Mitä ihmettä katsoin äsken nettipankkia ja tililläni oli 20171 euroa.
Vaikka piti olla 43 euroa. Siis isäni laittanut minulle eilen 20000 euroa rahaa tilille. Veli laittanut eilen 20 euroa ja ja kaveri maksanut velan myös minulle mutta ei ollut mitään ilmoittanut.
Kommentit (28)
"Mitä ihmettä?"
Siinähän sinä juuri listasit, mistä syystä tämä ihme tapahtui.
Ajattelitko pitkään vielä pähkäillä?
Olisin itse laittanut heti takaisin ja viestiä perään että en nyt ihan näin paljoa tarvitse, mutta kiitos.
Verottajalle ilmoitettu, nyt joudut vaikeuksiin!
eiköhän pakki korjaa virheensä ihan kohtapuolin
Kai maksat lahjaverot tuosta saamastasi 20000 eurosta?
Miksi alko aukeaa vasta yhdeksältä? Kidutusta!
No niin, tuollahan saa jo melkein tankillisen bensaa
Menepä nyt heti tuhlaamaan ne kaikki ja katso kun menee sukulaissuhteet ja oot kohta käräjillä.
Vierailija kirjoitti:
Ai tuosta isältä saadusta lainasta sekä pienestä lahjasta? Loput tulee lahjoina säännöllisin väliajoin. Näin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tuosta isältä saadusta lainasta sekä pienestä lahjasta? Loput tulee lahjoina säännöllisin väliajoin. Näin meillä.
Muistakaa väärentää sopimus tuosta "lainasta", muuten verottaja katsoo sen lahjaksi.
Minkälainen rotta iloitsee noin pienestä summasta tilillä? Minulla tulisi maailmanloppu, jos säästötilin saldo olisi alle 100 tonnia.
Manifestaatiosi on ollut toimiva.
Ai että! Kyllä suomalaiset osaa iloita toisen onnesta. 💚
ÄLÄ HUUTELE JULKIESESTI
Raha- asioita !
Vierailija kirjoitti:
En viimeksi maksanut eikä verottaja ottanut yhteyttä. Vuosia sitten sain myös 20 tonnia
Pimeesti käshinähän ne fyget olisi kandenu ottaa.
Tästä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein tarinoi. Hänen lapsuudenkotinsa lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia jä yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoohin tulee.
Ei mummo tiennyt, oliko siinä perheessä koskaan rahoja lahjoiteltu, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Kaikenlaista voi siis sattua, joten katsele huolella, mitä lautaselta suuhusi lusikoit. Ja tarkkaile myös naapureitasi.
Mitäs sitten meinasit tehdä?