Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kätilö ja valitsin itse suunnitellun sektion.

Vierailija
17.10.2014 |

-

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 18:50"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 18:16"]

http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo93493.pdf

Keisarinleikkauksen riskeistä. Kuoleman riski on suurempi kuin alatiesynnytyksissä.

[/quote]

Parempi olla kuollut, kuin lörppäpilluinen. Minut on keisarinleikattu ja mieskin tykkää söpöstä pillustani edelleen kolmen lapsen jälkeen. Ex-vaimollaan oli ollut kuulemma tosi venynyt ja löysä synnytysten jälkeen ja siksi onkin aivan intopinkeänä aina pimspani kimpussa, kun se on säilynyt tiukkana leikkausten takia.

[/quote]

Sori vaan, mut et tasan ole nainen. Vain mies voi käyttää tuollaista kieltä, junttia ja karkeaa.

Vierailija
62/70 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä usko, että aloittaja on kätilö. Netissä kuka tahansa voi huudella olevansa mitä vain ja kas, näin saatiin hyvä sectio- alatiesynnytys- provo perjantaiksi.

Mä olen siis itse kätilö ja kokemusta sekä alatie- että suunnitellusta sectiosta. Koska tahansa synnytän mieluummin alateitse, vaikka sectiosta ei varsinaisesti pahaa sanottavaa olekaan. Kätilö kyllä näkee vaikka mitä, mutta pääasiallisesti niitä hyviä synnytyksiä kuitenkin ja tietopohjaakin on, joten mun on todella vaikea uskoa tähän.

Loppuun haluan vielä sanoa, että en missään nimessä ole sectiovastainen, vaan kannatan naisen oikeutta valita synnytystapansa myös Suomessa. Silti tätä mun omn vaikea niellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:22"]

Kaikki puhuu vaan omista peloistaan ja ties mistä repeämisistä,mutta kukaan ei puhu VAUVASTA!Jos itse saisin valita,haluaisin ehdottomasti sektion.Vauva puolessa tunnissa hengissä ulkona. Sen verran nähnyt pieleen menneitä synnytyksiä, vauvoilla murtuneita solisluita,imukupin aiheuttamia vaurioita,vammautuneita ja hengettömiä vauvoja.En ihmettele ollenkaan,että valitaan sektio.

[/quote]

heh, missähän tämäkin on ihan lukemattomia kuolleita vauvoja nähnyt ja vammautuneita ja murtumia yms. :D

ai niin aihevapaalla tietenkin

Vierailija
64/70 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Ihan vaan pakko sen verran sanoa, että mun eka synnytys oli vaikea, mutta silti ja toisaalta juuri sen takia pelkäsin eniten sitä, että joudun sektioon seuraavassa synnytyksessä. 

Kaikkialla kun oli etukäteen sanottu, että vauva nostetaan äidin rinnalle. Ei vaihtoehtoja. Ja kun sitten näin pitkän, rankan synnytyksen päätteksi vilahduksen sinisestä vauvasta, ajattelin heti vauvan kuolleen. Vielä kolme tuntia myöhemmin, kun lopulta sain vauvan viereeni kuvittelin sen olevan jonkun toisen vauva, joku, jonka äiti oli kuollut. Okei, varmaan aika kaukaa haettua, mutta niin minä siinä tilanteessa luulin, varsinkin kun KUKAAN ei viitsinyt kertoa MITÄÄN vauvasta. Vasta kun lääkäri antoi kotiutusluvan viisi päivää myöhemmin, uskoin vauvan omakseni (vieläkin välillä tulee mieleen onko oma ja aikaa synnytyksestä jo 6,5vuotta).

Pelkäsin sektiota juuri siksi, koska halusin lapsen HETI rinnalle ja olla siinä rauhassa vauvan kanssa. Näin sitten onneksi menikin kahdessa viimeisessä synnytyksessä. 

Henkilökohtaisesti mulle on aivan sama miten kukakin synnyttää, mutta en silti koskaan pysty ymmärtämään heitä, jotka valitsevat sektion. En kuitenkaan arvostele, jokainen tavallaan, niin kauan kuin on mahdollisuus valita.

Vierailija
65/70 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 21:02"]No joo. Ihan vaan pakko sen verran sanoa, että mun eka synnytys oli vaikea, mutta silti ja toisaalta juuri sen takia pelkäsin eniten sitä, että joudun sektioon seuraavassa synnytyksessä. 

Kaikkialla kun oli etukäteen sanottu, että vauva nostetaan äidin rinnalle. Ei vaihtoehtoja. Ja kun sitten näin pitkän, rankan synnytyksen päätteksi vilahduksen sinisestä vauvasta, ajattelin heti vauvan kuolleen. Vielä kolme tuntia myöhemmin, kun lopulta sain vauvan viereeni kuvittelin sen olevan jonkun toisen vauva, joku, jonka äiti oli kuollut. Okei, varmaan aika kaukaa haettua, mutta niin minä siinä tilanteessa luulin, varsinkin kun KUKAAN ei viitsinyt kertoa MITÄÄN vauvasta. Vasta kun lääkäri antoi kotiutusluvan viisi päivää myöhemmin, uskoin vauvan omakseni (vieläkin välillä tulee mieleen onko oma ja aikaa synnytyksestä jo 6,5vuotta).

Pelkäsin sektiota juuri siksi, koska halusin lapsen HETI rinnalle ja olla siinä rauhassa vauvan kanssa. Näin sitten onneksi menikin kahdessa viimeisessä synnytyksessä. 

Henkilökohtaisesti mulle on aivan sama miten kukakin synnyttää, mutta en silti koskaan pysty ymmärtämään heitä, jotka valitsevat sektion. En kuitenkaan arvostele, jokainen tavallaan, niin kauan kuin on mahdollisuus valita.
[/quote]

Saahan suunnitellussa sektiossa vauvan heti rinnalle

Vierailija
66/70 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sektiota epäonnistumisena. Alatiesynnytys on luonnollinen ja oikea, ainoa todellinen synnytys. Sektio on leikkaus. 

Vierailija
67/70 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:43"]

miksi pro-alatiesynnyttäjät on niin kiihkoissaan aina tuputtamassa omaa näkemystään ja toisen vaihtoehdon paheksuntaan. ensimmäisenä tulee mieleen, että ovat kateellisia ja haluavat revenneille perseilleen vaan lisää tukijoukkoja. kun eivät itselleenkään kehtaa myöntää oman kraateripillun olemassaoloa.

[/quote]

Olipa hauska kommentti :) Miksi noin raivoissaan? Ehkä terveydenhoitokulut Suomessa ovat jo niin isot, että minä esimerkiksi kannatan priorisointia. Eli rahat mieluummin oikeiden sairaiden hoitoon, että pilluaan suojelevien kermaperseiden. Ehkäisykin on tosiaan keksitty, joten sitä persettään ei ole pakko revittää rikki, vaan hommata vaikka koira, jota saa hoitaa.
[/quote]

Tai kaltaisesi, joka haluaa pillun repeävän persereikään saakka, voi ihan itse maksaa koko lystin tulevine korjausleikkauksineen ja voit suksia laitokselta samana päivänä kotiin. Mitäs siellä olet viemässä oikeasti toipuvien ja sairaiden ihmisten vuodepaikkoja kun olet superäiti, toipunutkin olet samana päivänä ja kaikkihan on vauvalla hyvin :)

Toivon vilpittömästi ensi synnytyksesi menevän kuten niillä jotka tarvitsevat uusia toimenpiteitä korjatakseen värkkinsä, kuset valuu housuun aivastuksesta, tuntoaisti katoaa tyydytyksen suhteen mutta kivut jää ja paskalla käynti onnetonta. Ai niin, mutta noinhan suurimmalle osalle teistä käy ja haluatte sadistien tapaan kipua muillekin :)

Te joiden mielestä nainen on nainen repeämällä pillu tuusanpäreiksi ja vauvaa mehuissa liottamalla olette yksinkertaisesti luonnehäiriöisiä.

Vierailija
68/70 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:43"] miksi pro-alatiesynnyttäjät on niin kiihkoissaan aina tuputtamassa omaa näkemystään ja toisen vaihtoehdon paheksuntaan. ensimmäisenä tulee mieleen, että ovat kateellisia ja haluavat revenneille perseilleen vaan lisää tukijoukkoja. kun eivät itselleenkään kehtaa myöntää oman kraateripillun olemassaoloa. [/quote]   Olipa hauska kommentti :) Miksi noin raivoissaan? Ehkä terveydenhoitokulut Suomessa ovat jo niin isot, että minä esimerkiksi kannatan priorisointia. Eli rahat mieluummin oikeiden sairaiden hoitoon, että pilluaan suojelevien kermaperseiden. Ehkäisykin on tosiaan keksitty, joten sitä persettään ei ole pakko revittää rikki, vaan hommata vaikka koira, jota saa hoitaa. [/quote] Tai kaltaisesi, joka haluaa pillun repeävän persereikään saakka, voi ihan itse maksaa koko lystin tulevine korjausleikkauksineen ja voit suksia laitokselta samana päivänä kotiin. Mitäs siellä olet viemässä oikeasti toipuvien ja sairaiden ihmisten vuodepaikkoja kun olet superäiti, toipunutkin olet samana päivänä ja kaikkihan on vauvalla hyvin :) Toivon vilpittömästi ensi synnytyksesi menevän kuten niillä jotka tarvitsevat uusia toimenpiteitä korjatakseen värkkinsä, kuset valuu housuun aivastuksesta, tuntoaisti katoaa tyydytyksen suhteen mutta kivut jää ja paskalla käynti onnetonta. Ai niin, mutta noinhan suurimmalle osalle teistä käy ja haluatte sadistien tapaan kipua muillekin :) Te joiden mielestä nainen on nainen repeämällä pillu tuusanpäreiksi ja vauvaa mehuissa liottamalla olette yksinkertaisesti luonnehäiriöisiä.

[/quote]

Itse asiassa synnytykseni ovat menneet hyvin ja perse ei ole revinnyt. Pillu on hyvässä kunnossa ja mahassa ei ole rumaa arpea. Kiitos vain toivotuksista :)

Sektio vapaaksi, mutta ilman lääketietellistä syytä, sen saa maksaa itse oikeine kuluineen. Se ei ole mikään syy kalliiseen leikkaukseen, että miehesi haluaa pillusi säilyvän kuin tyttösellä. Tiedäthän, että laskeumat ja muut tulevat jo raskausaikana ja vaikka kaikki lapsesi leikattaisiin ulos, alapääsi silti tärvääntyy jos on tärvääntyäkseen. Miehesi mielellään varmaan maksaisi sektion lapsellesi, jos haluaa pillusi säilyvän tyttösen pilluna.Tai sitten hän vaihtaa nuorempaan.

Vierailija
69/70 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 18:16"]

http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo93493.pdf

Keisarinleikkauksen riskeistä. Kuoleman riski on suurempi kuin alatiesynnytyksissä.

[/quote]

Parempi olla kuollut, kuin lörppäpilluinen. Minut on keisarinleikattu ja mieskin tykkää söpöstä pillustani edelleen kolmen lapsen jälkeen. Ex-vaimollaan oli ollut kuulemma tosi venynyt ja löysä synnytysten jälkeen ja siksi onkin aivan intopinkeänä aina pimspani kimpussa, kun se on säilynyt tiukkana leikkausten takia.
[/quote]
Word!!;)

Vierailija
70/70 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöskin kätilö ja en ikinä synnyttäisi alateitse.

Olen kaksi lasta synnyttänyt alateitse. Enkä ikinä enää synnyttäisi muutoin kuin sektiolla.

Toinen synnytykseni hoidettiin väärin, vauvani henki vaarantui, kuten omanikin, komplikaaioita tuli jos jotakin...

eikä merkinnyt kenellekään minua hoitaneelle se, että olen itse kätilö :(

ihan sama mitä itse sanoin tuntevani ja epäileväni, ja olin kaiken aikaa oikeassa...

Todella surullista. Henkisesti vieläkin raskasta edes ajatella asiaa.

Eli ymmärrän täysin, että ap voi olla samassa tilanteessa. Lisäksi kätilönä näkee niin paljon kaikkea......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi