Elatusmaksut, vaikka lapset ovat viikko/viikko-lapsia.
Eli, mikä on porukan mielipide. Onko moraalisesti oikein periä toiselta vanhemmalta elatusmaksut, vaikka lapset ovat vuoroviikoin vanhemmillaan? Lakihan tämän sallii, olisi kyllä muutoksen paikka tässä lakipykälässä.
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään hakea elatusta, meillä on lapset jotka asuvat vuoroviikoin vanhempien luona. Vastaan sun kysymykseen, minun mielestä on moraalitonta puuhaa.
Höpö höpö ei ole moraalitonta. Siihen on selkeä syy!
Jos molemmat ovat hyvin toimeentuleva vanhempia niin silloin OK.
---
Mutta jos toinen on pienitulounen niin silloin on todellakin oikein, että parempituloinen maksaa vähemmän tienaavalle, koska
A) kyse on omista lapsista ja raha menee LAPSEN osuuteen ruuasta, sähköstä, vedestä, vaatteista, harrastuksista, jne. jne.
B) kyse on silloin myös ennen kaikkea siitä, että LAPSEN ELINTASO SÄILYY myös siellä vähemmän tienaavan vanhemman kotona SAMANA kuin sen paremmin tienaavan kotona jo on!!!
Y m m ä r r e t t y ? ?
Vai haluatteko te, että SUN LAPSI kärsii tyyliin köyhyydestä sen pienituloisten vanhemman luona! Jos et halua niin miksi sikisit alunperin köyhän kanssa. Ty pe rys
---
Näin on elatusapua tekevä lastenvalvoja kertonut ja luulisi tämän ymmärtävän kertomattakin, jos yhtään aivoja omaa.
---
Käsittämätöntä, että aikuisille on vaikea turvata OMAN LAPSEN asema muuallakin kuin omassa kodissa eli n näköjään vaikeaturvata se siellä toisessakin kodissa!
Turvaattehan te lapsen luokkaretken, matkan yms. rahoituksenkin vaikka lapsi ei ole silloin kotona.
I d o o t i t
Tämä!
Kyse on teidän lapsista, mutta porukka on niin tyhmää, ettei tajua tätä.
Nämä ajattelevat, että se on itseltä pois, kun maksavat lapsensa asumista (lapsen osuutta vuokrasta/asumisesta, ruoasta...) toisen vanhemman luona. Ikään kuin se kaikki raha olisi itseltä pois vaikka se menee lapsen hyväksi.
Itseltä pois, lapsen hyväksi. Mutta nähdään vain tämä itseltä pois -osuus! Ei sitä, että se kaikki menee lapselle (lapsen osuuden maksamiseen parempituloisena)!
Huoh, tätä typeryyttä.
Juuri näin. Olen pienituloisen ja eksä suurituloisena maksaa elaria 385 € yhdestä teinistä vko-vko-systeemissä.
Niin? Ja sekö ei sit riitä? Maksoitko sä aiemmin ton summan lapsellesi? Aivan, et maksanut. Aina huudellaan, että miksi sika et maksa vaikka samalla yritetään itse säästyä maksamiselta. Miksi ette anna lapsianne sille toiselle, jos ette halua maksaa hänen elämästään senttiäkään? Näette vain sen itseltä pois-osuuden. Huoh tätä typeryyttä
Samaa ihmettelen, miksi pitää kynsin ja hampain kiinni yhteishuoltajuudesta, jos oma elämä on niin rappiolla, että ei ole varaa kuin 25 neliön kämppään ja lapset näkee nälkää(täällä annettuja syitä sille miksi etän pitää maksaa rahaa kaiken lisäksi)? Eikö olisi kaikkien kannalta parasta silloin siirtyä itse etävanhemmaksi ja luopua yhteishuoltajuudesta? Koska jos elämäntilanne on tuo, niin silloin on elämänhallinnassa ja mielenterveydessäkin jotain pahasti vialla. Silloin on parempi, että lapset ovat parempituloisen ja vakaan vanhemman luona?
Mielestäsi kaikki Suomen työttömät, myös koulutetut, ovat elämäntapahallintaongelmaisia mielenterveyskuntoutujia? Saattaa elämä yllättää sinutkin vielä.
No eivät ole, mutta terve ja kpulutettu työtön ei ajaudu veneen alle.
Eri
25 neliön asunto on veneen alla? Suurin osa opiskelijoiltakin asuu veneen alla.
🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään hakea elatusta, meillä on lapset jotka asuvat vuoroviikoin vanhempien luona. Vastaan sun kysymykseen, minun mielestä on moraalitonta puuhaa.
---
Mutta jos toinen on pienitulounen niin silloin on todellakin oikein, että parempituloinen maksaa vähemmän tienaavalle, koska
A) kyse on omista lapsista ja raha menee LAPSEN osuuteen ruuasta, sähköstä, vedestä, vaatteista, harrastuksista, jne. jne.
B) kyse on silloin myös ennen kaikkea siitä, että LAPSEN ELINTASO SÄILYY myös siellä vähemmän tienaavan vanhemman kotona SAMANA kuin sen paremmin tienaavan kotona jo on!!!
Y m m ä r r e t t y ? ?
Vai haluatteko te, että SUN LAPSI kärsii tyyliin köyhyydestä sen pienituloisten vanhemman luona! Jos et halua niin miksi sikisit alunperin köyhän kanssa. Ty pe rys
---
Näin on elatusapua tekevä lastenvalvoja kertonut ja luulisi tämän ymmärtävän kertomattakin, jos yhtään aivoja omaa.
---
Käsittämätöntä, että aikuisille on vaikea turvata OMAN LAPSEN asema muuallakin kuin omassa kodissa eli n näköjään vaikeaturvata se siellä toisessakin kodissa!
Turvaattehan te lapsen luokkaretken, matkan yms. rahoituksenkin vaikka lapsi ei ole silloin kotona.
I d o o t i t
Tämä!
Nämä ajattelevat, että se on itseltä pois, kun maksavat lapsensa asumista (lapsen osuutta vuokrasta/asumisesta, ruoasta...) toisen vanhemman luona. Ikään kuin se kaikki raha olisi itseltä pois vaikka se menee lapsen hyväksi.
Itseltä pois, lapsen hyväksi. Mutta nähdään vain tämä itseltä pois -osuus! Ei sitä, että se kaikki menee lapselle (lapsen osuuden maksamiseen parempituloisena)!
Huoh, tätä typeryyttä.
Juuri näin. Olen pienituloisen ja eksä suurituloisena maksaa elaria 385 € yhdestä teinistä vko-vko-systeemissä.
Niin? Ja sekö ei sit riitä? Maksoitko sä aiemmin ton summan lapsellesi? Aivan, et maksanut. Aina huudellaan, että miksi sika et maksa vaikka samalla yritetään itse säästyä maksamiselta. Miksi ette anna lapsianne sille toiselle, jos ette halua maksaa hänen elämästään senttiäkään? Näette vain sen itseltä pois-osuuden. Huoh tätä typeryyttä
Samaa ihmettelen, miksi pitää kynsin ja hampain kiinni yhteishuoltajuudesta, jos oma elämä on niin rappiolla, että ei ole varaa kuin 25 neliön kämppään ja lapset näkee nälkää(täällä annettuja syitä sille miksi etän pitää maksaa rahaa kaiken lisäksi)? Eikö olisi kaikkien kannalta parasta silloin siirtyä itse etävanhemmaksi ja luopua yhteishuoltajuudesta? Koska jos elämäntilanne on tuo, niin silloin on elämänhallinnassa ja mielenterveydessäkin jotain pahasti vialla. Silloin on parempi, että lapset ovat parempituloisen ja vakaan vanhemman luona?
Mielestäsi kaikki Suomen työttömät, myös koulutetut, ovat elämäntapahallintaongelmaisia mielenterveyskuntoutujia? Saattaa elämä yllättää sinutkin vielä.
Eri
Osasit tiivistää oleellisen, koulutettu ja terve työtön ei ajaudu sellaiseen tilanteeseen, että joutuisi asumaan yksiössä lapsien kanssa ja näkemään nälkää.
