Älä työnny liikkeisiin ennen aukioloaikaa!
Olen töissä liikkeessä, jossa ei ole takaovea, joten tavarat täytyy tuoda etuovesta. Lähes joka aamu joku työntyy kuorman tuojan mukana ovenraosta. Usein työntyjä ei edes suostu lähtemään kun sanon etten voi vielä myydä mitään ja liike avautuu klo 9! Eli tiedoksi kaikille, vaikka liikkeissä ja virastoissa olisi henkilökuntaa ennen avaamista, siellä on paljon tehtävää ennen kun asiakkaita voi palvella!
Kommentit (172)
Samaan kategoria kuin se että jotkut tontut vanhemmat tuo kauppareissullaan sairaan lapsensa myymälään,sit se lapsi itkee kun on kipeä ja oksentaa kaupan lattialle ja äiti/isä: hups,lapsi sanoi että koskee vatsaan ja huono olo mutta tultiin silti kauppaan!
Toreilla ja markkinoilla pahinta. Jos aukeaa klo.11 niin papat on jo 10.00 paikalla koska onhan jo melkein ilta.
Nämä joka paikkaan työntyjät ovat ihan oma ihmistyyppinsä. Mun edesmennyt äiti käytti työntyä-sanaa usein, naurattaa kun kuulen sen. Tarkoitti nimenomaan ihmisiä, jotka ovat tunkemassa milloin mihinkin, vaikka ei pitäisi.
Hauska muisto myös äidistä, kun olimme lentokoneeseen menossa ja jono pysähteli, kun ihmiset seisoivat keskellä käytävää ja asettelivat itseään ja nyssyköitään, eikä kukaan päässyt etenemään omille paikoille. Äiti totesi että "jaha, nyt se petaaminen alkoi".
Joillakin ihmisillä ei ole kykyä huomioda muita, aina pitää olla itse edellä ja muidrn tukkeena.
Ei ole takaovea? Eikö jo pelastuslaki määrää toisenkin poistumisreitin?
Tuli tästä ketjusta mieleen yksi työvuoron loppu eräässä huonekalukaupassa. Meitä oli kolme vuorossa ja ihan jumalaton kiire ollut koko päivän. Minun vuoroni alkoi olla lopuillaan, halusin ajoissa kotiin joten viimeisen asiakkaani palveltuani huikkasin lopuille kassan luona parveileville että anteeksi, teitä palvellaan mahdollisimman pian. Menin kassojen takana olevaan toimistoon ottamaan työpaidan pois, jotta saisin rauhassa kävellä myymälän läpi takahuoneeseen. Siis sain niin murhaavia katseita niiltä odottavilta asiakkailta, ja tunsin pahat katseet selässäni kävellessäni siviilit päällä heistä pois! Sori, mutta minun työaikani päättyi enkä halunnut tai olisi ehtinytkään jäädä lauantaina ylitöihin kiukkuisten asiakkaiden pariin. Varsinkaan kun se ylityö ei olisi loppunut 10 minuutissa, siihen ruuhkan purkamiseen olisi mennyt enemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä jotain kauppakeskuksen keskellä olevaa liiketilaa, mihin siitä voisi olla takaovi, jos liikehuoneen takaseinän toisella puolella on toinen liikehuone, johon kulku on eri käytävän puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän pieni lähikauppa alkoi pitää auki heti, kun tavarantoimittajatkin alkoivat tulla sisään.
Ihan perusteena se, että kun täällä kuitenkin jo ollaan aikaisin, niin myydään sitten saman tien. Asiakaspalvelua.
Miksi tälle alapeukkuja.
Kauppias itse sanoi, että kun täällä kuitenkin ollaan jo kuudelta tavarantoimitusten takia, niin päätettiin alkaa myös palvella asiakkaita siitä alkaen.
Tämä siis pieni k-kauppa Tampereella. (tosin omistajakaksikko tuli eläkeikään ja lopetti parisen vuotta sitten)
Opetitte ne huonoille tavoille.
