Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruma ihminen: miten rumuus vaikuttaa päivittäiseen elämääsi?

Vierailija
19.10.2014 |

Ev

Kommentit (178)

Vierailija
21/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:26"]

Minkä näköisiä te rumat sitten olette? Kuulostaa hurjalta nuo kertomukset:(

[/quote]

Minä olen ruma adrien brody-nenäni takia. Kaikki muu minussa on todella huoliteltua, nätit hiukset ja meikit ja vaatteet jne, mutta jäätävä kotkannokka keskellä naamaa pilaa kaiken. Sitä kun ei voi mitenkään piilottaa tai pienentää kotikonstein.
[/quote]

Minun mielestäni Adrien Brody on ihan rehellisesti maailman komein mies. :)

Vierailija
22/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:27"]

Kyllä sen huomaa, että suhtaudutaan eri tavalla kuin kauniisiin. Jään armotta jalkoihin, lävitseni katsotaan, minut sivuutetaan keskustelussa, puheenvuoroilleni tuhahdellaan halveksuvasti ym.

[/quote]

Kumma kyllä, itselleni ei ole koskaan tehty tuollaista. Ehkä johtuu siitä, että olen äänekäs persoona yleensä ja otan kyllä tilani ujostelematta. Minusta tuntuu joskus että minua kuunnellaan jopa paremmin kuin kauniimpia naisia, joihin jotkut typerästi liittävät tyhjäpää-leiman. Minä taas kun olen ruma, minua pidetään asiallisena, älykkäänä ja tehokkaana ihmisenä, jota kannattaa kuunnella. 

t. 25

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, niin tuttuja ajatuksia, voin samastua moneen kirjoittajaan. Havahduin omaan rumuuteeni jossain ala-asteen aikoihin jatkuvan haukkumisen ja naljailun myötä. Yläasteella 9-luokalla eräs poika oli hilkulla pahoinpidellä minut rumuuteni vuoksi, onneksi opettaja tuli paikalle. Mutta tuon pojan sanat mustan edelleen 15 vuotta myöhemminkin.

Nykyisessä työssä teen mm. tiivistä pari-/yhteistyötä miespuolisten työntekijöiden kanssa. Huomaan samaa mitä moni muukin on kirjoittanut, miehet juttelevat spontaanimmin nättien työkavereiden kanssa ja ovat heille kohteliaampia. Miehet sanovat hyvin harvoin mitään ikävää näille kauniille ihmisille. Toki osa miehistä osaa käyttätyä yhtä kauniisti ja kohteliaasti kaikille naisille. Koskaan en ole saanut minkäänlaista flirttiä vierailta tai työkaverimiehiltä, olisi ihan mukava tietää miltä se tuntuu.

Ja miltä sitten näytän? Olen lyhyt ja "isoluinen". En tarkoita mitään kiertoilmaisua läskille, vaan esim polvilumpioni ja nilkkani ovat ihan jäätävän paksut. Olen perinyt isäni miesmäiset kämmenet, nakkisormet ja karvankasvun. Kropan voi toki aina piilottaa vaatteilla ja karvat vahata pois, mutta naamaa ei saa piiloon. En omaa minkäänlaista kasvojen luustoa vaan näytän siltä kuin paperimassapallon päälle olisi levitetty taikinaa. Tukka on ohut luiru. Kulmakarvat kasvavat kuin miehillä. Silmät on isot mulkosilmät, suu pieni viiru ja leukaa ei ole.

Teen parhaani näyttääkseni edustavammalta (hyvä kampaaja, meikkaan päivittäin, olen tarkka pukeutumisesta jne) mutta vihaanvihaanVIHAAN naamaani.

Vierailija
24/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 08:52"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:26"] Minkä näköisiä te rumat sitten olette? Kuulostaa hurjalta nuo kertomukset:( [/quote] Minä olen ruma adrien brody-nenäni takia. Kaikki muu minussa on todella huoliteltua, nätit hiukset ja meikit ja vaatteet jne, mutta jäätävä kotkannokka keskellä naamaa pilaa kaiken. Sitä kun ei voi mitenkään piilottaa tai pienentää kotikonstein. [/quote] Minun mielestäni Adrien Brody on ihan rehellisesti maailman komein mies. :)

[/quote]

Komea kuin mikä.

