Missä maissa olette käyneet? :)
Itse haluaisin matkustella enemmän, on tullut käytyä Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Tanskassa, Itävallassa, Unkarissa, Saksassa ja Alankomaissa. Mitä kohteita Euroopassa suosittelisitte?
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 01:03"]
miksi alapeukkuja?
[/quote]Samaa ajattelin. Kateelliset.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 02:02"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 01:45"]
Ruotsi, Eesti, Liettua, Puola, Saksa, Belgia, Hollanti, Luxemburg, Ranska, Espanja, Portugali, UK, Irlanti, Kreikka, Kypros, Turkki, Egypti, Tunisia, Kap Verde, Thaimaa, Singapore, Etelä-Korea ja USA Monessa näistä maista olen käynyt useamminkin, mutta yksi on aina ylitse muiden ja sinne haluaa vaan uudestaan ja uudestaan ja se on IRLANTI! Mieletön kulttuuri, henkeäsalpaavan kauniit maisemat, ihania ihmisiä ja hyvää olutta!
[/quote]
Oi Irlanti on itseasiassa suunnitteilla maaliskuulle. St Patrick's day nääs :) -ap
[/quote]Muista pukeutua vihreaan....
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 02:26"]
Elämä on kyllä todella epäreilua. Toiset syntyy kultalusikka perseessä ja perii miljoonaomaisuuden, ja saavat matkustella koko loppuelämän rikkaana tekemättä töitä ollenkaan tai juuri ollenkaan. Tästäkin ketjusta huomaa miten joillain aikaa ja rahaa riittää liikaakin ja itse on tuskn sen eteen tehty mitään, perintörahoilla elellään leveänä ja ylpeänä muka parempana ihmisenä. Normaalilla työssäkäyvällä ihmisellä ei ole aikaa olla koko ajan jossain reissussa.
[/quote]Hei ala valita...huomasin itse etta monet naista super matkustelijoista ovat alle pari kymppisia....Ei monellakaan suomalaisella tavis tyontekijalla ole varaa kayda monessa maassa vuodessa. Tuon ikaisena kaydaan viela vanhempien rahoilla. Itsellani oli siihen myos mahdollisuus kotona asuessani. En jaksa ruveta brassailemaan mita tein aidin rahoilla.....nyt olen tyossa kayva neljan lapsen aiti, ja rahat kuluvat pois ihan kivasti ilman matkustelua. Suomessa kaynti on jo ihan luksusta :)
Pohjois-Korea vuonna 2009 oli kauhein ja "eksoottisin". Euroopan maat on tullut läpikäytyä useaan otteeseen. Samoin Amerikan manner, pohjois- ja etelä. Työn puolesta paljonkin myös Aasiassa. Lähi-Itä vieras, tarvinnee sinne suunnata seuraavaksi. Afrikassa vain muutama maa ja kai siellä on yli 50. Sieltä Etelä-Afrikka, Namibia, Botswana, Kenia, Tansania, Egypti, Marokko, Tunisia.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 06:32"]
Pohjois-Korea vuonna 2009 oli kauhein ja "eksoottisin". Euroopan maat on tullut läpikäytyä useaan otteeseen. Samoin Amerikan manner, pohjois- ja etelä. Työn puolesta paljonkin myös Aasiassa. Lähi-Itä vieras, tarvinnee sinne suunnata seuraavaksi. Afrikassa vain muutama maa ja kai siellä on yli 50. Sieltä Etelä-Afrikka, Namibia, Botswana, Kenia, Tansania, Egypti, Marokko, Tunisia.
[/quote]Mika sai sinut matkaamaan Pohjois Koreaan?
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 06:36"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 06:32"]
[/quote]Mika sai sinut matkaamaan Pohjois Koreaan?
[/quote]
Mielenkiinto elämään. Tänäkin päivänä se on yksi ainoista todella suljetuista yhteiskunnista ja hyvin rajoitettu matkustaa, todellinen diktatuuri. Halusin nähdä senkin puolen maailmasta ja en pitänyt. Ero Etelä-Koreaan kuin yö ja päivä. Ei ihan verrattavissa, mutta kävin myös aikoinaan Itä-Saksassa ja ero Länsi-Saksaan oli valtava. Nyt ne ovat yhtä.
Olen siis vanha, syntynyt vuonna 1966 ja paljon maailmaa nähnyt. Hyvää ja pahaa. Matkailu avartaa, tein ja teen yhä matkaa paljon junalla ja bussilla, se säästää myös luontoa ja siinä tutustuu paikallisiin. Paljon antoisampaa.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 02:26"]Elämä on kyllä todella epäreilua. Toiset syntyy kultalusikka perseessä ja perii miljoonaomaisuuden, ja saavat matkustella koko loppuelämän rikkaana tekemättä töitä ollenkaan tai juuri ollenkaan. Tästäkin ketjusta huomaa miten joillain aikaa ja rahaa riittää liikaakin ja itse on tuskn sen eteen tehty mitään, perintörahoilla elellään leveänä ja ylpeänä muka parempana ihmisenä. Normaalilla työssäkäyvällä ihmisellä ei ole aikaa olla koko ajan jossain reissussa.
[/quote]
No itseasiassa ei pidä paikkaansa tämä sinun marinasi. Itse en ole koroani mitään muuta kun rakkautta saanut ja silti päässyt matkustelemaan ympriinsä yli kahdessakymmenessä maassa ja neljällä mantereella. Ja ennen kun sitten alat marisemaan siitä ajasta sitten, niin kyllä minulla on kolme lasta eikä se kovin paljoa ole elämää hidastanut. Elä kun vielä voit äläkä valita!
Kanada, Yhdysvallat, Jamaica, Brasilia, Argentiina, Irlanti,Iso-Britannia(P.irlanti, englanti, Wales), Portugali, Espanja, Ranska, Luxembourg,belgia, Hollanti, Saksa, Itävalta, Lichtenstein, Puola, Tsekki, Italia, Slovenia, croatia, Kreikka, Turkki, tanska, Norja, Ruotsi, viro, Venäjä, Intia, Thaimaa, Malesia, Singapore, Indonesia, Kiina(kansantasavalta& Hong Kong), E-korea, japani. Lisäksi Neuvostoliitto ja Itä-Saksa kadonneista valtioista. ja vielä Turku.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 04:09"][quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 03:01"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 02:32"]
49 maata, ikää 42v., kaikki mantereet lukuun ottamatta etelä- ja pohjoisnapamanner. Harrastus numero yksi. Viimeksi kävin Beninissä ja seuraava maa joulukuussa Uruguay.
[/quote]
Miksi alapeukkuja? Ei liene muilta pois:). Matkailkaa ihmiset, jos mahdollista. Se avartaa ja on mahtavaa! Pikkubudjetilla varsinkin nuorempana tosi paljon liikkunut. Olen myös Suomen kiertänyt aikas lailla, ihan yhtä hienoa käsivarresta hankoon:)
[/quote]
Se on juuri muilta pois. Sinä olet matkailullasi tuhonnut maapalloa lapsiltamme etkä edes ymmärrä sitä. Hehkutat vaan, että se on mahtavaa. Avartumista ei ilmeisesti ainakaan sinun kohdallasi ole tapahtunut, koska et tajua tekojesi seurauksia. Minäminäitse haluan matkailla, muista viis, kunhan minäminä ehdin elinaikanani kiertää mahdollisimman monta maata. Vittu, kävelisit edes reissusi.
[/quote]
Buhuu buhuu! Oletko kuullut sellaisesta että nykyisin voi laskea paljonko lentämäsi matka kuluttaa ja lahjoittaa fyffeä sitten erillaisiin maailman parannus järjestöille. Sitäpaitsi kyllä se kone nousee ilmaan nousi siihen tai ei. Kömmi sinä takaisin sinne suolle sammal luolaasi ja ole hiljaa!
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 05:16"]57 lisää, että olen käynyt Kiinassa, Bangladeshissa, Burmassa, Intiassa, Thaimaassa, Keniassa ja monessa muussa kehitysmaassa.
[/quote] thaimaa siis kehitysmaako?
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 03:01"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 02:32"]
49 maata, ikää 42v., kaikki mantereet lukuun ottamatta etelä- ja pohjoisnapamanner. Harrastus numero yksi. Viimeksi kävin Beninissä ja seuraava maa joulukuussa Uruguay.
[/quote]
Miksi alapeukkuja? Ei liene muilta pois:). Matkailkaa ihmiset, jos mahdollista. Se avartaa ja on mahtavaa! Pikkubudjetilla varsinkin nuorempana tosi paljon liikkunut. Olen myös Suomen kiertänyt aikas lailla, ihan yhtä hienoa käsivarresta hankoon:)
[/quote]
kateelliset ja perusnegatiiviset marisee , 'ei ole aikaa, ei ole rahaa, ei onnistu ei' blaablaablaa. Kaikki on järjestely ja valinta kysymys!
Kaikissa, mutta useimmin Saksassa. Olen 50v. Reissumies.
Itävalta,Sveitsi,Saksa, Liechtenstein, Italia, kreikkaa,kroatia,ruotsi,norja,Viro,Tanska,Japani. Itse haluan vielä Hollantiin, Belgiaan, Puolaan, Prahaan ja joku kaukomaa olisi kiva mutta lentopelosta takia pysyisin mieluummin Euroopassa.
Ruotsi, Norja, Viro, Tanska, Saksa, Ranska, Englanti, Espanja, Kreikka, Kroatia, ja parissa on tullut käytyä useampaankin kertaan. Suosittelen ehdottomasti Kroatiaa, kävin parisen viikkoa sitten ja oli aivan henkeäsalpaavat maisemat!
Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Venäjä, Unkari, Bulgaria, Espanja, Kreikka ja Israel. Ehkä vielä joskus haluaisin käydä Islannissa, Irlannissa ja Italiassa. Viime vuodet olen matkustellut vain kotimaassa, meillä on hieno maa ja paljon nähtävää! <3
Viro, Ruotsi, Norja, Tanska, Italia, Puola, Gran Kanaria (hyi helvetti), Sveitsi, Britannia
Britit noista ainut missä käynyt useemmin! Suosittelen sen lisäks Italiaa ja Sveitsiä
Ruotsi, Viro, Turkki, Bulgaria, Meksiko, Kreikka, Ranska, (Monaco), Britit, Tsekki, Espanja, Kroatia, Saksa, Unkari, Puola.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 00:41"]
Venäjä, Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Latvia, Espanja, Saksa, Italia, Kreikka, Turkki, Egypti, Yhdistynyt Kuningaskunta, San Marino... Ei tuu ainakaan nyt mieleen muita. Ja ikää oli 19v.
[/quote]Oli...? Mites nyt? :)