Ei ole oikein periä niissä tapauksissa kun lapset hoidetaan puoliksi, molemmat maksavat lasten lisähuoneista omassa asunnossaan. Tätä pitäisi pystyä hakemaan suoraan oikeudelta, ja vaatimuksena voisi olla vaikka yhteinen tili johon molemmat vanhemmat laittavat ns. "elatusapua" omien tulojensa mukaan. Ei ole myöskään yhteiskunnalle halpaa maksaa lasta köyhälle vanhemmalle asumistukien sun muiden muodossa, mikäli toinen vanhempi on kyvykäs sekä taloudellisesti etti muutenkin vanhemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää nämä pihit hyvätuloiset, joille on niin kovin vaikea maksaa oman lapsensa elämistä siellä huonommin toimeentuleva vanhemman kodissa.
Se maksettu raha menee lapsen elatuksen:
- lapsen osuuteen asumisesta
- lapsen ruokaan
- lapsen harrastuksiin
- lapsen hygieniaan
- lapsen vaatteisiin...........T. Se joka maksoi, ja mielellään maksoinkin omalle lapselleni parempaa arkea, koska toisella vanhemmalle ei ollut tähän mahdollisuutta
Mihin sen exän rahat katosi erossa? Vai eikö hän osallistunut ennen sitäkään noihin kuluihin? Ihan kaikki maksaa noista sen oman osuutensa, tietenkin. Kummallisesti nää mammat nyt kuvittelee sit sen exän maksavan kaiken ja yhtäkkiä ei itsellä ole sit varaa hoitaa omaa osuuttaan.
Miten kuvittelet esimerkiksi työttömän maksavan puolet kaikesta?
Siten kuin ennen eroakin.
Eli ei mitenkään.
Miksi ihmeessä tytön menee hankkimaan lapsia, ellei niiden peruskuluja ole varaa kustantaa? Miksi tytön ei kohenna omaa elämäänsä? Jos ei koko yhdessä olon aikana ole ollut varaa maksaa omaa osuutta kuluista eikä ole varaa lapsiin, niin MIKSI niitä lapsia on pitänyt väen väkisin hommata? Tätä en kykene ymmärtämään. Parempi tuloinen eksäsi voi kuolla milloin vain, millä ihmeellä sinä kuvittelet sitten kustantavasi kaiken ja ruokkivan lapsesi? Miksi ihmeessä olet tehnyt lapsia tilanteeseen, että sinulla ei lapsiin ole koskaan ollutkaan varaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on viikko-viikko-systeemi, todellisuudessa lapset ovat 90% minun(mies) luonani. Minä olen virallisesti etävanhempi, mutta maksan kaikki lasten kulut, siis ihan kaikki, puhelimet, vaatteet, mäkkärit, harrastukset jne. Lähivanhempi osallistuu systeemiin varastamalla lapsilisät ja aina silloin tällöin puuntakaa ottaa lapset itselleen. En voi koskaan tietää milloin tämä tapahtuu.
Pärjäisin paremmin jos olisin yksinhuoltaja.
No hae yksinhuoltajuutta.
Pikaisen googletuksen perusteella kriteeristö ei täyty. Tosin minua ei erityisemmin tilanne haittaakaan, ihmettelen lähinnä ihmisten moraalia. Itse en kehtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mickey kirjoitti:
Lähivanhempi saa siis elatusta ja lapsilisiä yhteensä 700 euroa kuussa. Lasten menot eivät missään nimessä ole kuukausittain tuota luokkaa.
Huoh, lapsen kuluihin huomioidaan esim tämä osuus asumisesta, vakuutuksista, jne eikä vain tämän päivittäistä kulutusta.
Kun kyseessä viikko-viikko kuvio, niin luultavasti lapsilla sama tarve asumisen suhteen riippumatta ollaanko lähin vai edän luona.
Tuossa kohtaa otetaan luonapitovähennys joka vaikuttaa alentavasti mahdollisiin elatusmaksuihin.
