Miksi kalojen tappamista ei pidetä minään+
Tv on täynnä kalastusohjelmia, joissa ollaan innoissaan kalasaaliistaan. Miksi tällainen tappaminen on näin normalisoitu?
Kommentit (19)
Tätä minäkin olen aina ihmetellyt. Eniten suututtaa ns. huvikalastus eli kidutetaan kalaa vetämällä se kuiville ja sitten heitetään kidutettu kalaparka takaisin veteen.
Niin Puten näköisiä
Oikeen nautin kalastamisesta
Tai ns pussilohen kasvatus ei mitenkään ystävällistä toimintaa.
Samaa olen miettinyt. Miten tämmönen voi olla sallittua? Eikö olisi mitään muuta keinoa kalastaa. Itse en pysty enkä edes halua kalastaa em. syistä.
Totta. Jotkut eivät kalasta edes syödäkseen, vaan repivät kalojen leuoista paksut koukut ja takaisin veteen. Kala shokissa, melkein valkoisena. Entä onko tainnutus heti, vai joku hakkaa kalaa puukalikalla eikä se edes kuole?
Se on aika hyvä kysymys kun miettii että jos esim. Perhosen joku menee tappaa niin se ihminen heitetään suunnillee linnaa, vaikka puhutaan hyönteisestä.
Sitte ku porukka kiduttaa isoja kaloja ketkä oikeesti ymmärtääkin jotain, se on OK
Vierailija kirjoitti:
Niin Puten näköisiä
Oikeen nautin kalastamisesta
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Isompina määrinä kalastaen ne saa jättää myös haukkomaan ilmaa, jota ne eivät pysty hengittämään.
Ei saa mutta moni tekee näin. Jos ei ota saamaansa kalaa, se on päästettävä takaisin veteen. Aina ei sitä kalaa voi ottaa sillä tietyillä kaloilla on alamitat ja tiettyjä kaloja suositellaan myös isokokoisina päästettävän takaisin kannan säilymiseksi. Mun mielestä varsinkin talvella jäälle eläviä kaloja jättäviä pilkkijöitä saisi ruveta sakottamaan.
No ei kai tuossa mitään pahaa ole, jos kalastaa tai metsästää syödäkseen. Catch and release -kalastusta en kuitenkaan ymmärrä.
Nuo kalastajat ovat enimmäkseen miehiä. Miehiä ei kiinnosta eläinten oikeudet.
Tämä!
Samaa sarjaa ovat kasvissyöjät, jotka eivät eettisistä syistä syö lihaa, mutta syövät kalaa kyllä.
En ymmärrä.
Kalat eivät osaa huutaa kivusta ja ilmehtiä vaan kärsivät mykkinä. Tyhmä kalastaja sitten luulee, ettei kala kärsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isompina määrinä kalastaen ne saa jättää myös haukkomaan ilmaa, jota ne eivät pysty hengittämään.
Ei saa mutta moni tekee näin. Jos ei ota saamaansa kalaa, se on päästettävä takaisin veteen. Aina ei sitä kalaa voi ottaa sillä tietyillä kaloilla on alamitat ja tiettyjä kaloja suositellaan myös isokokoisina päästettävän takaisin kannan säilymiseksi. Mun mielestä varsinkin talvella jäälle eläviä kaloja jättäviä pilkkijöitä saisi ruveta sakottamaan.
Yleensä ne veteen palautetut kalat hiljalleen kituvat kuoliaiksi. Se koukku tekee pahaa jälkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jättävätkö pilkkijät nykyään kalat jäälle eivätkä ota kotiin mukaan? Hullun touhua on kyllä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isojen kalojen vapauttaminen ei vaikuta kantoihin enää mitenkään. Sukuansa ovat aikanaan jatkaneet monesti, mutta vanhemmiten kala kutee myöhempään jolloin mäti päätyy lajitoverien poikasten ruuaksi.
Entä akvaariokalojen hyvinvointi ja tilanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa mutta moni tekee näin.
Varmaankin nuotasta tulevat kaksi tuhatta muikkua saa jättää itsekseen kuolemaan, miten ne edes voisi yksilöllisesti lopettaa.