Mieheni tekee seksielämästämme ihan älyttömän hankalaa
Tätä on jatkunut 7 vuotta, enkä usko, että tähän mitään ratkaisua enää löytyykään. Aina on joku huonosti, tee niin tai näin niin väärin päin. Juuri kun luulee, että nyt menee hyvin sillä rintamalla, tulee joku uusi "ongelma".
Joko on huono kun hän joutuu tekemään aloitteen, mutta on myös huono, jos minä teen liian usein kun sitten kuulemma "määrään".
Tai keskellä hirveää kiireettä hän haluaa, jolloin sanon, etten ehdi nyt. Taas minä määräsin. Se, että auttaisi mua siinä kiireessä, ei tunnu olevan vaihtoehto.
Pitää olla spontaanimpaa, muttei kelvannu yllärinä lelut, ei roolileikit. Kun kysyn mitä hän sitten haluaa, niin ei tiedä.
Mä en voi käsittää tätä. Onko kellään muulla kokemusta vastaavasta?
Muuten meillä menee hyvin.
Kommentit (111)
Jos ei puhuminen auta, niin mikäs sitten? Ei ainakaan paneminen.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki mitä teet on väärin, niin kyse ei ole siitä mitä teet, vaan siitä mitä olet. Olet itse väärä, ja vaikka mitä tekisit, ikinä ei kelpaa, se on jo päätetty, ja tekosyyt löytyy milloin mistäkin.
Tätä olen miettinyt monesti, ja miehelle sanonutkin, etten voi muuttua kokonaan toiseksi ihmiseksi.
Toisaalta ihmettelen sitäkin ristiriitaa, että vaikka kaikki on aina väärin ja huonosti, niin silti mies haluaa joka päivä.
Miesten seksihalu toimii niin, että heti pitää saada, kun himo iskee.
Sillä on kummallinen taipumus iskeä juuri silloin, kun sitä ei mitenkään voi tyydyttää. Esim. on kiire jonnekin tai on lasten kanssa samassa hotellihuoneessa tms.
Sitten mökötetään, kun tylsä vaimo pihtaa ja sillä ei ole yhtään seikkailuhalua hommata siellä nukkuvien lasten keskellä.
No onpas hankala ukko.
Tai sitten hän haluaa jotain mitä ei kehtaa pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Sillä on kummallinen taipumus iskeä juuri silloin, kun sitä ei mitenkään voi tyydyttää. Esim. on kiire jonnekin tai on lasten kanssa samassa hotellihuoneessa tms.
Sitten mökötetään, kun tylsä vaimo pihtaa ja sillä ei ole yhtään seikkailuhalua hommata siellä nukkuvien lasten keskellä.
Oletko ollut hotellissa jokaisen maailman miehen kanssa, vai olisiko sittenkin mahdollista, että olet itse vapaaehtoisesti valinnut ääliön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut hotellissa jokaisen maailman miehen kanssa, vai olisiko sittenkin mahdollista, että olet itse vapaaehtoisesti valinnut ääliön?
Oon ollut. Sun miehesi kanssa oli oikein kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten olenkin hyväksynyt tilanteen, enkä haluaisi erota asian takia kun kaikki muu on kunnossa, mutta tämä aiheuttaa mulle ihan tarpeetonta stressiä koko ajan.
Hankalaa on kyllä. :(
Mietihän vaikka autoa, joka muuten hirveen hyvässä kunnossa, mut siitä puuttuu yks pyörä.
Se on vaan teille seksikeskeisille niin että mitään muuta suhteessa ei olekaan kuin seksi.
Seksi hallitsee parisuhdetta nimenomaan miesnäkökulmasta. Joko sitä ei saa tarpeeksi, tai sitten se on "vääränlaista", tai sitten nainen vaatii sitä ja tätä. Vaikka seksi toimisi ihan hyvin, silti naisena saa olla koko ajan varpaillaan miehen halujen ja toiveiden suhteen. Olenko sitten valinnut vääränlaisia puolisoita, onko kenelläkään toisella samankaltaisia kokemuksia? Nyt kun olen elänyt pari vuotta ilman suhdetta, huomaan miten seksin puuttuminen on oikeastaan hyvin vapauttava tunne.
Valittajaluonnetta on vaikea miellyttää. Hän on vaan päättänyt että joku on huonosti.
Tarkastaisin ihan ekana oletko naisen kanssa. Tuolloin kuvailemasi ongelma on normaali.
Tai sitten ajattelet naisaivoillasi miehen ajattelevan kuten nainen seksistä, jolloin taas lahnailet jäätävästi tms.
Mullakin miesystävä narisi tavallisesti jo etukäteen miten edellis kerralla en ollut rento tai sitten rapsutin väärästä kohdasta liian kovaa tai hiljaa, laittoi myös mun an ja per seensä kuvia mistä pitää hiplata jopa lipoa, oli ympyröinyt kohdat, joten nyt on mitta täys ja porttikiellon annoinkin jo pari viikkoa sitten. Nyplätköön itse itseään niin menee oikein. Taitaa olla latvasta laho. Oikeestaan aika huvittavaa. Minun genitaalialueista ei juuri kysellyt, ammattilainen kun oli omasta mielestään. Joo pakko olla lahopää.
Olet päässyt maistamaan miesten maailmaa naisena. Tuohon ei ole muuta lääkettä kuin ero.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin miesystävä narisi tavallisesti jo etukäteen miten edellis kerralla en ollut rento tai sitten rapsutin väärästä kohdasta liian kovaa tai hiljaa, laittoi myös mun an ja per seensä kuvia mistä pitää hiplata jopa lipoa, oli ympyröinyt kohdat, joten nyt on mitta täys ja porttikiellon annoinkin jo pari viikkoa sitten. Nyplätköön itse itseään niin menee oikein. Taitaa olla latvasta laho. Oikeestaan aika huvittavaa. Minun genitaalialueista ei juuri kysellyt, ammattilainen kun oli omasta mielestään. Joo pakko olla lahopää.
Tälle ihan naurahdin. Voit pitää sitä hyvänä merkkinä, eli hyvä ku hankkiuduit eroon,lahopää saattaa olla jopa liian lievästi sanottu...
Vierailija kirjoitti:
No onpas hankala ukko.
Tai sitten hän haluaa jotain mitä ei kehtaa pyytää.
Mulla ainakin kehtasi pyytää ihan kaikkee, onneksi ei ollut tuhkaluukkutyyppi. Vielä meni pieleen, en olisi saanut tyydyttää itseäni koska yhdessä on kuulema kiva laueta, mutta kun hänellä oli ed.päivänä menoa kaverin kanssa ja sitten seuraavana päivänä oli hyvä ilma joten ei tullut vaan teki pihahommia ja minä onneton pilasin kaiken. Sitten minun olisi pitänyt tyydyttää hänet tavalla tai toisella koska niin inhottava olin etten häntä huomioinut ollenkaan, silkkaa itsekkyyttäni. Tyyppi on historiaa, siis entinen.
Miehelläsi on täysin epärealistiset odotukset tai ei tiedä itsekään mitä haluaa. Tai molemmat. Vaikuttaa odottavan että sinä suoritat seksin hänen ääneensanomattomien ihanteiden mukaisesti, mikä on tietenkin täysin mahdotonta. Sinä saat rooliksesi arvuutella hänen mielihalujaan ja epäonnistua joka kerta. Aika epäreilulta kuulostaa. Mites omat halusi? Kaikki tuntuu pyörivän miehen ympärillä. Ei tuo kyllä ihan tervettä ole. Miehellä on varmaan jotain lukkoja tai traumoja, kuten arvelitkin.
Niin.
Naisen mielestä seksielämä on hyvää silloin, kun nainen saa silloin kuin haluaa ja sillä tavalla kun haluaa.
Jos mies menee ehdottamaan tai haluamaan jotakin, silloin on seksielämä heti rikki ja ero edessä. Eron jälkeen on ihana huudella netissä, kuinka pääsi siitäkin eroon.
Naiset: jos seksielämä on niin vaikeaa, miksi ette vaan kokonaan lopeta sitä?
Miehenä ainakin olisi helpompaa, jos suhteessa sovittaisiin, että seksiä ei enää ole lainkaan, niin ei tarvitsisi miettiä koko asiaa, eikä sitä, milloin ja miten pitäisi olla mieliksi. Meillä oli hankala aika seksin suhteen, jokin oli aina vialla vaimon mielestä; milloin oli sitä tai tätä, niin että seksiä ei voinut haluta. Ehdotin sitten suoraan, että miksi pitää sitten olla väkisin yrittämässä, miksi seksielämää ei voisi kokonaan lopettaa? No, hän sai sitten tietenkin hepulin.
Vierailija kirjoitti:
Seksi hallitsee parisuhdetta nimenomaan miesnäkökulmasta. Joko sitä ei saa tarpeeksi, tai sitten se on "vääränlaista", tai sitten nainen vaatii sitä ja tätä. Vaikka seksi toimisi ihan hyvin, silti naisena saa olla koko ajan varpaillaan miehen halujen ja toiveiden suhteen. Olenko sitten valinnut vääränlaisia puolisoita, onko kenelläkään toisella samankaltaisia kokemuksia? Nyt kun olen elänyt pari vuotta ilman suhdetta, huomaan miten seksin puuttuminen on oikeastaan hyvin vapauttava tunne.
Ihan hyvin toimiva seksielämä = kerran kuussa ovulaation aikaan, kun tähdet ovat kohdallaan ja vaimoa sattuu haluttamaan.
Oletko sattunut ajattelemaan, että kumppaneitasi kenties yhdistää vain yksi asia - sinä itse.
Huomaa muuten tässäkin ketjussa, että miesten viestit eivät ole pelkästään vaativia, vaan jopa aggressiivisia.
En tiedä, ehkä se seksielämän yhteensovittaminen on sitten vain mahdoton tehtävä. Ei taida olla kovin harvinainen ongelma.
Jos kaikki mitä teet on väärin, niin kyse ei ole siitä mitä teet, vaan siitä mitä olet. Olet itse väärä, ja vaikka mitä tekisit, ikinä ei kelpaa, se on jo päätetty, ja tekosyyt löytyy milloin mistäkin.