Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä työnny liikkeisiin ennen aukioloaikaa!

Vierailija
10.09.2021 |

Olen töissä liikkeessä, jossa ei ole takaovea, joten tavarat täytyy tuoda etuovesta. Lähes joka aamu joku työntyy kuorman tuojan mukana ovenraosta. Usein työntyjä ei edes suostu lähtemään kun sanon etten voi vielä myydä mitään ja liike avautuu klo 9! Eli tiedoksi kaikille, vaikka liikkeissä ja virastoissa olisi henkilökuntaa ennen avaamista, siellä on paljon tehtävää ennen kun asiakkaita voi palvella!

Kommentit (172)

Vierailija
61/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä änkeävät eivät selvästi ole koskaan olleet kaupassa töissä. Luulevat, että myyjä töihin saavuttuaan vaihtaa vaan vaatteet ja on heti valmiina avaamaan. Ei, kyllä se kassa pitää avatakin ja meillä myös lasketaan aamuisin edellisen päivän kassa.

Vierailija
62/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoskeskusten liikkeissä on yleensä se alas rullaverhon tavoin laskettava ovi. Jos liikkeeseen tuodaan tavaraa, niin ovea raotetaan sen verran alhaalta, että tavarat saa työnnettyä sisään.

Eikö tuo vielä osittain alhaalla oleva ovi ole ihan selkeä merkki, että liike ei ole vielä auki asiakkaille? Ei voi vedota siihen, ettei tietäisi milloin liike on auki tai kiinni.

Minkälainen idiootti änkeää sieltä sisään väkisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan isossa kauppaketjussa töissä ja jos siellä olisi jossain toimipisteessä sooloiltu ja myyty tavaraa sinne sun tänne ennen aukioloaikaa, niin potkut siitä olisi tullut.

Vierailija
64/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu kauppias kertoi kerran, että oli ollut aamulla tekemässä tilauksia ym. keskittymistä vaativaa hommaa ennen kaupan avaamista. Joku nainen oli ikkunasta nähnyt, että kauppias on paikalla ja tullut kisomaan ovea. Sitten oli kolkutellut hetken, jolloin kaverini meni avaamaan oven ja ilmoittamaan, että kauppa aukeaa vasta klo 10. Täti vaan työntyi sisään ja sanoi "olipa mulla hyvä tuuri, kun oletkin jo paikalla, saan ihan privaattipalvelua". Aika röyhkeää, sanoisin. Ja aukioloajat olivat ihan selvästi ovessa. Nykyään myymälän ikkunoissa on verhot.

Vierailija
65/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä änkeävät eivät selvästi ole koskaan olleet kaupassa töissä. Luulevat, että myyjä töihin saavuttuaan vaihtaa vaan vaatteet ja on heti valmiina avaamaan. Ei, kyllä se kassa pitää avatakin ja meillä myös lasketaan aamuisin edellisen päivän kassa.

Monessa myös siivotaan myymälä, tehdään tilauksia, hyllytetään ja laitetaan muutenkin paikat kuntoon ennen ovien avaamista. Jos olet ainoa myyjä aamulla liikkeessä, niin kyllä hiki hatussa saat vääntää että ehdit, vuoro kuin on kuitenkin mitoitettu niin, että ennen avaamista aikaa on vain vähän tehdä nämä hommat. On se kumma että ei voida kunnioittaa toisten työrauhaa.

Vierailija
66/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa liikkeissä aukioloajat eivät näy selkeästi tai vaihtelevat välillä. Ovet kiinni jos liike ei ole auki!

Kyllä ne aukioloajat on yleensä näkyvillä, vieläpä siinä etuoven vieressä.

Kun olin kaupassa töissä, tämä oli ainainen ongelma. Lehdet jätettiin ulos, ja ne piti hakea etuovesta ennen kaupan aukeamista, ja aina työntyi niitä "earlybirdejä" väkisin sisään samalla. Ja seuraavaksi ne valitti, miksei ole päivän lehteä esillä, kun olivat sitä ennen sotkeneet kaupan työtehtävät. 

