ahdistaa, työkaveri on taas kaksi viikkoa saikulla ja saa silti saman palkan kuin minä
En ole ollut kertaakaan sairaslomalla työurallani.
Kommentit (110)
Työnantajalle olen pelkkä numero ja työkavereille olen pelkkä oman egon jatke, jota haukkua selän takana tunteakseen itsensä paremmaksi ihmiseksi ja arvostetuksi ihmiseksi muiden silmissä. Liikun niin harmaalla aluella kuin se on mahdollista ja käytän jokaisen sairausloman mitä saatavilla on ja se mitä muut siitä ajattelee ei kiinnosta pätkääkään. Joten pitäkää se turpanne kiinni. Te ja teidän mielipide ei kiinnosta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olisin palkkaamassa ihmistä niin kysyisin ensimmäisenä ed.työnantajalta, että miten paljon on näitä muutaman päivän poissaoloja. Jos suoraan ei saa kysyä, niin kiertelemällä sen saa selville. Taloudellinen itsemurha palkata sellainen joka on koko ajan pois ilman vakavia sairauksia. Ei sitä ymmärrä jos on jossain julkisella puolella töissä, mutta pienelle firmalle noi on hirveitä kuluja.
Kela maksaa pienellekin firmalle työntekijöiden sairauspäivien kulut. Mikään automaatti se ei ole vaan työnantajan ne on itse älyttävä hakea.
Ööö... jos joku on kaksi viikkoa sairaslomalla niin tuskinpa kyse on mistään krapulaisesta poissaolosta. En ainakaan itse olisi kateellinen. Olen mieluummin terve.
Enemmän ärsyttävät ne ”sankarit”, jotka tulevat töihin tai kouluun sairaana, kun ovat niiiiiiin velvollisuudentuntoisia. Kiva kuulla toiselta ”olen kuumeessa” tai ”oksensin tänään aamulla” -kommentti. Jos olet sairas, paikkasi ei ole töissä muita tartuttamassa!!!!
Sairastin itse paljon yhdessä vaiheessa. Ilmeisesti työpaikalla oli sisäilmaongelma, koska en ole sairastanut sen jälkeen, kun vaihdoin työpaikkaa.
Parasta oli kun kyseisen paikan pomo syyllisti minua ja sairastamista siitä, että kaikilla on saldot tapissa minun takiani.
Sikäli erikoista, että minulla ei ollut sijaista, joka olisi tehnyt työt sillä aikaa,vaan minullakin oli saldot tapissa, koska tein rästityöt tervehdyttyäni. Joten sairastamiseni ei vaikuttanut muiden saldokertymiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on "oikea" sairaus tai lusmu pinnari? Pitääkö olla tosiaan syöpä tai sydänkohtaus, että ei ole lusmu pinnari?
Olen itse parhaillani flunssassa. Löytyy kuumetta, nuhaa, yskää, kurkkukipua ja särkyjä vähän joka paikassa kehoa (ei ole koronaa, se taitaa olla oikea tauti). Astmaatikkona haukon henkeäni enkä pysty olemaan lainkaan makuuasennossa. Työkaverini ilmoitti olleensa tuossa samassa flunssassa viime viikon mutta ei kehdannut olla poissa pikku nuhassa. Ei tämä minulle ole pikku nuha. Jo nenäliinapaketteja on kulunut sadan paketti päivässä. Särkylääkkeitä ja astmalääkkeitä menee niin paljon kuin on sallittua. Työni on asiakaspalvelua, joten en millään tavalla ole työkuntoinen.
Ap:n työkaveri on saanut kahden viikon sairausloman. Ei kuulosta sekään pikku vaivalta tai lusmuilulta. Miten lääkäri kirjoittaisi noin pitkän sairausloman turhaan? Ymmärrän, että on rankkaa tehdä toisen työt mutta tämä on esimiesongelma, ei sen sairastuneen päätös.
Kaksi viikkoa saikkua saa kun menee valittamaan loppuunpalamista. Sitten sitä jatketaan aina 2-3 viikon pätkissä. Työkaverini teki näin ja suoritti saikulla opintoja täydellä palkalla. Muut teki hänen hommat.
Missä työpaikassa saa täyttä palkkaa pidempään kuin kuukauden? Itselläni on jokaisessa työsopimuksessa ollut, että neljän viikon jälkeen tipahtaa päivärahalle. Joka tapauksessa loppuun palaneita ei tarvitsisi tässä keskustelussa myöskään mustamaalata. Jokainen burn outin kokenut varmasti olisi jättänyt sen kokemuksen välistä.
Kunnalla saa vuodessa 3 kuukautta sairastaa täydellä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Ööö... jos joku on kaksi viikkoa sairaslomalla niin tuskinpa kyse on mistään krapulaisesta poissaolosta. En ainakaan itse olisi kateellinen. Olen mieluummin terve.
Enemmän ärsyttävät ne ”sankarit”, jotka tulevat töihin tai kouluun sairaana, kun ovat niiiiiiin velvollisuudentuntoisia. Kiva kuulla toiselta ”olen kuumeessa” tai ”oksensin tänään aamulla” -kommentti. Jos olet sairas, paikkasi ei ole töissä muita tartuttamassa!!!!
Ihan utse iloisena sanoi tekevänsä gradus saikulla. En usko että voi olla kovin uupunut tai masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää "ahdistaa" -sanan käyttö joka asiassa!!! Käyttäkää sitä vain, jos oikeasti kärsitte ahdistuksesta!!!
Tämä!
Stressaa.parempi.
MasentVapauttakinaa sama homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää "ahdistaa" -sanan käyttö joka asiassa!!! Käyttäkää sitä vain, jos oikeasti kärsitte ahdistuksesta!!!
Tämä!
Stressaa.parempi.
MasentVapauttakinaa sama homma.
*masentaa sama homma.
Sairaslomaa ei saa ihan syyttä, työkaverillasi on varmasti aika raskasta, jos on jatkuvasti saikulla.