Mun mielestä naisellakin iso nenä voi näyttää hyvältä. Siinä on jylhyyttä ja uskottavuutta toisin kuin pikkuruisessa söpössä nöpönenässä. Tässä esimerkki:

http://static.tumblr.com/hmzf1yw/OFCls7xdt/hbz-lady-gaga-story-1011-de-32146044.jpg

Vierailija
25/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, että makaan yksin kotona päivät pitkät. Ei ole kavereita/miestä koska kukaan ei halua edes näyttäytyä mun seurassa julkisilla paikoilla. Harvoin poistun vapaaehtoisesti ihmisten ilmoille. 

Vierailija
26/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 09:30"]

Kyllä sen huomaa, että suhtaudutaan eri tavalla kuin kauniisiin. Jään armotta jalkoihin, lävitseni katsotaan, minut sivuutetaan keskustelussa, puheenvuoroilleni tuhahdellaan halveksuvasti ym.

[/quote]

Kumma kyllä, itselleni ei ole koskaan tehty tuollaista. Ehkä johtuu siitä, että olen äänekäs persoona yleensä ja otan kyllä tilani ujostelematta. Minusta tuntuu joskus että minua kuunnellaan jopa paremmin kuin kauniimpia naisia, joihin jotkut typerästi liittävät tyhjäpää-leiman. Minä taas kun olen ruma, minua pidetään asiallisena, älykkäänä ja tehokkaana ihmisenä, jota kannattaa kuunnella. 

t. 25

[/quote]

Kauniin naisen onkin kiinnitettävä tarkemmin huomiota omaan olemukseen. Ei tissivakoa, reisiä eikä olkapäätä näkyviin. Ei piukkoja vaatteita vaikka olisi kuinka hyvä kroppa. Ei liikaa silmämeikkiä. Ei flirttiä muuten kuin ehkä juhlatilanteissa tms.

Vaikka olet äänekäs ja ujostelematon, ethän ole jyrä? Tietty hienotunteisuus, nöyryys ja herkkyys on kaunista.

Vierailija
27/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:26"]

Minkä näköisiä te rumat sitten olette? Kuulostaa hurjalta nuo kertomukset:(

[/quote]

Kerronpa nyt perusteellisesti. Aloitan vaikka jaloista. Minulla ovat lättäjalat joiden kynnet ovat paksut ja karheat. Sääret ovat mallia länkisääret joissa polvet ovat lähellä maata ja reidet ovat paksut. Takapuolelta sääret ovat kiinnittyneet lättäpyllyyn. Etupuolella on pullea häpykukkula piilossa roikkuvan mahan alla. Ylipainosta huolimatta minulla ovat a-kupin rinnat eli ylävartaloni on mallia kaljapeikko.

Torson molemmin puolin heiluvat käsivarret joissa on sekä selluliittia että alliheltat. Kyynärpäät ovat karheat, ryppyiset ja roikkuvat. Kädetkin ovat ryppyiset ja sormet ovat turvonneet nakeiksi. Kynnet pidän lyhyinä ja lakkaamattomina koska ne liuskoittuvat helposti. Minulla on myös tikkuja kynsinauhoissa.

Pääni on leveiden hartioiden ja paksun kaulan varassa. Minulta löytyy kaksi leukaa ja couperosan vuoksi punoittavat pyöreät kasvot. Kasvoissa on kaksi pientä tihrusilmää, töpselikärsä ja eriparia olevat huulet. Ylähuuli on olematon ja alahuuli on kuin nakki.

Hiukset ovat käsittääkseni aitoa suomalaista laatua. Jos värjään niitä, ne kuivuvat korpuksi ja näyttävät oudoilta muihin väreihini verrattuna. Jos annan olla luomuna olen maantienvärinen.

Otan auliisti kaikki kauneusvinkit vastaan vaikkei se olekaan tämän ketjun puheenaihe.

[/quote]

No, tuon kuvauksesi perusteella vaikuttaa siltä, että suurin ulkonäköhaitta sinulla on ylipaino. Ja siitä voi päästä eroon.

Vierailija
28/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te itsenne rumaksi tuntevat ja rumaksi haukutut. Olisitteko kiinnostuneet hekilökohtaisesta coachista, joka stailaisi, tsemppaisi ja opettaisi kaunistautumaan? Olisitteko valmis maksamaan siitä?
Palveluun voisi kuulua:

- tulotasojen mukainen vaatteiden ja asusteiden shoppailu

- tulotasojen mukainen kampaamokäynti

- Keskustelut ja tsemppaus, missä keksitytään henkilön hyviin puoliin ja saadaan hänet tuntemaan itsensä hyväksi. Ehkä pari drinkkiä ja flirttiä miehille tai naisille jossain baarissa.

- Opetetaan pukeutumaan, meikkaamaan ja laittamaan hiuksensa kauniisti.

Vierailija
29/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 10:06"]

Te itsenne rumaksi tuntevat ja rumaksi haukutut. Olisitteko kiinnostuneet hekilökohtaisesta coachista, joka stailaisi, tsemppaisi ja opettaisi kaunistautumaan? Olisitteko valmis maksamaan siitä?
Palveluun voisi kuulua:

- Keskustelut ja tsemppaus, missä keksitytään henkilön hyviin puoliin ja saadaan hänet tuntemaan itsensä hyväksi. Ehkä pari drinkkiä ja flirttiä miehille tai naisille jossain baarissa.

[/quote]

En todellakaan. Rumana olo on jo tarpeeksi kallista kun kaiken joutuu yksin maksamaan. Toista se on kauniilla jotka saavat miehen jonka kanssa muuttaa yhteen, kaikki kulut puoliksi, matkustamiskustannukset puoliksi. Itse maksan kaiken yksin koko elämäni.

Vierailija
30/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, mittasuhteille ei voi mitään, mutta maantienväriset hiukset voi värjätä, ylimääräisistä kilot lähtee laihduttamalla ja ihon kunnosta voi huolehtia ruokavaliolla ja oikeilla voiteilla. Myös syntymäkauniit joutuvat näkemään eriasteista vaivaa ulkonäkönsä eteen, etenkin kun ikää tulee. Voihan sitä tietysti ajatella, että hälläväliä miltä näytän, mutta sitten on turha surra jos kokee itsensä rumaksi.

Vierailija
31/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 10:12"]

Palveluun voisi kuulua:

[/quote]

En todellakaan. Rumana olo on jo tarpeeksi kallista kun kaiken joutuu yksin maksamaan. Toista se on kauniilla jotka saavat miehen jonka kanssa muuttaa yhteen, kaikki kulut puoliksi, matkustamiskustannukset puoliksi. Itse maksan kaiken yksin koko elämäni.

[/quote]

Tulisitko jos ei olisi rahasta kiinni?

Vierailija
32/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 10:00"]

[/quote]

t. 25

[/quote]

Kauniin naisen onkin kiinnitettävä tarkemmin huomiota omaan olemukseen. Ei tissivakoa, reisiä eikä olkapäätä näkyviin. Ei piukkoja vaatteita vaikka olisi kuinka hyvä kroppa. Ei liikaa silmämeikkiä. Ei flirttiä muuten kuin ehkä juhlatilanteissa tms.

Vaikka olet äänekäs ja ujostelematon, ethän ole jyrä? Tietty hienotunteisuus, nöyryys ja herkkyys on kaunista.

[/quote]

Saatan olla vähän jyrä, tai ei ainakaan määreet hienotunteisuus, nöyryys ja herkkyys oikein minuun sovi :D Onneksi olen tosiaan teknisellä miesvaltaisella alalla jossa saa ihan vapaasti olla aika roisi eikä se ketään ärsytä. Enkä aio muuttua toisenlaiseksi siksi että naisen stereotyyppiin kuuluisi olla erilainen ja ehkä se jonkun mielestä olisi kauniimpaa kuin äijämäisyyteni. Onneksi olen joo keski-ikäinen joten en enää välitäkään olla kaunis tai yleensäkään siitä mitä ihmiset on minusta mieltä. Olen mikä olen, enkä muuta halua!

Vierailija
33/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveluun voisi kuulua:

[/quote]

Voisi tuo kiinnostaa, mutta eihän se tosiasioita miksikään muuta, kun ympäristön kauneusihanteet ovat sellaisia kuin ovat. Ainakaan minuun ei tehoa muu kuin kirurginveitsi ja kuntosaliharjoittelu tai se, että muutan toiseen maahan. Nimittäin esim. Saksassa, Ranskassa tai USA:ssa kasvoni ovat keskivertoon verrattuna normaalimmat ja nenäni ei näytä niissä maissa niin isolta, sillä muillakin on isommat nenät ja monissa muissa maissa minua pidetään jopa kauniina/viehättävänä. Sen sijaan pikkunenäisten ihmisten Suomessa nenäni näyttää valtavalta, joten omilta sukulaistädeiltäkin (jopa omalta sylikummiltani) tulee vinoilua ja loukkaavia kommentteja. :(

Vierailija
34/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kasvonpiirteiltäni ihan ookoo näköinen, en mikään kaunotar, mutta en mikään suorhirviökään. Minulla on kuitenkin paha akne. Olen kuitenkin erittäin itsevarma ja kunnianhimoinen ja saan yleensä mitä haluan, niin mies- kuin työrintamallakin. Ehkä se itsevarmuus sitten näkyy ulospäin (ja kasa meikkiä :D)?

Vierailija
35/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 10:12"]

Palveluun voisi kuulua:

[/quote]

[/quote]

Tulisitko jos ei olisi rahasta kiinni?

[/quote]

En koska ei riittäisi itsevarmuus tulla täysin vieraan ihmisen eteen ja kuulla häneltä "parhaita puoliani" ym. En ikinä pystyisi puhumaa/avautumaan pahasta olostani kellekkään liittyen pahaan olooni joka johtuu vain ja ainoastaan ulkoäöstäni.

Vierailija
36/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:26"] Minkä näköisiä te rumat sitten olette? Kuulostaa hurjalta nuo kertomukset:( [/quote] Minä olen ruma adrien brody-nenäni takia. Kaikki muu minussa on todella huoliteltua, nätit hiukset ja meikit ja vaatteet jne, mutta jäätävä kotkannokka keskellä naamaa pilaa kaiken. Sitä kun ei voi mitenkään piilottaa tai pienentää kotikonstein. [/quote] Minun mielestäni Adrien Brody on ihan rehellisesti maailman komein mies. :)

[/quote]

Komea kuin mikä.

Mun mielestä naisellakin iso nenä voi näyttää hyvältä. Siinä on jylhyyttä ja uskottavuutta toisin kuin pikkuruisessa söpössä nöpönenässä. Tässä esimerkki:

http://static.tumblr.com/hmzf1yw/OFCls7xdt/hbz-lady-gaga-story-1011-de-32146044.jpg

[/quote]

Mun mielestäni Lady Gagan nenä ei edes ole kovin iso, vaan "normaali" italialaisnenä. Toki showbusineksessa nenä saattaa olla iso, mutta ko. alalla monet ovatkin operoineet nenänsä, mikä vääristää ihannetta todellisuuteen verrattuna. Itselläni on nenänvarsi sirompi, mutta nenä on mallia peruna, joten vaihtaisin Gagan nenään mieluusti. Suomessahan kaikki muut paitsi pikkunenäiset ovat mukamas isonenäisiä. Täällä on melkein Aasian standardit nenän koon osalta. Jos on vaikkapa keskieuroopan mittapuulla keskiverron näköinen, silloin on auttamatta suomalaisstandardeilla isonenäinen. :(

Vierailija
37/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 09:54"]

[/quote]

Komea kuin mikä.

[/quote]

Mun mielestäni Lady Gagan nenä ei edes ole kovin iso, vaan "normaali" italialaisnenä. Toki showbusineksessa nenä saattaa olla iso, mutta ko. alalla monet ovatkin operoineet nenänsä, mikä vääristää ihannetta todellisuuteen verrattuna. Itselläni on nenänvarsi sirompi, mutta nenä on mallia peruna, joten vaihtaisin Gagan nenään mieluusti. Suomessahan kaikki muut paitsi pikkunenäiset ovat mukamas isonenäisiä. Täällä on melkein Aasian standardit nenän koon osalta. Jos on vaikkapa keskieuroopan mittapuulla keskiverron näköinen, silloin on auttamatta suomalaisstandardeilla isonenäinen. :(

[/quote]

Mulla itsellänikin on iso nenä :)

-60

Vierailija
38/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 10:00"]

[/quote]

t. 25

[/quote]

[/quote]

Saatan olla vähän jyrä, tai ei ainakaan määreet hienotunteisuus, nöyryys ja herkkyys oikein minuun sovi :D Onneksi olen tosiaan teknisellä miesvaltaisella alalla jossa saa ihan vapaasti olla aika roisi eikä se ketään ärsytä. Enkä aio muuttua toisenlaiseksi siksi että naisen stereotyyppiin kuuluisi olla erilainen ja ehkä se jonkun mielestä olisi kauniimpaa kuin äijämäisyyteni. Onneksi olen joo keski-ikäinen joten en enää välitäkään olla kaunis tai yleensäkään siitä mitä ihmiset on minusta mieltä. Olen mikä olen, enkä muuta halua!

[/quote]

Mmm joo. En tiedä oletko sinä sellainen, mutta itse olen tullut jyrätyksi äänekkäiden persoonien ja jyräävien henkilöiden toimesta. Heidän selän takana ilmeillään minulle sympaattisesti. Myös tuo ilmeily on rumaa mutta se auttaa pitämään hymyn huulilla samalla toinen mesoaa jotain omaa tärkeää asiaansa. Nuo kauniiksi mainitsemani piirteet koskevat muuten myös miehiä, ainakin mun mielestä.

Ymmärrän kuitenkin tuon, että sillä voi saada sen mitä haluaa ja tottahan tuo on, että loppujen lopukse se on aivan sama mitä muut ajattelevat. Olettaen siis ettei se haittaa, että osa porukasta katsoo vinoon eikä viihdy seurassa. Ehkei töissä mutta vaikka juhlissa.

Vierailija
39/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli olen varmaan jonkun mielestä ns. ruma koska olen osittain kalju ja ylipainoinen. Ei kyllä vaikuta mitenkään elämään enkä asioita edes itse mieti.

Vierailija
40/178 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen vain seurannut näitä keskusteluja rumuudesta mutta nyt voisin kommentoida.

Minua haukuttiin koko ala-aste rumaksi, kukaan pojista ei esimerkiksi halunnut minua parikseen tansseihin tms. Tansseissa koitin olla kaukana paristani, jotta hänen ei tarvitsisi olla lähelläni. Paras ystävänikin kerran (9-11v) kommentoi näin "Miia pojat ei kai tykkää susta kyn sulla on naamassa toi arpi" (ihan pieni arpi jota tuskin näkyi. 10 vuotiaana liitin vahvasti minäkuvaani rumuuden. Ylä-asteellakin suositut saattoivat haukkua rumaksi, tosin seurustelin pari kertaa.

Tämä kuulostaa ehkä hassulta, mutta n.17 vuotiaana ulkonäköni muuttui. En tiedä sainko tiettyä naisellisuutta kasvoihin vai mitä, mutta sen jälkeen on miehet katsoneet bussissa, olen saanut tuntemattomilta miehiltä fb-viestejä, poikapuoliset kaverit ihastuvat jne. Työhaastattelussa tms huomaan ulkonäön vaikuttavan, etenkin jos haastattelija on mies.

Ehkä en koskaan sitten ollut ruma, tai sitten vaan muutuin rumasta ankapoikasesta paremmaksi. Ainakin kun näen nykyään "kiusaajiani" he katsovat pitkään ja hämmentyneenä. Eräs kommentoikin eräissä juhlissa että sustahan kuoriutui tollanen missi.

Edelleen on huono itsetunto ja ajoittain vihaan kasvojani, mutta ainakin olen nöyrä. Jos saan huomiota, otan sen hyvin, hyvin kiitollisesti vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi