Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja siitä: Ylen kysely kansanedustajille: Enemmistö vastanneista kannattaa hoitajille parempaa palkankorotusta kuin muille työntekijöille

Vierailija
07.09.2021 |

Semmoinen jämäkkä oikeistopuolue sitten sieltä

https://yle.fi/uutiset/3-12082596

Selkeintä kannatus hoitajien muita paremmille korotuksille on vasemmistoliiton eduskuntaryhmässä.

Vahva tuki hoitajille tulee myös perussuomalaisten, kristillisdemokraatttien ja vihreiden edustajilta.

Kommentit (159)

Vierailija
61/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, maallikot täällä juttelee hoitajien työnsisällöstä, palkasta ja työoloista. Ainut fakta on, ettei ole hoitajia riittävästi. Jollain niitä pitäisi saada lisää avoinna oleviin toimiin ja sijaisuuksiin.

Miten?

Vierailija
62/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fool Me Once.... kirjoitti:

Ajattelitteko sairaanhoitajat muuten taas uskoa kokoomusta?

Kommentti: Stubbin kokoomus petti Sari Sairaanhoitajan

https://www.is.fi/tyoelama/art-2000000989178.html

Eli jos kokoomus sohottaa vankan kokemuksen mukaan sairaanhoitajia silmään ja nyt "Muista puolueista poiketen kokoomuksessa ja keskustassa emmitään hoitajien kohtelua muita paremmin" kohtelu on sitten ainakin tasapuolista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, maallikot täällä juttelee hoitajien työnsisällöstä, palkasta ja työoloista. Ainut fakta on, ettei ole hoitajia riittävästi. Jollain niitä pitäisi saada lisää avoinna oleviin toimiin ja sijaisuuksiin.

Miten?

Joo maallikoita ne ovat kaikki kansanedustajatkin. Mun alalla alkaa olla sama ongelma, että työntekijöitä ei enää riitä, kun on kilpailutuksilla ehdot ja palkka on laskenut niin huonoksi, että moni vaihtaa alaa. 

Myös olen kuullut, että sairaanhoidon hallinnossa on kanssa aika kaoottinen tilanne. Siellä olevilla teetetään aivan kamalasti töitä, kun pitää säästää kaikessa.  Koko ala on siis kaaoksessa ja vaihtuvuus on suurta. 

Vierailija
64/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Tämä kiinnostaan, miten?!

Vierailija
65/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustenhuolto on kanssa aika kamalassa tilassa. On pulaa hoitajista ja yleensä kaikesta muustakin.

Vanhusten eläkkeet viedään, mutta hoito on ala-arvoista. Onglema on kyllä siinä myös siinä, että johto ei pysty organisoimaan asioita. Tämän olen kuullut muutamalta omaiselta.

Vierailija
66/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkako hoitajat saavatkin kiinnostumaan hoitotyöstä. Luulin että ovat kutsumustyössään.

Vierailija
67/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vissiin joka toinen päivä lehdessä juttu opettajista ja sitten seuraavana päivänä hoitajista. 

Molemmilla aloilla tuntuu olevan ongelmia todella ruhtinaallisesti.

Vierailija
68/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajilla on hyvä palkka siihen nähden, mikä on heidän koulutus.

Eivätkä työskentele yksin missään, vaan teemissä.  Hoitavat ihmisiä lääkärin määräysten mukaisesti, eivät itsenäisesti. 

Ei herranjumala, kuinka pihalla joku voi olla :D :D Mut hyvä, kuvittele vaan, et se menee noin... :D

En ole pihalla, vaan tuttavapiirissä on kyllä hoitajia. Itse tiedän, että hoitajat varmistavat asiat lääkäriltä.  

Sinä et tiedä mistään mitään. Sairaaloissa on iltaisin päivystävä lääkäri joka piipahtaa osastolla. Ei kysellä kuin päälinjat ja hätätapaukset.

Eli lääkkeetkö määrää nykyään hoitaja? Kirjoittaa lausunnot, päättää hoitolinjoista, antaa diagnoosit? Okei, en ole ihan muutamaan kuukauteen käynyt terveysasemalla ja viimeksi vastassa oli ortopedi, ihan yksin.