Vierailija
67/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joku huudellut rullaoven takaa vartti ennen avaamisaikaa, että haluaisin palauttaa tämän nyt ennen kun menen paikkaan x. No etkä palauta, ei meillä ole vielä kassa auki tai vaikka olisikin jo, niin en aio avata sinulle ovea ennen.

Kerran just muutama minuutti sulkemisajan jälkeen joku huuteli "hei! hei!" oven takana meidän liikkeen muovipussi kädessään. Menin tämän naisen luo, kun ajattelin heti onko hän löytänyt jonkun meiltä ostamat tuotteet kauppakeskuksen käytäviltä ja tuo meille ne. Eheei, vaan hän olisi halunnut palauttaa oman ostoksensa. Sanoin että en voi tänään asiassa enää auttaa, tervetuloa huomenna klo 10 alkaen. Siitäpä poru, että kun tämä on viimeinen mahdollinen päivä, kun en ole päässyt syystä x, y ja z tulemaan aiemmin. No voi voi, on se kumma kun ei 14 vrk aikana ehdi yhtiä ostoksia palauttaa.

Vierailija
68/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä vaatimus. Vastavaatimukseni on, että liikkeiden ovet ei ole auki ennen avaamisaikaa. Tavarankuljettajat voi käyttää avaimia tai pimpottaa sisään.

Miten olisi mahdollista saada kaikille tavarankuljettajille ja heidän kaikille kuskeille kaikkien liikkeiden avaimet? Ja vaikka olisi avaimet, mikä estää asiakasta tulemaan sisälle sillä samalla ovenavauksella? Siitähän tässä ketjussa oli kyse että he tunkee avoimesta ovesta riippumatta siitä onko sen avannut tavarantoimittaja vai liikkeen työntekijä.

Vierailija
69/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä isohkossa rautakaupassa. Meillä on piha-alue, joka on aidattu. Aidassa, myymälän katolla ja ovessa aukioloajat. Aina joskus tavarantoimittaja ei pysty toimittamaan aukioloaikana, vaan mulle tai työkaverille soitetaan työajan ulkopuolella, että olis rekassa tavaraa, voitko tulla avaamaan portin, että saa tavarat kyydistä. Minä menen omalla vapaa-ajalla sinne, avaan portin, haen trukin varastosta ja otan lavat rekasta. Rekka lähtee, minä vien trukin pois, suljen portin ja lähden. Johan siellä on aidan sisäpuolella porukkaa ihmettelemässä, että eikö ollakaan auki... Juu ei olla, myymälän ovi on lukossa, eikä mulla nyt ole sinne avaimia, nyt pois sieltä ja huomenna aukioloajan puitteissa uusi yritys.

Vierailija
70/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa kaupoissa hyllytetään aamuisin tavaraa, ja esim. tarjoustuotteita tai erätuotteita ei ole välttämättä esillä ennen kuin ne hyllytetään. Tai tuoreita leipiä.

Vierailija
71/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys ja itsekkyys huipussaan. On se kumma, kun jotkut ei tajua, että etenkin tässä tietoteknisessä maailmassa pitäisi sentään edes kaikki ohjelmat avata ennen työn aloitusta. Ja tietenkin on muitakin askareita ennen kuin voi ottaa vastaan asiakkaita. Eipä tuossa ap auta muu kuin pontevasti komentaa änkijät pois. Selkeä lappu ovelle, että asiakaspalvelua ei saa lainkaan ennen avaamisesta ja että liikkeeseen luvaton astuminen johtaa järjestyksenvalvojan kutsumisen paikalle.

Vierailija
72/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myymälä, joka meni kiinni aikaisemmin kuin tavallisesti. Siis kun ruokakaupat oli auki iltayhdeksään, niin meidän myymälä meni kiinni 20.30. Tiedän, hölmö sulkemisaika, mutta ei ollut meidän rivimyyjien päätettävissä. Usein siellä oli asiakas sulkemisajan jälkeen koputtelemassa oveen ja osoittamassa omaa kelloaan vaikka siinä ihan nenän edessä oli kissan kokoisilla numeroilla, että 20.30 sulkeutuu.

Vierailija
73/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa kaupoissa hyllytetään aamuisin tavaraa, ja esim. tarjoustuotteita tai erätuotteita ei ole välttämättä esillä ennen kuin ne hyllytetään. Tai tuoreita leipiä.

Ja tästähän se riemu vasta repeäisi.

Vierailija
74/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa tämä keskustelu vähentäisi edes muutaman ovien riuhtojan. Vai liekö toiveajattelua.

Vierailija
75/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä vaatimus. Vastavaatimukseni on, että liikkeiden ovet ei ole auki ennen avaamisaikaa. Tavarankuljettajat voi käyttää avaimia tai pimpottaa sisään.

Vai että ihan omia avaimia tai pimpottaa....Joo tää oli varmaan toimiva malli vuonna 1934 😂 sulla ei selvästikään ole mitään käsitystä logistiikka-alasta nykypäivänä.

Vierailija
76/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myymälän puhelin soi toisinaan hyvissä ajoin ennen kaupan avaamista. Saa sitä soittaa, mutta asiakaspalvelua saa puhelimitse vasta silloin kun kasvotustenkin, eli aukioloaikojen puitteissa.

Vierailija
77/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni on olla nykyään isossa kaupassa töissä, jossa vartijat hoitaa ovet auki ja lukkoon ja häätää mattimyöhäiset asiakkaat ulos liikkeestä/kassalle, kun tulee kuulutus liike on suljettu.

Kun olin pikkukaupassa töissä, niin tasan avasin kello 9 oven, vaikka joku olisi kuinka hakannut ovea. Ja samoin sulkemisaikaan oli aikalailla pakko sulkea kello 19, sillä kassajärjestelmä oli kytketty pääliikkeeseen eli jos he pisti kassan ennen mua kiinni, niin enpä mä enää mitään voinut myydäkään, kun järjestelmä kirjas pihalle :D

Vierailija
78/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ei se asiakas tahallaan työnny ovesta. En minä ainakaan tiedä, mikä liike avautuu mihinkin aikaan. En muutenkaan juokse kelloa tuijottaen, jos olen ostoksilla.

Liikkeiden ikkunoissa ja/tai ovissa aukioloajat kyllä kerrotaan.

Lisäksi esimerkiksi monissa kauppakeskusten liikkeissä ovet ovat alhaalta ylöspäin avattavia säleikköjä. Kun säleikkö on auki vain puolittain, se on mielestäni riittävän selvä merkki siitä, että liike ei ole vielä auki asiakkaille.

En työskentele tällaisessa paikassa, mutta asia on minulle täysin itsestäänselvä myös asiakkaana.

Vierailija
79/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on semmoinen rullaovi. Pakko avata aamuisin sen verran, et sisään mahtuu eikä sitä remputeta ees taas. Kuitenkin vaikka sisään tullessa täytyy kumartua ja suurin osa valoista pois niin joku änkeää sisään. "Voinko ihan nopsaan ostaa kun oon nyt täällä ja täytyy lähteä..." Kassa ei ole auki, eikä mitään ole vielä ehtinyt tekemään, että tervetuloa uudestaan kun olemme auki. Sama juttu sulkeutumisajan jälkeen, kun olet sulkenut kassan ja lasket rahoja. Rullaovi lähes kiinni ja valot pois, silti pitää vaan tulla: "Voinko vielä...?"

Vierailija
80/172 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa tämä keskustelu vähentäisi edes muutaman ovien riuhtojan. Vai liekö toiveajattelua.

Lisää vaan riuhtomisintoa, kun lukevat miten paljon se ärsyttää.