Minkä ikäinen on vanhin tietämäsi henkilö, jonka isovanhemmista ainakin yksi on elossa?
Toisen ketjun innoittamana tuli tällainen kysymys mieleen.
Kommentit (31)
50 tulevassa marraskuussa. Mieheni.
Minä itse olen 46 ja mummi elossa.
Varmaan on vanhempiakin, mutta nyt tuli mieleen 44 - vuotias henkilö, jonka isoisä 96 vuotta.
Siskoni lapsi on 20v, ja sen isovanhempia on vielä 3kpl elossa. Vanhempaa en tiedä.
Olen 53-vuotias ja 96-vuotias mummoni on edelleen elossa. Asuu omassa kodissaan ja osaa käyttää älypuhelinta ja pädiä sujuvasti.
58. Hänen mummonsa on yli satavuotias.
En ole varma tarkasta iästä, mutta työkaverini on noin 60v ja hänellä on isoäiti elossa. Täytti muistaakseni tämä vuonna 102.
60-vuotias isäni, jonka isoäiti on 106-vuotias.
Laskennallisestihan yli 70-vuotiaallakin voi olla isovanhempi elossa.
Esim. Elsa synnytti Kaijan 16-vuotiaana ja Kaija synnytti Maisan 17-vuotiaana. Elsa tulee siis isoäidiksi 35-vuotiaana ja on 105-vuotias Maisan ollessa 70v
35v ja mummo 80v. En oikein tunne vanhempia ihmisiä. Hyväkuntoinen mummo toivottavasti pysyy hyvässä kunnossa ja hengissä vielä ainakin 10-15 vuotta.
Vähän ohi aiheen:
Katselin joskus teiniäidit-ohjelmaa. Siinä oli tyttö, joka sai lapsen 13-vuotiaana. Periaatteessa voisi olla isoäiti jo alle 30-vuotiaana :O
Isäni on 57, hänen isänäitinsä (minun mummini) on 98.
Vierailija kirjoitti:
Isäsi isoäiti on sinun mummisi? WTF?
Serkkuni oli 48-vuotias, kun mummoni kuoli 96-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Tekikö isäsi sinut isänsä siskon kanssa vai miten hänen isänäitinsä voi olla sinun mummisi?
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni oli 48-vuotias, kun mummoni kuoli 96-vuotiaana.
Tässä kai ei vielä ollut mitään erikoista, mutta serkkuni oli jo itsekin silloin isoisä. Eli samaan aikaan oli hengissä viisi sukupolvea. Eivätkä edes ole mitään uskovaisia.
Yli nelikymppinen.
Tätä asiaa pohtiessa tajusin tuntevani aika monia, joilla on isovanhempi(a) elossa, mutta vanhempi tai vanhemmat kuolleita.
51