Päiväni pelastui kun näin vanhan koulukaverini (joka kiusasi minua)
Joo, olen itse säälittävä ja mulla ei todellakaan ole elämässä mitään sisältöä kun oikeasti aiheutti niin suuren mielihyvän tunteen kun näin tänään vanha koulukaverini. Tai "kaverini": Hän solvasi minua, lihavaa nuorta naista moneen otteeseen koko yläasteen ajan. Kuulin välikäsien kautta mitä hän oli minusta aina sanonut ja viimeisenä vuotena (oltiin samassa koulussa siis vain yläasteen ajan) hän ei edes katsonut minuun päinkään koska HÄN oli suosittu ja MINÄ olin luuseri. Minä olin pienen kylän tyttö, ylipainoinen (painoin yläasteelle mennessäni 72 kg ja lähtiessäni 92kg eli lihoin paljon!), aika ajoin hyvinkin masentunut ja en todellakaan mikään suosittu. Mutta olin silloin kuitenkin ihan mukava ihminen ja omasin pari tosi hyvää ystävää :)
No vuosien saatossa pudotin ylimääräiset kilot, olen edelleen muutaman kilon ylipainoinen mutta entiseen verrattuna koen näyttäväni tosi hyvältä ja tunnen oloni terveeksi, harrastan aktiivisesti urheilua ja olen onnellinen kahden lapsen äiti.
No, tähän päivään. Näin hänet jo kaukaa, hän on keskimääräistä suomalaisnaista 10 senttiä lyhyempi. Ja pyöreä kuin lihapulla. Hän on lihonut siis huomattavasti tämän 10 vuoden aikana. Ei ollut mikään laiha yläasteellakaan, mutta hoikka ja varmasti painoindeksiltään normaali. No, ei ole enää ja mä oikeasti hymyilin leveintä hymyä pitkiin aikoihin kun hän lyllersi ohitseni. Ah, olen niin iloinen.
Anteeksi, olen hirveä ihminen ja sisäisesti muuttunut varmaan oman laihtumiseni myötä helvetin rumaksi, mutta en voi itselleni mitään. Oijoij kun vieläkin hymy karkaa huulilleni. :)
Ja jos kys. henkilö sattuisi tämän lukemaan ja itsensä tunnistamaan niin sorry, en vaan voi unohtaa miten minua kohtelit koko yläasteen ajan kun luulit olevasi muita ylempänä.
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:12"]Tuollainen hiljainen vahingonilo ei vahingoita, kuten kuolukiusaaminen tekee. [/quote] Vahingoittaa se, nimittäin itseään.
[/quote]
Mitenhän monta kertaa täällä on jo jankutettu, että ap tai moni kaltaisensa ei mieti aktiivisesti kouluaikojaan tai kiusaajiaan. Kunhan nyt huvittui nähdessään koulukiusaajansa olevan läski. Sitten tänne tulee lauma itseoppineita dr. philejä lässyttämään, että katkeruus syö sinua itseäsi. :D Voi jeesus.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:07"]Ei kiusaaminen kyllä taannuta tervettä ihmistä lapsen tasolle henkisesti. Nyt kyllä on ripustauduttu kiusaamiseen ja suljettu silmät todellisuudelta.
[/quote]
Idiootti. Vittu olet tyhmä.
Tarkoitin että ENNEN TERVE IHMINEN (siskoni) sairastui pikkuhiljaa pahasti mieleltään, en ala asiaa sen enempää avaamaan että mitä kaikkea siskolleni tuli. Ei hetkessä vaan pikkuhiljaa. Syö jatkuvasti lääkkeitä ja on holhouksen alla. On joutunut olemaan osastoilla yms.
Älä ihan oikeasti tule inisemään asiasta josta et mitään tiedä. Lääkkeiden ja sairauksien takia siskoni on nykyään henkisesti kuin 12-vuotias.
Ja kaikki siskon ongelmat lähti ja kumpuaa kiusaamisesta. Ja usko pois, häntä on tutkittu yms 15 vuoden aikana 1000 krt
[/quote]
Ööh, ei ennestään terveelle ihmiselle noin kyllä käy vaikka kuinka kiusattaisiin. Että ihan henkisesti taantuu. Taidat itse olla vähän ylidramaattinen.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:12"]Tuollainen hiljainen vahingonilo ei vahingoita, kuten kuolukiusaaminen tekee. [/quote] Vahingoittaa se, nimittäin itseään.
[/quote]
Mitenhän monta kertaa täällä on jo jankutettu, että ap tai moni kaltaisensa ei mieti aktiivisesti kouluaikojaan tai kiusaajiaan. Kunhan nyt huvittui nähdessään koulukiusaajansa olevan läski. Sitten tänne tulee lauma itseoppineita dr. philejä lässyttämään, että katkeruus syö sinua itseäsi. :D Voi jeesus.
[/quote]
Ei kannata jankata tuon koulukiusaajahullun kanssa, se on vain joku mielisairas entinen kiusaaja, joka ajaa täällä omaa agendaansa siitä miten sille pitää antaa anteeksi, ja muutenkin sen mielestä kiusattuja kiusattiin, koska ne oli viallisia.
Se kirjoittaa torin kautta ja peukuttaa torin kautta omia viestejänsä, ja jos sille vastaa, niin se vaan jatkaa jankkaamista.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:47"]
[/quote]
[/quote]
Ei kannata jankata tuon koulukiusaajahullun kanssa, se on vain joku mielisairas entinen kiusaaja, joka ajaa täällä omaa agendaansa siitä miten sille pitää antaa anteeksi, ja muutenkin sen mielestä kiusattuja kiusattiin, koska ne oli viallisia.
Se kirjoittaa torin kautta ja peukuttaa torin kautta omia viestejänsä, ja jos sille vastaa, niin se vaan jatkaa jankkaamista.
[/quote]
Ok. Hyvä tietää. :)
Aika säälittävää, että ap ei vieläkään ole päässyt yli jostakin KOULUkiusaamisesta!? Siis kauanko siitä olikaan aikaa xD
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:48"]Keitä te ap:n moralisoijat olette? Entisiä kiusaajia, joita harmittaa, ettei kiusaamista olekaan unohdettu ja anteeksi annettu ajan kanssa? Vai lihavia, joita harmittaa, että muut pitävät lihavuutta oivana rangaistuksena vanhalle kiusaajalle? [/quote] Olen kyllä kiusattu itsekin. Minun itsetuntoni on vain lapsuudessa kotona vanhempien toimesta niin syvään rakennettu, että en todellakaan murtunut. Ajattelin jo silloin 13 vuotiaana, että olkoon, kaikkia ilkutaan joskus ja kivat ihmiset kuitenkin aina ovat ilkeitä onnellisempia. Kerran meni juttu liian rumaksi niin hoisin asian lopullisesti.
[/quote]
tapoitko jonkun?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:04"]
Ymmärrän hyvin tuntemuksesi. Tartuin kuitenkin tuohon kiusaamisasiaan. Kyse ei varsinaisesti ollut kiusaamisesta, jos hän vain puhui takanapäin sinusta mielipiteitään. Tökeröstä käytöksestä kylläkin. Kiusaamisessa on oleellista sen kohdistaminen henkilöön, tarkoitus vaikuttaa häneen.
[/quote]
Nyt kyllä kaunistelet asiaa. Kyllä aloittajan kuvaus täyttää kiusaamisen tunnusmerkit: Kiusaaja on puhunut aloittajasta pahaa takanapäin. Tottahan voidaan käyttää neutraalia ilmaisua mielipide, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että kiusaaja on tietoisesti solvannut aloittajaa ja aiheuttanut varmasti sitä, että myös nämä kuulijat ovat suhtautuneet aloittajaan tietyllä tavalla.
Mitä lie tarkoitat tuolla, että "kiusaamisessa on oleellista sen kohdistaminen henkilöön, tarkoitus vaikuttaa häneen". Ilmeisesti tarkoitat sitä, että kiusaaja kohdistaa kiusaamisen suoraan kiusaamisen kohteeseen. Okei, se on yksi muoto kiusaamista. Mutta varsinkin tytöt ovat mestareita epäsuorassa kiusaamisessa. Eli juuri suljetaan joukosta, puhutaan pahaa selän takana jne. Seurauksena on sitten se, että kiusattu jää usein totaalisen yksin. Se on hyvin julmaa.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:48"]
Keitä te ap:n moralisoijat olette? Entisiä kiusaajia, joita harmittaa, ettei kiusaamista olekaan unohdettu ja anteeksi annettu ajan kanssa? Vai lihavia, joita harmittaa, että muut pitävät lihavuutta oivana rangaistuksena vanhalle kiusaajalle?
[/quote]
Samaa ihmettelen. On hyvin ymmärrettävää, että tuntee kuten ap, jos on joutunut vuosikausia olemaan kiusaamisen kohteena. Osat vaihtuvat, hyvä niin. Sehän on vain merkki siitä, että elämässä on jotain tasavertaisuuttakin. Olisi tietysti parasta, ettei kiusaamista ollenkaan olisi, mutta sitä näyttää vain olevan. Mistä niitä kiusaajia oikein tulee. Kun sitten kiusaaja kohtaa vastoinkäymisiä, voi olla, että hänkin saa jonkin valaistumisen ja alkaa kohdella toisia kauniisti. Ei ole liikaa vaadittu.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:12"]
Tuollainen hiljainen vahingonilo ei vahingoita, kuten kuolukiusaaminen tekee.
[/quote]
Kyllä se itseä vahingoittaa, ei siitä mihinkään pääse.
J-P
[/quote]
Miten se ilmenee?
[/quote]
Se kovettaa ihmisen.
J-P
[/quote]Ja tämä on paha juttu syystä että...? Ai niin tietenkin, eivät ihmiset saa kovettua, vaan kääntää ikuisesti sitä toista poskea, et kiusaajatyypit pääsee toteuttamaan itseään ja naustiskelemaan. Niin se maailma pyörii...
Kiusaajat eivät varmaan tule ajatelleeksi, kuinka pysyvät muistot jättävät itsestään kiusattuun. Itseäni ei oikeastaan kiusattu, mutta joskus kuulin kyllä esim. ulkonäkööni kohdistuvaa arvostelua. Vielä nytkin vuosikymmenien päästä muistan hyvin tarkkaan nuo tilanteet. Näyttää tämä minunkin arvostelijani olevan jonkin sortin mielen ammattilainen!
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:12"]
[/quote]
J-P
[/quote]
Miten se ilmenee?
[/quote]
Se kovettaa ihmisen.
J-P
[/quote]Ja tämä on paha juttu syystä että...? Ai niin tietenkin, eivät ihmiset saa kovettua, vaan kääntää ikuisesti sitä toista poskea, et kiusaajatyypit pääsee toteuttamaan itseään ja naustiskelemaan. Niin se maailma pyörii...
[/quote]
Ei se ole vaan se kiusaaminen, vaan se kovuus heijastuu kaikkeen elämään ja se jopa periytyy, kun saa väärää elämänmallia ja opetusta. Kyllä ihmisten kovuus näkyy ihan kongreettisesti tänä päivänä maailmassa. Jo ihmisarvokin sinällään on poljettu lokaan. Ihmiselämää ei pidetä enää missään arvossa. Ihmisistä on tullut raakoja ja itsekkäitä. Suomalaisetkin on tappaneet varmaan jo puolet kansastaan.
Terniä ei tarvi edes sanoa, kun sen jo jokainen tietää, mistä on kyse.
Onneksi kaikilla ei ole vielä näin, vaan vielä löytyy ihmisistä hyvääkin.
J-P
Luin ekan sivun ja hyi jumalauta! En ollut koulussa kiusaaja enkä kiusattu, mutta yäk millaisia ihmisiä entiset kiusatut on. Turha lässyttää mitään "kiusaaminen teki minusta tällaisen" -läppää. Ehkä teitä on kiusattu kun olette tuollaisia. Yäk yäk yäk.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 11:56"]AP on sisältä mätä :(
[/quote] mitä vittua:DD
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:02"]Minä en iloitse ikinä toisten epäonnesta tai nauti toisten huonosta olosta. AP ja muut ilkkujat ovat ansainneet tulla aikanaan kiusatuksi.
[/quote] Kukakohan sen ilkkumisen aloitti, ei suinkaan aapee, you BITCH!!!
Ap, sulla on siis kaksi lasta. Toivottavasti, et tahtomattasi siirrä tuota katkeruutta ja kykyä vahingoniloon lapsiisi, jottei heistä tule seuraavia kiusaajia.
Muakin on kiusattu yläasteella, mutta oon saanut rakennettua itselleni kuitenkin jonkinlaisen itsetunnon. Haluan että lapsillani on se jo koulun alkaessa. Terveen ja hyvän itsetunnon omaava lapsi on huomaavainen muita kohtaan, eikä koskaan vahingoniloinen.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:48"]Keitä te ap:n moralisoijat olette? Entisiä kiusaajia, joita harmittaa, ettei kiusaamista olekaan unohdettu ja anteeksi annettu ajan kanssa? Vai lihavia, joita harmittaa, että muut pitävät lihavuutta oivana rangaistuksena vanhalle kiusaajalle? [/quote] Olen kyllä kiusattu itsekin. Minun itsetuntoni on vain lapsuudessa kotona vanhempien toimesta niin syvään rakennettu, että en todellakaan murtunut. Ajattelin jo silloin 13 vuotiaana, että olkoon, kaikkia ilkutaan joskus ja kivat ihmiset kuitenkin aina ovat ilkeitä onnellisempia. Kerran meni juttu liian rumaksi niin hoisin asian lopullisesti.
[/quote]
tapoitko jonkun?
[/quote]
Kyllä. Sai ansionsa mukaan. Psyyke meni paskaksi. Seuraukset voivat joskus olla nämä.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:04"]
Luin ekan sivun ja hyi jumalauta! En ollut koulussa kiusaaja enkä kiusattu, mutta yäk millaisia ihmisiä entiset kiusatut on. Turha lässyttää mitään "kiusaaminen teki minusta tällaisen" -läppää. Ehkä teitä on kiusattu kun olette tuollaisia. Yäk yäk yäk.
[/quote]
:D
Juuri näin jatkuu av-palstan kiusaajahullun jutut aina, nyt se on jo keskustellut useamman viestin ajan eri hahmoina, joista osa jopa vastailee toisilleen.
Ne jutut alkaa aina tuollaisena ulinana siitä miten kiusattujen pitää antaa anteeksi, ja jatkuvat sitten valituksena siitä miten kiusatut ovat itse syypäitä kiusaamiseen jne.
Menisit oikeasti kiusaajahullu hakemaan apua itsellesi.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:12"]
[/quote]
J-P
[/quote] turpa kii ruma horo
Noh, suurin osa omista entisistä koulukiusaajistani on kuollut, joten en osaa yhtyä tuohon "Siitäs sai!" -illakointiin. Sen verran inhimillinen olen, etten toivo kuolemaa ihmiselle, joka lapsuuden ja teini-iän typeryyksissä on kiusannut.
Sinun tapauksessasi tosin ainakin kiusaaja voi saada pientä tunnetta siitä, miltä on tuntunut hänen kiusaamistaan ihmisistä ja ymmärtää tulevaisuudessa käyttäytyä paremmin, vaikka olisikin taas samassa suositussa asemassa joskus.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:12"]Tuollainen hiljainen vahingonilo ei vahingoita, kuten kuolukiusaaminen tekee.
[/quote]
Vahingoittaa se, nimittäin itseään.