Entinen tyttöystävä ei palauttanut lahjakoruja
Elikkä olin ostanut kalliitakin lahjakoruja hänelle, kun olimme rakastuneet. Sitten selvisi että hän petti ja tuli ero. Nyt hän ei halua palauttaa lahjakoruja minulle joilla on tuhansia euroja arvoa.
Tietääkö kukaan onko minulla oikeus saada ne takaisin jotenkin?
M19
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Yritä päästä asian yli. Se oli kuitenkin vain rahaa.
Et voi ostaa kenenkään uskollisuutta. Lahjoja annetaan jos haluaa antaa, mutta niillä ei ole aseteta kiitollisuudenvelkaa.
Eräs ihminen antoi lahjoja ja aina syyllisti miksi mulla ei ole niitä ylläni kun vaikka sattumaltakin tavattiin.
Tämä ihminen syyllisti mua milloin mistäkin, vuosikymmenet.
Yhdestä lehtijutusta luin että narsisti ei anna lahjoja ilahduttaakseen, vaan siksi että haluaa uhrinsa kiitollisuuden velkaan. Vaikkei uhri mitään olisi pyytänytkään.
Tää sai mut viimein tajuamaan. Kaikessa on taka-ajatus. Tämä oli vain se viimeinen pisara, ei todellakaan koko ongelma.
Heivasin kyseisen henkilön kokonaan pois mun elämästä jo vuosia sitten. Varmaankin elämäni paras päätös. Ei, kyseessä ei ole mies vaan henkilö joka synnytti minut.
Siis ap huijasi valheella rahat vanhemmiltaan lahjakoruihin ja nyt itkee olevansa uhri. Ainoat taloudellisia menetyksiä kärsineet ovat ap:n vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi, hyvän tähden, kukaan 19 v poika ostaisi tuhansien eurojen korulahjoja?
Millaiset tulot sulla on ja kuka sulle on opettanut rahankäyttöä?Me mentiin vähän aikaa sitten pienillä (mutta romanttisilla) menoilla naimisiin, hääyön jälkeen annettiin molemmat toisillemme huomenlahjat. Maksimi sovittiin tiukka 500e.
Ollaan 28 ja ihan hyvissä töissä.Tuleeko toi törsäilyihanne jostain rapgenrestä? Mistä?
Lääkäri vanhemmilta lainasin ja lupasin sijoittaa hyvin. Nyt kyllä v*ttaa, että miten olin noin sokea. Täysi goldigger tämä exä kyllä kun ei palauta. Tunnen oloni huijatuksi, kun petti vielä samaan aikaan kun sai näitä lahjoja.
M19
Naisten rahanahneuteen, omistushaluun ja kiiltävien esineiden himoon on vain yksi ratkaisu: älä milloinkaan anna naiselle rahaa äläkä arvokkaita lahjoja kuten koruja, . Silloin ei tule riitojakaan rahasta tai omaisuudesta. Parisuhteessa molemmilla omat rahat ja jos avioliittoon päädytään niin AINA avioehto.
Luulin, että naisten lahjominen kiiltävillä esineillä olisi jo menneen ajan muinaisjäänne, uskoin että kaiken tämän voimaantumis- ja itsenäistymiskampanjoinnin tuloksena naiset kykenisivät sitoutumaan ja kehittämään parisuhdetta ilman odotuksia siitä että saavat miehiltä kiiltävää.
Nyt lienee viimeistään aika jopa jokaisen kokemattoman nuoren miehenkin tajuta, että lahjoilla ja esineillä ei naisen rakkautta osteta eikä säilytetä. Mielenkiintoa niillä voi toki yrittää kalastella, lopputuloksena on yleensä pelkkää murhetta.
Oon aikuinen nainen. Mun ex-avovaimo halusi antaa antamani korut mulle takaisin kun erottiin. Sanoin että sunhan ne on, ei se mulle kuulu mitä niillä teet, myy vaikka jos et muuta keksi. Siinä oli arvokkaitakin joukossa.
Lahjoja ei palauteta niiden antajalle eikä niitä pyydetä takaisin. Kuuluu perus käytöstapoihin.
Jos olis tyhjentänyt huijamalla pankitilin, vois yrittää saada jotain takaisin. Meidän sukulaispojalta eka avovaimo vei kaikki rahat asuntosäästötililtä. Eikä niitä saatu pois. Useampi kymppitonni. Tyttö oli Itäisestä kaupungin vuokralähiöstä. Eikä ole ainoa tapaus.
Mitä sä niillä tekisit? Antaisit seuraavalle naiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ne oli lahjoja. Niitä ei tarvitse palauttaa. Seuraavan panon kanssa teet sitten lainasopparit niistä koruista.
Tosi törkeetä jos pettäjä ouoli saa vielä kalliit korut pitää..
Lahjat oli tarkoitettu naiselle jota rakastin ja tämä nainen paljastui sellaiseksi ettei sitä koskaan ollutkaan
Ymmärrän hyvin että kiukuttaa. Mutta ota opiksesi, ei enää kalliita lahjoja huijareille. Itse naisena palauttaisin nuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ne oli lahjoja. Niitä ei tarvitse palauttaa. Seuraavan panon kanssa teet sitten lainasopparit niistä koruista.
Lahjat oli tarkoitettu naiselle jota rakastin ja tämä nainen paljastui sellaiseksi ettei sitä koskaan ollutkaan
Lahja on lahja erossakin. Itse palutin kirjekuoressa rihkama korut ja osoitin hänen vaimolle ne.Lappu sinne mikä ihme sinussa vikana kun et saa pidettyyä miestsi kotona?Mies salasi on vaimo vuosia,kunnes toi sen perhe sitein suomeen,Sillai .Katkasin välit heti.Kun tuli vaan ovelle,ajateelinok.Palautetaan rihkamakorut ,joita lahjana sain.Jospas pysyisi kotona,pysy..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahja on lahja erossakin. Itse palutin kirjekuoressa rihkama korut ja osoitin hänen vaimolle ne.Lappu sinne mikä ihme sinussa vikana kun et saa pidettyyä miestsi kotona?Mies salasi on vaimo vuosia,kunnes toi sen perhe sitein suomeen,Sillai .Katkasin välit heti.Kun tuli vaan ovelle,ajateelinok.Palautetaan rihkamakorut ,joita lahjana sain.Jospas pysyisi kotona,pysy..
Kannattaisi varmaan välillä laittaa korkki kiinni.
”Lahjan antaminen eli lahjoittaminen on tavaran, rahan tai palveluksen luovuttaminen toiselle henkilölle tai organisaatiolle vastikkeetta. Sanaa lahja käytetään myös täten luovutetusta esineestä.”
Huom! Vastikkeetta.
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus jos ei palauta.
Rikosilmoitus MISTÄ? Lahja on lahja, ei niiden pitäminen mikään rikos ole.
Vierailija kirjoitti:
0/5, mutta palstaröllit nielee tämänkin.
No mut tottahan tämäkin voi olla. Kyl mä tiedän yhden, joka otti korujen palauttamisen puheeksi heti kun ero mainittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin että kiukuttaa. Mutta ota opiksesi, ei enää kalliita lahjoja huijareille. Itse naisena palauttaisin nuo.
Jos ne on jo kanissa.
Jos lahjat on annettu silloin kun nainen on pettänyt samaan aikaan niin sanoohan se jo maalaisjärkikin, että se nainen ei niitä kalliita lahjoja ansainnut. Tämmöisissä tilanteissa lahjat pitäisi miehelle palauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos lahjat on annettu silloin kun nainen on pettänyt samaan aikaan niin sanoohan se jo maalaisjärkikin, että se nainen ei niitä kalliita lahjoja ansainnut. Tämmöisissä tilanteissa lahjat pitäisi miehelle palauttaa.
Pitääkö lahja ansaita? EIkö lahja anneta hyvästä tahdosta pyyteettä?
Toinen asia on se, millaisia lahjoja annetaan. Minun parisuhteessani eivät korut ja tonnit liiku.
Koruja et saa takaisin, jos ei exäsi niitä palauta etkä voi vaatia takaisin. Annoitko korut hänelle lahjaksi vai kuten prostituutille, että hän viettäisi aikaa kanssasi?
Kirjoita lasku, johon listaat jokaisen korun ja hinnat, mikäli koruja ei palauteta. Toimitat sen kyseiselle muikkelille asianmukaisesti 14 päivän maksuajalla varustettuna, ja siirrät perintätoimiston käsiteltäväksi ja tarpeen mukaan ulosoton hoidettavaksi jos maksua ei tule.
Jos kirjoitit lahjakorttiin, että "tyttöystävälleni" niin nähdäkseni saat lahjat takaisin, koska eihän hän enää ole sellainen.
Voit täsmentää että korut kuuluvat aina kulloiselle tyttöystävällesi. Onnea perintään!
Ei lahjoja tarvitse palauttaa, eikä myöskään palauttaa/maksaa jos seurusteluaikana olet tarjonnut Mäkkärissä aterian tyttöystävällesi. Sama toisin päin.