Kerro työstäsi paljastamatta ammattiasi
Kommentit (97)
Putsailen erilaisia eritteitä, kuuntelen ja lohdutan, ruokin ja lääkitsen, suihkutan, puen ja rasvailen. Ruokatauolla puhun työkavereiden kanssa eritteiden koostumuksesta.
Yritän lukea ajatuksia ja ymmärtää vihjailuja. Minun oletetaan hallitsevan kaikki maailman alat, mutta koska niin ei oikeasti ole, perehdyn päivittäin johonkin uuteen asiaan, alaan ja ilmiöön. Lisäksi minun odotetaan tekevän se suitsait samantien, kirjoittavan täydellisiä lauseita paperille miettimättä ollenkaan. Olen kaikkien heittopussi ja sylkykuppi, jota osoitellaan, jos en ole osannut mm. lukea ajatuksia. Minua ei oteta mukaan mihinkään työpaikkani asioita käsitteleviin kokouksiin, eikä minulle kerrota etukäteen, mitä asioita on tulossa. Silti minun oletetaan tuntevan nuo asiat läpikotaisin ja osaavan kertoa niistä muille. Teen päällikön töitä, assarin töitä ja muiden töitä. Johdon mielestä en ilmeisesti tee töitä ollenkaan.
Yritän vääntää aikuisille, äideille, tyhjänpäiväisiä asioita rautalangasta. Tuntuu kuin olisin lapsille selittänyt tyhmiä asioita. Mutta myös yhteydenpito eri alojen viranomaisiin.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:04"]
Jaan rahaa useille ihmisille. Joiltain sen epään. Kuuntelen vaatimuksia ja valituksia, joskus myös kiitosta. Tarkoituksena tukea ja auttaa mutta joskus hampaanputemiseksi menee.
[/quote]
Kelan täti/ sossu?
Jos myöhästyn aamuvuorostani, se tarkoittaa että takiani myös moni muu ihminen myöhästyy omastaan. Asiakaskuntani on vilkas,ihana, utelias, oppivainen ja rehellinen. Jos ammattini edustajat lakkoilisivat, olisi suuri osa suomalaisista perheistä iiisossa pulassa! Arvaatko ammattini? :)
Luen sähköposteja, vastaan niihin, tapaan ihmisiä, istun neuvottelupöytien ääriessä, etsin tietoa, kirjoitan usein ja paljon, olen yhteydessä viranomaisiin, luen lisää, kirjoitan lisää. On määräaikoja, joskus pitää matkustaa, työtä teen yleensä vähintään 12 h päivässä.
Näen päivittäin kymmenien ihmisten nimet ja hetut, katson koneelta mitä heille pitää myydä
Naksutan hiirtä ja pieren tuoliin. Välillä kävelen raunioilla.
Rakastan ammattiani. Palkka on kehno, mutta siinä on etuja.
Päivittäin olen tekemisessä ison eläimen kanssa ja ihmisten, jotka ovat pieniä sekä aikuisia. Minulta vaaditaan kykyä opettaa ja vaatia.
Melkein aina jalassa tiukat pöksyt ja lenkkarit tai saappaat.
Pyöritän, lapan, veivaan, nostan, vedän, käännän, annan, otan, sanon, kokeilen, valmistelen, pesen, haistan, menen, tulen, kiitän, vastaan, hymyilen, facebookaan, kakkaan, juon, syön, nauran, kiroan....
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:16"]Yritän vääntää aikuisille, äideille, tyhjänpäiväisiä asioita rautalangasta. Tuntuu kuin olisin lapsille selittänyt tyhmiä asioita. Mutta myös yhteydenpito eri alojen viranomaisiin.
[/quote]
Neuvolan täti?
Keskustelen paljon. Seuraan toisten toimintaa. Asiakkaanani on lapsia. Olen myös vanhempien kanssa paljon tekemisissä. Kuuntelen. Avaan solmuja. Sovitan yhteen palasia. Näytän uusia näkökulmia.
Istun asiakaspalveluloossissa, juttelen ihmisten kanssa ja näpyttelen päätettä, välillä nousen ylös ja haen selkäni takaa jotain (jokaisen asiakkaan kohdalla siis). Välillä kiertelen asiakastilassa ja kysyn ihmisiltä, kuinka voin auttaa. Käyn kahvi-ja ruokatauolla. Vastailen puhelimeen. Välillä menen suojavaatteissa pieneen koppiin desinfiointiaineen ja erinäisten välineiden kanssa sekoittamaan aineita keskenään, mutta sitä on nykyään aika harvakseltaan.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:54"]
Keskustelen paljon. Seuraan toisten toimintaa. Asiakkaanani on lapsia. Olen myös vanhempien kanssa paljon tekemisissä. Kuuntelen. Avaan solmuja. Sovitan yhteen palasia. Näytän uusia näkökulmia.
[/quote]
tsykoloogi, perheneuvola
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:26"]
Näen päivittäin kymmenien ihmisten nimet ja hetut, katson koneelta mitä heille pitää myydä
[/quote]
Onko meillä sama ammatti? Pitkän ja lyhyen kaavan mukaan :D
45
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:54"]
[/quote]
tsykoloogi, perheneuvola
[/quote]
Oikein meni! Niin ja isona osana työtäni on opettaa etenkin uusille vanhemmille toimintamalleja joita he eivät omasta lapsuudestaan ole oppineet.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:30"]
Rakastan ammattiani. Palkka on kehno, mutta siinä on etuja.
Päivittäin olen tekemisessä ison eläimen kanssa ja ihmisten, jotka ovat pieniä sekä aikuisia. Minulta vaaditaan kykyä opettaa ja vaatia.
Melkein aina jalassa tiukat pöksyt ja lenkkarit tai saappaat.
[/quote]
Ratsastuksen ope? Se vain hämää, että yhdenkö ison eläimen?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 23:12"]
Minä muutan suunnitelmia valetodellisuudeksi ja manipuloin unelmia :)
[/quote]
Poliitikko ihan selkeästi :)