Olin vuosia sitten töissä konttorissa joka aukesi aamulla klo 8.00. Työvuoro alkoi 7.45 ja joka työvuoron alussa on aamurutiinit jotka täytyy tehdä että työpäivän pystyy edes aloittamaan. Sinänsä pieniä töitä mutta ilmankaan ei homma pyöri, esim. koneiden ja ohjelmien käynnistys, kahvit asiakastilaan, kassan avaus jne. pidin myös vain takahuoneen valon päällä, joten vaikka isoista ikkunoista näkee että sisällä joku liikkuu, on siellä kuitenkin tosi pimeää. Työpaikka oli sellainen että kaikki ihmiset tulivat sinne autolla (auton sai suoraan liikkeen ikkunoiden eteen), eli voisivat oikein hyvin odotella autossaan jos saapuat ennen avaamista. Mutta ei... joka aamu yleensä parikin asiakstatä käy vetäsemässä ovea josko se olisikin auki. Mietin vaan että mitä nekin oikein ajattelivat, tulla ihmettelemään hämärään konttoriin jossa nuori tuuraajatyttö yksin pistää vielä paikkoja kuntoon? Asiakkaat vielä usein vielä työpaikan toimialasta johtuen olivat keski-ikäisiä miehiä. En vaan ymmärrä. Avasin kuitenkin yleensä aina kellontarkasti ajallaan.
Toki vahinkoja sattuu, mutta oikeasti, joka aamu? Useita? Ja täytyy olla ilmiselvää ettei konttori ole auki. Minäkin joskus muistan jonottaneeni että terveyskeskuksen ovet aukeaa tms. Itseäni jotenkin nolottaa siinä edustalla kykkiä "raapia ovea" kuin mikäkin eläkeläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei myyjäkollegat; saako teillä sanoa viime hetken asiakkaalle, että myymälä on suljettu/ollaan pian sulkemassa?
Meillä ei saa sanoa. Ketjun ohje on, että emme saa "häätää" asiakasta pois. Ei meillä ole mitään kuulutuksiakaan lähestyvästä sulkemisajasta. Täytyy palvella niin kauan kun siinä kestää, toki palkan saamme joka ikiseltä minuutilta joka menee yli. Silti ottaa ihan periaatteesta päähän, vaikka ei näitä tilanteita onneksi usein ole, sen verran hiljaista meillä iltaisin on. Sitä paitsi on todella kiusallista puolin ja toisin, kun joku oikeasti tietämätön tulee viime hetkellä ja kolme minuuttia yli kysyy, että milloin te suljette. "Noo, itseasiassa mentiin kiinni tuossa muutama minuutti sitten..." Asiakasta nolottaa ja minua nolottaa, koska olen saattanut hänet kiusalliseen tilanteeseen koska olen ylitöissä hänen takiaan.
Ohjeistuksen mukaan ei saa sanoa, mutta silti sanomme, liikkeemme on kauppakeskuksessa ja suljetaan klo 20, osa liikkeistä palvelee klo 21 asti ja iso ruokamarket klo 22 asti. Tosi sekavaa asiakkaalle siis, vaikka ovissa aukioloajat lukeekin.
Ollaan siis työkavereiden kesken päätetty, että ohjeistuksen vastaisesti sanotaan, samoin lasketaan rulo-ovea alemmas 5 min ennen sulkemisaikaa, tasalta sitten reilusti alemmas, jos liikkeessä on kassalla asiakkaita (heille sitten ovea nostetaan kun menevät ulos). Aikamoisia limbo-taitureita muuten välillä tunkee sisälle päin silloin :D
Meillä ei saa edes rulolla vihjaista.
No ei meilläkään saa, mutta pomo ei tee iltavuoroja ;)
Emmekä siis sano mitenkään epäystävällisesti tai heitä ihmisiä ulos, vaan toinen myyjistä kiertää liikettä samalla siivoillen paikkoja ja sanoo asiakkaille esim. "olemme kohta sulkemassa, olisitko vielä tarvinnut apua" tms.
Työntyisin ihan mielelläni moneen myyjään. Lidlissä on ainakin välillä tosi hyvännäköisiä.
itse työskentelen vklp pienessä kahviossa jossa vain yksi ovi. Avaamme klo8, mutta itse paikalla jo klo7 laittamassa viinereitä ja kahvia tippumaan. Joka aamu ennen aukaisemista haen aamulehden ja pyyhin ulkopöydät jolloin usein jätän oven auki. Kuitenkin ulkoapäin näyttää aivan kiinniolevalta, lapussa lukee "closed", kaihtimet kiinni, valot pois, kylttiäkään ei ole asetettu eikä kukkia pöydillä. SILTI liian useasti tulevat asiakkaat paljon ennen kahdeksaa "koittamaan" ovea jos se olisi auki, vaikka aivan selvästi emme ole vielä avanneet. J kummasta syystä kyseiset asiakkaat ovat aina ikäihmisiä, jotka loukkaantuvat aina syvästi kun ei ole vielä kahvi tippunut tai kermakuppia ei ole täytetty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä jotain kauppakeskuksen keskellä olevaa liiketilaa, mihin siitä voisi olla takaovi, jos liikehuoneen takaseinän toisella puolella on toinen liikehuone, johon kulku on eri käytävän puolelta.
Meidän varauloskäynti johtaa naapuriliikkeen myymälätiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse astun sisään heti kun ovi avataan. Kiva katsella ja hypistellä tavaroita kun on vielä rauhallista
Mulla nyt tällä viikolla ollut ihan sama. Oon flunssan takia sairaslomalla enkä saa mennä töihin ja on tylsää ja olo ihan ok. Ei ole kuumetta, mutta hirveesti saa niistää. Kiva kierrellä kaupoissa aamusta kun ihmisiä vähän liikkeellä. Saa rauhassa köhiä siellä, eikä ole paheksuvia katseita. Ja kerrankin on aikaa tutkia kunnolla tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Hei myyjäkollegat; saako teillä sanoa viime hetken asiakkaalle, että myymälä on suljettu/ollaan pian sulkemassa?
Meillä ei saa sanoa. Ketjun ohje on, että emme saa "häätää" asiakasta pois. Ei meillä ole mitään kuulutuksiakaan lähestyvästä sulkemisajasta. Täytyy palvella niin kauan kun siinä kestää, toki palkan saamme joka ikiseltä minuutilta joka menee yli. Silti ottaa ihan periaatteesta päähän, vaikka ei näitä tilanteita onneksi usein ole, sen verran hiljaista meillä iltaisin on. Sitä paitsi on todella kiusallista puolin ja toisin, kun joku oikeasti tietämätön tulee viime hetkellä ja kolme minuuttia yli kysyy, että milloin te suljette. "Noo, itseasiassa mentiin kiinni tuossa muutama minuutti sitten..." Asiakasta nolottaa ja minua nolottaa, koska olen saattanut hänet kiusalliseen tilanteeseen koska olen ylitöissä hänen takiaan.
Mun mielestä asiakkaana ihanaa että myyjä muistuttaa että kohta kauppa menossa kiinni, joskus ollut esim. poikkeusajan takia näin ja olen suunnannut toiseen paikkaan etten pidä toista yliaikaa!
Vierailija kirjoitti:
Olen itse töissä opiskelujen ohella Hesellä, joka on kauppakeskuksen yhteydessä, ja kyllä vituttaa aina joka aamuvuorossa ne ihmiset jotka tulee siinä 10 min ennen aukeamista pyörimään kassalle ja ihmettelevät ja tuijottelevat keittiöön päin, että minkäs takia heitä ei palvella. Siinä on aina ennen avausta kova kiire kun pitäisi leikata tomaatit ja sipulit, mittailla paistorasvojen lämpötilat ja puhtaus ennen kuin niillä paistetaan mitään, avata kassat, viedä ketsupit ja muut mausteet saliin ja valmistaa muutamat hampurilaiset tiskiin odottamaan. Ja vaikka mitä muuta. Siinä sitten asiakkaat tuijottaa tiskillä painostavasti, että miksei saa palvelua, ja siinäkin menee hukkaan monta minuuttia kun joutuu menemään selittämään että hei me ei olla vielä auki ja että aukaistaan vasta 10 min päästä. Sitten asiakas lähtee turhaantuneen näköisenä pois, kun ei saanutkaan pikaruokaa.
Toinen vielä pahempi on se kun tullaan tiskille ja sanotaan että "hei tilaan kerrosaterian mut miten kauan menis kun mulla lähtis bussi viiden minuutin päästä?? Voinko saaada äkkiä sen??" Vinkki teille kaikille että jos haluat ehtiä bussiin 5 min päästä niin ÄLÄ TULE TILAAMAAN RUOKAA tai mene sitten seuraavalla bussilla. Voi luoja.
Siis kenelle tulee edes mieleen mennä tilaamaan jotain ateriaa 5 min ennen bussin lähtöä? Ihmiset on uskomattomia.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä vaatimus. Vastavaatimukseni on, että liikkeiden ovet ei ole auki ennen avaamisaikaa. Tavarankuljettajat voi käyttää avaimia tai pimpottaa sisään.
"Pimpottaa sisään" 😂😂😂😂😂!
Miten se tavarakuorma pimpotetaan sisään niin ettei ovia tarvitse avata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä vaatimus. Vastavaatimukseni on, että liikkeiden ovet ei ole auki ennen avaamisaikaa. Tavarankuljettajat voi käyttää avaimia tai pimpottaa sisään.
"Pimpottaa sisään" 😂😂😂😂😂!
Miten se tavarakuorma pimpotetaan sisään niin ettei ovia tarvitse avata?
Tämä tieto annetaan ainoastaan Suomen Sisäänpimpottajat ry:n jäsenille.
Huvittaa näissä tilanteissa kun ihmiset eivät voi myöntää olleensa väärässä. Itse kuullut vastaavassa tilanteissa kun pyytänyt asiakasta odottamaan ulkona: "kyllä tämän pitäisi olla auki, jossain luki niin". Sitten kun yrittää kysellä tarkemmin, asiakas ei muista mistä oli lukenut "meidän" aukioloajat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse töissä opiskelujen ohella Hesellä, joka on kauppakeskuksen yhteydessä, ja kyllä vituttaa aina joka aamuvuorossa ne ihmiset jotka tulee siinä 10 min ennen aukeamista pyörimään kassalle ja ihmettelevät ja tuijottelevat keittiöön päin, että minkäs takia heitä ei palvella. Siinä on aina ennen avausta kova kiire kun pitäisi leikata tomaatit ja sipulit, mittailla paistorasvojen lämpötilat ja puhtaus ennen kuin niillä paistetaan mitään, avata kassat, viedä ketsupit ja muut mausteet saliin ja valmistaa muutamat hampurilaiset tiskiin odottamaan. Ja vaikka mitä muuta. Siinä sitten asiakkaat tuijottaa tiskillä painostavasti, että miksei saa palvelua, ja siinäkin menee hukkaan monta minuuttia kun joutuu menemään selittämään että hei me ei olla vielä auki ja että aukaistaan vasta 10 min päästä. Sitten asiakas lähtee turhaantuneen näköisenä pois, kun ei saanutkaan pikaruokaa.
Toinen vielä pahempi on se kun tullaan tiskille ja sanotaan että "hei tilaan kerrosaterian mut miten kauan menis kun mulla lähtis bussi viiden minuutin päästä?? Voinko saaada äkkiä sen??" Vinkki teille kaikille että jos haluat ehtiä bussiin 5 min päästä niin ÄLÄ TULE TILAAMAAN RUOKAA tai mene sitten seuraavalla bussilla. Voi luoja.
Siis kenelle tulee edes mieleen mennä tilaamaan jotain ateriaa 5 min ennen bussin lähtöä? Ihmiset on uskomattomia.
Mikä siinä on väärin. Se kun asiakaspalvelija joutuu ihan jopa puhumaan et ei meiltä ei saa pikaruokaa ulos nyt sillä aikataululla? Voi myös onnistua jos sattuu olemaan siinä vitriinissä valmiina. Siinä vitriinissä jota kuulemma oikein oli tärkeä täyttää ennen avaamista jo ensimmäisillä hampurilaisilla.
Miksi tunget itsesi kiinni olevaan liikkeeseen? Etkö osaa lukea aukioloaikoja? Myyjä pyytää sinua poistumaan, mussutat vastaan. Vinkki. Katso ne aukioloajat ennen nussuttelua ja mussuttelua. :)