Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atooppinen iho ja ihottuma

Vierailija
19.10.2014 |

Kaipaisin vinkkejä atooppisen ihottuman hoitoon mutta lääkkeettömiä, luonnonmukaisia keinoja. Olen kärsinyt ihottumasta pikkulapsena, sitten oli useamman vuoden tauko kunnes teini-ikäisenä ihottuma tuli taas. Noin vuoden olin juuri ilman ihottumaa kun sinnikkäästi kestin pahimmat oireet ja jätin kaikki apteekin tuotteet pois. Käytin vain Erioilia.

Nyt ihottuma on tullut takaisin lapsen syntymän myötä kun vedellä lotraaminen lisääntyi. Lapsi on vasta 2kk ja ihoni oireilee ihan kunnolla.

Ihottumaa on siis kämmenselissä ja hieman ranteessa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti suosittelen kalaöljyn käyttöä! Kun saa tarpeeksi rasvoja ruokavaliosta niin silloin myös iho on paremmassa kunnossa. Eli kalaöljyä tai pillereitä joista saa Omega-3 niin iho-ongelmat paranee tai vähintäänkin menee parempaan suuntaan! Itelläki viimetalvena kasvot täynnä verestäviä haavoja, alussa hoitona kortisoni ja rasvat, mutta omega3:lla parani. Päänahka tosin edelleen kuiva ja kutiseva mutta johtuu varmaan siitä kun ei ole tullut säännöllisesti kesällä otettua noita tabletteja.

Vierailija
2/39 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla vielä sanomaan, kun tuli mieleen että lakanat kannattaa vaihtaa tarpeeksi usein! Lisäksi villa (tottakai) kutittaa. Mustat vaatteet ovat jostain syystä myös huonoja iholle... Itse olen kokeillut elämäni aikana luultavasti jokaisen rasvan mitä markkinoilta löytyy, ja todennut parhaat omalle iholleni. Voin kuitenkin jakaa vinkkini, jos olisi apua...
-Bebanthenia en iki maailmassa laittaisi märkivälle tai kutisevalle iholle. Se on niin öljyistä että kun kudosnestettä vapautuu ja se sekoittuu bebanthenin kanssa, on tulos vain pahempi.. olen todennut erittäin pahasti auki oleviin haavoihin ohuen rasvan parhaaksi.
-Kortisoneista suosittelisin Duocortia ja Apolaria. Sibicort ei oo enää tarpeeksi vahvaa ja sen koostumus kutittaa...
-Nukkuminen hanskat kädessä on sallittua.
Osta oooohuet puuvilla hansikkaat apteekista. Pikkuisena tuli sellasia pidettyjä ja teininä otin taas käyttöön :)
-IMUROINTI! pöly tekee huonoa
-tarviiko edes mainita hajurasvoja yms..:)
-veden juonti! jostain syystä auttaa.
-ruoka valion muuttaminen vissiin auttaisi myös mut mun allergiat ei oikein tue mua siinä hankkeessa :D
-oon saanu lähetteitä valohoitoihin (mutta jääny menemättä) mikä on siis solariumin tapainen mutta ne UV säteilyt on erilaisia, eli ei aiheuta melanoomaa eli siks epäilen tota solarium asiaa...
-100% puuvilla vaatteet
-etsi kaikista tuotteista (esim fairyt yms) allergia&astma liiton hyväksyntää, se on ihan hyvä vinkki..

älkää äidit olko peloissanne atooppisesta ihottumasta ja lasten pärjäämisestä. useilla se todetaan pienenä eli he kasvavat sen kanssa.. itsekkin olen vasta 19 vuotias mutta olen ihan pienestä lähtien oppinut rasvaamaan joka ilta. vanhetessa olen oppinut tuntemaan ihoani paremmin ja tiedän sen oikut paremmin kuin kukaan. atopia on kuitenkin iho sairaus eikä sitä voi kokonaan poistaa, mutta osaan nykyään joten kuten ehkäistä sitä :)

vaikka sulla ap ei oiskaan nyt tällä hetkeööä tilanne niin paha niin toivottavasti joku edes hyötyy näistä vinkeistä..:)

-kakkos viestin lähettäjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mykerökukille, eläinepiteelille,pölyille allerginen. Olin vaikeasti ihottumassa lähes 50 vuotta. Mutta.

Pärjään todella hyvin nykyään ! 

Ihottuma ja allergisen nuhan syyt on ensin selvitettävä. Minua vain hoidettiin 47 vuotta kunnes osaava lääkäri antoi ohjeet syiden selvittämiselle. Olen sitä mieltä että useissa aikuisten atopiatapauksissa syy löytyy ruoka aineista mitä syö. Mitään testeissä ei mausteista näkynyt, mutta olen mausteyliherkkä. Se liittyy mykerökukkais- ja perunbalsami -hajusteallergiaan. Sitä ei siedätyshoito paranna. On oltava tarkka ja ehdoton. Selvitin 9 vuotta.

Lähdin siitä -mikä on joka päivä elämässäni. Koti oli aikoja sitten saneerattu kotieläimistä yms. 

Jätin kaikki mausteet pois lääkärin neuvosta -tiesin että voin syödä maitoa ja viljatuotteita. Lähdin puhtaista lisäaineettomista elintarvikkeista. Söin vain puhdasta leipää ja maitoa yli 2 viikkoa. Iho alkoi parantua. Lisäsin yhden ruoan kerrallaan. Kalenteriin merkitsin jos oireilin. Kova kuuri kannatti. Voin syödä: maitoa, vehnää,ruista,kauraa,maissia,kanaa,kalaa,katkarapuja,kanamunia. Raakanakin voin syödä sipuleita,perunaa,porkkanaa,lanttua,nauriita,banaania,omenoita,marjoja,herneitä.

! paitsi vadelmaa, on paha vaikka kasvaisi luonnossa ! =vadelma on mykerökukille ristiallerginen. Myös mansikka on kielletty. Samoi kielletyt ovat mausteenomaiset kasvit kuten paprika,tomaatti,selleri. Mitään eineksiä en syö. Suklaa ja lakrisa mm. on kielletty.

Reaktio ei tule heti, vasta 2-3päivän päästä.

Hedelmät ovat vaikeita. Lähes kaikista (paitsi omena ja banaani) ajanmittaan tulee oireita silmät vetistävät ja kohta ihottumaa. Teollisuus mehu ja hillot aiheuttavat vähintäin nuhan, yritän etsiä E kodittomia tuotteita leipään. Seesamia vältän. Teen juon ilman bergamettiöljymaustetta.

Olen lähes terve ihollani. Usein joudun kuitenkin hoitamaan kun olen vahingossa jotain syönyt; kuten äskettäin yhden teollisuustaikinasta valmistetun croisantin. Soitin valmistusaineista, siinä oli 5 E koodia, joku niistä ! ?

Käsi ihottuma kyllä vaivaa. Ostin apteekista hanskat suojaksi. Olinkin VINYYLILLE allerginen. Parantelen 2,5 vuoden tunninmittaista käsien suojausta vieläkin. Hävitin kaiken vinyylin itseltäni.

LV saippuasta luovuin kesällä. Käytän vain hajusteetonta sappisaippuaa käsipesuun, etsin puuvillavaatteita ilman elastaania.

Nyt terveempi kuin koskaan

Vierailija
4/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mahdolliset kemikaalit pois. Shamppoo, meikit, jne. Pese kaikki Marseillen saippualla. Ja pois kaikki säilöntäaineperusvoiteet. Kookosöljyä ja muita vastaavia tilalle.

Vierailija
5/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xyliderm-geeli auttaa hyvin ihottumaan. Se imeytyy todella nopeasti ihoon.

Vierailija
6/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 09:35"]Minulla oli paha atooppinen ihottuma vuosia sitten. Aina ollut kuivakka iho, mutta parikymppisenä puhkesi atopia ja paheni todella nopeasti. Reilu vuoden ramppasin tk lääkäreillä. Kortisonia ja perusvoiteita. Ei apua. Kun en saanut kutinalta unta ja kun sain unta, heräsin siihen, kun olin raapinut ihon auki unissani riittävän monta kertaa, menin itku kurkussa arvauskeskukseen anomaan lähetettä ihotautilääkärille. En saanut, kun jonot oli liian pitkät. Matkalla pois soitin yksityiselle ihotautilääkärille. Hän vilkaisi ihottumaa ja määräsi minulle protopicia sekä antibioottikuurin pahaan tulehdukseen ihossa (yllätys). Lisäksi alkuun lääkettä ennen voiteen laittoa, kun se tuntui alkuun iholla todella ikävältä. Sitä alkuun muutamia kertoja päivässä ja pikkuhiljaa vähemmän ja vähemmän. Ja ehdottomasti kuivaan ihoon, se reagoi veden kanssa ikävästi. Suihkun jälkeen piti odottaa aikansa että iho kuivui. Kallista kuin synti, mutta auttoi. Iho lopulta tottui siihen, eikä voide nipistellyt niin pahasti sen laiton jälkeen. Tarve väheni jatkuvasti ja nyt en ole muutamaan vuoteen tarvinnut enää ollenkaan sitä. Iho on kuivakka edelleen, mutta ihottuma on poissa ja perusvoiteet riittää. Kortisoni pitkällä aikavälillä vaan pahentaa, kun se ohentaa ihoa. Eikä pesua pidä vältellä atopian kanssa. Päivittäin saa ja pitääkin käydä pesulla. Minulle protopicista oli apu, suuri sellainen.
[/quote]

Mulla kanssa protopic ainut rasva koka tehosi, erityisesti silmänympärysten ihottumaan. Ja vähitellen pystyin vähentämään käyttöä ja nyt ihottuma ollut poissa 10 vuotta.

Vierailija
7/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin minulla tehoaa protopic. Ja totta kai pesen vain suihkuöljyillä itseni ja sen jälkeen kunnon rasvat. Mutta pahimpiin kohtiin protopicia.

Vierailija
8/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
9/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla sinnikäs ja testata mikä sopii. Koskaan ei uusia vaatteita pesemättä päälle. E koodit pannaan. Allergiat testaus ja oireiden kirjaus ylös. Sinnikkyyttä

Vierailija
10/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
11/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella lähdettiin atopiaa hoitamaan ruokavaliolla niin että poistettiin lähes kaikki allergisoiva mm. mausteet, paprikat, suklaa, kiivi, mansikka, omena jne. Lisäksi pyrittiin välttämään lisäaineita esim sitruunahappoa ja paria muuta allergisoivaa lisäainetta. Tämä kyllä auttoi pahimpaan vaiheeseen. Tosin en koskaan saanut selville mikä allergian aiheuttaa. Nyt atopia oireilee enää vain ajoittain. 

Vierailija
12/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla samaa että mobiili ei näytä muuta kuin otsikon, ei edes avausviestiä? Yritän jos viestin kirjoittaminen auttaisi.

Vierailija
13/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytölle on auttanut dermosilin extra-voide ja toisena ihan itsellekin yllätyksenä body shopin vartalovoide, joka sisältää karitevoita. Täytyy vaan läträtä jompaa kumpaa paksut kerrokset aamuin illoin, niin ei olla tarvittu kortisonia ollenkaan.

Vierailija
14/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi ruususuola! 

Vierailija
15/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäpuristettu kookosrasva, hamppöljy, googlaile noita.

Vierailija
16/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 13:08"]Protopic
[/quote]
Protopic toimii kyllä, mä vaan olen yksi tuhannesta jolle se aiheuttaa huuliherpestä.. Ja sitä herpestä on tullut mulla kaulaan ja rintakehään ja se vasta kipeetä tekeekin :(
T. Atoopikko joka on kokeillut kaikkea mut mikään ei auta.

Vierailija
17/39 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protopic

Vierailija
18/39 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kärsinyt TOSI pahasta atooppisesta ihosta koko elämäni, välillä saattaa olla viikon kunnossa, jonka jälkeen taas repeää homma käsiin.. kaula niska päänahka taipeet jne ihan auki... uusimpana juttuna naama! luomet erityisesti. atooppinen iho on sairaus, suosittelisin käymään lääkärillä että saisit hyvät rasvat ja sen kuriin... itse en voisi kuvitellakkaan olevani ilman rasvoja :D
tässä kuitenkin pikku vinkkejä:

-älä pese suihkusaippualla ihoa, se ärsyttää
-peseydy haaleassa vedessä, kuuma ärsyttää ihoa
-älä mielellään kuori perunoita tms varsinkin jos ihottumaa käsissä...
-käytä peseytymiseen jotain rasvaa, kuten aqualania
-hyviä iho rasvoja on perus lipolan, tosi KUIVIIN alueisiin (ruvet siis kiinni, ei märi) locobasen repair
-älä myöskään pelkää käyttöö kortisonia.. itselläni toisen asteen kortisonit iholla n.4krt viikossa, ja joka päivä jos vaatii vaan..

tsemppiä, toivottavasti pikkuisellasi ei ole samaa vaivaa :/

Vierailija
19/39 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän samanlaista taustaa, lapsena atoopikko, teininä terveempi vaikka välillä olikin taipeissa ihottumaa ja aikuisiällä ihottuma alkoi olla jatkuva riesa. Ravasin lääkäreillä ja kokeilin kymmeniä eri rasvoja. Apu löytyi vasta ruokavalion muutoksesta. Nykyisin pyrin olemaan syömättä viljoja ja kasviöljyjä eikä ihottumaa ole. Se tulee kuitenkin takaisin, jos syön viljaa tai kasviöljyä. Kutinaan nopein apu on suolavesi. Liuotan merisuolaa veteen ja tähän liuokseen kastellulla pyyhkeellä sivelen kutisevat alueet. Hetken saattaa kirvellä, mutta se menee nopeasti ohi. Syy ihottumaasi saattaa sinullakin olla jokin ruoka-aine, kokeilemalla se selviää.

Vierailija
20/39 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit ostaa esim. vauvan peppupesua varten kertakäyttöisiä kumihanskoja, niin käsien iho ei rasitu liikaa. Niitä saa halvalla ison pakkauksen. Ja jos käytät kynsilakkaa, niin koita olla ilman. Olen atoopikko ja kynsilakka aiheuttaa kosketusihottumaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi