Olen kätilö ja valitsin itse suunnitellun sektion.
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:29"]Eikai sit kovin heppoisesti saa itse valita ilman kunnon syytä? Ainakaan Suomessa. Etkö kätilönä halua kokea miltä synnytys tuntuu kun se on osa työtäsi?
[/quote]
En minäkään kokkina kaikkea suuhuni tunge vain koska se on osa työtäni
Provo. En tunne yhtäkään kätilöä, joka olisi halunnut sektion, ja tunnen monta.
Kyllä minä ottaisin mielummin synnyttäneen kätilön joka tietää oikeasti miltä se tuntuu. En nyt välttämättä alkaisi vertailemaan kokin työtä kätilön työhön.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:29"]
Eikai sit kovin heppoisesti saa itse valita ilman kunnon syytä? Ainakaan Suomessa. Etkö kätilönä halua kokea miltä synnytys tuntuu kun se on osa työtäsi?
[/quote]
Kyllä Suomessa saa sektion helpostikin vetoamalla synnytyspelkoon. En halua kokea, olen ollut niin monissa hurjissa synnytyksissä mukana ja nähnyt mitä se tekee naisen alapäälle, että ei kiitos. ap
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:32"]Provo. En tunne yhtäkään kätilöä, joka olisi halunnut sektion, ja tunnen monta.
[/quote]Tää sunkin viesti on provo. Et sinä ketään tunne!
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:32"]Kyllä minä ottaisin mielummin synnyttäneen kätilön joka tietää oikeasti miltä se tuntuu. En nyt välttämättä alkaisi vertailemaan kokin työtä kätilön työhön.
[/quote]
Alatko kyselemään kätilöltä "tiedäthän nyt varmasti miltä synnyttäminen tuntuu"? Entä jos kätilö onkin mies?
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:32"]
Kyllä minä ottaisin mielummin synnyttäneen kätilön joka tietää oikeasti miltä se tuntuu. En nyt välttämättä alkaisi vertailemaan kokin työtä kätilön työhön.
[/quote]
Tuskin kovin moni voi valita kätilöään...
Ystäväni on lääkäri ja hän on saanut kaikki lapsensa (3 kpl) suunnitellulla sektiolla.
Suurimmalla osalla alapää palautuu lähes entiselleen. Aika huono syy valita sektio.
Onko muka suutarin lapsella kenkiä? Tai siis luulin että kätilöillä ei ole omia lapsia.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:39"]Suurimmalla osalla alapää palautuu lähes entiselleen. Aika huono syy valita sektio.
[/quote]Luitko viestin kokonaan? Sehän ei ollut ainoa syy.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:39"]
Suurimmalla osalla alapää palautuu lähes entiselleen. Aika huono syy valita sektio.
[/quote]
:DD kerro lisää satuja!
Osa ystävistäni/tutuistani on saanut lapsensa sektiolla(suunniteltu/kiireinen), kuten myös itse. Osa taas alatiesynnytyksellä. Kenelläkään sektioäideistä (yht. 7 synnytystä) ei ole saanut mitään komplikaatioita synnytyksestä. Kolmella (10:nestä) alatiesynnyttäneillä on tullut vaurioita. Kahdella heistä niin pahoja, että ovat joutuneet virtsarakon ja peräsuolen korjausleikkaukseen synnytyksen vuoksi. Ehkä vain sattumaa, mutta näin minun lähipiirissäni.
Jos olisin kätilö niin sitä suuremmalla syyllä synnyttäisin omat lapset sektiolla.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:39"]Suurimmalla osalla alapää palautuu lähes entiselleen. Aika huono syy valita sektio. [/quote]Luitko viestin kokonaan? Sehän ei ollut ainoa syy.
[/quote]
nähnyt monia hurjia synnytyksiä? Niissäkin harvoin tapahtuu mitään vakavaa. Sektiollakin on riskinsä.
Kun kätilönä katselee, kuinka perseet repeilee, ymmärrän hyvin että haluaa sektion.
En ymmärrä. Luulisi, että kätilöllä on sen verran tietoa, että osaa suhtautua riskeihin ja asioihin faktapohjalla. Vai onko ap:llä jotain terveysongelmia, joiden takia ei usko selvityvänsä alatiesynnytyksestä normaalin kaavan mukaan? Minullakin oli hirveä synnytyspelko, mutta menin silti rohkeasti synnyttämään, koska ajattelin sen olevan luonnollinen tapa hoitaa asia ja siksi oikea tapa. Jos ei ennalta muuta voida päätellä. Kävin synnytystapa-arviossa ja otin ennalta selvää milloin haluan epiduraalin (ennen kuin kipu liian kovaa jne) ja milloin ponnistaa jne. Vaikka minusta tuntui synnyttämään meneminen suunnilleen mestauslavalle kävelemiseltä luotin henkilökuntaan ja kai sitten elämäänkin ja uskaltauduin menemään synnytyssaliin.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:49"]
Osa ystävistäni/tutuistani on saanut lapsensa sektiolla(suunniteltu/kiireinen), kuten myös itse. Osa taas alatiesynnytyksellä. Kenelläkään sektioäideistä (yht. 7 synnytystä) ei ole saanut mitään komplikaatioita synnytyksestä. Kolmella (10:nestä) alatiesynnyttäneillä on tullut vaurioita. Kahdella heistä niin pahoja, että ovat joutuneet virtsarakon ja peräsuolen korjausleikkaukseen synnytyksen vuoksi. Ehkä vain sattumaa, mutta näin minun lähipiirissäni.
[/quote]
Miksi tämä viesti on saanut näin paljon alapeukkuja?
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:59"]
En ymmärrä. Luulisi, että kätilöllä on sen verran tietoa, että osaa suhtautua riskeihin ja asioihin faktapohjalla. Vai onko ap:llä jotain terveysongelmia, joiden takia ei usko selvityvänsä alatiesynnytyksestä normaalin kaavan mukaan? Minullakin oli hirveä synnytyspelko, mutta menin silti rohkeasti synnyttämään, koska ajattelin sen olevan luonnollinen tapa hoitaa asia ja siksi oikea tapa. Jos ei ennalta muuta voida päätellä. Kävin synnytystapa-arviossa ja otin ennalta selvää milloin haluan epiduraalin (ennen kuin kipu liian kovaa jne) ja milloin ponnistaa jne. Vaikka minusta tuntui synnyttämään meneminen suunnilleen mestauslavalle kävelemiseltä luotin henkilökuntaan ja kai sitten elämäänkin ja uskaltauduin menemään synnytyssaliin.
[/quote]
Ehkä kätilö tietää, että kaikki asiat, mitkä syötetään faktoina, eivät todellisuudessa olekaan faktoja.
Eikai sit kovin heppoisesti saa itse valita ilman kunnon syytä? Ainakaan Suomessa. Etkö kätilönä halua kokea miltä synnytys tuntuu kun se on osa työtäsi?