ahdistaa, työkaveri on taas kaksi viikkoa saikulla ja saa silti saman palkan kuin minä
En ole ollut kertaakaan sairaslomalla työurallani.
Kommentit (110)
Meillä oli töissä tollanen saikuttelija. Meillä vuorotyö ja oli tyyliin aina aamuviikolla puolet viikosta "kipeä", siitä ei ikinä tiennyt silloin maanantaina tuleeko töihin vai ei. Ja sitten saatto tulla ke tai to. Iltaviikkoina oli yleensä koko viikon töissä. Saikutti niin paljon että sille ei suostuttu enään antamaan saikkua ilman että se kävi sitä henk.koht. hakemassa.
Tai sitten sairastua oikeasti, koska oli jokusen viikon poissa ja lopulta irtisanoutui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sairastelu on pääosin mukavaa, ihmettelen kommentteja missä sanotaan ettei kannata olla kateellinen?
Voi käpertyä sohvalle peiton alle ilman työstressiä, hemmotella itseään sarjoilla, herkuilla, lehdillä ja juoda lämmintä nautien syksystä. Nukkua niin pitkään kuin haluaa jne.
On mukavaa olla niin ahdistunut että ajattelee itsensä tappamista päivittäin ja ahdistaa niin kovasti että tekee mieli vaikka puukottaa itseään silmiin että ei tunne ahdistusta ?
Sinulla on jännät nautinnot
no älä ajattele noin jos ei ole kivaa
Voi sinua kiusaajaa. Onko nyt hyvä olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä muuten mitään mutta kun joutuu tekemään saikuttajien työtkin.
Ok. Mitä ehdotat ratkaisuksi?
Itse olen pitkällä sairauslomalla vakavan masennuksen vuoksi. Itsetuhoisuuden vuoksi sairauslomalle lääkärin passitti. Tiesitkö että kun työntekijä sairastuu, silloisella työnantajalla on velvollisuus hoitaa ihmisen sairaus ? Eli vaikka olisin sairastumispäivänä irtisanoutunut, ensinnäkin minulla olisi 1kk irtisanomisaika. Ja työnantajalla olisi silti velvollisuus hoitaa sairauteni.Eli kerro, mitä ehdotat ratkaisuksi ?
Lääkäri kun määrää sairauslomalle , työnantajan vakuutus ei korvaa jos tulee töihin silti. Meillä ainakin kielletty . Ei sillä että työkykyinen olisin ollutkaan. Joten kerro, mikä on ratkaisusi?
Tuo vakuutusjuttu on ihan urbaanilegenda, totta kai vakuutukset ovat voimassa.
Hei, älä huoli. Kyllä ne mun työt odottaa tekemättömänä siellä sen pari viikkoa. Ette te ennenkään ole niitä joutuneet tekemään. Teen taas ylipitkää päivää sitten töihin palattuani.
Voi luoja mikä lastentarha. Hävetkää!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä muuten mitään mutta kun joutuu tekemään saikuttajien työtkin.
Ok. Mitä ehdotat ratkaisuksi?
Itse olen pitkällä sairauslomalla vakavan masennuksen vuoksi. Itsetuhoisuuden vuoksi sairauslomalle lääkärin passitti. Tiesitkö että kun työntekijä sairastuu, silloisella työnantajalla on velvollisuus hoitaa ihmisen sairaus ? Eli vaikka olisin sairastumispäivänä irtisanoutunut, ensinnäkin minulla olisi 1kk irtisanomisaika. Ja työnantajalla olisi silti velvollisuus hoitaa sairauteni.Eli kerro, mitä ehdotat ratkaisuksi ?
Lääkäri kun määrää sairauslomalle , työnantajan vakuutus ei korvaa jos tulee töihin silti. Meillä ainakin kielletty . Ei sillä että työkykyinen olisin ollutkaan. Joten kerro, mikä on ratkaisusi?
Tuo vakuutusjuttu on ihan urbaanilegenda, totta kai vakuutukset ovat voimassa.
Minulle oma esimies sanoi näin. Että en voi tulla töihin kun sairausloma on lääkärin kirjoittama. Mutta syy voi tosin olla se että sain pahan paniikkikohtauksen työpaikalla ja esimies joutui osalliseksi tilanteessa. Niin ei sen jälkeen antanut tulla töihin. Olin lähes psykoottinen ja olisin itse siis kieltäytynyt sairauslomasta.
Tämä koronakin ollut oikea lottovoitto näille huvikseen saikuttaville. Karanteeneja monta kertaa viikkotolkulla ja koronatesteissä ramppaamista. Helppo syy olla pois kun kukaan ei voi varmaksi sanoa valehteleeko joku jos väittää olleensa tekemisissä sairastuneen kanssa.
Lopettakaa tulemasta sairaana töihin niin ei tarvitsisi olla saikulla. Ja ei, ei ole varaa olla poissa ei käy selitykseksi. Jos ei ole varaa olla töistä poissa ei ole pidemmän päälle varaa myöskään maksaa veroissaan niitä terveysmenoja jotka syntyvät kun kaltaiseni perussairaat ravaavat sairaaloissa, ylimääräisissä kontrolleissa, apteekeissa hakemassa lisälääkkeitä jne. kun pikkuflunssa ei olekaan pikkuflunssa.
KAIKILLE TEILLE SAIRAIDEN KADEHTIJOILLE:
Rauhaa teille. Ja uskoa siihen, että teilläkin on oikeus voida hyvin. Soittakaa huomisaamuna työterveyteenne ja hakekaa apua . Jos kadehditte sairaita, olette itse uupuneita. Hakekaa apua ajoissa.
Aattelepa omalle kohalles. Sinä siis ilman muuta haluat sairastaa palkatta. Ihan kiva, jos sulla on elättäjä samassa huushollissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää "ahdistaa" -sanan käyttö joka asiassa!!! Käyttäkää sitä vain, jos oikeasti kärsitte ahdistuksesta!!!
Ahdistaa oli kuule normaali elämään kuuluva verbi, ennen kuin siitä n 10 vuotta sitten keksittiin uniikkien muotisairaus.
Vedä pääsi pois sieltä ahdistuspuskasta ja hakeudu palkkatöihin.
Olen töissä kyllä. Ahdistuksesta huolimatta!
Ja siitenhän on niitä saikuttajia jotka tekee gradua saikullaan. Ovat burnoutin vuoksi saikulla.
Se nyt on selvää ettei kipeänä mennä töihin muita tartuttamaan tai jos on vaikka satuttanut itsensä niin ei mennä rikkomaan lisää vaan levätään kotona. Mutta kun on myös sitten niitä jotka jäävät pois pienimmästäkin varpaan vihlaisusta jatkuvasti eikä lisäapuja palkata niin kyllä se ottaa päähän kun muut joutuvat jatkuvasti joustamaan ja tekemään ne toisenkin työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää "ahdistaa" -sanan käyttö joka asiassa!!! Käyttäkää sitä vain, jos oikeasti kärsitte ahdistuksesta!!!
Ahdistaa oli kuule normaali elämään kuuluva verbi, ennen kuin siitä n 10 vuotta sitten keksittiin uniikkien muotisairaus.
Vedä pääsi pois sieltä ahdistuspuskasta ja hakeudu palkkatöihin.
Olen töissä kyllä. Ahdistuksesta huolimatta!
No kukaan ei sinua pakota siellä olemaan jos et ole työkykyinen, kuin sinä itse.
Jos haluat kärsiä niin kärsi. Marttyyripalkintoa et ole saamassa.
Jos olisit itse kunnossa, et varmastikaan kadehtisi sairastunutta kollegaa. Vaan olisit iloinen ja kiitollinen siitä, että olet terve.
Vierailija kirjoitti:
Rauhaa teille. Ja uskoa siihen, että teilläkin on oikeus voida hyvin. Soittakaa huomisaamuna työterveyteenne ja hakekaa apua . Jos kadehditte sairaita, olette itse uupuneita. Hakekaa apua ajoissa.
Kukaan ei kadehdi sairaita. Kyse siitä, että ketuttaa tehdää kahden tytöt kun joku saikuttaa ilman sairautta matalalla kynnyksellä. Näitäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Ja siitenhän on niitä saikuttajia jotka tekee gradua saikullaan. Ovat burnoutin vuoksi saikulla.
Sairauslomalla saa opiskella. Tiesitkös sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairauslomalla saa opiskella. Tiesitkös sen?
Sehän onkin kätevää nostaa palkkaa saikulla ja opiskella.
Mulla on ollu työkaveri, joka ihan avoimesti kertoi, että jos ei oo oikeasti kipeä vähintään kahta viikkoa vuoden sisään, hän ottaa sen sitten loppuvuodesta feikkisaikkuna, koska hänen mielestään tämä on työntekijän oikeus.
Meitä on moneen junaan
Vierailija kirjoitti:
Bingo👍 Osu ja uppos👏👏👏
Mä luulen että jokaisella työpaikalla on se tyyppi, joka on ihan pirusti saikulla ja aika ”heppoisista” syistä. Ne kyllä tiedetään. Tuskin kukaan syöpäsairaalle tai keuhkokuumeiselle on äkäinen.
Meillä on töissä tyyppi, joka on joka vuosi pitkiä jaksoja pois milloin mistäkin syystä. Eka oli itellä pitkiä flunssia ja nilkannyrjähdyksiä,kun tuli isäksi, oli kipeiden lasten kanssa jatkuvasti kotona. Nyt kun lapset ovat liian isoja, on milloin minkäkin sydäntykytyksen tai niskajäykkyyden takia pois. Loman jälkeen oli ”unirytmi sekaisin” ja piti sitä saikulla korjailla. Sillä on varmaan kaveri työterveyslääkärinä kun kaikki tuntuu menevän läpi.
Ja kuuleman mukaan kivasti on pari omakotitaloa valmistunut kuitenkin tämän sairaanloisen ihmisen taloudessa pääasiallisesti hänen itsensä tekemänä, vaikka niin kivulloinen onkin. Oikea ihmemies!