No eihän joku ortopedin vastaanotto ole kuin pienenpieni palanen koko asiasta. Ei tietenkään lääkärin vastaanotolla ole koskaan ollut hoitajaa. Ei tässä nyt siitä puhuta!!! Vaan hoitajien työstä.

Harvemmin kai sitä yhdellä käynnillä näkyy kuin pienen palasen. Mutta jos väitteesi pitäisi paikkaansa, olisin käynyt fysioterapeutin tai sairaanhoitajan vastaanotolla. Nyt oli ortopedi ja lisäksi aulasa puhelimen takana joku hoitaja/vastaanottoapulainen, mutta hän ei minua tutkinut, määrännyt tutkimuksia tai lääkkeitä. ?

Alkuvuodesta oli myös lääkäri, kun lapsi kävi terveysasemalla. Hoitaja vastasi puhelimeen ja varasi ajan kyllä. Palkkaukset näissäkin ihan kohdillaan.

Siis mitä sä selität? :D

Vierailija
69/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus..

Vierailija
70/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkako hoitajat saavatkin kiinnostumaan hoitotyöstä. Luulin että ovat kutsumustyössään.

Aaargh 2021 ja joku luulee, että kutsumuksella voi maksaa laskuja.

Vierailija
71/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus..

Ei yksin kateus, vaan huoli siitä, mistä saadaan rahat tähän menoerään. Lisäksi on monia muita aloja, jotka ovat heikosti palkattuja. Jokaisen pitää kuitenkin jotenkin pystyä elämään omalla palkallaan. Jos veroja nostetaan niin myös melkein joka alalla pitää myös palkkoja nostaa. 

Vierailija
72/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä työskentele yksin missään, vaan teemissä.  Hoitavat ihmisiä lääkärin määräysten mukaisesti, eivät itsenäisesti. 

Ei herranjumala, kuinka pihalla joku voi olla :D :D Mut hyvä, kuvittele vaan, et se menee noin... :D

En ole pihalla, vaan tuttavapiirissä on kyllä hoitajia. Itse tiedän, että hoitajat varmistavat asiat lääkäriltä.  

Sinä et tiedä mistään mitään. Sairaaloissa on iltaisin päivystävä lääkäri joka piipahtaa osastolla. Ei kysellä kuin päälinjat ja hätätapaukset.

Satun tietämään. Olen itse ollut sairaalassa töissä. No sitten on organisoinnissa vika, jos lääkäri ei hoida tehtäviä tai heitäkin on liian vähän.

Mitä ihmeen "tehtäviä" ei hoida? Iltaisin ja viikonloppuisin erikoissairaanhoidon osastoilla piipahtaa päivystävä lääkäri jolta ei jäädä kyselemään varmisteluja kuin tärkeistä asioista. Tk-sairaaloissa ei käy edes lääkäriä vaan on oman harkinnan mukaan soitettava joko lääkärille jos tarvitsee vaikka lääkemääräyksen tai suoraan ambulanssin. Näin se menee.

Sinä olet hoitanut sairaalan kukkakioskia.

7

Kuule mun omaisia on ollut sairaalassa myös ja olen sivusta seurannut tilannetta.  Kirjoituksesta saa sen käsityksen, että hoitajat joutuvat tekemään lääkärin töitä. Silloinhan lääkäreitä pitäisi olla enemmän. Tiedän, että tk-sairaaloissa ei käy edes lääkäriä ja olenkin kuullut potilailta, että he ihmettelevät  tätä. Niin tässä kohtaa hoitajan pitää osata arvioida, tarvitaanko lääkäri vai ambulanssi.   

"Olen sivusta seurannut tilannetta." = Olen asiantuntija :D

Vierailija
73/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aaargh 2021 ja joku luulee, että kutsumuksella voi maksaa laskuja.

Sama juttu monella alalla. Pääkaupunkiseudulla ei pysty elämään hoitajan, opettajan tai poliisin palkalla. Varmaan on monia muitakin aloja, vaikka tässä vain muutaman mainitsin. Mistä sitten työntekijät näihin töihin, kun eivät pysty kustantamaan elämäänsä? 

Vierailija
74/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa äänten kalastelua.

Hoitajilla on hyvä palkka koulutulseen nöhden.

Työn järkeistämisestä pitää puhua työnantajan kanssa.

Tämä!

Vierailija
75/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satun tietämään. Olen itse ollut sairaalassa töissä. No sitten on organisoinnissa vika, jos lääkäri ei hoida tehtäviä tai heitäkin on liian vähän.

Mitä ihmeen "tehtäviä" ei hoida? Iltaisin ja viikonloppuisin erikoissairaanhoidon osastoilla piipahtaa päivystävä lääkäri jolta ei jäädä kyselemään varmisteluja kuin tärkeistä asioista. Tk-sairaaloissa ei käy edes lääkäriä vaan on oman harkinnan mukaan soitettava joko lääkärille jos tarvitsee vaikka lääkemääräyksen tai suoraan ambulanssin. Näin se menee.

7

Kuule mun omaisia on ollut sairaalassa myös ja olen sivusta seurannut tilannetta.  Kirjoituksesta saa sen käsityksen, että hoitajat joutuvat tekemään lääkärin töitä. Silloinhan lääkäreitä pitäisi olla enemmän. Tiedän, että tk-sairaaloissa ei käy edes lääkäriä ja olenkin kuullut potilailta, että he ihmettelevät  tätä. Niin tässä kohtaa hoitajan pitää osata arvioida, tarvitaanko lääkäri vai ambulanssi.   

Et sinäkään ole asiantuntija muuta kuin omalla alallasi. Etkä tiedä muiden hoitajien työstä tarpeeksi, ainoastaan omast työstäsi. Loppujen lopuksi asiantuntijoita on aika vähän.  Moni joutuu seuraamaan tilannetta sivusta. Eivät edes päättäjät ole asiantuntijoita, vaan sivusta seuraavia. Eikä täällä vauvapalstalla muutenkaan luultvasti ole mitään asiantuntijoita. 

Vierailija
76/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa huomaa, että muutamat on katselleet liikaa sairaalasarjoja, joissa lääkärin ammatti korostuu ja annetaan ymmärtää, että lääkäri tekisi hoitotoimenpiteet, kanyloinnit yms ja hoitaja seisoo välineiden kanssa vieressä. Lääkärihän ei myöskään ole hoitajan esimies.

Vierailija
77/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7

Et sinäkään ole asiantuntija muuta kuin omalla alallasi. Etkä tiedä muiden hoitajien työstä tarpeeksi, ainoastaan omast työstäsi. Loppujen lopuksi asiantuntijoita on aika vähän.  Moni joutuu seuraamaan tilannetta sivusta. Eivät edes päättäjät ole asiantuntijoita, vaan sivusta seuraavia. Eikä täällä vauvapalstalla muutenkaan luultvasti ole mitään asiantuntijoita. 

Mutta sinä joka et ole tehnyt hoitotyötä sen sijaan tiedät siitä enemmän? Okei... mielenkiintoista.

Vierailija
78/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Ei tämä!

Vierailija
79/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos aamun nauruista! :D Jotkut ne näköjään jaksaa heittää läppää heti aamutuimaan :D

Hoitajan bruttopalkka on oikeastaan aina yli 2500€/kk. Sitä voidaan pitää jo kohtuullisen hyvänä.

Se ei ole edes mediaanipalkka. Sitä ei todellakaan voi pitää "kohtuullisen hyvänä" mitenkään.

Vierailija
80/159 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä hoitajia saadaan hakemaan avoimiin toimiin ja sijaisuuksiin?

Tähän kaivataan nyt vastausta, kun foorumi täynnä asiantuntijoita. Hätä on oikeasti suuri. Lehtijuttu oli juuri jossa saatiin yli 200 hakemusta, kun lähihoitajan palkka oli 4000e. Omalla työpaikalla ei saada hakemuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä