierailija
147/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sinun putiikkiisi voi lampsia ihan milloin tahansa? Vaikka väkisin? Ja jäädä sinne maleksimaan pitkälle sulkemisajan jälkeenkin olenhan sentään maksava asiakas ja maksan käytännössä sinun palkkasi?

Minulla ei ole putiikkia, mutta tapanani on että puhelimeen vastataan silloin kun se soi, koska soittaja saattaa olla joko nykyinen tai tuleva asiakas.

Vierailija
148/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksena limboilu ja liikkeisiin työntyminen. Melkein eroottista.

Vierailija
149/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itselläni on tapana varsinkin aamuisin ja alkuillasta shoppaillessani katsoa aina aukioloajat ennen liikkeeseen astumista. Tähän mennessä ne on löytynyt jokaisesta liikkeestä ihan helposti.

Vierailija
150/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sissus, mikä keskustelu😂 onneksi en ole kaupassa töissä, en tiennyt että tuollaisia vatipäitä on olemassakaan. Tsemppiä kaikille kaupassa tai kahvilassa yms. työskenteleville!👍 on teillä kestämistä.

Vierailija
151/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä maksan sun palkan". Ja ostoksena alelaarin makkarapaketti. 😂 et muuten maksa, mutta harhansa kullakin.

Vierailija
152/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse astun sisään heti kun ovi avataan. Kiva katsella ja hypistellä tavaroita kun on vielä rauhallista

Fantasioissani listin kuolettavalla etälamauttimella kaltaisiasi kusipäitä. Terveisin myyjä.

Olen muutenkin sitä mieltä, että kaikki paitsi apteekin oven takana ennen avautumista jonottavat iiidiiioootit voisi suoraan tykittää konekiväärillä pois päiviltä.

Vierailija
153/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse astun sisään heti kun ovi avataan. Kiva katsella ja hypistellä tavaroita kun on vielä rauhallista

Fantasioissani listin kuolettavalla etälamauttimella kaltaisiasi kusipäitä. Terveisin myyjä.

Olen muutenkin sitä mieltä, että kaikki paitsi apteekin oven takana ennen avautumista jonottavat iiidiiioootit voisi suoraan tykittää konekiväärillä pois päiviltä.

Mulla on mentaalinen pumppuhaulikko, enkä edes ole asiakaspalvelussa....josta peräisin on sanonta "hymy huulilla, murha sydämessä." Jos aspa hymyilee niin, että kalsarit näkyvät, juokse.

Vierailija
154/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mentaalinen pumppuhaulikko, enkä edes ole asiakaspalvelussa....josta peräisin on sanonta "hymy huulilla, murha sydämessä." Jos aspa hymyilee niin, että kalsarit näkyvät, juokse.

Hi-five täältä! <3 Otan tuon sitaattisi välittömästi käyttöön. Osuu ja uppoaa. Asiakkaat ovat helvetistä.

Vierailija
155/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ei se asiakas tahallaan työnny ovesta. En minä ainakaan tiedä, mikä liike avautuu mihinkin aikaan. En muutenkaan juokse kelloa tuijottaen, jos olen ostoksilla.

Eli menet ominpäin avaamaan lasisen liukuoven?

Aloituksessa ei puhuta liukuoven avaamisesta! Siinä sanotaan, että asiakas tulee sisään tavarantoimittajien mukana. Liukuovi on siis auki. Ei kukaan asiakas niin tyhmä ole, että alkaisi repiä ovia auki.

Ei ole vai? 😂 Huomaa, että et ole ikinä työskennellyt asiakaspalvelussa.

Itse kun laskin joskus kassaa ikkunat ja ovet säpissä, niin ihmiset hakkasivat ikkunaa ja rämpyttivät ovea. Röökiä olivat vailla.

Mä aina hymyilin ja vilkutin näille hakkaajille iloisesti.

Vierailija
156/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ei se asiakas tahallaan työnny ovesta. En minä ainakaan tiedä, mikä liike avautuu mihinkin aikaan. En muutenkaan juokse kelloa tuijottaen, jos olen ostoksilla.

Eli menet ominpäin avaamaan lasisen liukuoven?

Aloituksessa ei puhuta liukuoven avaamisesta! Siinä sanotaan, että asiakas tulee sisään tavarantoimittajien mukana. Liukuovi on siis auki. Ei kukaan asiakas niin tyhmä ole, että alkaisi repiä ovia auki.

Ei ole vai? 😂 Huomaa, että et ole ikinä työskennellyt asiakaspalvelussa.

Itse kun laskin joskus kassaa ikkunat ja ovet säpissä, niin ihmiset hakkasivat ikkunaa ja rämpyttivät ovea. Röökiä olivat vailla.

Mä aina hymyilin ja vilkutin näille hakkaajille iloisesti.

Ja mä nautin, kun saan vaan ignoorata. Hahhahhaaa... siellähän hakkaavat. Joskus kun koittaa viimeinen työpäivä, niin käyn pyllistämässä ja linttaan ahterini lasioveen kiinni.

Vierailija
157/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aukioloajat merkattuna kolmeen oveen selvästi, mutta silti ihmiset puhisevat, ettei meidän aukioloaikoja näy mistään. Toki ne on silleen vaikeasti että ne eivät ole heti kaikkien silmien korkeudella, joten joutuu hieman leukaa nostamaan ja katsomaan sivuun, jos meneekin viereisestä ovesta...

Vierailija
158/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo en ole eikä minusta ikinä sellaista tule. Turhaan siis ruikutat.

Vierailija
159/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aukioloajat merkattuna kolmeen oveen selvästi, mutta silti ihmiset puhisevat, ettei meidän aukioloaikoja näy mistään. Toki ne on silleen vaikeasti että ne eivät ole heti kaikkien silmien korkeudella, joten joutuu hieman leukaa nostamaan ja katsomaan sivuun, jos meneekin viereisestä ovesta...

On se vaan vaikeeta osalle, mutta ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu....

Vierailija
160/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä liikkeen omistajakin on ohjeistanut että ei oteta asiakkaita sisään liian aikaisin. Lähellä avausta, esim. 10 vaille voi asiakkaat päästää liikkeesen, jos avaushommat on kunnossa, mutta ei puolta tuntia aiemmin oteta ketään norkoilemaan.

Miksi olisin edes paikalla puoli tuntia ennen avautumista, koska minun työlistani mukaan työtunnit alkavat klo 10 kun liike avataan. Tulen paikalle korkeintaan 10 vaille jos silloinkaan enkä tosiaan avaa ovea kenellekään kuin aikaisintaan klo 10.

Samoin jos jäädään monena iltana tekemään ylimääräisiä tunteja, niin siitä tulee työnantajalta noottia, koska ei haluta maksaa iltalisiä. Että siinä vielä yksi syy miksi ajamme asiakkaat pois myymälöistä ajoissa.

Kaupan alalla olisi PAAAAAAAAAAAAALJON pähkäiltävää. Turhan moni asia on päin widdua.