Mieheni tekee seksielämästämme ihan älyttömän hankalaa
Tätä on jatkunut 7 vuotta, enkä usko, että tähän mitään ratkaisua enää löytyykään. Aina on joku huonosti, tee niin tai näin niin väärin päin. Juuri kun luulee, että nyt menee hyvin sillä rintamalla, tulee joku uusi "ongelma".
Joko on huono kun hän joutuu tekemään aloitteen, mutta on myös huono, jos minä teen liian usein kun sitten kuulemma "määrään".
Tai keskellä hirveää kiireettä hän haluaa, jolloin sanon, etten ehdi nyt. Taas minä määräsin. Se, että auttaisi mua siinä kiireessä, ei tunnu olevan vaihtoehto.
Pitää olla spontaanimpaa, muttei kelvannu yllärinä lelut, ei roolileikit. Kun kysyn mitä hän sitten haluaa, niin ei tiedä.
Mä en voi käsittää tätä. Onko kellään muulla kokemusta vastaavasta?
Muuten meillä menee hyvin.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on samanlainen tilanne. Mies haluaa nykyään harvemmin kuin minä ja tyyliin juuri silloin kun olen menossa suihkuun ennen työpäivää ja on kiire tai kun on kauhea nälkä ja pitää tehdä ruokaa. Ja mies ei edes tee elettäkään että tuntisin itseni halutuksi vaan tarttuu kiinni ja sanoo ”pannaan, otan sut takaapäin”. Olen yrittänyt keskustella miehen kanssa siitä mistä sytyn, että olisi joskus kiva jos mies hyväilisi minua, en tarvitse välttämättä mitään ”panemista”. Mutta miestä ei kiinnosta. Tämän takia emme enää sekstaile kun ehkä viisi kertaa vuodessa koska en enää jaksa tulla torjutuksi. Olen niin monta kertaa lähestynyt miestä, kosketellut ja kertonut että olisi kiva jos tulisi lähelleni; mies jää mielummin katsomaan televisiota.
Nyt olen tavallaan luovuttanut seksin suhteen. Mies ei kaipaa mitään hellyyttä vaan pelkkää ”panemista” ja minä taas kaipaisin muuta kun pelkkää panoa, tosin sitäkään ei ole ollut pitkään aikaan.
Eroaisin jos olisin nuorempi mutta tässä iässä en jaksa enää aloittaa uutta elämää, elämämme on muuten ihan mukavaa ja meneehän se loppuelämä näinkin. Tosin seksittömyys erkaannuttaa meidät päivä päivältä kauemmaksi toisistamme. Olen tässä suhteessa ajoittain aika yksinäinen mutta täytän elämäni muilla asioilla ja en halua katkeroitua.
Tavallaan menen hukkaan tässä suhteessa, olen vielä suht hyvännäköinen ja kroppa on sutjakka mutta kaikkea ei voi saada. Olen surullinen ettei mies arvosta minua sen vertaa että näkisi joskus vaivaa ja vain hyväilisi minua, siitä huolimatta ettei itse siitä näköjään nauti mistään hempeilystä, mies on kylmä sillä saralla.
Pariterapiassa ollaan käyty mutta koska terapeutti oli selkeästi. Inun puolella niin mies koki sen syyllistämisenä joten siitä ei ollut apua.
Aivan kuin meillä. Ei toivoakaan että saisi kokea olevansa haluttu. Aina sama kommentti, tekis mieli pim*piä tai pan*aan. Suoraan alapäähän ja toimintaan. Ei auta puheet ei mitkään. Ja jos sanon ettei voi käydä suoraan vaan asiaan niin koko homma loppuu siihen. Ilmeisesti en ole hyväilyjen ja koskettelun arvoinen enään.
Tässä ei varmasti ole lainkaan kysymys seksistä vana siitä miten narsistinen mies manipuloi ja kyykyttää vaimoaan. Suosittelen vaimoa hakemaan apua itselleen. Narsisti on huomannut että ap pysyy ns ruodussa kun pistelee arkaan paikkaan ja kiertää aina välillä ruuvia vähän kireämmälle.
Ongelma ei liity seksiin vaan valtasuhteisiin avioliitossa. Mies on päässyt niskan päälle ja aikoo pysyä siellä.
Ikävä tarina.
Puhukaa! Ellette osaa tai uskalla, erotkaa!
Mies ei tee niin kuin nainen haluaa niin nainen syyttää hankaluuksista miestä. Voiko itsekeskeisempää toimintaa olla
Kuulostaa omalta vaimolta, eli on kokemusta tilanteesta. Voimia.
Minusta kuulostaa siltä, että miehen testor on laskeneet ja mikään kelpaa. Huonoa itsetuntoa hoitaakseen on lukenut Laasasen kirjan naisten seksuaalisesta vallasta ja nyt tulkitsee kaiken toimintasi vallankäytön muotona.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuollaista kukaan jaksaisi.
Tämän esimerkin mies käyttäytyy kuin keskiverto nainen. Hauskaa huomata, että naisten silmät avautuvat vasta tälläisen esimerkin kautta siihen, kuinka raskasta miehille on parisuhde heidän kanssaan! Vai oppivatko naiset sittenkään mitään, edes näinkään suoran esimerkin voimasta, missä naisen tilalle on vain muutettu mies, mutta säilytetty naisten "normaali" käytös parisuhteissa?!
Kuulostaa siltä, että miehelläsi on seksuaalisuuteen liittyvää traumataustaa tai kiintymyssuhdeongelmia. Pystyykö hän itse yhtään näkemään tai myöntämään ristiriitaisuuksia toiminnassaan ja reflektoimaan sitä? Mitä sanoo, jos osoitat noita vaatimusten ristiriitoja ja kuvaat sinun olevan vaikea vastata niihin?
Sanon suoraan, että tuo tilanne ei muutu jos miehesi ei ota vastuuta toiminnastaan. Hän (tai te yhdessä) tarvitsee ammattiapua. Menkää pariterapiaan.
Kalikka kalahti? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuollaista kukaan jaksaisi.
Tämän esimerkin mies käyttäytyy kuin keskiverto nainen. Hauskaa huomata, että naisten silmät avautuvat vasta tälläisen esimerkin kautta siihen, kuinka raskasta miehille on parisuhde heidän kanssaan! Vai oppivatko naiset sittenkään mitään, edes näinkään suoran esimerkin voimasta, missä naisen tilalle on vain muutettu mies, mutta säilytetty naisten "normaali" käytös parisuhteissa?!
Ikävää, että sinulla on tuollaisia kokemuksia. Entä voisiko tämä ketju avata silmiäsi sen suhteen, että kyseessä ei olekaan mikään keskivertonaiseen sinänsä liittyvä, eli välttämättä sukupuoleen kytkeytyvä asia.
Sen sijaan tuollainen käytös liittynee lapsuuden ja/tai nuoruuden ikäviin kokemuksiin. Taustalla voi olla esimerkiksi omien rajojen rikkomista, suoraa seksuaalista hyväksikäyttöä, luottamuksen väärinkäyttöä, seksualisointia, häpeää aiheuttaneita kokemuksia tai toisen tunteiden ja tarpeiden systemaattista sivuuttamista. Joku käsittelee näitä juomalla alkoholia riittävän usein ja tarpeeksi. Joku käy terapiassa. Joku alkaa oireilla läheisessä suhteessa ja se lähes aina heijastuu myös seksuaalivaikeuksina.
En tiedä oliko tästä sinulle mitään hyötyä, mutta toivon sydämestäni, että ymmärrettäisiin paremmin kuinka taustamme vaikuttavat niin herkkään asiaan kuin seksuaalisuus. Valitettavan monella on taustalla kipeitä asioita, myös miehillä. Pitäisi enemmän antaa rakkautta ja ymmärrystä kuin moittia ja arvostella -juuri tuollainen asenne kun vain pahentaa oloa ja saa vetäytymään ja kylmenemään, mikä ulospäin saattaa näyttäytyä ”hankaluutena” ja siltä ettei ”mikään käy”.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa omalta vaimolta, eli on kokemusta tilanteesta. Voimia.
Miten olet käsitellyt asiaa vaimosi kanssa?
Hei, tuo tänne miehesi, täällä tarjolla lahnailua, kunhan ollut 7-8 viikon esileikki vonkaamisen muodossa. Minä tekisin mitä vaan että puoliso olisi kiinnostunut seksistä, hyvästä seksistä. Vaihdetaanko? Ps ei ole palautusoikeutta
soita poliisit jos se toisi uutta dynaamista vipinää mieheen, jokin auktoriteettiongelma sillä on. Ehkä kurapukuiset sinitakit elävöittäsivät asiaa :D
Neuroosi teettää tuota, terapia voisi auttaa miestäsi.
Mulla oli hetken aikaa tuon tyylinen mies. Voin vaan kuvitella, mihin tilanne olisi ajautunut. ”Onneksi” olin itse silloin eron jälkeen niin herkillä ja muutenkin itsellä seksuaalitraumataustaa, ettei omaa pää kestänyt kovin kauaa ja ero tuli.
Asiat olivat pieniä, ohimennen tapahtuvia, mutta niistä tuli itselle tosi ikävä fiilis. Sain esim. orgasmin avittamalla asiaa itse sormilla, ja heti sen jälkeen tuli kommentti, että seuraavaksi sitten niin että hän tuottaa sen mulle kokonaan itse (tämänhän voi vielä tulkita ihan positiivisena ajatuksena, mutta minusta näissä asioissa pitää olla herkempi ja varovaisempi, tuli olo että mun orgasmia arvotetaan ja se ei ole hänelle niin mieleen jos sormeilen itse itseäni).
Sain myös kommentteja, että olen liian märkä. Siitä tuli todella ikävä fiilis. Sanoinkin hänelle, että mielummin kuulisin että ”olet ihanan märkä ja kii*ainen”, mutta ei, olin LIIAN märkä. Kiva. Tiedoksi vaan, että tuollainen kommentti saattaa kyllä taata sen, ettei nainen on seuraavalla kerralla liian KUIVA.
Pikkuhousuni materiaalin tuntu hänen sormissaan oli myös tärkeä asia. Sellainen liukkaampi, sileä pinta ei ollut optimaalinen hänen karheille sormenpäilleen. No sepä oli myös erittäin pieni yksityiskohta, mutta jotenkin sitäkin ärsyttävämpi. Riisu ne pikkarit hyvä mies ja iloitse naisestasi!!!
Suorasukaiset aloitteen olivat myös huonoja. Hän ei pitänyt sellaisesta, koska ei ole ”tyypillinen mies”. Lähettämäni pikkutuhma kuva oli otettu väärään aikaan, liian lähellä ikkunaa ja ”voit sä noita lähetellä mutta älä sitten odota että mä innostun niistä”.
Tuossa suhteessa itsetunto olisi saanut kyllä kyytiä. En ihmettele, että hänen exänsä oli kuulemma syönyt salaa häneltä masennuslääkkeitä! Minä lähdin suhteesta niin ajoissa, että oli vielä helppo omasta pahasta olosta huolimatta nähdä miehen käytöksen epäterveet piirteet. Tavallaan pieniä, ikäviä hetkiä, joista mainitsin muutaman seksiin liittyvän, mutta kun tuollaiset kertautuvat jos joka päivä tulee jotain niin eihän sitä pää kestä!
Tuo on ollut kyllä yksi opettavaisimmista parisuhteistani ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että miehelläsi on seksuaalisuuteen liittyvää traumataustaa tai kiintymyssuhdeongelmia. Pystyykö hän itse yhtään näkemään tai myöntämään ristiriitaisuuksia toiminnassaan ja reflektoimaan sitä? Mitä sanoo, jos osoitat noita vaatimusten ristiriitoja ja kuvaat sinun olevan vaikea vastata niihin?
Sanon suoraan, että tuo tilanne ei muutu jos miehesi ei ota vastuuta toiminnastaan. Hän (tai te yhdessä) tarvitsee ammattiapua. Menkää pariterapiaan.
Eli melko monisanaisesti yritit vain yksinkertaisesti sanoa, että hän käyttäytyy kuin keskiverto nainen?
Toki silti ehdottomasti apua kannattaa hakea. Useimmat miehet varmaan samaa mieltä, etenkin mitä pidempään parisuhteissa tälläisten taupausten kanssa olleet!
Ei kannata koskaan muuttaa naisen kanssa yhteen.
Naisella on tarvehierarkia. Lapsia, laadukas kämppä kunnon alueelta, kaikki tiptop, matkustelua ja mukavuuksia, miehen status kuntoon, jne. Nämä tulevat ensin.
Sitten tulevat harrastukset ja muu yhdessäolo.
Näiden jälkeen tulee seksi. Ja siinä vaiheessa kun tuo kaikki muu on kunnossa, ei seksiä ole enää aikaa tai energiaa harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata koskaan muuttaa naisen kanssa yhteen.
Naisella on tarvehierarkia. Lapsia, laadukas kämppä kunnon alueelta, kaikki tiptop, matkustelua ja mukavuuksia, miehen status kuntoon, jne. Nämä tulevat ensin.
Sitten tulevat harrastukset ja muu yhdessäolo.
Näiden jälkeen tulee seksi. Ja siinä vaiheessa kun tuo kaikki muu on kunnossa, ei seksiä ole enää aikaa tai energiaa harrastaa.
Nin, ja ap:n mies käyttäytyy kuin tyypillinen nainen. Ja sekös on ongelma. Miehen pitäisi aina olla robottina kiinostumassa ja hulluna naisestaan, silloin kun nainen näyttää vihreää valoa.
Osa miehistä vain haluaa päättää kaiken ja nauttii toisen alistamisesta omille mielihaluille. Kinkymmissä piireissä tällaisia kutsutaan huonoiksi dommeiksi, koska eivät ymmärrä sub-dom-dynamiikkaa ja vain käyttävät toista hyväksi. Yhtälailla löytyy mies-subeja, jotka etsivät naista rassaamaan miehen tuhkaluukkua ja kiusaamaan suikkarilla ilman, että nainen sää tästä mitään isompaa iloa. Seksi on leikkiä ja on sääli miten moni sen rikkoo itsekkyydellään.
Täällä kun lukee miesten kommentteja ja naisten kokemuksia, niin onko se yleistäkin, että naisen pitäisi riisua vaatteet siinä eteisessä ja ryhtyä pikaisille kavereiden odotellessa autossa, tai muuten nainen on se hankala joka määrää kaikesta? :O
Musta se ei kuulosta ihan normaalilta, mutta olenkin nainen.
Itsetunto-ongelmia.
Menisi seksuaaliterapeutille tai ihan psykologille.
Veikkaan että lapsuudesta jotain traumoja.