Tein sen virheen, että valitsin kouluttamattomamman puolison
Hän ei pärjännyt hyvin koulussa ja ajattelun tahmeuden sekä logiikan puutteen huomaa arkielämässä. Minä koen ärsyttävänä ja ahdistavana kun mies ei ymmärrä asioita, on hidas ja minä olen meillä se skarpeimmillaan kaikessa. Kadun niin hirveästi, etten ottanut korkeakoulutettua tavoitteellista puolisoa, olen kateellinen teille jotka teitte aikanaan fiksumman valinnan.
tv. Maisterinainen, amiksen käyneen vaimo, yhteisten lasten äiti
Kommentit (115)
Mutta kun mun puolison ON sekä hidas että tyhmä ja epälooginen.. Ap
Vähän asian vierestä, mutta täytyy sanoa, että "älykkääksi" ihmiseksi sinun suomen kielen taitosi eivät ole millään muotoa korkeakoulutasoa.
Meinasin joutua samaan jamaan. Onneksi erosin poikaystävästä opiskeluaikana ja löysin fiksun, hauskan ja komean miehen yliopistosta. Entinen on aika perusduunissa ja sairaanhoitajan kanssa naimisissa. Tämä oli molemmille parempi. Minulla on kunnianhimoa, enkä olisi kestänyt exän tavoitteettomuutta.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:43"]En todellakaan kuvittele olevani mikään älykkö, on paljon minua terävämpiä ihmisiä, myös tavoitteellisempia - oosoitinhan epävarmuutena ottaessani opiskeluaikana nykyisen seurustelukumppanikseni. Meheni on taitava korjaamaan asioita, mutta ei i ole mikään maailman empaattisen ja valoisin ihminen, vaan ikävää se, että on negatiivinen ja äksyilyilijä vielä kaiken lisäksi. Teen pidempiä päiviä ja panostan uraan toisin kuin hän, hän sitten hakee lapset hoidosta aikaisin iltapäivällä ja tullessani töistä kotiin käskee viedä ulos että saa itse iltarauhaa - tietenkään en tähän suostu, mutta siis hän yrittää, on laiska. Ap
[/quote]Minusta tuo negatiivisuus ja vastuun pakoilu ovat tässä ne määräävät tekijät. Älykkyyttä on niin monenlaista. Yksi on fiksu matemaattisissa yms ajattelua vaativissa asioissa, yhden älykkyys näkyy siinä mitä pystyy käsillään tekemään, yksi on sosiaalisesti tunneälykäs... Ei kaikki ole ajattelijatyyppejä siis, toiset on tekijöitä. Toiset osaa organisoida ja hallita suhteita... En siis sanoisi suoraan että mies on tyhmä, mutta miehen käytös ehkä on tyhmää.
Varsinainen matomamma olet ap kun et miestäsi kunnioita ja haaveilet kullankaivajien tapaan rikkaasta miehestä jonka lompakossa voit loisia kuin lapamato konsanaan. Itselläni ällöttää kaltaisesi ihmiset
Nykyäänhän puolet pariskunnista eroaa, menee keskenään naimisiin, tekee lisää lapsia ja eroaa jälleen. Ei siinä mitään ihmeellistä. Mies kiertoon vaan, jos vielä komeakin, niin ei mene hukkaan.
On hän komea, mutta ei välitä esim. Käydä parturissa säännöllisesti eikä aja partaa usein. Totta, että luonne tärkein asia. Ja että olisi vastuullinen isä. Ap
Mä taas ärsyynnyn ihmisistä, jotka luulevat olevansa älykkäitä, mutta eivät ole. Mutta on tosi huono yleistieto ja sen vuoksi moni pitää tyhmänä - olen helkutin laiska lukemaan mitään muuta kuin dekkareita. Mutta sitten kun tulee joku ongelma, alkaa hirveä vääntö siitä, että jossain kirjassa on sanottu, että asiat on tietyllä tavalla. Nämä mukaälyköt eivät tajua, että kaikki ratkaisut ei löydy kirjoista ja kirjoissa on väärää tietoa. Mä tykkään selvitellä asioita ja ratkaista ongelmia, en keskustella syvällisiä - varsinkin kun 90 %:lla syvällistä keskustelua haluavilla tyypeillä ei ole juuri mitään tietoa kirjatiedon ulkopuolelta tai aidosti omia mielipiteitä.
Mä vaihdoin maisterimiehen rekkakuskiin. Ja olen niin onnellinen! Maisteri oli toki fiksu, kiva ja varakas, mutta tää rekkamies on niin paljon enemmän.
Ymmärrän tuskasi. Meillä sama asetelma, tosin mies kiltti ja osallistuu kotitöihin mukavasti. Valitan siis monen mielestä turhasta ja koen itsekin itseni välillä kiittämättömäksi. Olen vaativa itselleni ja vaadin varmasti liikaa parisuhteelta ja mieheltä. Mutta kun tuntuu että olemme eri paria monessa asiassa. Mies ei välitä keskusteluista, on niin käytännön ihminen kuin vain voi olla. Minä taas, lähes päinvastoin. Toinen pohtii mitä syödään huomenna ja ylihuomenna, miten lyhennetään asuntolainaa, milloin vaihdetaan lattiakaivosuodatin jne. Minä mietin maailman tilaa, mitkä olivat Aleksis Kiven viimeiset sanat tai miten asuntokauppa kehittyy. Täydennämme kai toisiamme, mutta jotenkin tuntuu ettei kohdata. Tunnen syyllisyyttä tästä kirjoittamastani ja mietin olenko olevinani jotain parempaa. Ehkä kyse ei ole siitä, kyse on erilaisuudesta. Kummankaan tapa olla ja elää ei ole toista parempi.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:40"]
Mä vaihdoin maisterimiehen rekkakuskiin. Ja olen niin onnellinen! Maisteri oli toki fiksu, kiva ja varakas, mutta tää rekkamies on niin paljon enemmän.
[/quote]
kerrohan nyt, että millä tavoin enemmän?
Sama täällä. No pakko oli valita, kun muita ei ollut oven takana jonoksi asti. Harmittaa kyllä aina välillä varsinkin kun puolisoni itse luulee olevansa penaalin terävämpiä kyniä. Valitettavasti myös osa lapsistamme on perinyt älykkyytensä isältä (rakastan heitä kuitenkin ihan älyttömästi ja heillä on paljon muita avuja)
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:42"]
Ymmärrän tuskasi. Meillä sama asetelma, tosin mies kiltti ja osallistuu kotitöihin mukavasti. Valitan siis monen mielestä turhasta ja koen itsekin itseni välillä kiittämättömäksi. Olen vaativa itselleni ja vaadin varmasti liikaa parisuhteelta ja mieheltä. Mutta kun tuntuu että olemme eri paria monessa asiassa. Mies ei välitä keskusteluista, on niin käytännön ihminen kuin vain voi olla. Minä taas, lähes päinvastoin. Toinen pohtii mitä syödään huomenna ja ylihuomenna, miten lyhennetään asuntolainaa, milloin vaihdetaan lattiakaivosuodatin jne. Minä mietin maailman tilaa, mitkä olivat Aleksis Kiven viimeiset sanat tai miten asuntokauppa kehittyy. Täydennämme kai toisiamme, mutta jotenkin tuntuu ettei kohdata. Tunnen syyllisyyttä tästä kirjoittamastani ja mietin olenko olevinani jotain parempaa. Ehkä kyse ei ole siitä, kyse on erilaisuudesta. Kummankaan tapa olla ja elää ei ole toista parempi.
[/quote]
Eli sinä olet haahuilija ja käytännön asiat jäisi hoitamatta? Akateemisenkin pitäisi se lattiakaivo tajuta puhdistaa ja lainat lyhentää.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:40"]
[/quote]
kerrohan nyt, että millä tavoin enemmän?
[/quote]
Pastilleja pakarojen välissä! :)
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:43"]
En todellakaan kuvittele olevani mikään älykkö, on paljon minua terävämpiä ihmisiä, myös tavoitteellisempia - oosoitinhan epävarmuutena ottaessani opiskeluaikana nykyisen seurustelukumppanikseni. Meheni on taitava korjaamaan asioita, mutta ei i ole mikään maailman empaattisen ja valoisin ihminen, vaan ikävää se, että on negatiivinen ja äksyilyilijä vielä kaiken lisäksi. Teen pidempiä päiviä ja panostan uraan toisin kuin hän, hän sitten hakee lapset hoidosta aikaisin iltapäivällä ja tullessani töistä kotiin käskee viedä ulos että saa itse iltarauhaa - tietenkään en tähän suostu, mutta siis hän yrittää, on laiska. Ap
[/quote]
Niin siis sinä olet laiska hoitamaan lapsia. Katsopa pitkään ja hartaasti peiliin.
Terveisin akateeminen neljän lapsen äiti.
En ole laiska, olen aktiivinen äiti. Mutta en suostu siihen, että kis määräilee ja käskyttää mua hoitamaan yksin lapsia jotta hän saa makoilla sohvalla. Ennemmin vaikka koko perhe yhdessä uimahalliin. Ap
itse koen olevani keskiverto älyllä varustettu mies ja olen kyllä useaan otteeseen joutunut huokailemaan ns. fiksujenkin naisten kohdalla asiaa kuin asiaa. Enkä siis ottanut kirjoittajan kirjoitusta mitenkään hyökkäyksenä miehiä kohtaan. Ymmärrän hyvinkin miltä tuntuu, sillä suurin osa miehistä yksinkertaisesti on "tolloja". Naisista vain ei tunnu yhtään sen paremmin löytyvän vähemmän tolloja. Ovat toki kaikki näennäisesti fiksumpia, mutta auta armias kun hommat vähääkään muuttuu perinteisiltä nais asioista miehisempään.
Vakka kantensa valitsee. Mä olen korkeasti koulutettu, mutta mieheni tietää maailman asioista paaaljon enemmän kuin minä. Lisäksi on älyttömän kätevä käsistään.
Hitaus ei minusta kerro älystä mitään. Minulle on esimerkiksi miehenikin antaman tunnustuksen mukaan siunaantunut nopea äly. Hoksaan samantien asiat ja yhteydet. En ole kuitenkaan missään tapauksessa älykkäämpi kuin mieheni joka on taas hidas ajattelija, matemaattinen insinööri jolla vahva looginen ajattelu. Matikka ja kielet ovat aina olleet hiukan vaikeita opittavia minulle. Taideaineissa ja äidinkielessä olin superhyvä. Minäkin rasitun useasti siitä, että mieheni ymmärtää asioita hitaasti ja rauhallisesti. Vakkakin se lopputulema on sitten vedenpitävä ja aukoton. Omassani saattaa olla jokin heikkous jota en tullut nopeuttani kalkuloineeksi.
Ymmärtäkää siis, että ajattelun hitaus ei ole merkki niinkään tyhmyydestä kuin ajatusprosessista. Toisilla pihat kiertää ja toisilla menee suorempaan :D