Ystäväni puh.nro oli tallennettu miehen puhelimeen salanimellä
Miehen puhelin soi eilen kun mies oli suihkussa. Katson usein kuka soittaa jos mies ei ole paikalla (esim. jos anoppi soittaa niin vastaan), ja niin tein nytkin. Näytöllä luki tuttu, usein soittava "Jarkko työ". Hiljensin puhelun ja jatkoin telkkarin katselua. Sitten kiinnitin huomiota äänettömällä soivaan puhelimeen ja siinä nimen alla olevaan puhelinnumeroon. Lapsemme kummi on lapsuudenystäväni ja muistan hänen numeronsa ulkoa, ja tämä "Jarkko työ" oli ystäväni numero. Tarkistin vielä omasta puhelimestani järkyttyneenä että en kai ole väärässä. En sanonut miehelle mitään, nyt olen vain hämmentynyt mitä tehdä.
Kommentit (261)
Oon monesti hämmästellyt täällä AV:lla, että ettekö te osaa puhua niissä parisuhteissanne? Ollaan ongelmista ensin kauan aikaa hiljaa ja kerrytetään paineita täällä palstalla ennenkuin kokeillaankaan keskustella asiasta asianomaisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:46"]
Oon monesti hämmästellyt täällä AV:lla, että ettekö te osaa puhua niissä parisuhteissanne? Ollaan ongelmista ensin kauan aikaa hiljaa ja kerrytetään paineita täällä palstalla ennenkuin kokeillaankaan keskustella asiasta asianomaisen kanssa.
[/quote]
Mun mielestä tällainen tilanne ei ole joku "ongelma", josta mennään keskustelemaan puolison kanssa. Jos Ap menee kyselemään, miksi ystävä on salanimellä äijän puhelimessa, tuskin ukko myöntää, että joo meillä on suhde, panen sitä säännöllisesti, sori. Itse ainakin tekisin vähän salapoliisityötä faktojen varmistamiseksi, ennen kuin alkaisin asiaa kysellä mieheltä.
Mitäpä jos hyppäisit ulos ahdasmielisyyden kaavustasi ja ehdottaisit kolmen kimppaa?
Kaikille iloa ja nautintoa ilman negatiivisia tunteita.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:49"]
Trolleja nämä ovat.
[/quote]
Ei ketään, jolla on suhde jätä puhelinta edes suihkun ajaksi!
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:53"]
Trolleja nämä ovat.
[/quote]
Mä jätän eikä siinä ole edes lukitusta:) Kommunikoimme sähköpostitse, emme puhelimella. Ja sähköpostiakaan ei ole liitetty puhelimeen vaan jos katson puhelimesta niin netin kautta.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:56"]
Trolleja nämä ovat.
[/quote]
Mä jätän eikä siinä ole edes lukitusta:) Kommunikoimme sähköpostitse, emme puhelimella. Ja sähköpostiakaan ei ole liitetty puhelimeen vaan jos katson puhelimesta niin netin kautta.
[/quote]
[/quote]
Hups lainasin huonosti:
Täähän on ihan selvä tapaus. Mitä siitä täällä kyselemään.
Kysy mieheltäsi että miten työ-Jarkolla ja ystävälläni on sama puh.no?
Trolleja nämä ovat.
[/quote]
[/quote]
Herättää luottamusta, että jättää puhelimen puolison saataville, ja "Jarkko" se siellä vaan soittaa. Varsinkin, jos ei ole ikinä antanut aihetta epäilyille ja tietää, ettei puoliso tongi puhelinta, tuohan on loistava keino. Jos näin voi sanoa.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:01"]
Trolleja nämä ovat.
[/quote]
[/quote]
Herättää luottamusta, että jättää puhelimen puolison saataville, ja "Jarkko" se siellä vaan soittaa. Varsinkin, jos ei ole ikinä antanut aihetta epäilyille ja tietää, ettei puoliso tongi puhelinta, tuohan on loistava keino. Jos näin voi sanoa.
[/quote]
Juurikin näin! "Ei se epäile, kun kaikki on niin avointa".
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:38"]
Siis teidän puhelimissa näkyy soittajan nimi sekä numero, molemmilla?
[/quote]
Joo, ihan hyvä provo, oli vielä jätetty tällainen takaportti, josta nokkelat tunnistaa provoksi.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:46"]
[/quote]
Mun mielestä tällainen tilanne ei ole joku "ongelma", josta mennään keskustelemaan puolison kanssa. Jos Ap menee kyselemään, miksi ystävä on salanimellä äijän puhelimessa, tuskin ukko myöntää, että joo meillä on suhde, panen sitä säännöllisesti, sori. Itse ainakin tekisin vähän salapoliisityötä faktojen varmistamiseksi, ennen kuin alkaisin asiaa kysellä mieheltä.
[/quote]
Näinpä. Toisen epäileminen pettämisestä on kyllä sen verran vakava juttu, että ei siitä niin vaan mennä kyselemään puolisolta ainakaan loukkaamatta toista. Samoin minä hankkisin ensin vähän lisätodisteita/ varmuutta noiden epäilyjen tueksi, ennen kuin lähtisin puolisolta kyselemään asiasta.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:59"]
Kysy mieheltäsi että miten työ-Jarkolla ja ystävälläni on sama puh.no?
[/quote]
älä vielä. Täytyy tutkia ennenkuin hutkia. Yritä tutkia puhelinta tai aseta ansoja (vakoile miestä tai mene "muka" baariin kaverien kanssa mut jäätkin kyttäämään pihalle tms. mutta älä missään nimessä paljasta miehelle tietäväsi asiasta mitään.
Muuten se ehtii poistaa kaikki tiedot puhelimestaan ja jatkaa touhujaan kaverisi kanssa, mutta ovat vain varovampia jatkossa. Vain tyhmä luottaa siihen, että mies tunnustaa kysyttäessä, sori vaan.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:38"]
Siis teidän puhelimissa näkyy soittajan nimi sekä numero, molemmilla?
[/quote]
Joo, ihan hyvä provo, oli vielä jätetty tällainen takaportti, josta nokkelat tunnistaa provoksi.
[/quote]
Meikäläisen kivikautisessakin luurissa on ainakin ihan sellainen asetus, josta saa valittua mitä kaikkea ruudulla näkyy kun joku soittaa. Saa vaikka joulupukin kuvan vilkkumaan siihen ruudulle lapsen soittaessa jos haluaa. Ja ap:han tuossa totesi, ettei itsellään näy mutta kävi tarkistamassa.
Mullakin on ollut salarakas joka oli mun puhelimessa nimellä Sirpa(oikeasti oli siis Jori), enkä todellakaan piilotellut puhelinta koska oltiin sovittu ettei tekstaria laiteta.
Olen nähnyt tämän kuvion aiemminkin, miehellä suhde lapsensa kummin kanssa, numeron käyttäjänä luki tyyliin Arto. Lapsen äidin oma puhelin meni rikki, sai mieheltään sen puhelimen lainaan missä numero oli tallessa... ja loppu onkin historiaa. Äiti katkaisi välit kummeihin, piti petturimiehensä.
Sovi miehen puhelimella tapaaminen ja kun ystäväsi tulee paikalle, menet itse hänen luokseen ja sanot silmiin katsoen, että nyt olisi hetki kertoa totuus tai takaat, että tästä tulee sellainen pommi, ettei ystäväsi selviä siitä ikinä. Annat siis ymmärtää, että tiedät jo yhden version mutta että ystävälläsi on nyt mahdollisuus kertoa se omansa.
Ei muuten ole mitään loogista selitystä sille, miksi miehesi pitää ystäväsi numeroa salanimellä. Ei mitään muuta kuin se ilmeinen. Siinä on mielestäni todistetta ihan tarpeeksi.
Jaha, uusi versio. Ei tarvinnut lukea kuin kolme viimeistä sanaa, niin puudutti jo. Mitä tehdä?