Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatiin sitten valitus naapurilta

Vierailija
19.10.2014 |

Ottaa suoraan sanottuna päähän. Ollaan asuttu tässä kerrostalossa nyt kaksi vuotta, joiden aikana viikonloppuisin ollaan kotona ehkä kerran kuussa. Lapseton pariskunta, ei lemmikkejä - molemmat 8-16 töissä ja hiljaisuutta ollaan noudatettu suorastaan orjallisesti. Nyt lauantaina pidimme ystävillemme illanistujaiset miehen syntymäpäivän kunniaksi, paikalla neljä pariskuntaa, eli asunnossamme oli yhteensä kymmenen päälle 25-vuotiasta. Ohjelmaan kuului illallinen ja seurustelua, ei mitään bileitä ja karaokea. Taustalla oli musiikkia melko hiljaisella, ei bassonjumputusta. Taloyhtiössämme on hiljaisuus klo 23, jonka jälkeen hiljensin musiikin. Lähdimme jatkamaan asunnostamme hieman päälle puolenyön, kukaan ei ollut ns. äänekkäässä kaatokännissä. No tänään brunssille lähtiessämme ala-ovella oli valituslappu meidän "äänekkäistä bileistämme", jotka pitivät koko taloyhtiön hereillä :O

Että sapettaa. Koko asumisemme aikana tää oli nyt toinen kerta, kun meillä on ylipäätään ollut vieraita noinkin myöhään, yleensä kutsumme vieraat vapaa-ajan asunnollemme, jossa pääsääntöisesti muutenkin olemme viikonloput. Lisäksi kun tähän yhtälöön lisää seinänaapurin aamusta yöhön räksyttävät koirat ja yläkerran naapurien pattereita kolisuttavat sängynnatinat ja tappelut, väittäisin, että tässä taloyhtiössä emme todellakaan ole äänekkäimmästä päästä. Yläkerrasta tämä valitus on ilmeisesti tullutkin, sillä alakerrassa asuu tuttumme, jonka tietäisin kyllä ottavan kasvokkain asian puheeksi ja seinänaapurin kanssa juttelinkin jo, eikä hän kokenut meidän metelöineen lainkaan. Tekis mieli tehdä uusi lappu ja suositella yläkertalaisia siirtämään se helkkarin sänky 10 senttiä lämpöpattereista tai sijoittamaan paneskelunsa hiljaisuuden puitteissa oleviin aikoihin... 

Mä ymmärrän kyllä, että toistuvat bileet ärsyttävät, mutta kerran vuoteen tapahtuvat juhlat, jotka päättyvät jo puoliltaöin - ei voi ymmärtää...

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa ainoastaan se, että miten 25-vuotiailla on oma vapaa-ajanasunto? Millä rahalla?

Vierailija
62/66 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 04:12"]

Ei nämä bileet sattumalta olleet Merihaassa?:D

[/quote]

Ei ollut Merihaassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 07:42"]

Miten joku voi oikeasti luulla ettei KYMMENESTÄ ihmisestä muka lähde ääntä? Kyllä kuule lähtee. Yleensä jo kolmestakin ihmisestä saa aikaan aikamoisen älämölöön kun kaikki puhuu päällekkäin. Varsinkin kerrostalossa joissa huono äänieristys.

[/quote]

Mutta kun hiljaisuuskaan ei tarkoita mitään hipihiljaa kuiskimalla. Me sammutettiin musiikki, pyrittiin pitämään äänitaso mahdollisimman hiljaisena yms. Mä voisin väittää, että ollaan unelmanaapureita noin niinkun muuten, koskaan ennen ei olla hiljaisuutta noin loukattu. Ja tää oli oikeesti tunnin verran, lauantai-iltana. Eikä tosiaan mitkään bileet. Mun mielestä lappu oli täysin kohtuuton siihen nähden, että ympärillämme asuvat naapurit eivät kunnioita hiljaisuutta ollenkaan siinä määrin kuin me. 

Vierailija
64/66 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuus klo jotain ei tarkoita, että siihen asti saisi metelöidä. Mihinkään aikaan ei saa häiritä tahallisesti. Aina on ääniä joihin ei voi vaikuttaa, mutta kovaääniseen musiikkiin voi. Ei naapureiden tarvitse sietää meteliä edes kerran vuodessa.

Vierailija
65/66 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mutta kun hiljaisuuskaan ei tarkoita mitään hipihiljaa kuiskimalla. Me sammutettiin musiikki, pyrittiin pitämään äänitaso mahdollisimman hiljaisena yms. Mä voisin väittää, että ollaan unelmanaapureita noin niinkun muuten, koskaan ennen ei olla hiljaisuutta noin loukattu. Ja tää oli oikeesti tunnin verran, lauantai-iltana. Eikä tosiaan mitkään bileet. Mun mielestä lappu oli täysin kohtuuton siihen nähden, että ympärillämme asuvat naapurit eivät kunnioita hiljaisuutta ollenkaan siinä määrin kuin me. 

[/quote]

Täysin samaa mieltä. Eri asia, jos joka viikonloppu möykätään ja pidetään bileitä, mutta kyllä mun mielestä pitäis kerrostalossa vähän sietää satunnaista juhlimista. Jos on aikainen herätys niin voi käyttää vaikka korvatulppia. Ja se on kuitenkin vainb yksi yö. Festareidenkin aikaan meille kuuluu myöhään illalla jumputusta ja festareiden lopulla vielä kunnon pauke ilotulitteista.

Vierailija
66/66 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:44"]

Hiljaisuus klo jotain ei tarkoita, että siihen asti saisi metelöidä. Mihinkään aikaan ei saa häiritä tahallisesti. Aina on ääniä joihin ei voi vaikuttaa, mutta kovaääniseen musiikkiin voi. Ei naapureiden tarvitse sietää meteliä edes kerran vuodessa.

[/quote]

Siis musiikki ei ollut ennen hiljaisuuttakaan mitenkään kovaäänistä, ihan vaan taustalla rauhallista musiikkia, ei bassonjumputusta. Ja hiljaisuuden jälkeen siis musiikki vallan pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi