Mieheni tekee seksielämästämme ihan älyttömän hankalaa
Tätä on jatkunut 7 vuotta, enkä usko, että tähän mitään ratkaisua enää löytyykään. Aina on joku huonosti, tee niin tai näin niin väärin päin. Juuri kun luulee, että nyt menee hyvin sillä rintamalla, tulee joku uusi "ongelma".
Joko on huono kun hän joutuu tekemään aloitteen, mutta on myös huono, jos minä teen liian usein kun sitten kuulemma "määrään".
Tai keskellä hirveää kiireettä hän haluaa, jolloin sanon, etten ehdi nyt. Taas minä määräsin. Se, että auttaisi mua siinä kiireessä, ei tunnu olevan vaihtoehto.
Pitää olla spontaanimpaa, muttei kelvannu yllärinä lelut, ei roolileikit. Kun kysyn mitä hän sitten haluaa, niin ei tiedä.
Mä en voi käsittää tätä. Onko kellään muulla kokemusta vastaavasta?
Muuten meillä menee hyvin.
Kommentit (111)
Eikö tuollainen mies tee hulluksi? Eikö ole helpompaa joku muu parisuhde tai sinkkuus. Joku ei vain toimi. Saako sitä edes keskustelulla toimimaan vai meneekö aina ristiin asiat ja kommunikoinnit.
Ei siitä oikeen tuppaa keskustelua saamaan aikaiseksi- menee riitelyksi.
Nykyään mäkin hermostun heti, kun koen, että mä yritän hoitaa asiallisesti suuttumatta miehen aiheuttamaa ongelmaa, ja hän alkaa heti vain huutamaan. Nykyään huudetaan sitten molemmat.
Ja jos laitan ihan vaakakuppiin hyvät ja huonot asiat, niin kyllä ne hyvät vaan painaa niin paljon, etten haluaisi tämän takia erota. Mutta kyllähän se jossain vaiheessa käsillä toki on, jos tähän nyt todella ei saa edes jotain kompromissiratkaisua rakennettua- eipä taida saada.
Meillä on samanlainen tilanne. Mies haluaa nykyään harvemmin kuin minä ja tyyliin juuri silloin kun olen menossa suihkuun ennen työpäivää ja on kiire tai kun on kauhea nälkä ja pitää tehdä ruokaa. Ja mies ei edes tee elettäkään että tuntisin itseni halutuksi vaan tarttuu kiinni ja sanoo ”pannaan, otan sut takaapäin”. Olen yrittänyt keskustella miehen kanssa siitä mistä sytyn, että olisi joskus kiva jos mies hyväilisi minua, en tarvitse välttämättä mitään ”panemista”. Mutta miestä ei kiinnosta. Tämän takia emme enää sekstaile kun ehkä viisi kertaa vuodessa koska en enää jaksa tulla torjutuksi. Olen niin monta kertaa lähestynyt miestä, kosketellut ja kertonut että olisi kiva jos tulisi lähelleni; mies jää mielummin katsomaan televisiota.
Nyt olen tavallaan luovuttanut seksin suhteen. Mies ei kaipaa mitään hellyyttä vaan pelkkää ”panemista” ja minä taas kaipaisin muuta kun pelkkää panoa, tosin sitäkään ei ole ollut pitkään aikaan.
Eroaisin jos olisin nuorempi mutta tässä iässä en jaksa enää aloittaa uutta elämää, elämämme on muuten ihan mukavaa ja meneehän se loppuelämä näinkin. Tosin seksittömyys erkaannuttaa meidät päivä päivältä kauemmaksi toisistamme. Olen tässä suhteessa ajoittain aika yksinäinen mutta täytän elämäni muilla asioilla ja en halua katkeroitua.
Tavallaan menen hukkaan tässä suhteessa, olen vielä suht hyvännäköinen ja kroppa on sutjakka mutta kaikkea ei voi saada. Olen surullinen ettei mies arvosta minua sen vertaa että näkisi joskus vaivaa ja vain hyväilisi minua, siitä huolimatta ettei itse siitä näköjään nauti mistään hempeilystä, mies on kylmä sillä saralla.
