Kerro työstäsi paljastamatta ammattiasi
Kommentit (97)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:16"]Yritän vääntää aikuisille, äideille, tyhjänpäiväisiä asioita rautalangasta. Tuntuu kuin olisin lapsille selittänyt tyhmiä asioita. Mutta myös yhteydenpito eri alojen viranomaisiin.
[/quote]
Neuvolan täti?
[/quote]
Opettaja?
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 00:27"]Menen huomaamattomasti kohteeseeni, otan lastini yleensä poliisin avustuksella kyytiin ja ajan pois hiljaa ja huomaamatta.
[/quote]
Ruumisautonkuljettaja?
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 03:22"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:06"]
Liikun paljon paikasta toiseen. Kannan mukanani laitetta, joka käskyttää minua. Toisinaan saatan hetken nukkua.
[/quote]
Ajat rekkaa? Hmm...
[/quote]
En todellakaan :D
Työskentelen viruksien ja eritteiden seassa kovissa lämpötiloissa. Vituttaa.
Ihmiset tulevat ongelmineen luokseen ja harjoittelemme selviytymään niiden ongelmien kanssa. Lisäksi tehtäviini kuuluu katsoa näiden ihmisten perään välillä heidän ulkoillessaan, käyn palavereissa ja kokouksissa.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 06:29"]
Työskentelen viruksien ja eritteiden seassa kovissa lämpötiloissa. Vituttaa.
[/quote]Lähetystyössä jossain päin Afrikkaa?
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 06:06"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 00:27"]Menen huomaamattomasti kohteeseeni, otan lastini yleensä poliisin avustuksella kyytiin ja ajan pois hiljaa ja huomaamatta. [/quote] Ruumisautonkuljettaja?
[/quote]
Oikein :)
Vastaan puhelimeen neuvontasarjassa. Toisinaan olen tiskillä asiakaspalveluvuorossa. Käsittelen hakemuslomakkeita ja rekisteröin niitä. Selaan asiakkaiden täyttämiä lomakkeita, tarkistan niitä ja lähetän kyselyitä, jos niissä on jotain epäselvää tai jotain puuttuu. Toisinaan oikaisen vanhojen lomakkeiden tietoja asiakkaiden vaatimuksesta.
Palvelen erilaisia ihmisiä. Puran kuormaa. Koetan saada työpaikkani näyttämään hyvälle ja myyvälle. Olen kassalla. Teen paperihommia. Teen varastohommia. Huolehdin turvallisuudesta. Organisoin. Delegoin.
Esimerkiksi istun tietokoneen ääressä, vastailen sähköposteihin, pidän dokumentit järjestyksessä ja ohjailen rahat oikeisiin paikkoihin.
Järkkään, delegoin,hoidan asioita, vastailen posteihin ja välillä teen itsekin noita juttuja joita delegoin. Välillä tuijottelen mikroskooppiin.
Kuuntelen, lohdutan, ohjaan, mittaan, punnitsen, mittaan eritteitä, sylittelen, hallitsen useita tietokoneohjelmia, lääkitsen, syötän, pesen, käytän monenlaisia koneita työssäni. Kohtaan surua ja suurta iloa. Teen töitä jouluna ja juhannuksena. Työskentelen perjantai-iltaisin, viikonloppuna ja öisin, kun muut viettävät vapaata.
Yriän saada selvää siitä, mitä ihmiset haluavat tai tarvitsevat ja sitten etsin heille sen. Joskus löydän, joskus en. Etsintä tapahtuu netissä, puhelimitse ja joskus myös kirjoja selaten. Osa ajasta menee turhanpäiväisiä raportteja ja pöytäkirjoja kirjoitellessa ja tilastoija tehdessä. Kokouksissa istun suhteettoman psljon.
Olen poliisi, sovittelija, sosiaalitoimi, terveydenhoitaja, psykiatri, tulkki, omahoitaja, siivooja, henkilökohtainen avustaja, ohjelmatoimisto, liikunnanohjaaja jne. Joskus hyvin harvoin ehdin myös opettaa niitä perinteisiä oppisisältöjä, mutta se on enemmänkin sellaista sivutoimea. Opettajan hommia teen koulutuksella, mutta enimmän osan työajasta tuntuu, että olen epäpätevä sijainen.
Mä surffaan netissä, piirrän ja laittelen sähköposteja Kiinaan.
Pelaan biljardia, kannustan, komennan, soittelen koteihin, teen ruokaa asiakkaideni kanssa, käyn kävelyillä, potkin palloa, korjaan hajonneita huonekaluja, soittelen firmoihin ja kuntien edustajille ja roikun paljon askissa, Facebookissa (työprofiililla), whatsappissa ja kikissä.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 09:44"]
Pelaan biljardia, kannustan, komennan, soittelen koteihin, teen ruokaa asiakkaideni kanssa, käyn kävelyillä, potkin palloa, korjaan hajonneita huonekaluja, soittelen firmoihin ja kuntien edustajille ja roikun paljon askissa, Facebookissa (työprofiililla), whatsappissa ja kikissä.
[/quote]
nuorisotyöntekijä?
Surffaan netissä, luen/valmistelen papereita, sähköposteja luen ja lähettälen,reissaan koti- ja ulkomailla. Pääasiassa jauhan paskaa aamusta iltaan ja käyn ryyppämässä toisten laskuun ja saan siitä kelpo korvauksen.
Olen tiiviissä sähköpostiyhteydessä asiakkaisiin, joiden kanssa olen tehnyt yhteistyötä viimeiset 15 vuotta tapaamatta niitä koskaan. Tulkitsen unelmia ja maailmanlaajuisia "suuria suunnitelmia" ja mahdollistan ne Suomessa.