Kerro työstäsi paljastamatta ammattiasi
Kommentit (97)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 09:44"]
Pelaan biljardia, kannustan, komennan, soittelen koteihin, teen ruokaa asiakkaideni kanssa, käyn kävelyillä, potkin palloa, korjaan hajonneita huonekaluja, soittelen firmoihin ja kuntien edustajille ja roikun paljon askissa, Facebookissa (työprofiililla), whatsappissa ja kikissä.
[/quote]
nuorisotyöntekijä?
[/quote]
Kyllä.
Olen meluisassa ympäristössä, pääsääntöisesti öisin. Ihmisiä ympärillä hurjasti, ja jokainen vaatii minulta huomiota, yleensä useamman kerran illassa!
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 04:48"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 04:17"]Lähden töihin aamuyöllä kun muut vielä nukkuvat ja palaan kotiin vasta illalla tai sitten jään työpaikalle nukkumaan. Nään paljon ihmisiä, mutta työskentelen yksin. Työ on rankkaa, vaikka moni sanoo että ethän sä tee muuta kuin istut. [/quote]postin jakeluauton kuljettaja. Siis rekan.
Jakeluautoa en aja, enkä postia, mutta rekkaa joo.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 13:12"]
Olen meluisassa ympäristössä, pääsääntöisesti öisin. Ihmisiä ympärillä hurjasti, ja jokainen vaatii minulta huomiota, yleensä useamman kerran illassa!
[/quote]Ravintolatyöntekijä
Koko maailma mutta silti yksin. Yksikin virhe on iso asia ja työ on vastuullista. Pitää tietää mitä tekee. Kellonaika on hyvin tärkeä tässä työssä mutta toisaalta se ei vaikuta aikaan mitenkään ;)
Painan nappuloita tai kannan ämpäreitä,siivoan eritteitä,annan maitopiikkejä, joskus lopetan, joka viikko käsittelen kiveksiä.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 13:48"]
Koko maailma mutta silti yksin. Yksikin virhe on iso asia ja työ on vastuullista. Pitää tietää mitä tekee. Kellonaika on hyvin tärkeä tässä työssä mutta toisaalta se ei vaikuta aikaan mitenkään ;)
[/quote]Lennonjohtaja
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:14"]Yritän lukea ajatuksia ja ymmärtää vihjailuja. Minun oletetaan hallitsevan kaikki maailman alat, mutta koska niin ei oikeasti ole, perehdyn päivittäin johonkin uuteen asiaan, alaan ja ilmiöön. Lisäksi minun odotetaan tekevän se suitsait samantien, kirjoittavan täydellisiä lauseita paperille miettimättä ollenkaan. Olen kaikkien heittopussi ja sylkykuppi, jota osoitellaan, jos en ole osannut mm. lukea ajatuksia. Minua ei oteta mukaan mihinkään työpaikkani asioita käsitteleviin kokouksiin, eikä minulle kerrota etukäteen, mitä asioita on tulossa. Silti minun oletetaan tuntevan nuo asiat läpikotaisin ja osaavan kertoa niistä muille. Teen päällikön töitä, assarin töitä ja muiden töitä. Johdon mielestä en ilmeisesti tee töitä ollenkaan.
[/quote]selvästi sihteeri. Kokemusta on johdon sihteerin hommista. Just tota.
[quote author="Vierailija" time="älä[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:12"]
Minä muutan suunnitelmia valetodellisuudeksi ja manipuloin unelmia :)
[/quote]
Poliitikko ihan selkeästi :)
[/quote]
Jotain muuta. Minun ammatissani yhteiskunnalliset asiat rajoittuvat yhdelle kapealle sektorille ja se ei ole talous tai hyvinvointi. Paljon konkreettisempaa ;)
Päivät menee armottomaan vitutukseen ja satunnaisiin pieniin ahaa-elämyksiin. Jos olen tekemisissä toisten alan edustajien kanssa, yritän parhaani mukaan näyttää siltä, että tiedän, missä mennään. Tehtävänäni on löytää tietoa ja käyttää sitä hyväkseni. Tehtävä on haastava, sillä tietoa ei meinaa löytää millään. - Ei kirjoista eikä netin ihmeellisestä maailmasta.
Työni on hermoja raastavaa, mutta samaan aikaan ihanan palkitsevaa. Työpäivääni kuuluu meteliä, kiukuttelua, raivokohtauksia ja epätoivoa. Mutta myös oppimisen iloa, onnistumisia, itsetunnon kohotusta ja ryhmähenkeä. Joinain iltoina mieleni täyttää suru. Miksi näin pieni ihminen on joutunutkaan kokemaan näin paljon kamalia asioita? Toisinaan mietin iloisena, kuinka hyvin hän on päässyt elämässään eteenpäin, kuinka ihanasti hän on tsempannut ja päättänyt voittaa vaikeudet.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:17"]Jos myöhästyn aamuvuorostani, se tarkoittaa että takiani myös moni muu ihminen myöhästyy omastaan. Asiakaskuntani on vilkas,ihana, utelias, oppivainen ja rehellinen. Jos ammattini edustajat lakkoilisivat, olisi suuri osa suomalaisista perheistä iiisossa pulassa! Arvaatko ammattini? :)
[/quote]
Tarhatäti!
Pidän ovet lukossa ja katson ettei kukaan karkaa...
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:26"]
Näen päivittäin kymmenien ihmisten nimet ja hetut, katson koneelta mitä heille pitää myydä
[/quote]
Onko meillä sama ammatti? Pitkän ja lyhyen kaavan mukaan :D
45
[/quote]
Farmaseutti?
Tietokone on tärkein työvälineeni. Työssäni tarvitaan hyvää loogista päättelykykyä ja ongelmanratkaisukykyä. Asiakkaina on yrityksiä. Osaan kieliä, joita ei puhuta.
Olen naisvaltaisella alalla ja päivät kuluvat poraillessa.