Missä maissa olette käyneet? :)
Itse haluaisin matkustella enemmän, on tullut käytyä Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Tanskassa, Itävallassa, Unkarissa, Saksassa ja Alankomaissa. Mitä kohteita Euroopassa suosittelisitte?
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 04:09"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 03:01"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 02:32"]
49 maata, ikää 42v., kaikki mantereet lukuun ottamatta etelä- ja pohjoisnapamanner. Harrastus numero yksi. Viimeksi kävin Beninissä ja seuraava maa joulukuussa Uruguay.
[/quote]
Miksi alapeukkuja? Ei liene muilta pois:). Matkailkaa ihmiset, jos mahdollista. Se avartaa ja on mahtavaa! Pikkubudjetilla varsinkin nuorempana tosi paljon liikkunut. Olen myös Suomen kiertänyt aikas lailla, ihan yhtä hienoa käsivarresta hankoon:)
[/quote]
Se on juuri muilta pois. Sinä olet matkailullasi tuhonnut maapalloa lapsiltamme etkä edes ymmärrä sitä. Hehkutat vaan, että se on mahtavaa. Avartumista ei ilmeisesti ainakaan sinun kohdallasi ole tapahtunut, koska et tajua tekojesi seurauksia. Minäminäitse haluan matkailla, muista viis, kunhan minäminä ehdin elinaikanani kiertää mahdollisimman monta maata. Vittu, kävelisit edes reissusi.
[/quote]
Vkettu, käveletkö kakaroidesi kanssa töihin, siis päiväkodin (energiasyöppö) kautta ?Onko teillä autoa? Onko teillä sähköä? Onko isäsi tai isoisäsi maanviljelijä? Ne on pahimpia saastuttajia. Tai joku teollisuustyöntekijä? Suksikaa sinne omaan metsään. Olen kävellyt enemmän kuin sinä, voin vakuuttaa. Reissannut rahtilaivoilla, junalla, bussilla jne. Vedä itse peet nenään suomalaisella ylikulutuksella. Me kulutetaan täällä niin hemmetisti luonnonvaroja ihan vaan ELÄMÄLLÄ Suomessa. Otapa selvää.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 02:26"]Elämä on kyllä todella epäreilua. Toiset syntyy kultalusikka perseessä ja perii miljoonaomaisuuden, ja saavat matkustella koko loppuelämän rikkaana tekemättä töitä ollenkaan tai juuri ollenkaan. Tästäkin ketjusta huomaa miten joillain aikaa ja rahaa riittää liikaakin ja itse on tuskn sen eteen tehty mitään, perintörahoilla elellään leveänä ja ylpeänä muka parempana ihmisenä. Normaalilla työssäkäyvällä ihmisellä ei ole aikaa olla koko ajan jossain reissussa.
[/quote]
Joku on vähän katkera. Itse en ole syntynyt kultalusikka perseessä tai viettänyt kovin helppoa elämää. Olen lisäksi köyhä, ikää 25+. Olen silti käynyt noin viidessätoista maassa, monissa useamman kerran. Rakastan matkustelua, säästän rahaa siihen. Kyse on vain valinnoista. Joku saattaa laittaa samat rahat vaikka alkoholiin, tupakkaan tai rahapeleihin, mitä minä matkusteluun.
Ruotsi, Tanska, Viro, Norja, Englanti, Ranska, Kyrpos, Kreikka, Turkki, Bulgaria, Sveitsi, Itävalta, Pohjois-Amerikka, Kiina.
Ruotsi, Viro, Saksa, Tsekki, Luxemburg, Espanja, Bulgaria, Saksa, Turkki, Kanaria, Englanti, Ranska ja Japani.
Itse olen reissuihini rahani säästänyt jo nuorena olemalla opiskeluiden ohessa töissä. Ikää nyt 27.
Euroopasta itse suosittelisin Pariisia (paljon nähtävää ja koettavaa, tosin kannattaa mennä ei-turistiaikaan, niin saa rauhallisimmissa merkeissä katsella ympärilleen) ja Prahasta tykkäsin myös tosi paljon. Kai se vähän riippuu mieltymyksistä, että mitä reissulta hakee. Itse tykkäsin näissä paikoissa kauniista ympäristöstä, taloista, kaduista, kirkoista jne.
Sitten, kun on taas varaa matkustella haluaisin suunnata Aasiaan ja kierellä enemmän Keski-Euroopan maita.
Eipä ole juurikaan tullut matkusteltua. Nähty on vain Venäjää, Viroa, Espanjaa ja Turkkia.
Ruotsi, Viro, Hollanti, Usa. Haluaisin käydä Englannissa.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 08:28"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 05:16"]57 lisää, että olen käynyt Kiinassa, Bangladeshissa, Burmassa, Intiassa, Thaimaassa, Keniassa ja monessa muussa kehitysmaassa. [/quote] thaimaa siis kehitysmaako?
[/quote]
Kyllä vaan, myös Thaimaa tai Thaikku on teollistunut kehitysmaa. Ei ehkä Phuketissa tai Bangkokissa huomaa. Suomikin maksaa kehitysapua sinne.
Itävalta, Tsekki, Tanska, UK (Englanti, Skotlanti), Viro, Ranska, Saksa, Kreikka, Unkari, Italia, Latvia, Marokko, Hollanti, Puola, Slovakia ja Ruotsi. Mielelläni kävisin vielä esimerkiksi Liettuassa, Kroatiassa, Sloveniassa, Portugalissa ja Irlannissa, mutta toivottavasti tässä on aikaa vielä. Omia ehdottomia lemppareita on Budapest, Krakova, Berliini ja Edinburgh, joihin tulee palattua aina uudestaan ja uudestaan.
Joo, ja en todellakaan ole syntynyt kultalusikka suussa, vaan olen parikymppinen opiskelija, joka pitää matkustelua niin tärkeänä itselleen, että haluaa laittaa siihen rahaa esim. baareissa käynnin/kampaamoiden/tupakoinnin/autoilun/minkä ikinä sijaan, jossa säästän mahdollistaakseni nämä reissut.
Ruotsi, Norja, UK, Saksa, Kreikka, Belgia, Venäjä, USA, Kanada, Viro, Ranska, Italia, Slovenia, Kroatia, Serbia, Kosovo, Makedonia, Albania, Montenegro, Turkki, Unkari, Itävalta, Tanska, Tsekki, Latvia, Vietnam, Thaimaa, Kiina, Indonesia, Malesia, Vatikaani, Bosnia, Portugali nyt ainakin. Monessa olen käynyt useasti ja muutamassa noista maista myös asunut.
Haluaisin käydä Uudessa Seelannissa, Islannissa, Kuubassa ja Etelä-Afrikassa.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 14:38"]
Ruotsi, Norja, UK, Saksa, Kreikka, Belgia, Venäjä, USA, Kanada, Viro, Ranska, Italia, Slovenia, Kroatia, Serbia, Kosovo, Makedonia, Albania, Montenegro, Turkki, Unkari, Itävalta, Tanska, Tsekki, Latvia, Vietnam, Thaimaa, Kiina, Indonesia, Malesia, Vatikaani, Bosnia, Portugali nyt ainakin. Monessa olen käynyt useasti ja muutamassa noista maista myös asunut.
Haluaisin käydä Uudessa Seelannissa, Islannissa, Kuubassa ja Etelä-Afrikassa.
[/quote]
Unohdin Hollannin ja Luxembourgin.
Ruotsi, Englanti, Saksa, Espanja, Portugali, Kroatia, Egypti, Japani.
En ole käynyt etelämantereella, Boliviassa.
1. Ruotsi
2. Norja
3. Tanska
4. Viro
5. Latvia
6. Liettua
7. Tsekki
8. Slovakia
9. Puola
10. Unkari
11. Itävalta
12. Saksa
13. Hollanti
14. Turkki
15. Portugali
16. Kreikka
17. Espanja
18. Kypros
19. Englanti
20. USA
21. Venäjä
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 04:09"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 03:01"]
49 maata, ikää 42v., kaikki mantereet lukuun ottamatta etelä- ja pohjoisnapamanner. Harrastus numero yksi. Viimeksi kävin Beninissä ja seuraava maa joulukuussa Uruguay.
[/quote]
Miksi alapeukkuja? Ei liene muilta pois:). Matkailkaa ihmiset, jos mahdollista. Se avartaa ja on mahtavaa! Pikkubudjetilla varsinkin nuorempana tosi paljon liikkunut. Olen myös Suomen kiertänyt aikas lailla, ihan yhtä hienoa käsivarresta hankoon:)
[/quote]
Se on juuri muilta pois. Sinä olet matkailullasi tuhonnut maapalloa lapsiltamme etkä edes ymmärrä sitä. Hehkutat vaan, että se on mahtavaa. Avartumista ei ilmeisesti ainakaan sinun kohdallasi ole tapahtunut, koska et tajua tekojesi seurauksia. Minäminäitse haluan matkailla, muista viis, kunhan minäminä ehdin elinaikanani kiertää mahdollisimman monta maata. Vittu, kävelisit edes reissusi.
[/quote]
Vkettu, käveletkö kakaroidesi kanssa töihin, siis päiväkodin (energiasyöppö) kautta ?Onko teillä autoa? Onko teillä sähköä? Onko isäsi tai isoisäsi maanviljelijä? Ne on pahimpia saastuttajia. Tai joku teollisuustyöntekijä? Suksikaa sinne omaan metsään. Olen kävellyt enemmän kuin sinä, voin vakuuttaa. Reissannut rahtilaivoilla, junalla, bussilla jne. Vedä itse peet nenään suomalaisella ylikulutuksella. Me kulutetaan täällä niin hemmetisti luonnonvaroja ihan vaan ELÄMÄLLÄ Suomessa. Otapa selvää.
[/quote]
Jäätävää logiikkaa. Kun Suomessa pelkkä eläminen kuluttaa niin hemmetisti luonnonvaroja, niin kulutetaampa vielä lisää matkustelemalla. Tsiisus.
Ruotsi, Tanska, Venäjä, Viro, Iso-Britannia, Irlanti, Italia, Ranska, Saksa, Alankomaat, Belgia, Malta, Portugali (Madeira). Jos kaupunki+ranta on toiveena, suosittelen ehdottomasti Maltaa, ihana paikka!
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 04:09"][quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 03:01"]
[/quote]
[/quote]
Lihansyönti tuhoaa maapalloa matkailua enemmän. Syökö perheesi lihaa? Entäs yksityisautoilu?
Ruotsi x 5, Tanska, Norja, Kypros, Kreikka x 2, Espanja, Thaimaa, Turkki, Egypti.
Haluaisin vaikka ja mihin vielä, esim Jenkkilää olisi kiva kiertää 1-2kk putkeen (San Fansisco, LA, New York, ja esim Golden Gate-silta, WTC-muistomuseo, Route 66 pitkin ajella, Crand Canyon jne) Uusi Seelanti kiinnostaa, Englannista mm Lontoo, Islanti ja Irlanti, Pariisi, Skotlanti, Malediivit, Italiasta monikin paikka, Scheysellit...onhan noita ja moni jäi listasta uupumaankin.
Voi kun voittaisi lotossa, ei tarvitsisi miettiä mihin rahaa laittaisi.
Ruotsi, Norja, Viro, Venäjä, Saksa, Tsekki, Portugali, Espanja, Italia, Ranska , Monaco, Kypros, Turkki, San Marino
Norja, Ruotsi, Viro, Espanja, Kreikka, Turkki
Olen käynyt Euroopassa: ruotsi, norja, viro, tanska, saksa, latvia, venäjä, puola, englanti, ranska, sveitsi, espanja, italia, san marino, portugali (madeira), vatikaani, kreikka, kypros. Olikohan siinä kaikki?
Muualla olen käynyt sitten thaimaa, malesia, singapore, dubai, Tansania (asunut siellä puolisen vuotta). Ikää siis 20, osassa näistä olen käynyt kahdesti tai useammin.
euroopasta suosittelen barcelonaa, mikäli yhdistettyä kaupunki- ja rantalomaa haluaa. Ihana kaupunki. Muita lempparikaupunkejani euroopassa ovat mm. Pietari (mainettaan parempi!), pariisi (aina yhtä ihana!). Italiassa olen käynyt monesti vähän joka puolella, rakastan italiaa matkakohteena.