Toistan tiseäni, jos kyseessä viikko-viikko kuvio, niin mikä ero syntyy asumisen suhteen riippumatta kumman vanhemman luona ollaan? Sekä lähi että etä voivat tinkiä asunnon koossa, onko lapsilla omia huoneita jne. Meillä kummassakin kodissa lapsilla on omat huoneet. Miksi jommankumman pitäisi maksaa toiselle korvausta lasten asumisesta toisen vanhemman viikolla?
Onko ok, että pienituloinen asuu teinin kanssa 25 neliön yksiössä ja hyvätuloinen ties minkälaisessa ok-talossa. Suurituloisen pitää maksaa pienituloisimmalle elatusmaksua.
No on ihan ok, jokainen asuu missä haluaa. Elareissa on kyse lapsen kuluista. Jos se isossa ok-talossa asuva maksaa kaikki kulut, ei hän maksa enää elareita. Ei Suomessa tarvitse exää elättää. Onneksi
Asumiskulu on myös lapsen kulu. Kyllä maksaa, ihan lain mukaan.
Maksaa, jos sovitaan niin. Silloin myös muut kulut menee puoliksi. Suomessa saat erota ”köyhemmästä”, kapsen kulut pitää maksaa. Ja se on taivahan tosi. Elarit määritellään aina yksilöllisesti, exälle et joudu taloa tai käsilaukkuja ostamaan eron jälkeen.
Siihen on olemassa laskurit ja laskelmat paljonko hyvätuloinen joutuu maksamaan pienituloiselle elatusapua. Ei ole mutu-juttuja. Miksi pienituloisimpi luopuisi elatusmaksuista kituuttaakseen lasten kanssa?
Kyllä ja siinä laskelmassa katsotaan molempien lapseen laittamat kulut. Ei tarvii kituuttaa, mutta jos se toinen haluaa ostaa itselleen kaksion, niin ostakoon. Ei sen toisen vanhemman tarvii ostaa exälle asuntoa.
Kuka on edelleen puhunut ostamisesta?
No puhutaan sit vuokrasta, ei tarvitse exälle maksaa vuokraakaan.
Elatusmaksut on edelleen toiselle tuloa ja sitä maksetaan jos laskuri niin sanoo.
Ja se laskuri sanoo hyvin vähän tai ei ollenkaan, jos etävanhempi maksaa kaikki kulut. Ei kannata erota, jos et itseäsi voi elättää muutoin kuin exän rahoilla.
Olen eronnut jo. Meillä on suuri tuloero ja laskuri sanoi että etä maksaa muutaman satasen ja niin myös maksaa.
Aivan, muutaman satasen, ei sun vuokraa. Harmittaako?
Vuokra on muutaman satasen ja asumistuki päälle = koko vuokra.
Mutta unohditko sun lapsen nyt? Eikös ne lapsen kulut nyt olletkaan niin kovin pahat? Hassu olet, kun puhut ettei toinen välitä lapsestaan ja sit myönnät käyttäväsi elarit vuokraan 😂
Taidat sekoittaa nyt ihmiset. Minä saan hyvät elatusmaksut eksältä. Kitisemättä.
No et kai kitise, jos käytät ne vuokraan. Toivottavasti exäsi tarkistuttaa elarien määrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on viikko-viikko-systeemi, todellisuudessa lapset ovat 90% minun(mies) luonani. Minä olen virallisesti etävanhempi, mutta maksan kaikki lasten kulut, siis ihan kaikki, puhelimet, vaatteet, mäkkärit, harrastukset jne. Lähivanhempi osallistuu systeemiin varastamalla lapsilisät ja aina silloin tällöin puuntakaa ottaa lapset itselleen. En voi koskaan tietää milloin tämä tapahtuu.
No hae yksinhuoltajuutta.
Pikaisen googletuksen perusteella kriteeristö ei täyty. Tosin minua ei erityisemmin tilanne haittaakaan, ihmettelen lähinnä ihmisten moraalia. Itse en kehtaisi.
Jos teillä on mustaa valkoisella vko-vko ja tapaamiset ei toteudu, todellakin kriteerit täyttyy.
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Mies, joka hoitaa lapsiaan? Ja ihan yksin? Uuuuh, mitalin ansaitset. Kautta aikojen äidit on tehnyt ihan tuota samaa, monet myöskin yksin. Sitten kun laskeudut sieltä marttyyrimaailmasta, niin etköhän sovi ex:n kanssa, että teette uuden sopimuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Mies, joka hoitaa lapsiaan? Ja ihan yksin? Uuuuh, mitalin ansaitset. Kautta aikojen äidit on tehnyt ihan tuota samaa, monet myöskin yksin. Sitten kun laskeudut sieltä marttyyrimaailmasta, niin etköhän sovi ex:n kanssa, että teette uuden sopimuksen?
Tässäkin ketjussa niitä marttyyreitä on ne naiset. Halutaan lapset, koti, elarit ja exä elättäjäksi ja vielä kitistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää nämä pihit hyvätuloiset, joille on niin kovin vaikea maksaa oman lapsensa elämistä siellä huonommin toimeentuleva vanhemman kodissa.
Se maksettu raha menee lapsen elatuksen:
- lapsen osuuteen asumisesta
- lapsen ruokaan
- lapsen harrastuksiin
- lapsen hygieniaan
- lapsen vaatteisiin...........T. Se joka maksoi, ja mielellään maksoinkin omalle lapselleni parempaa arkea, koska toisella vanhemmalle ei ollut tähän mahdollisuutta
Mihin sen exän rahat katosi erossa? Vai eikö hän osallistunut ennen sitäkään noihin kuluihin? Ihan kaikki maksaa noista sen oman osuutensa, tietenkin. Kummallisesti nää mammat nyt kuvittelee sit sen exän maksavan kaiken ja yhtäkkiä ei itsellä ole sit varaa hoitaa omaa osuuttaan.
Miten kuvittelet esimerkiksi työttömän maksavan puolet kaikesta?
Mä olen työtön ja maksan kaikki mitä lapsi tarvii. En saa senttiäkään elareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Y m m ä r r e t t y ? ?
---
---
I d o o t i t
Tämä!
Huoh, tätä typeryyttä.
Eri
25 neliön asunto on veneen alla? Suurin osa opiskelijoiltakin asuu veneen alla.
Yksikään perheellinen opiskelija ei asu 25 neliön kopissa. Yksin asuva nuori on eri asia kuin lapsiperhe. Ja jopa niillä opiskelevilla vanhemmilla on varaa isompaan asuntoon, kuin 25 neliön yksiöön. Jotain on pahasti vialla elämänhallinnassa, jos ei isompaan asuntoon ole muka varaa. Silloin asuu väen vängällä jossain Helsingin keskustassa arvoalueella, tai jossain muussa yhtä älyttömässä virityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mickey kirjoitti:
Lähivanhempi saa siis elatusta ja lapsilisiä yhteensä 700 euroa kuussa. Lasten menot eivät missään nimessä ole kuukausittain tuota luokkaa.
Kenen lapsen elatusmaksu on 550€?
Monenkin, jos laskurilla laskee ja äidillä
Isot asumiskulut (jotka exä saa maksaa osaksi) ja pienemmät tulot kun exällään. Valitettavan monissa tapauksissa miehet maksavat exänsä asumisen asunnossa, jossa naisella ei olisi ilman exältään ”saatuja” elareita olisi varaa asua.
No siinä tapauksessa se mies varmaan voi ottaa lapsen kokonaan luokseen asumaan ja elättää tämän (ja huolehtii koulunkäynnit ja muut sellaiset 18-vuotiaaksi asti). Ei tarvitse maksaa enää exälle mitään ja loppuu se kitinä elareiden maksamisesta.
Tietty se tarkoittaa sitä, että enää ei pääse tulemaan ja menemään vapaasti, mutta säästyypähän rahaa. Tai sitten ei.
(Itselläni ei lapsia ole eikä tule, mutta olen huomannut että etävanhempana on useimmiten isä - eikä useimmiten se etäisänäkään olo kamalasti miehiä kiinnostele, kun on kaikkea hauskempaakin tekemistä.)
Vierailija kirjoitti:
Miten suostut tuohon? Veikö se exä lapsilisien lisäksi munat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mickey kirjoitti:
Isot asumiskulut (jotka exä saa maksaa osaksi) ja pienemmät tulot kun exällään. Valitettavan monissa tapauksissa miehet maksavat exänsä asumisen asunnossa, jossa naisella ei olisi ilman exältään ”saatuja” elareita olisi varaa asua.No siinä tapauksessa se mies varmaan voi ottaa lapsen kokonaan luokseen asumaan ja elättää tämän (ja huolehtii koulunkäynnit ja muut sellaiset 18-vuotiaaksi asti). Ei tarvitse maksaa enää exälle mitään ja loppuu se kitinä elareiden maksamisesta.
Tietty se tarkoittaa sitä, että enää ei pääse tulemaan ja menemään vapaasti, mutta säästyypähän rahaa. Tai sitten ei.
(Itselläni ei lapsia ole eikä tule, mutta olen huomannut että etävanhempana on useimmiten isä - eikä useimmiten se etäisänäkään olo kamalasti miehiä kiinnostele, kun on kaikkea hauskempaakin tekemistä.)
Kyllä se on kuule niin, että se äiti ei anna lasta isälleen kokonaan. Vko-vkokin on vähän huono, estää sosiaalista elämää liikaa. Viikonloput on just hyvä, pääsee nollaamaan.
Niitä isiä risoo se, että lapset on heillä minimin ja elarit maksimin. Hyvin harva kieltäytyisi yksinhuoltajuudesta.
Meillä ei maksettu elareita. Lapsilisät menivät yhteiselle tilille, josta maksettiin ne asiat, joita oli vain yksi kappale: talvitakki, koulureppu, harrastusvälineet tms.
Eihän tuo ollut moraalisesti oikein, koska miehellä oli toista tonnia isompi brutto, mutta eksä oli tarkan markan mies. Hän osti lapsille hyvää kamaa halvalla, etsi laadukkaita fillareita ja luistimia.
Yhteinen tili ei kaikilla toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mickey kirjoitti:
Isot asumiskulut (jotka exä saa maksaa osaksi) ja pienemmät tulot kun exällään. Valitettavan monissa tapauksissa miehet maksavat exänsä asumisen asunnossa, jossa naisella ei olisi ilman exältään ”saatuja” elareita olisi varaa asua.No siinä tapauksessa se mies varmaan voi ottaa lapsen kokonaan luokseen asumaan ja elättää tämän (ja huolehtii koulunkäynnit ja muut sellaiset 18-vuotiaaksi asti). Ei tarvitse maksaa enää exälle mitään ja loppuu se kitinä elareiden maksamisesta.
Kyllä se on kuule niin, että se äiti ei anna lasta isälleen kokonaan. Vko-vkokin on vähän huono, estää sosiaalista elämää liikaa. Viikonloput on just hyvä, pääsee nollaamaan.
Niitä isiä risoo se, että lapset on heillä minimin ja elarit maksimin. Hyvin harva kieltäytyisi yksinhuoltajuudesta.
Älä jaksa. Onko se mun vika että mies muutti toiselle puolelle suomea ja ei soita lapselle koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mickey kirjoitti:
Huoh, lapsen kuluihin huomioidaan esim tämä osuus asumisesta, vakuutuksista, jne eikä vain tämän päivittäistä kulutusta.
Turhaan siinä huokailet. Yksikään lapsi ei kuluta mitenkään lähellekään 700 euroa kuukaudessa vaikka kuinka intät vastaan, tai sitten vanhemmissa on jotain vikaa.
Tuossa puhuttiin lapsista, ei lapsista. Meillä maksaa 2 lapsen päivähoito enemmän kuin 700 eur/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mickey kirjoitti:
Älä jaksa. Onko se mun vika että mies muutti toiselle puolelle suomea ja ei soita lapselle koskaan?
No tavallaan joo, jos et sopimusta tehnyt ja katso, että se toteutuu. Moni lapsi elää kahdella eri paikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mickey kirjoitti:
Ja sä tarjosit hänelle 100%?
Taidat sekoittaa nyt ihmiset. Minä saan hyvät elatusmaksut eksältä. Kitisemättä.