Kerro työstäsi paljastamatta ammattiasi
Kommentit (97)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:17"]
Jos myöhästyn aamuvuorostani, se tarkoittaa että takiani myös moni muu ihminen myöhästyy omastaan. Asiakaskuntani on vilkas,ihana, utelias, oppivainen ja rehellinen. Jos ammattini edustajat lakkoilisivat, olisi suuri osa suomalaisista perheistä iiisossa pulassa! Arvaatko ammattini? :)
[/quote]
Se tyyppi, joka avaa päiväkodin ovet.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:30"]
Rakastan ammattiani. Palkka on kehno, mutta siinä on etuja.
Päivittäin olen tekemisessä ison eläimen kanssa ja ihmisten, jotka ovat pieniä sekä aikuisia. Minulta vaaditaan kykyä opettaa ja vaatia.
Melkein aina jalassa tiukat pöksyt ja lenkkarit tai saappaat.
[/quote]
Ratsastuksenopettaja?
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 00:04"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:30"]
Rakastan ammattiani. Palkka on kehno, mutta siinä on etuja.
Päivittäin olen tekemisessä ison eläimen kanssa ja ihmisten, jotka ovat pieniä sekä aikuisia. Minulta vaaditaan kykyä opettaa ja vaatia.
Melkein aina jalassa tiukat pöksyt ja lenkkarit tai saappaat.
[/quote]
Ratsastuksen ope? Se vain hämää, että yhdenkö ison eläimen?
[/quote]
Kyllä. Ja hevosia on monta mutta aina yhden kanssa työtä tehdään.
Työskentelen tietokoneella, joskus matkustan, joskus käyn kokouksissa. Päätehtävänä on kommentointi ja sillä parannan maailmaa.
Koelaitteistojen kasaamista, ohjelmointia, mittauksia, puheiden ja esitysten laatimista, artikkelien kirjoittamista, matkustamista ulkomaille seminaareja pitämään/kuuntelemaan plus sitten välillä IT-hommia ja jonkin verran paperitöitä ja hallinnollisia hommia.
Ja harvemmin pääsee 8 tunnin päivällä, 10-12 tuntia on aika normaali työaika, joskus enemmänkin.
Tapaan paljon ihmisiä päivän aikana. Seison, puhun vieraita kieliä, ohjeistan ja opastan. Kävelen ympäriinsä, tarkkailen, kannustan ja neuvon. Välillä käyn ulkona kävelemässä ja juttelemassa. Hoidan paperitöitä, korjaan ja suunnittelen.
Puhun, kuuntelen, kyselen ja selvitän. Seuraan elintoimintoja, reagoin niiden muutoksiin, lääkitsen, soittelen puheluita, kirjoitan, suunnittelen, ruokin, pesen, puen, lohdutan, kuivitan, yritän luoda toivoa, välillä väännän ratakiskosta.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 00:14"]
Koelaitteistojen kasaamista, ohjelmointia, mittauksia, puheiden ja esitysten laatimista, artikkelien kirjoittamista, matkustamista ulkomaille seminaareja pitämään/kuuntelemaan plus sitten välillä IT-hommia ja jonkin verran paperitöitä ja hallinnollisia hommia.
Ja harvemmin pääsee 8 tunnin päivällä, 10-12 tuntia on aika normaali työaika, joskus enemmänkin.
[/quote]
tutkija
Menen huomaamattomasti kohteeseeni, otan lastini yleensä poliisin avustuksella kyytiin ja ajan pois hiljaa ja huomaamatta.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 00:21"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 00:14"]
[/quote]
tutkija
[/quote]
Oikein meni.
Autan ihmisiä, jotka ovat joutuneet vaikeisiin raha-ongelmiin. Usein heistä tuntuu etteivät he selviä kaikesta omin avuin ja siksi hakeutuvat minun luokseni.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:23"]Pidän ovet lukossa ja katson ettei kukaan karkaa...
[/quote]
Vanginvartija, psyk.sairaanhoitaja, dementiaosaton hoitaja?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:27"]Sörkin pimpuleita.
[/quote]
nöyyy....nyt sä joudut hoitamaan 1000 av- mamman gynevaivat :D
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 01:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:27"]Sörkin pimpuleita. [/quote] nöyyy....nyt sä joudut hoitamaan 1000 av- mamman gynevaivat :D
[/quote]
Ai niin joo papaseulonta-aika piti varata!
Olen huoneessa monen muun ihmisen kanssa. Yleensä minä puhun ja muut vastaavat kysymyksiini ja annan heille erilaisia tehtäviä. Seison paljon ja käytän työssäni aika paljon tietokonetta ja kirjoja.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 01:53"]Olen huoneessa monen muun ihmisen kanssa. Yleensä minä puhun ja muut vastaavat kysymyksiini ja annan heille erilaisia tehtäviä. Seison paljon ja käytän työssäni aika paljon tietokonetta ja kirjoja.
[/quote]
Ope syyslomalla:D
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:06"]
Liikun paljon paikasta toiseen. Kannan mukanani laitetta, joka käskyttää minua. Toisinaan saatan hetken nukkua.
[/quote]
Ajat rekkaa? Hmm...
Lähden töihin aamuyöllä kun muut vielä nukkuvat ja palaan kotiin vasta illalla tai sitten jään työpaikalle nukkumaan. Nään paljon ihmisiä, mutta työskentelen yksin.
Työ on rankkaa, vaikka moni sanoo että ethän sä tee muuta kuin istut.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 04:17"]Lähden töihin aamuyöllä kun muut vielä nukkuvat ja palaan kotiin vasta illalla tai sitten jään työpaikalle nukkumaan. Nään paljon ihmisiä, mutta työskentelen yksin.
Työ on rankkaa, vaikka moni sanoo että ethän sä tee muuta kuin istut.
[/quote]postin jakeluauton kuljettaja. Siis rekan.
Annan neuvoja korujen käytöstä, juttelen vartijoiden kanssa, käännän valitusviestejä englanniksi, teen punnituksia ja jaan lääkkeitä, keitän kahdenlaista kahvia.