ahdistaa, työkaveri on taas kaksi viikkoa saikulla ja saa silti saman palkan kuin minä
En ole ollut kertaakaan sairaslomalla työurallani.
Kommentit (110)
Kaikki vaan saikuttamaan ja firma konkkaan, niin ilmastonmuutos ainakin hidastuu.
Eihän siinä muuten mitään mutta kun joutuu tekemään saikuttajien työtkin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaan saikuttamaan ja firma konkkaan, niin ilmastonmuutos ainakin hidastuu.
Mikä ilmastonmuutos?
Vierailija kirjoitti:
Ja kenen ongelma tämä on?
Eikö tämä ole johdon ongelma, ei sairastuneen työntekijän syy ?
Kyllä sairastelu on pääosin mukavaa, ihmettelen kommentteja missä sanotaan ettei kannata olla kateellinen?
Voi käpertyä sohvalle peiton alle ilman työstressiä, hemmotella itseään sarjoilla, herkuilla, lehdillä ja juoda lämmintä nautien syksystä. Nukkua niin pitkään kuin haluaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, kyllä se palkka siitä laskee saikun venyessä. Itselläni on tällä hetkellä 75 % normipalkasta. Mieluummin olisin kyllä terve ja tekisin töitä normipalkallani kun ei tämä kotona sairaana makaaminen mitään huippuhauskaa ole.
Mutta jos kateus noin painaa niin hae toki itsekin saikkua.
Sama täällä. 28pvän jälkeen putoaa ansiosidonnaiselle sairauspäivärahalle.
Onneksi olen saanut niin paljon tukea työterveyshuollosta että nyt kun viimein voin vähän paremmin, ymmärrän että sairauslomassa ei ole mitään väärää. Ensimmäiset viikot meni tuntiessa aivan sairasta syyllisyyttä.. se yhdistettynä itsensä lopettamis -ajatuksiin päivittäin. Ja sitten on tällaisia epäempaattisia hirviöitä kuin ap, jotka kehtaavat syyllistää sairastunutta sairaudestaan. Eikö sillä kollegan hengellä ole mitään väliä? Ymmärrätkö ap miten masentavaa olisi jos sairastuneelle kollegalle sanottaisiin että nyt kun olet sairas , jos et tule töihin menetät työn? Tai et saa palkkaa? Ymmärrätkö ollenkaan mitä sellainen tekisi sairastuneelle ihmiselle? Ihminen voi menettää työkykynsä vaikka loppuelämäksi. Tai lopettaa elämänsä ..
Onneksi itse voin viimein sen verran paremmin että nyt alkaa muistua mieleen se, millainen olin ennen sairastumista. Ja että haluan sen ihmisen takaisin. Jos saan yhdeltäkään kollegalta yhtään poikkipuolista sanaa töihin palatessa aion kylmän viileästi todeta, että jos tekin päivittäin ajattelette itsenne tappamista, ehkä teidänkin kannattaa jäädä sairauslomalle.
T. Sairauslomalainen
On olemassa sairastamista ja "sairastamista".
Mä luulen, että aika moni tarkoittaa näillä ns. saikuttajilla nimenomaan sitä porukkaa, jotka ovat matalalla kynnyksellä pois töistä vaikka itse vaiva ei sitä vaatisi. Ja tämä jatkuu vuosia. Ja niitä on ikävä kyllä kaikissa paikoissa. Sairauslomat on tarpeenkin jos on sairas. Eikä se ikäkään korreloi tämän kanssa, eikä edes perussairaudet. Osa nuorista on täysin terveitä sinkkuja ja silti jatkuvasti pois. T. Tth
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mitä ehdotat ratkaisuksi?
Itse olen pitkällä sairauslomalla vakavan masennuksen vuoksi. Itsetuhoisuuden vuoksi sairauslomalle lääkärin passitti. Tiesitkö että kun työntekijä sairastuu, silloisella työnantajalla on velvollisuus hoitaa ihmisen sairaus ? Eli vaikka olisin sairastumispäivänä irtisanoutunut, ensinnäkin minulla olisi 1kk irtisanomisaika. Ja työnantajalla olisi silti velvollisuus hoitaa sairauteni.
Eli kerro, mitä ehdotat ratkaisuksi ?
Lääkäri kun määrää sairauslomalle , työnantajan vakuutus ei korvaa jos tulee töihin silti. Meillä ainakin kielletty . Ei sillä että työkykyinen olisin ollutkaan. Joten kerro, mikä on ratkaisusi?
Yksi syy sauraslomiin oli meillä mustat silmät naisille miehet löi . Toinen oli krapula . Sitten vasta muut räkätaudit ja salmonella. ( Miehet joko haluaa sun rahat tai ei halua olla ).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ole johdon ongelma, ei sairastuneen työntekijän syy ?
No nimenomaan tästä kärsii muut työntekijät kun sijaisia ei oteta muualta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sairastelu on pääosin mukavaa, ihmettelen kommentteja missä sanotaan ettei kannata olla kateellinen?
Voi käpertyä sohvalle peiton alle ilman työstressiä, hemmotella itseään sarjoilla, herkuilla, lehdillä ja juoda lämmintä nautien syksystä. Nukkua niin pitkään kuin haluaa jne.
On mukavaa olla niin ahdistunut että ajattelee itsensä tappamista päivittäin ja ahdistaa niin kovasti että tekee mieli vaikka puukottaa itseään silmiin että ei tunne ahdistusta ?
Sinulla on jännät nautinnot
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olisin palkkaamassa ihmistä niin kysyisin ensimmäisenä ed.työnantajalta, että miten paljon on näitä muutaman päivän poissaoloja. Jos suoraan ei saa kysyä, niin kiertelemällä sen saa selville. Taloudellinen itsemurha palkata sellainen joka on koko ajan pois ilman vakavia sairauksia. Ei sitä ymmärrä jos on jossain julkisella puolella töissä, mutta pienelle firmalle noi on hirveitä kuluja.
Kyllä ne myös kunnalle kalliiksi tulee nämä saikuttajat.Ainakin meillä hammashuollossa.Jännästi ne on aina ne,jotka muutenkin näkevät enemmän vaivaa sen työn välttelyyn kuin itse työn tekemiseen.Eivät ole ikinä ajoissa töissä ja lähtevät aina aiemmin. Jännästi ne "sairaudet" aina tietävät laskea niitä päiviä ettei palkkaan vaikuta.Sitten ihmetellään,kun palvelua ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ole johdon ongelma, ei sairastuneen työntekijän syy ?No nimenomaan tästä kärsii muut työntekijät kun sijaisia ei oteta muualta.
Minkä näkisit ratkaisuna tilanteeseen? Jos henkilö on työkyvytön. Mikä on ratkaisuehdotuksesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pitkällä sairauslomalla vakavan masennuksen vuoksi. Itsetuhoisuuden vuoksi sairauslomalle lääkärin passitti. Tiesitkö että kun työntekijä sairastuu, silloisella työnantajalla on velvollisuus hoitaa ihmisen sairaus ? Eli vaikka olisin sairastumispäivänä irtisanoutunut, ensinnäkin minulla olisi 1kk irtisanomisaika. Ja työnantajalla olisi silti velvollisuus hoitaa sairauteni.Eli kerro, mitä ehdotat ratkaisuksi ?
Lääkäri kun määrää sairauslomalle , työnantajan vakuutus ei korvaa jos tulee töihin silti. Meillä ainakin kielletty . Ei sillä että työkykyinen olisin ollutkaan. Joten kerro, mikä on ratkaisusi?
Mitä sinä tulet siihen masennuksestasi länkyttämään kun tässä on nyt kyse niistä jotka saikuttaa kun on muuta menoa tai ei vain huvita mennä töihin. Tottakai on niitäkin jotka sen saikun tarvitsee.
Suomalaiset on kateellista kansaa. Yksi kollegani on kateellinen kehitysvammaiselle joka on töissä meillä. Siis kateellinen vammaiselle koska vammainen saa eri kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pitkällä sairauslomalla vakavan masennuksen vuoksi. Itsetuhoisuuden vuoksi sairauslomalle lääkärin passitti. Tiesitkö että kun työntekijä sairastuu, silloisella työnantajalla on velvollisuus hoitaa ihmisen sairaus ? Eli vaikka olisin sairastumispäivänä irtisanoutunut, ensinnäkin minulla olisi 1kk irtisanomisaika. Ja työnantajalla olisi silti velvollisuus hoitaa sairauteni.Eli kerro, mitä ehdotat ratkaisuksi ?
Mitä sinä tulet siihen masennuksestasi länkyttämään kun tässä on nyt kyse niistä jotka saikuttaa kun on muuta menoa tai ei vain huvita mennä töihin. Tottakai on niitäkin jotka sen saikun tarvitsee.
Ei ap ole sanonut että kyseessä on turhaan saikuttaja. Ap ei voi tietää sairausloman syytä. Kahden viikon sairausloma kertoo, että työntekijällä ei asiat ole hyvin.
Ihan sillä länkytän. Kiitos empatiastasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mukavaa olla niin ahdistunut että ajattelee itsensä tappamista päivittäin ja ahdistaa niin kovasti että tekee mieli vaikka puukottaa itseään silmiin että ei tunne ahdistusta ?
Sinulla on jännät nautinnot
no älä ajattele noin jos ei ole kivaa
Ap, tee ensin omat työsi. Ja sitten jos aikaa jää, niin sen toisen hommia. Jos joku vaatii tuloksia molemmista hommista, niin sanot rehellisesti, ettet ehdi. Ja ilmoita pomolle, että paikkausrekrytointia tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on myös todella empaattista kansaa, kuten tästä kommentista näkyy
Sama täällä. 28pvän jälkeen putoaa ansiosidonnaiselle sairauspäivärahalle.
Onneksi olen saanut niin paljon tukea työterveyshuollosta että nyt kun viimein voin vähän paremmin, ymmärrän että sairauslomassa ei ole mitään väärää. Ensimmäiset viikot meni tuntiessa aivan sairasta syyllisyyttä.. se yhdistettynä itsensä lopettamis -ajatuksiin päivittäin. Ja sitten on tällaisia epäempaattisia hirviöitä kuin ap, jotka kehtaavat syyllistää sairastunutta sairaudestaan. Eikö sillä kollegan hengellä ole mitään väliä? Ymmärrätkö ap miten masentavaa olisi jos sairastuneelle kollegalle sanottaisiin että nyt kun olet sairas , jos et tule töihin menetät työn? Tai et saa palkkaa? Ymmärrätkö ollenkaan mitä sellainen tekisi sairastuneelle ihmiselle? Ihminen voi menettää työkykynsä vaikka loppuelämäksi. Tai lopettaa elämänsä ..
Onneksi itse voin viimein sen verran paremmin että nyt alkaa muistua mieleen se, millainen olin ennen sairastumista. Ja että haluan sen ihmisen takaisin. Jos saan yhdeltäkään kollegalta yhtään poikkipuolista sanaa töihin palatessa aion kylmän viileästi todeta, että jos tekin päivittäin ajattelette itsenne tappamista, ehkä teidänkin kannattaa jäädä sairauslomalle.
T. Sairauslomalainen