Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt on pakko avautua kaverista, olen pöyristynyt!

Vierailija
19.10.2014 |

Kaveri oli kahden lapsensa kanssa syyslomaviikon meillä vierailulla. Ollaan tunnettu pitkään, meitä on kuuden tytön porukka, jotka olemme jo ala-asteelta pitäneet yhtä. Melkein kaikki muutkin ovat käyneet meillä, mutta mitään tällaista ei ole koskaan ollut!

Kaveri ei koko matkan aikana tehnyt meillä kotona mitään eikä maksanut mitään. No, saapui kyllä oman maan perunapussin ja marjojen kanssa. Minä kävin kaupassa ja maksoin, laitoin ja siivosin kaikki ruuat. Myös silloin, kun satuin lapseni kanssa olemaan 39 asteen kuumeessa. Justiin sille päivälle olin ostanut sirkusliput koko konkkaronkalle, minne sitten pääsikin vain kaverini kastensa kanssa. Eipä hän sitten koskaan maksanut mitään siitä sirkuksesta, eikä suostunut myymään lippuja siellä paikan päällä, vaikka pyysin. Lippuja ei siis voinut palauttaa. Sinne menivät minun rahat kuin kaivoon, vaan miksipä se kaveria häiritsee.

Lisäksi kaveri ei puhunut kanssani lähes mitään koko viikkoon, vaan pysyi "omassa" (lapseni) huoneessa lähes koko ajan. Tuli tunne, että jotenkin ärsytän häntä tai en kiinnosta. Voihan se ollakin, mutta jonkinlaisia käytöstapoja pitäisi kyllä olla, jos asuu viikon toisen nurkissa. Olen tosi järkyttynyt ja näyttää kyllä siltä, että ystävyys on ohi, mutta en vaan tiedä, miten selitän asian muille kavereille jotenkin siististi.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä, kuinka ap:n ystävä voisi olla niin typerä, että ei maksaisi omaa ja lapsensa sirkuslippua, jos on koko viikon syönyt ap:n kustannuksella. 

Vierailija
82/85 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ajattelen niin, että vieraat saa olla vieraita eli minä laitan ruoat ym. enkä odota heiltä mitään rahallista korvausta tms.. Sitten taas itse kun olen kylässä niin en halua sinne raatamaan. Mutta viikoksi en ketään pyytäisikään. Pari yötä on kohtuuaika niin vierailla kuin kestitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
84/85 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Itse kyllästyin toiminaan erään ystäväni perheen ilmaisena hotellina ja palvelijana. Viisi henkisen perheen syöttäminen maksaa jo jotain. Nykyään kun tulevat vierailulle ilmoitan, että tänään on esim pitsapäivä ja saavat maksaa itse omat pitsansa. Eivät koskaan tarjoudu maksamaan meidän vaikka meiltä saavat aamiaiset,välipalat yms. Mennään ulos syömään usein jotta ei tarvi enää minun viettää koko vierailua keittiössä ruuanlaitossa, siivouksessa jne. Harventuneet vierailut

Vierailija
85/85 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi viddu teitä avuttomia aikuisia. :D Eikö tullut mieleen sopia esim. ruokakuluista etukäteen? Tai tehdä selväksi ennen vierailua ettei teillä olla missään täysihoidossa? En ymmärrä tätä naissukupuolen logiikkaa että mistään ei uskalleta huomauttaa ja sitten puidaan selän takana ja valitetaan jälkeenpäin. Jos olisin ap:n tilanteessa niin olisin kyllä huomauttanut ystävällisesti ja jos tilanne ei olisi muuttunut niin olisin näyttänyt ovea. T. Tyttö 18v