Pariterapiassa ollaan käyty mutta koska terapeutti oli selkeästi. Inun puolella niin mies koki sen syyllistämisenä joten siitä ei ollut apua.
Oli yhdessä parisuhteessa naisen osalta juuri tuollaista, tulin siihen tulokseen että ei halua seksiä kanssani ja pyrki vain tekosyillä välttämään seksiä, jostain syystä siitä piti kuitenkin vierittää syy minun niskaan. Jos olisi vain sanonut ettei halua.
Keski-ikäinen mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten seksihalu toimii niin, että heti pitää saada, kun himo iskee.
Sillä on kummallinen taipumus iskeä juuri silloin, kun sitä ei mitenkään voi tyydyttää. Esim. on kiire jonnekin tai on lasten kanssa samassa hotellihuoneessa tms.
Sitten mökötetään, kun tylsä vaimo pihtaa ja sillä ei ole yhtään seikkailuhalua hommata siellä nukkuvien lasten keskellä.
Aika vaikea saada asiallista keskustelua täällä, jos ihmisillä on noin pöllöjä yleistyksiä. Todennäköisesti todella harva mies - tai nainen - on noin typerä.
Vaikutat oikein kivalta valkoritarilta, olisi kiva tutustua sinuun!
Vierailija kirjoitti:
Ja jos laitan ihan vaakakuppiin hyvät ja huonot asiat, niin kyllä ne hyvät vaan painaa niin paljon, etten haluaisi tämän takia erota. Mutta kyllähän se jossain vaiheessa käsillä toki on, jos tähän nyt todella ei saa edes jotain kompromissiratkaisua rakennettua- eipä taida saada.
Houkuttele mies parisuhdeleirille tms. Viikonloppu hotellissa jne.. mies ei halua erota vaan pitää normaalina suhdettanne?
Luulisin, että parannusta voi löytyä, mutta miehenkin pitää tulla vastaan ja ymmärtää mitä sinä tarvitset ja haluat. Syvällisiä keskusteluja.
46, ikävältä, ja varsin tutulta kuulostaa.
Meillä on nyt ihan uutena tullut tämä kiireen keskellä haluaminen. Olen ihan monttu auki, kun mies ehdottaa seksiä, kun olen eteisessä pukemassa jo päälleni. Kieltäydyn tietenkin, ja myöhemmin kun menen lähelle kun aikaa olisi, nurisee, että aina mä määrään. Että mitä että...?
Ja tämä juuri on tyypillistä. Uusi ongelma, josta aina jaksan hämmästyä, vielä 7 vuoden jälkeenkin.
Mies on lakannut haluamasta seksiä (joko sinun kanssasi tai kaiken kaikkiaan), mutta koska ei kestä ajatusta että hän ei olekaan testosteroniorhi, on hän kertonut itselleen tarinan, missä kaikki on sinun syytäsi. Tyhmemmät narsistiset miehet kertoo tätä tarinaa sanoilla, ”kyllähän minä haluaisin jos olisit lihavampi/laihempi/rumempi/nätimpi/pukeutuisit näyttävämmin/pukeutuisit vähemmän horaavasti/nalkuttaisit vähemmän jne. mutta sinun mussukkasi on nyt vain päättänyt muilla keinoilla kertoa, että sINä Nyt VAIN olET vÄärÄSsä.
Voi ei, 7 vuotta jo. Kannattaa tilata mieshuaratsu niin saa mitä haluaa.
Me käytiin väestöliiton seksuaaliterapiassa, puhumattomuus ja erilaiset odotukset oli meidän ongelmien taustalla. Koin, että saimme apua ja hieman avattua asiaa. Hyvä kokemus molemmille, mutta tilanteen purku tarvitsee enemmän kuin yhden session. Terapia voi olla hyvä vaihtoehto, jos molemmat ovat siihen halukkaista. Meilläkin 7 vuotta takana ja muuten menee hyvin.
Meillä taas ei ole läheisyyttä, ja mies haisevana krapulassa haluaa seksiä aamulla kun olen vielä unesss. Ei muulloin. Ja ei muutenkaan edes yritä tehdä ulkoiselle olemukselleen mitään että olisi haluttavampi.
Tätäpä minäkin että varmaan ajattelee että pihtaan, kun kaikki pitäisi mennä hänen mukaisesti. Mun halulla ei ole ollut mitään merkitystä. Keskustelu ei tunnu tuottavan tulosta.
Vaihtoehdot:
A) Miehesi on narsisti. Jätä se sika.
B) Miehesi on sika. Jätä se narsisti.
C) Narsistisi on sika. Jätä se mies.
D) Sikasi on mies. Jätä se narsisti.
Noista voit valita!
Vierailija kirjoitti:
Mies on lakannut haluamasta seksiä (joko sinun kanssasi tai kaiken kaikkiaan), mutta koska ei kestä ajatusta että hän ei olekaan testosteroniorhi, on hän kertonut itselleen tarinan, missä kaikki on sinun syytäsi. Tyhmemmät narsistiset miehet kertoo tätä tarinaa sanoilla, ”kyllähän minä haluaisin jos olisit lihavampi/laihempi/rumempi/nätimpi/pukeutuisit näyttävämmin/pukeutuisit vähemmän horaavasti/nalkuttaisit vähemmän jne. mutta sinun mussukkasi on nyt vain päättänyt muilla keinoilla kertoa, että sINä Nyt VAIN olET vÄärÄSsä.
Tämä. Mun ex juuri tällainen. Lapsettomuustutkimuksissa selvisi sitten lapsettomuuden lisäksi syy haluttomuuteen...
Sen halut ovat iän myötä vähentyneet ja mies kipuilee asian kanssa. Ennemmin kuin myöntäisi tämän ja oppisi elämään asian kanssa, yrittää etsiä vikaa itsensä ulkopuolelta ja tekee kaijen kiemuraiseksi. Ehkä tarkoituksellakin ehdottaa seksiä silloin kun tietää, ettei ole sopiva hetki. Jotta osoittaa muka että haluja on ja että se on toisen vika joka pihtaa näissä tilanteisss.
Vähän kuin mies joka syyttää urheiluvälineitään, kun peli ei suju. Itsessä ei ole vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin miesystävä narisi tavallisesti jo etukäteen miten edellis kerralla en ollut rento tai sitten rapsutin väärästä kohdasta liian kovaa tai hiljaa, laittoi myös mun an ja per seensä kuvia mistä pitää hiplata jopa lipoa, oli ympyröinyt kohdat, joten nyt on mitta täys ja porttikiellon annoinkin jo pari viikkoa sitten. Nyplätköön itse itseään niin menee oikein. Taitaa olla latvasta laho. Oikeestaan aika huvittavaa. Minun genitaalialueista ei juuri kysellyt, ammattilainen kun oli omasta mielestään. Joo pakko olla lahopää.
Hyi helvetti mikä ukko! 🤮 Toivottavasti hankkiudut kokonaan eroon tuollaisesta ällötyksestä.
Pistää aina silmään tuo lause "Muuten on kaikki hyvin". Ei ole, jos tarvitsee täällä avautua vaikeasta seksistä tai seksittömyydestä. Seksin puute jäytää sitä parisuhdetta, vaikkakin "kaikki olisikin muuten hyvin". Seitsämän vuotta on on minun mielestä kohtuuttoman pitkä aika vääntää seksistä parisuhteessa. Noista asioista pitäisi jutella sen toisen osapuolen kanssa.
Aika vaikea saada asiallista keskustelua täällä, jos ihmisillä on noin pöllöjä yleistyksiä. Todennäköisesti todella harva mies - tai nainen - on noin typerä.