Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi vanhemman työpaikalla

Vierailija
16.10.2014 |

Syysloma taas yllätti jotkut vanhemat, kun ovat raahanneet kersansa työpaikalle notkumaan.

Olenko tiukkapipoinen, kun minusta se on big no-no kaikkien näkökulmasta:lapsen, vanhemman, muiden työkavereiden sekä työantajankin?  

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottoman BIG NO-NO!!!

Meilläkin lastentarha töissä lomien aikaan...

Vierailija
2/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai vähän työpaikasta... joku rakennustyömaa tai sairaala on no-no, jossain toimistolla voi pari tuntia mennäkin jos vanhemmalla ei ole tulipalokiire ja lapsella tekemistä mukana, vanhainkodissa saattaa olla ihan toivottujakin vieraita lukemassa asukeille päivän lehteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla vanhemmilla ei ole lomaa!!!

Vierailija
4/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:34"]

Kaikilla vanhemmilla ei ole lomaa!!!

[/quote]

Ei niin, so? Silti lapsia ei pidä tuoda työpaikoille, mistä niistä on vain ja ainoastaan haittaa.

Vierailija
5/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi kanssa kerran noin. Appiukon piti hoitaa lasta, mutta meni perskules kuolemaan (sydäri) edellisenä päivänä, joten oli noi vaihtoehdot siinä tunnin varoitusajalla vähän kehnot. Mutta pahoitteluni, kun joudut kärsimään 8v ikäsen istumisen siinä mun huoneen lattialla pelaamassa kännykkäpeliä 3h, ennen kuin toinen vaari pääsi hakemaan pojan.

Vierailija
6/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tapaukset ovat täällä nyt toista päivää.  Teenkö ls-ilmon?   :D

Vierailija
7/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:40"]

[/quote]

Mitä pomo sanoo? Vai onko hänenkin lapsensa siellä?

Vierailija
8/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:40"]

[/quote]

Miksi muka ls-ilmo?

Vierailija
9/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkoituksenmukaista pitäälapsia työpaikalla:

- muut häiriintyy

- oma työskentely häiriintyy

- kuulevat tai lukevat salassapidon alaisia asioita

- pitkäveteistä lapsellekin

Toki lapsen on kiva joskus nähdä vanhempansa työpaikka, mutta toista päivää jo siellä on liikaa.

Vierailija
10/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa sallittua ainakaan ellei työskentele yksin tai omassa yityksessä. Törkeää muita kohtaan.

Vierailija
11/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jokainen lapsi vuorollaan töissä mukana, kuka mistäkin syystä. Vanhin oli eka-tokaluokan välisenä kesänä muutaman päivän, ettei tarvinnut olla yksin kotona (muulle ajalle oli "hoito").

Keskimmäinen oli josku 5-6-vuotiaana siksi, kun piti mennä Lastensairaalaan tutkimukseen klo 12 ( ei saanut vaihdettua kellonaikaa) ja jos olisi pitänyt hakea päiväkodista ja viedä sinne takaisin, olisi siihen käytönnössä mennyt koko työpäivä, joten helpompi oli ottaa mukaan töihin ja käydä siellä töistä käsin.

Kuopuksen jouduin ottamaan yhdeksi päiväksi, koska häntä ei huolittu päiväkotiin, koska oli päiväkodin mielestä sairas. Lääkäri taas ei kirjoittanut todistusta, koska hänen mielestään lapsi oli terve.

Kaikki nämä oli sovittu työnantajan kanssa. Toimistotyö kyseessä.

Vierailija
12/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut. Olen töissä päiväkodissa. Lapset siellä kyselivät pitkään milloin iso poika taas tulee.

Vierailija
13/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en eilen ainakaan häiriintynyt yhtään kun työkaverin 7v oli töissä mukana. Istui tossa vastapäätä ja pelasi/leikki ihan nätisti ja meluamatta. En ymmärrä miksi ei olisi voinut tulla?

Vierailija
14/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla mun lapset todellakin tulevat työpaikalleni mukaan. Saavat ratsastaa, siivota karsinoita, puhdistaa valjaita, auttaa varsojen kanssa... Eli samaa, mitä tekevät lähes joka päivä koulun jälkeen muutenkin. Meidän tapauksessa BIG jeesjees!

Vierailija
15/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit mielipidettä: minun mielestän olet tiukkapipo. ;-)

Toki riippuu työpaikasta, kuten joku tuossa jo sanoikin.

Omalle työpaikalleni lapset ovat tervetulleita, heidät otetaan poikkeuksetta vastaan iloisesti. Itsellänikin tänään lapset muutaman tunnin mukana. Tuossa ne piirtävät ja pelaavat ja katsovat iPadia. Kukaan ei tunnu häiriintyvän eikä heistä kyllä ääntä lähde sen vertaa kuin kollegoista eivätkä minun tekemistäni häiritse. En ottaisi mukaan, jos olisi tiukkoja deadlineja tai pitkiä palavereja, tänään sattuu olemaan ns. helppo päivä.

Mielestäni lasten on hyvä ihan autenttisesti nähdä, missä ja miten se vanhempi päivänsä viettää. Omani aina hinkuvat mukaan. Kiitollinen työpaikalle, jossa joustetaan puolin ja toisin! Niin minäkin palvelen työnantajaani tarpeen mukaan kotoa käsin ja vapaa-ajallani.

Vierailija
16/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on toimistotyö ja tiedossa aika hiljainen päivä, ei neuvotteluja ja kokouksia tms., niin minusta on ok esim. kerran vuodessa ottaa lapsi mukaan ja näyttää, millainen on isin/äidin työpaikka ja mitä siellä tehdään. Ehdottomasti on huolehdittava, että lapsi ei häiritse ketään eikä mekkaloi.

Vierailija
17/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksityisyrittäjä. Työpaikalle ei lapset ole tervetulleita. Ei omat, eikä työntekijöiden. Yritykseni ei monista syistä ole sopiva lapsille. Tämä on työpaikka. Täällä tehdään töitä.

Tuskinpa se koulu ja luokka tykkäisi jos menisin sinne oppitunnille kännyköineen ja läppäreineen.

Vierailija
18/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimistotyö, kaikki omat huoneet. Sivuseinälasia ja kun ovi kiinni niin lapset juoksevat ympäri käytäviä ja koputtavat kaikkiin lasiseiniin että saisivat huomiota .. Vanhemmat ties missä AAARRRGGGHHHHH. 

VANHEMMAT JOS TUOTTE LAPSET TÖIHIN, PYSYKÖÖT NE TEIDÄN OMISSA HUONEISSAAN TAI SITTEN KULJEKSITTE NIIDEN KANSSA KÄYTÄVILLÄ!! EI LAPSIA VAPAANA!!!

Vierailija
19/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:37"]

Mulla kävi kanssa kerran noin. Appiukon piti hoitaa lasta, mutta meni perskules kuolemaan (sydäri) edellisenä päivänä, joten oli noi vaihtoehdot siinä tunnin varoitusajalla vähän kehnot. Mutta pahoitteluni, kun joudut kärsimään 8v ikäsen istumisen siinä mun huoneen lattialla pelaamassa kännykkäpeliä 3h, ennen kuin toinen vaari pääsi hakemaan pojan.

[/quote]

No voi pyhä marttyyri, totta helvetissä tuollaisessa tilanteessa on ok ottaa lapsi mukaan töihin. Ilmeisesti myös sun lapsesi osasi myös käyttäytyä. Sitten on taas näitä herranterttuja ketkä juoksee pitkin toimistoa, räjäyttää kaakaokoneen, menee muiden pöydille näpräämään tavaroita jne. Ja parhaassa tapauksessa viihtyy pelipaikalla koko viikon. En usko että ketään häiritsee, jos kertaluontoisesti jonkun lapsi on hiljaa mukana (etenkin jos vanhemalla tosiaan on se oma huone). Kyllähän aina välillä ns hätätapauksia voi tulla, kuten tuo yllämainittu.

Sen sijaan luonnollisesti kyllä häiritsee, jos lapsi ei osaa istua hiljaa ja vaikka pelata sillä puhelimellaan, ihmiset on kuitenkin tulleet tekemään töitä työpaikalleen, eikä ojentamaan ja vahtimaan muiden lapsia.

Vierailija
20/66 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos olisikin vain kerran vuodessa yhden päivän tutustumassa, mutta ei, kun pitää olla koko viikko syysloman aikaan, joulun välipäivät, kesälläkin pariikin viikkoa. En usko, että monikaan tykkäisi tästä, en minäkään, mutta minkäs teet. Ja ei, eivät ne ole koko aikaa hiljaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme