Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi vanhemman työpaikalla

Vierailija
16.10.2014 |

Syysloma taas yllätti jotkut vanhemat, kun ovat raahanneet kersansa työpaikalle notkumaan.

Olenko tiukkapipoinen, kun minusta se on big no-no kaikkien näkökulmasta:lapsen, vanhemman, muiden työkavereiden sekä työantajankin?  

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin työstä ja työpaikasta voiko lasta tuoda työpaikalle.

Meillä toimistossa voi tuoda ihan vapaasti. Miesvoittoisella työpaikalla tosin harvoin on ketään. Oma lapsi ollut ehken kerran tai pari vuodesta. Viimeksi kesällä. Etätöissä koululaisen hoito sujuu työnohessa mainiosti.

Vierailija
42/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:06"]

Koululaisten luulisi hyvinkin pärjäävän nämä muutaman päivän ittekseen. Jos eivät, on kasvatuksessa mennyt yksi tai kaksikin juttua vikaan.

[/quote]

No, muissa sivistyneissä länsimaissa alle 12-vuotiaan yksin jättäminen on heitteillejättö. Revi siitä.

Sitäpaitsi lapsissa on eroja, toiset ovat omatoimisempia nuorempina, toiset arempia, ja tarvitsevat siksi enemmän aikuisen tukea. Ei siis kasvatusasia, vaan luonnekysymys.
[/quote]

Revi siitä? Oletko 10-vuotias, joka on nyt sitten jätetty kotia heitteille? Suomessa 15-vuotias voi muuttaa pois kotoa opiskelemaan, mutta mielestäsi alle 12-vuotias ei voi olla kotona 8 tuntia yksin? Lapselle voi antaa numeron mihin soittaa, kun on hätä. Kertoa mitä saa tehdä ja opettaa kotona oloa jo aiemmin. Ekaluokkalaiset eivät nykyisin taida osata edes leipää voidella itse.

Vierailija
44/66 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
45/66 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista. Elä ja anna toistenkin elää.

Vierailija
46/66 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:37"]

Mulla kävi kanssa kerran noin. Appiukon piti hoitaa lasta, mutta meni perskules kuolemaan (sydäri) edellisenä päivänä, joten oli noi vaihtoehdot siinä tunnin varoitusajalla vähän kehnot. Mutta pahoitteluni, kun joudut kärsimään 8v ikäsen istumisen siinä mun huoneen lattialla pelaamassa kännykkäpeliä 3h, ennen kuin toinen vaari pääsi hakemaan pojan.

[/quote]

Eikö sun 8-vuotias pärjää muutamaa tuntia yksin kotona?

Vierailija
47/66 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäää minäkään. Meillä on yksi nainen joka pomon luvalla tekee samaa mut muu työyhteisö ei pidä asiasta. Totuus on se et niinä päivinä kun työkaverin lapset on meidän yhteisellä työpaikalla, hän ei tee yhtä paljon töitä kuin muut. Tietenkin se vaivaa muita. Sit on mm. turvallisuuskysymys?!

Sit mua vaivaa vielä se miten hänen lapset tosiaan kulkee ja käyttäytyy kuin "kotonaan". Mulle tauot ja ruokatunti on omaa rauhoittumisen aikaa ja hänen lapset roikkuu heti keittiössä kerjäämässä huomiota kun sinne menee kuka hyvänsä. Ehkä olen kohtuuton mut mielestäni mulla pitäisi olla oikeus syödä rauhassa ilman et jonkun lapset makaa saman pöydän päällä pälpättäen, kysellen koko ajan jotain ja sit ne syökin koko ajan kuin possut siinä.

Toisten äitiyttä on todella vaikea mennä arvostelemaan enkä halua pilata välejä lasten äitiin koska meidänhän pitäisi pystyä tekemään hyvin työmme jatkossakin joten ei, en voi sanoa asiasta.

Vierailija
48/66 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi kanssa kerran noin. Appiukon piti hoitaa lasta, mutta meni perskules kuolemaan (sydäri) edellisenä päivänä, joten oli noi vaihtoehdot siinä tunnin varoitusajalla vähän kehnot. Mutta pahoitteluni, kun joudut kärsimään 8v ikäsen istumisen siinä mun huoneen lattialla pelaamassa kännykkäpeliä 3h, ennen kuin toinen vaari pääsi hakemaan pojan.

[/quote]

Eikö 8-vuotias pysty olemaan yksin kolmea tuntia?

Vierailija
49/66 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 08:30"]

[/quote]

[/quote]

Herranen aika, lapsi on juuri menettänyt isoisänsä ja pitäisi olla yksin. En ole tuon viestin kirjoittaja mutta ihmettelen missä empatiakykysi on.

Vierailija
50/66 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 08:36"]

[/quote]

[/quote]

Herranen aika, lapsi on juuri menettänyt isoisänsä ja pitäisi olla yksin. En ole tuon viestin kirjoittaja mutta ihmettelen missä empatiakykysi on.

[/quote]

Niin että murheellinen lapsi äidin työpaikalle vai? Missä sinun empatiakykysi on? Itse olisin vastaavassa tilanteessa järjestänyt palkattoman vapaan kriisitilanteessa, en raijaisi surun syövereissä vellovaa lasta työpaikalleni, koska kyse oli ilmeisesti ihan perustoimistotyöstä.

Vierailija
51/66 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:37"]Mulla kävi kanssa kerran noin. Appiukon piti hoitaa lasta, mutta meni perskules kuolemaan (sydäri) edellisenä päivänä, joten oli noi vaihtoehdot siinä tunnin varoitusajalla vähän kehnot. Mutta pahoitteluni, kun joudut kärsimään 8v ikäsen istumisen siinä mun huoneen lattialla pelaamassa kännykkäpeliä 3h, ennen kuin toinen vaari pääsi hakemaan pojan.
[/quote]
Minulla oli myös lapsi kerran töissä mukana ja paikka vanhustenhoivakoti. Yöllä selvisi ettei mies ehdi kuin seuraavaksi illaksi kotiin. Eipä siinä keskellä yötä voinut hoitajaa hankkia. Siskon mies kävi hakemassa 9 aikaan aamulla yötöistä tullessaan.

Vierailija
52/66 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 08:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tarviiko sille 8-vuotiaalle heti sanoa, että hei sun isoisäs on just kuollut, ole yksin kotona? Ehkä tuollainen asia kannattaa kertoa ihan rauhassa myöhemmin ja lapselle voi sanoa, että toinen ukki tulee hakemaan kohta, katso vaikka elokuvaa siihen saakka.

Sitäpaitsi poikkeustilanne on aina poikkeustilanne, kyllä se pitäisi tyhmemmänkin tajuta. Eri asia, jos raahaa lapsen töihin useaksi päiväksi vain sen vuoksi, että on esim. syysloma. Ei silloin ole kyse mistään akuutista hätätilanteesta, kun olisi ollut aivan varmasti koko syksy aikaa etsiä lapselle hoitopaikka.

Vierailija
53/66 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikana ennen internettiä kotona olin aina innosta piukeana jos äiti suostui ottamaan mut töihin. Se nimittäin tarkoitti kahdeksan tunnin netin ihmemaassa surffailua, joka oli mulle n. 8-9 vuotiaana suurinta huvia. Istua nökötin sen kokoajan iloisena lomalla olevan ihmisen työhuoneessa ihan hiiren hiljaa. Se oli niiiin luksusta kun sai käyttää koko päivän netissä surffailuun. Voi niitä muistoja <3 

Nimimerkillä miten niin nörtti pienestä pitäen?

Vierailija
54/66 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ainakin pystyvät olemaan viikon hiljaa. Ovat niin tapettia, ettei opet edes huomaa, jos ovat pois koulusta.

Tuskin eskari-ikäisestä lähtien olisivat edes työpaikalle tulleet, kotiin olisivat jääneet

Vierailija
55/66 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on vanhempien vastuulla järjestää joko itselleen lomaa/vapaata tai hoitaja kersalle, eikä työyhteisön tarvitse missään olosuhteissa sietää lapsia työpaikallaan.

Vierailija
56/66 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:06"]

Koululaisten luulisi hyvinkin pärjäävän nämä muutaman päivän ittekseen. Jos eivät, on kasvatuksessa mennyt yksi tai kaksikin juttua vikaan.

[/quote]
Muissa maissa ne vanhemmat järkkää hoitajan tai jäävät itse himaan..

No, muissa sivistyneissä länsimaissa alle 12-vuotiaan yksin jättäminen on heitteillejättö. Revi siitä.
Sitäpaitsi lapsissa on eroja, toiset ovat omatoimisempia nuorempina, toiset arempia, ja tarvitsevat siksi enemmän aikuisen tukea. Ei siis kasvatusasia, vaan luonnekysymys.
[/quote]

Vierailija
57/66 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan kakaroita työpaikalle! Onpa tuo parissa konttorissa nähty, mitä siitä tulee, kun lapsukaiset pääsee toteuttamaan itseään (ts. kiljuvat, juoksevat ja klähmivät lasiseinät suttuisiksi).

Onneksi nykyinen työpaikka on semmonen, että turha ehdottaakaan lapsia sinne. Valtava avokonttori, jossa työpisteet ja paljon elektroniikkaa (digipainot, valopöydät, kalliit kamerat ja lisävarusteet).

Yhdessä työpaikassa joku älypää toi mukanansa vanhan ja pidätyskyvyttömän hurttansa. Helvetin kivaa, lätäköitä joka paikassa.

Hmm, mähän voisin tuoda mun hevosen, eihän se ketään häiritsisi kun se siellä kaurojansa rouskuttelisi? Saisivat stressaantuneet työläiset paijata pollea. Nih.

Vierailija
58/66 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytön minä siihen olen että mies on nykyään niin saatanan vammainen että ei hoida hommiaan. Ollaan tasan sovittu päivät että kumpi meistä on kotona. Mutta kun on niin saatanan tärkeä ihminen että ei voi sitä vapaata pitää vaan lähtee töihin lapsen kanssa vaikka mitä on sovittu. Mua vituttaa tuo kusipää taas niin paljon ettei veri kierrä päässä.

Vierailija
59/66 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei meidän avokonttoriin ole lapsilla asiaa.

Edellisellä toimistolla oli pari kertaa työkavereiden lapset käymässä (max aamu/iltapäivän ajan) ja koska kaikilla oli omat huoneet niin se ei häirinnyt. Etenkään kun lapset osasivat käyttäytyä :)

Vierailija
60/66 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei lapset avokonttorissa häiritse, jos oikeasti ovat hiljaa nätisti. Huutavat ja riehuvat ja tuijottelevat ja kyselevät muksut eivät ole ok. En myöskään halua lapsia esimerkiksi palavereihin, vaikka kuinka istuisivat hiljaa nurkassa pelaamassa ipadia. Pakkotilanteet ymmärrän mutta kyllä asia pitäisi yrittää hoitaa niin, että ne lapset saisi muualle hoitoon. Etätöitä voi myös tehdä ainakin meillä, joten sekin on parempi vaihtoehto. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi